Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 - keskustelu pelistä

Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Hassu juttu taas, mikä tulee yleensä kaikissa nettipeleissä huomattua; normaali open roomissa pystyy olemaan ykkösenä helpohkosti, mutta heti suomiservulle tultaessa palaa aika hyvin maanpinnalle. Hyvä näin, pidetään tasoa yllä!

Hauki ainakin lagas pahasti eilen.
Meni hermot siihen spongettamiseen ja siihen yhteen saakelin snipuun joka teillä kämppäsi 3 vs. 4 pelissä :D
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

ja miksi taaskaan verrataan CoD4:seen tätä peliä?

Itseäkin ihmetyttää, miten näissä pelikeskusteluissa lähes joka ikinen kerta laitetaan kaksi peliä vastakkain - vaikka väkisin jos ei muuten. Ei voi olla vain "hyvää" tai "loistavaa" peliä - jossa peli seisoisi omilla jaloillaan, pitää olla aina joku parempi ("ei tämä kyllä mikään CoD4 ole" tms) johon sitä sitten verrataan.

Tuolla "konsolisodan"-maailmassa (=hörhöt) joka ikinen PS3 "exclusive" räiskintä laitetaan Halo 3:sta vastaan ("se kun on saanut 10/10" - KZ2 sai "vain 9" hähää tms) ja nyt sitten täällä asteen rauhallisemmalla PS3-puolella kaikki laitetaan CoD4sta vastaan?

Ymmärrän kyllä hyvin, että monelle CoD4 on jonkinlainen maamerkki kun hienosta räiskintäpelistä puhutaan (ja sitähän se varmasti onkin - loistopeli), mutta jos joku toinen peli (nyt siis KZ2) ei sisälllä samanlaista ohjausta, tähtäystä ja liikkumista (tai tarinankerrontaa), niin se on sitten p***a? Ei kai sentään, eihän?

Itse en oikein ymmärrä moista, koska mielestäni KZ2 on mulle vähintäänkin samalla tasolla kuin CoD4, mut jälleen kerran eri tavalla. Aika erilaisia pelejä ne kuitenkin ovat, vaikka tiettyä "realistisuutta" molemmissa haetaan. En muista ajatelleeni missään vaiheessa CoD4:sta kun KZ2:sta pelasin.. Alkuun kun totuttelin ohjaukseen niin ajattelin lähinnä "täytyypä totutella ohjaukseen". Ja toinen oli: "Vaikuttaapa hemmetin hyvältä peliltä.." ;)

Mutta kuten sanoin, en pelaa kauheasti nettipelejä (CoD4:sta olen jonkin verran pelannut - ja kuolin paljon.. ;) ), joten näiden kahden nettipuolta en ala vertailemaan. Ehkä osin tämä CoD4:sen mainitseminen niin vahvasti tässäkin keskusteluissa johtuu siitä, että jengi on niin tottunut vääntämään ko. peliä netissä ja ohjaus on sitä kautta jo kasvanut osaksi monen pelaajan selkäydintä.. Tottakai hyppäys sitten KZ2:n hieman jäykempään ja ei-niin-super-tarkkaan tähtäykseen voi tuntua jopa pettymykseltä - ainakin alkuun. Kunhan spekuloin tässä..

Se on sinänsä mielenkiintoista, että molemmat KZ2 ja CoD4 ovat ikäänkuin yksinpelikampanjaltaan hieman lyhyempiä pelejä. Ihan kuin olisi ajateltu, että annetaan pelaajille tiukka ja antoisa yksinpeli - ei mitään lässytystä väliin. ;) Mä tykkään molemmista!
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Aivan loistava peli. Mitä enemmän oon pelannu, sitä paremmaksi peli käy koko ajan. Ukon hallintakin sujuu hetki hetkeltä paremmin. Mitään Arucardin mainitsemaa kämppiä en ole huomannut oikeastaan yhtään, ja tässä pelissä parasta onkin se, että hyvä ja osaava pelaaja voittaa kämpperin käytännössä aina.

+Grafiikat - tuskin näistä enää tarvitsee edes mainita
+Äänimaailma on myöskin loistava, suuntaäänet kuuluvat selkeästi kuulokkeista ja räjähdyksetkin kuulostaa kivalta
+Servusysteemi - salasanalliset huoneet pitäisi kyllä olla jokaisessa pelissä. Helppo löytää suomalaista peliseuraa.(hauki=????)
+Vaihtelevat aseet - Haulikko ja SMG ovat hyviä lähelle, kaukana niillä ei tee oikeastaan mitään. Jopa botit ja ne lentohärvelit tuovat hyvää vaihtelua peleihin, eivätkä ole lainkaan ylivoimaisia
+Lennossa vaihtuva pelimuoto on myös hyvä. Eipä tarvitse venailla uuden mapin alkua että pääsis pelaamaan uutta pelimuotoa.
+Kaikki classit ja badget ym. härpäkkeet hauskoja myös, vielä kun saisi ne kaikki auki. :D (PRKL:een saboteur :eek:)

