Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Vastaus: Ketutuskeskustelu

On kai se vähän isompi askel valmistua lukiosta kuin täyttää yhden vuoden lisää, ja jota vielä juhlitaan joka vuosi. YO-juhlat tapahtuu kuitenki vaan kerran elämässä (siis yhdelle henkilölle).
Ja jokainen meistä täyttää vain kerran 30.

Mutta niin; kovin olivat ylimainostetut juhlallisuudet, naurettavaa jeesustelua ja muuta soopaa mikä ei valmista elämään millään tasolla. Siinä on sitten kiva varmaan olla suvun palkintolehmänä kaksi päivää, kuunnella teennäisyyksiä ja olla muka parempi kuin joku toinen. Turhaa resurssien haaskaamista, ikävystyttävää propagandaa ja iljettävää mässäilyä.
Mitä sitä alkaa itse turinoimaan kun toinen on asian näin mallikkaasti ilmaissut. Viime viikonloppuna tuli vierailtua kahdessa YO-juhlassa (tosin toisen jätin tylysti väliin). Tiukkaahan se teki kuunnella vanhemman väestön ihannointia tippa linssissä kuinka nuorella valkolakki oli pään päällä. Noh onneksi sankarineidolla oli jalat maantasalla.

Naurettavinta tässä oli se, että itse "juhlakalu" ei olisi edes noita juhlia halunnut. Mutta eihän semmonen käy päinsä, kun perinne ja kaikkee.
Aikoinaan samat tarinat täällä suunnalla (juurikin alleviivatuista syistä) :D 3-9 kk pystyin pitämään kantani, mutta pakkohan ne oli lopulta pitää suvun painostuksesta, vieläpä kun intti oli vaiheessa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tavallaan varmaan kateuttakin, mutta suurilta osin pettymystä ja harmia, eritoten koska olin suurilta osin kärsijänä tässä kun piti itse olla siivoamassa ja järjestämässä niitä juhlia... Kyllä kai ne jotkut juhlat tulee vietettyä, mutta nyt ei viikonloppuna pysty. Olen lapsenvahtina. Eli näillä näkymin ei juhlia tule tai ole.
Tuskin onnistuu lohduttamaan mutta joka tapauksessa sekä onnea että tervetuloa sille ensimmäiselle aikuisoikealle vuosikymmennelle! Yleisesti ottaenhan bileet alle parikymppisille tupataan järjestämään joka tapauksessa, tahtoi sankari niitä eli ei (ja vaikka kuinka silloin tuppaisi angstaamaan, eivätköhän ne edes pikkuisen sitä itse kunkin sydänelintä onnistu lämmittämään vaikka mikä olisi) mutta siitä eteenpäin mennäänkin sitten jo enempi joko oma-aloitteisesti tai vuosien varrella karttuneen sosiaalipääoman ehdoilla. Niin tai näin, pyöreät ovat kriisejä ainoastaan silloin, jos ne sellaisina ottaa ja siihen touhuun tämä elämä on auttamatta liian lyhyt joka tapauksessa. Ikään nähden kuusi vuotta tulevaisuudesta käsin siis onnittelut, häntä pystyyn, onwards & upwards -ihan se yksi ja sama maailma meitä kaikkia täällä joka aamu tervehtii kuitenkin.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Itse teko vihastuttaa eniten. Tuomiosta on sitten jokaisella omat mielipiteensä.
On kuitenkin muistettava että nainen mahdollisesti kärsi synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Tämä mainittiinkin IL:n toimesta:

Lapsensurma on suomalaisista henkirikoksista lievimmin rangaistava teko, ja siihen voi syyllistyä vain lapsen oma äiti, joka synnytyksestä johtuvassa uupumuksessa tai ahdistuksessa surmaa oman jälkeläisensä.

