Takaluukku ja puskuri vaihdettiin kolmessa päivässä. Hienosti silloin meni.
Ei mennyt oman auton korjauskaan tappeluitta kuten Ompulla.
Olin viikon reissussa ja vein siksi aikaa auton korjattavaksi, jotta nämä kolarivahingot saadaan korjattua. Tänään menin sitten auton hakemaan ja vastassa oli oikein mukava asiakaspalvelija, joka antoi avaimet ja neuvoi mistä auton löytää. Löysin auton ja puhdistin sen 30cm lumikerroksen alta. Ihastelin uutta takapuskuria kunnes huomasin, että toinen puskurin reuna irvistää, puskurin reuna ei istunut auton sivulinjaan vaan puskurin päätyreuna oli 1-2cm irti linjasta ja törrötti ulospäin. Kyseessä on neljä vuotta vanha kaara, joten ei voi odottaa että auto olisikaan uudenveroinen, mutta kys. irvistävä takapuskuri oli JUURI uusittu.
Menin sitten asiakaspalvelijan luokse ja sanoin kohteliaasti, että viitsitkö tulla katsomaan ja kysyin, että onko tämä mielestäsi normaalia? Sanoin, että teillä on tässä aika rivi käytettyjä autoja myynnissä ja yhdessäkään ei puskuri irvistä tällälailla. Asiakaspalvelija katsoi irvistävää puskurin kulmaa ja vertasi toiseen puoleen ja sanoi, että joku vika tässä on ja alkoi tutkimaan tarkemmin kuittia, jossa oli eritelty mitä autoon oli uusittu kys. korjauksessa. Yhtäkkiä asiakaspalvelija sanoo "joo tässä näkyy selvästi, että tähän on joku joskus osunut ja tämä pelti on taipunut ja sen takia tämä uusi puskuri ei istu paikalleen enää". Minä olin sitten, että mitä v*ttua kun tälläistä ongelmaa ei ollut entisellä rikkonaisella puskurilla vaikka sama pelti kyseessä ja samanlainen uusi muovinen puskuri. Ja yritin sitten kysyä, että jos tätä ongelmaa ei ole ennen ollut niin eikö tämä pellinsuoristus olisi kuulunut teidän hoitaaksenne kerran tämän ongelman täytyy olla minun auton omistuksen aikaisen perään ajon peruja. Asiakaspalvelija pysyi tiukasti omassa tarinassaan, eikä antanut vaihtoehtoa, että puskuri olisi vain väärinasennettu tai että tuo pellinsuoristamisen tarve olisi kuulunut osana tätä kolarikorjausta ja sanoi vaan, että "ei meidä voida toisen vakuutuksen piikkiin korjata aikaisempia lommoja, jotka on jätetty suoristamatta".
Toki on mahdollista, että auton puskuri on aiemmin uusittu ja pelti jätetty suoristamatta, varsinkin kun nykyään kaikki tieto koskien huoltoja/korjauksia tuntuu olevan sähköisessä rekisterissä, jonne ei taida olla kuin liikkeillä pääsy, mutta on se nyt perkele, että vanha puskuri istui auton linjaa mukaillen täydellisesti ennen ja jälkeen kolarin ja uusi ei. Asiakaspalvelija sitten sanoi, että voi vielä koneelta tarkistaa löytyykö tietoa aiemmasta kolarista ja minä sanoin, että tehdään silleen, että tässä on sulle avaimet, tarkista sinä auton historia kerran siihen pystyt, MUTTA ihan ensimmäisenä soitat korjaamon puolelle ja pyydät jonkun asentajan tarkistamaan tuon puskurin asennuksen, koska minun silmään siinä ei ollut mistään pellin taipumisesta kyse vaan päin helvettiä asennetusta puskurista. Asiakaspalvelija teki työtä käskettyä ERITTÄIN nyrpistyneenä ja sanoi, että nyt ei juuri kukaan kerkeä (yllättäen), mutta jos jätän auton niin tämän päivän aikana joku kerkeää katsomaan.
Meni tunti niin tuli nöyrä soitto "auto olisi nyt korjattuna valmiina". Menin hakemaan auton niin yllättäen puskuri oli saatu samaan linjaan auton linjojen kanssa. Kysyin vielä asiakaspalvelijalta, että taisi sittenkin olla pellit suorassa ja puskuri vaan asennettu PÄIN HELVETTIÄ! niin aspa totesi vaan nöyränä "no joku siinä oli".
Virheitä sattuu, ei siinä mitään. Sain viikko sitten silmälaseihin uudet linssit ja toinen linssi oli +1 - astetta väärän vahvuinen, virhe huomattiin, ilmoitettiin tekijälle, t
apahtunut virhe myönnettiin ja korjattin - no problemo. Miksi se virheen myöntäminen on toisille niin helvetin vaikeaa?