-Jotain ihme satunnaista lagia tuossa tuntuis olevan. Parhaiten huomaa haulikkoa käyttäessä: normaalisti kuolee yhdestä lähietäisyydeltä, välillä sää rätkyttää neljäkin laukausta menemään ennen kuin kuolee. Varmaan jotain alkuryntäyksen aiheuttamaa, eiköhän korjaudu ajan myötä. (Toivottavasti ainakin.)
-Pystyykö kaverin kanssa joinimaan samalle puolelle ollenkaan? Nyt kun painaa frendin kohalla Join game, niin peli heittää usein ihan eri puolelle. Vai onko tässä joku kikka mitä en tiiä?
-Kapea näkökenttä ja raskas ohjaus ovat välillä tiellä jossain ahtaissa rappusissa. Lisätään vielä vastustaja siihen mukaan niin hienoa pyörähtelyä puolin ja toisin. Jotkut paikat saisivat siis olla vähän avoimempia.

Päällimmäisinä mieleen eilen jäi suomiservulta Staminan ja Zodiacin loputtomalta tuntuneet turretit ja Olvikoiran ja Vulcaniancobran(?) saboteur-classit, jotka aiheuttivat suunnatonta hämmennystä. Miksi se oma mua ampuu? :D

Omaksi suosikiksi on osoittautunut tähän menessä medic+se Helghast rifle jonka nimeä en muista(se missä on perinteinen rautatähtäin). Snipua odotellessa...
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Aru pieni ikävä kyllä koen nyt myötähäpeää. Ei saa lähteä vertailemaan Cod4 ja Kz2 keskenään, ovat kuitenkin niin erillaisia pelejä. Pelaisit enempi sitä killzonea nyt vaan niin pääsisit paremmin makuun.

Hauki ainakin lagas pahasti eilen.
Mitään tekemistä sen kanssa että parhaillaan oli se maksimi 32 pelaajaa?
Tuo 32 pelaajaa oli kyllä aavistuksen liikaa, ahtaisiin mappeihin. Aavikolla toimii varmasti 32, mutta ei kaikissa.

Hiukan piristystä aamun irc-keskustelusta alâ #CreativeGaming
[09:00] <Rhaykin-> mikä siin ohjattavuudes o?
[09:01] <Allu0> kankeempi ku codissa
[09:02] <Allu0> nyt nää adhd juniorit itkee ku ei saa senssiä siihen adhd tasolle mitä on codissa
[09:02] <Allu0> sit kaikke vanhat ja hitaat tykkää
[09:02] <Allu0> ku piripäiset muksut ei ownaa niitä kokoajan

Toivottavasti kukaan ei tunnista itseään saati sitten loukkaantunut.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Päällimmäisinä mieleen eilen jäi suomiservulta Staminan ja Zodiacin loputtomalta tuntuneet turretit

Jep tulihan noita käytettyä, sain ne eilen iltapäivällä auki, ja kun yöllä statseja tutkailin, niin sielläpä olikin seuraavaa; Sijoitettujen tukiaseiden lukumäärä: 221 :D
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

DANG!! Olihan kyllä vääntöä eilen! Myös Hauen puolella.

Olen kyllä Gimblen kuin monen muunkin kanssa ihan samoilla linjoilla noista pelaaja määristä.
Mielestäni jo kaksikymmentä pelaaja on aivan likaa. 16 pelajaa ja kaksi Squadia per puolue on juuri eikä melkein passeli.

Pistäkäähän jatkossa vähän pienempiä pelejä pystyyn.

Mutta mutta. Meikäläinen on ihan rakastunut tuohon Medic-luokkaan. Juuri passeli tapaus minulle.
Saan tällä hyvin myös lievennettyä sitä omantunnon tuskaa käsieni kautta jaetusta team killauksesta.
Zäppäri ja Veripussukat 4 Life!

Niin ja kaikille teille vinettäjille - Up Yours!! Eiköhän sitä vinkumista ja vankumista olla kuultu jo ihan tarpeeksi tässä ja ketjussa. Move along, nothing new to see here!
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Aika hyvät peli oli eilen haukiservulla siinä 23.00-01.00. Välillä tuntu vaan että oli liikaa pelaajia ja meni semmoseksi häsläämiseksi. Noita haukiservuja vois tehä sillai että 20 pelaajaa max jos voi...ja sitte jos yks haukiservu tulee täyteen ni vois perustaa haukiservukakkosen jos on tarvetta:)

Ohjaus ei meinannu alussa sujua mitenkään. Tähtäin hyppeli minne sattuu kun hieman käänsi tattia. Kuitenki myöhemmin laitoin ne suositussenssit eli olikohan se +1 x ja +3 y niin alko tuntuu mukavemmalle. Pitääpä testailla lisää jossai vaiheessa.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Aika hyvät peli oli eilen haukiservulla siinä 23.00-01.00. Välillä tuntu vaan että oli liikaa pelaajia ja meni semmoseksi häsläämiseksi. Noita haukiservuja vois tehä sillai että 20 pelaajaa max jos voi...ja sitte jos yks haukiservu tulee täyteen ni vois perustaa haukiservukakkosen jos on tarvetta:)
Eikös ihan hyvä käytäntö olisi pistää eri kokoisia servuja pystyyn, esim:

Hauki 4vs4 = ?
Hauki 6vs6 = ?
Hauki 8vs8 = ?