Vauvan syntymä saattaa aiheuttaa naiselle valtavan henkisen järkytyksen - - Synnytysmasennukseen sairastunut äiti tuntee itsensä alavireiseksi, elämänilonsa menettäneeksi ja tuskaiseksi. Hänellä saattaa esiintyä pelkotiloja tai pakkoajatuksia, paniikkia, ahdistusta ja kuolemaan liittyviä ajatuksia tai toiveita. Äiti tuntee syyllisyyttä, potee alemmuudentunteesta, saattaa kärsiä muistin heikkenemisestä tai päättäväisyyden puutteesta. Mielihyvän ja elämänilon tunteet ovat poissa.
- Wiki

Me pojat/miehet/papat emme ikinä voi ymmärtää tätä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Luulin että Sony Entertainment Network Playstation Network ilmoittaisi milloin se toimii ja milloin ei. Miksi SEN PSN ei toimi? Sataa vettä ja olin just varannut tän päivän pelaamiselle ja sitten ei toimikkaan, kiitti. :mad::mad::mad:
 
Luulin että Sony Entertainment Network Playstation Network ilmoittaisi milloin se toimii ja milloin ei. Miksi SEN PSN ei toimi? Sataa vettä ja olin just varannut tän päivän pelaamiselle ja sitten ei toimikkaan, kiitti. :mad::mad::mad:

Itekkin ajattelin paukuttaa vähän battlefieldiä nyt illalla, muttei pääsekkään onlineen.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Luulin että Sony Entertainment Network Playstation Network ilmoittaisi milloin se toimii ja milloin ei.
Luulen, ettei Sonyllakaan ole sellaista kristallipalloa, josta näkyisi etukäteen odottamattomat katkokset. Tämä ei siis johdu ennalta suunnitellusta huoltokatkosta vaan jostakin ongelmasta.
 
Luulen, ettei Sonyllakaan ole sellaista kristallipalloa, josta näkyisi etukäteen odottamattomat katkokset. Tämä ei siis johdu ennalta suunnitellusta huoltokatkosta vaan jostakin ongelmasta.

Toivottavasti ei minkäänlaista hyökkäystä ole tapahtunut.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Luulen, ettei Sonyllakaan ole sellaista kristallipalloa, josta näkyisi etukäteen odottamattomat katkokset. Tämä ei siis johdu ennalta suunnitellusta huoltokatkosta vaan jostakin ongelmasta.

En ole kristallipalloihin sen enempää perehtynyt, mutta luulisi miljoonien ja taas miljoonien arvoisen yrityksen kykynevän edes vuoden 2012 standardeihin, eli siis ilmoittavan ja huomattuaan ongelmia ilmoittavan asiasta muutoin kuin vaihtamalla pallon väriä "ehkä toimii":ksi. Noh, parhaiten asiat huomaa oman käden kautta; sama kuin katsoisi säätiedoituksia huomiselle, mutta tarkimman arvion saa katsomalla ikkunasta ulos.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

En ole kristallipalloihin sen enempää perehtynyt, mutta luulisi miljoonien ja taas miljoonien arvoisen yrityksen kykynevän edes vuoden 2012 standardeihin, eli siis ilmoittavan ja huomattuaan ongelmia ilmoittavan asiasta muutoin kuin vaihtamalla pallon väriä "ehkä toimii":ksi.
En tiedä, missä välissä se keltaista väriä näytti. Kun tuossa vähän yhdeksän jälkeen ite asian huomasin, näytettiin jo suosiolla punaista. Ja joka tapauksessa se keltainenkin jo indikoi, että jotain häikkää on.
 
En tiedä, missä välissä se keltaista väriä näytti. Kun tuossa vähän yhdeksän jälkeen ite asian huomasin, näytettiin jo suosiolla punaista. Ja joka tapauksessa se keltainenkin jo indikoi, että jotain häikkää on.

Tasan yheksältä kävin kattomassa mikä on tilanne ja keltastahan se näytti.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Toimiiko se nyt?
Kun ainaki playstationin sivulla näyttää vihreetä palloa.
E:Toimii näköjään, oisin voinu vaan tuolt netist kattoo onko kavereita onlines mutta enpäs muistanut...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Työnantaja meni konkurssiin. Nyt saa sit palkkaturvan kautta hakea palkat, irtisamisajan palkan, pekkaset, tämän ja viime vuoden kertyneet lomat korotuksien kans. Rahallisesti jää hyvin voitolle jos työt jatkuu heti ens viikon jälkeen ja aika suurella varmudella niin käy. Eniten ärsyttää ku lomat meni, mutta hyvällä tuurilla saa lomailla koko heinäkuun ku työmaa on kiinni.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tunnin yötorkkujen jälkeen piti lähteä kärppänä yheksäksi ostamaan lippuja Musen keikalle. Tasan ysiltä kaikki permantopaikat jo menneet ja trokarit jo kerenneet laittamaan ilmot huuto.nettiin :rolleyes: Onneksi pari kertaa nähty jo livenä, ei kuitenkaan useampaa satasta hotsita maksaa yhestä keikasta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

189 euroa meni sitten kankkulan kaivoon, että humahti. Vitutus on aika hemmetin kova tällä hetkellä. Meni kahvinkeitin rikki ja tuli sitten ostettua Moccamaster mallia KBG741 AO ja heti on todettava se, että keittää paskimman makuista kahvia mitä ikinä on omat keittimet keittänyt. Ohjeiden mukaan annosteltu ja hieman myös itse muuteltu, mutta en vaan pääse pitämään mausta. Sokeria saa lisätä älyttömät määrät kuppiin ja siltikään maku ei ole siedettävä. Yleensä olen ostanut noin 50-60 euroa maksavia keittimiä ja maku on aina ollut miellyttävä, mutta tässä lähes 200 euroa laitteessa jota niin monet tuntuvat ylistävän niin makua ei ole nimeksikään. Varmaan voittaa jotkut 20 euron laitteet joskin sukulaisella on jokin halppis keitin tefal taisi olla merkki ja sekin keittää paremman makuista kahvia kuin tämä Moccacrapster.

Ehkä tuon etuina on pidempi käyttöikä ja varaosien hyvä saatavuus, mutta sen tärkein eli maku kun ei ole kohdallaan niin ei voi antaa hyvää arvosanaa tuotteelle. 0/5!


[h=1][/h]
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Nuo satasen moccamasterit kyllä tekee varsin kelvollista jälkeä, jopa erittäin hyvää tuossa hintaluokassa ja itse en pois vaihtaisi! Muistat kai että se mukana tuleva annostin on kahdelle kupille kerrallaan? Itse olen annostellut normikokoisella annostimella ja sellaisella suhteella, että yksi jää vajaaksi. Eli vettä 8 kuppia, kahviporoja 7 normimitallista. Lisäksi keitin kannattaa yleensä pudotuttaa parit kerrat vedet läpi, (mielellään vielä puhdistusaineen kera) jotta tehdasmömmöt häipyy.

Jos muuten ei toimi, niin vaihda halvempaan mc-masteriin, kai ne jonkinlaisen tyytyväisyys takuun antaa noillekin? Muistaakseni moccamastereissa vielä pidempi tuo takuu kuin normivermeissä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Nuo satasen moccamasterit kyllä tekee varsin kelvollista jälkeä, jopa erittäin hyvää tuossa hintaluokassa ja itse en pois vaihtaisi! Muistat kai että se mukana tuleva annostin on kahdelle kupille kerrallaan? Itse olen annostellut normikokoisella annostimella ja sellaisella suhteella, että yksi jää vajaaksi. Eli vettä 8 kuppia, kahviporoja 7 normimitallista. Lisäksi keitin kannattaa yleensä pudotuttaa parit kerrat vedet läpi, (mielellään vielä puhdistusaineen kera) jotta tehdasmömmöt häipyy.

Jos muuten ei toimi, niin vaihda halvempaan mc-masteriin, kai ne jonkinlaisen tyytyväisyys takuun antaa noillekin? Muistaakseni moccamastereissa vielä pidempi tuo takuu kuin normivermeissä.

Noissa halvemmissa versioissa ei taida olla sitä automaattista virrankatkaisua 2 tunnin kuluttua. Jännä homma on myös se, että tässä ei toimi edes tippalukko. Muutaman päivän ikäinen keitin ja noinkin hintava niin tippalukko vuotaa kuin seula. En tiedä sitten tuntuu aivan kuin tuosta suodatin osassa olevasta tippalukosta olisi tehtaalta unohtunut jousi joka palauttaa tippalukon ns. lukko asentoon kun kahvi pannun poistaa alta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Siinä tapauksessa vaihtoon vaan! Joo, tottahan se on että noissa halvemmissa ei ole sitä virran katkaisua. Termariin kahvit siis ja keitin pois päältä. Ei tuossa keittoprosessissa kuitenkaan mene täydessä pannussakaan kuin se kuutisen minuuttia, eli nopeasti on valmista.
 
Ylös Bottom