Kakissa salasanan tietenkin Kala. Näin pystyisi aina hyppämään haluamansa kokoiseen matsiin.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

20 slottinen haukiservu pystyssä, jossa pelataan deatmatsia ja aluepuolustusta, passu on se kala, laittakaa toiveita.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

100/2 megaa kaapelissa, pidinjust 24 slottista avointa täys rähinä päällä tuntu toimivan hyvin kun koko ajan pysyi täynnä, vaikka vaan muutama suomalainen oli mukana. se nyt on toistaiseksi päällä ilmoitelkaa jos ongelmia tai lagia.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Taitaa olla ensimmäinen peli jossa kiinnitin huomiota musiikkiin, sen verran mahtipontinen meininki kun orkesteri aloittaa :p

Nettipeliä ei ole vielä paljoa kerennyt pelailla, mutta vaikuttaa oikein hyvältä. Ohjattavuus tuntui vähän nopeammalta netissä, ja se taas tuntui oudolta hitaahkon yksinpelin jälkeen, mutta kaikkeen tottuu..
Ja tiedä sitten onko omaa kädettömyyttä, mutta tuntuu että menee ikuisuus saada avattua mitään mukavaa käyttöön nettipeleihin :D
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

20 slottinen haukiservu pystyssä, jossa pelataan deatmatsia ja aluepuolustusta, passu on se kala, laittakaa toiveita.

Ootko laittanu, että kuka vaan voi liittyä? Kuulemma siellä on nyt pystyssä joku hauki servu missä pitää olla kohtuu korkea rankki. En paremmin tiedä, kun vielä töissä olen mutta tuossa tunnin päästä tuun kattomaan ja pelaamaan pari mappia.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Pakko nyt itsekki avautua ennen ku KZ2 lähtee käyntii.

Eli joo, kyllähän tota CoD4 verrataan nykyään kaikkiin räiskintäpeleihin ja monet ylistää sitä minkä kerkeää. Veikkaisinkin että voi johtua siitä kun monille Cod4 oli/on varmaan se eka kunnon nettiräiskintä mitä on pelannu tai mikä on koukuttanut.

Kyllä sitä tulee itekki sanottua melkeen joka pelistä että "Eihän tää oo mitään verrattuna socom kakkoseen" :rolleyes: Se kun oli meikäläisen ensimmäisiä online kokemuksia.

Asiasta kolmanteen. Aluksi ei oikeen tää KZ2 iskeny just noiden kontrollien yms. takia, mutta kyllä nyt kun on päässyt pelin makuun, niin ai että ku tuntuu hyvältä peliltä tää. Mahtavat meiningit oli myös Hauki servulla eilen illalla! :)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Ootko laittanu, että kuka vaan voi liittyä? Kuulemma siellä on nyt pystyssä joku hauki servu missä pitää olla kohtuu korkea rankki. En paremmin tiedä, kun vielä töissä olen mutta tuossa tunnin päästä tuun kattomaan ja pelaamaan pari mappia.

juu sen nimi on Hauki dm, ei siellä mitään rank vaatimuksia pitäs olla vilkasen sen, siellä ei ole nyt passua mutta jos kysyy niin se on kala, kuin tuolta pääsee itse spektatoriksi ettei tarvii pelissä roikkua ? universumit on vaan nyt down :)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Äsken ainakin heitti erroria kun yritin onlineen..olisikohan jotain serverisäätöjä tms, kun muu internet-trafiikki tuntuu kuitenkin toimivan..
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

trafiikkia päivityksen vuoksi, ei ole ensimmäinen kerta kun tapahtuu tuollaista kun uusi pätsi julkaistaan. No.. taidanpa lähteä punttisalille ja illalla mättää lisää :p

ja jos peliseuraa kaipaa niin ottakaa yhteyttä vain.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Hyvä peli kyllä on, nyt ensimmäinen kenttä takana. Nettipeliä en ole vielä ehtinyt testaan mutta ehkä tänään. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Kyllähän on ollut loistava peli, Heti kun pisti ohjauksen herkkyyden tappiin ja vaihtoehtoinen 1 asetukset rupes peli luonnistumaan. Moninpeli aluksi tuntu sekavalta, mutta mitä enemmän sitä on tahkonnut sitä paremmalta se on maistunut. helposti sellaisen 9 arvoinen peli.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

16 vs 16 kyl ihan liikaa joihinki mappeihi, aina joku oma juoksee eteen ku ampuu tai kun heittää naatin niin 3-6 omaa lähtee noutaa sitä. :mad:

Haulikko lasauttaa pidemmältä matkalta kun mitä voi kranaatin nakkaa ruudun harmaaks.

Assault badgen vois poistaa, kukaa jaksa mitää apinoita juoksemas Rockt launcheri kädessä tupla helteillä. :mad:

Iha paras peli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom