Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kaverini oli saanut pelin kokoversion käsiinsä, joten täytyihän sitä käydä ihastelemassa. Pelattiin kampanjaa noin 3 tuntia ja Skirmish-modea 1,5. Kovaa, miellyttävää tykitystähän se oli, ja varsinkin moninpelin potentiaali oli ilmeinen - tunnelmaltaan tuli kovasti mieleen Call of Duty 4, mikä on ( tietysti ) hyvä juttu. Grafiikka oli hienoa ja sulavaa, ja pelattavuus oli ylipäätään kohdallaan. Varsinkin äänimaailma vakuutti.

Uskallan näin jo yhden illan perusteella todeta, että tässä on PS3:n paras räiskintä. Mutta onko siitä loppupeleissä Halon tappajaksi?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Uskallan näin jo yhden illan perusteella todeta, että tässä on PS3:n paras räiskintä. Mutta onko siitä loppupeleissä Halon tappajaksi?

Ihmettelen mitenkä porukka vertailee Killzonea ja Haloa kun niillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin että kummassakin pelataan First-Person Viewistä.
Itellä on kummatkin konsolit joten en ole ''fanipoika'' mutta kyllähän Halot on tehty just naapurin Pikku-Kallelle ja muille pojille jotka tulee pulkkamäestä ja pyyhkii räkää poskilta.
Itse kun Halo 3:sta kokeilin niin tuli vaan jotenkin myötähäpeän fiilis ja ihmettelin että pelillä on 16+ leima,vois laittaa vaikka 12+

No mutta tämähän meni avautumiseksi/Offtopic,anteeksi.

Mutta loistopeli KZ2 ja ennakkovaraus on Gamestopissa,kuulemma tulee joku special version ennakko tilaajille.Ei kai siinä muuta eroa ole kun pelin kannet,heh!
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ihmettelen mitenkä porukka vertailee Killzonea ja Haloa kun niillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin että kummassakin pelataan First-Person Viewistä.
Itellä on kummatkin konsolit joten en ole ''fanipoika'' mutta kyllähän Halot on tehty just naapurin Pikku-Kallelle ja muille pojille jotka tulee pulkkamäestä ja pyyhkii räkää poskilta.
Itse kun Halo 3:sta kokeilin niin tuli vaan jotenkin myötähäpeän fiilis ja ihmettelin että pelillä on 16+ leima,vois laittaa vaikka 12+

No mutta tämähän meni avautumiseksi/Offtopic,anteeksi.

Mutta loistopeli KZ2 ja ennakkovaraus on Gamestopissa,kuulemma tulee joku special version ennakko tilaajille.Ei kai siinä muuta eroa ole kun pelin kannet,heh!

Voi hitto mä kun oon jo 26vee ja silti Halo-sarja mielestäni yksi parhaita kautta aikojen, pitäisi varmaan kasvaa aikuiseksi!
Ja mieluummin KZ2:ta Haloon vertaisin kuin CODiin (mikä tuntuu olevan kovasti muodissa). Pelimekaniikka kuitenkin lähempänä Haloa (esim. tähtäimen läpi ampuminen ei aina tarpeellista, kyykkyyn meno, hahmon etenemisnopeus jne.).
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Veteran läpi, ja aikaa menin n. 10 tuntia. Muutamat ärräpäät tuli huudeltua lopputaistelussa kun äijiä vaan vyöryy päälle, mutta oikealla taktiikalla sekin sitten vihdoin meni läpi.

Haastetta oli mielestäni juuri sopivasti. Juosten et pääse vihollisten ohi vaan joudut suojasta ampumaan. Sitten seuraavaksi Elite-tason kimppuun. :)

Kuulin eräänkin sammuttaneen välillä jo konsolin, kun meinasi mennä överiksi vaikeustaso, mutta kuitenkin kone oli laitettu kiltisti takaisin tulille ja sisulla vain paahdettu eteenpäin. Kun kyseessä on kuitenkin jollain mittarilla katsottuna hc-pelaaja, erittäin taitava sellainen, tietää tämä aikamoista haastetta meille keskitason pelureille. Ehkä syytä aloittaa kuitenkin totuttua helpommalla vaikeustasolla :o

Hyvä kuulla uudelleenpeluuarvosta. Aika harvinaista, mikäli motivaatio on haettu muualta kuin trophyjen horauksesta :D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hyvä kuulla uudelleenpeluuarvosta. Aika harvinaista, mikäli motivaatio on haettu muualta kuin trophyjen horauksesta :D
Nooh, ei siitä tule kuin se yksi trophy kun pelaa vaikeimmalla läpi. :D Tuo on mielestäni juuri sopivan mittainen peli että sen jaksaa pelata uudelleen, vaikka ilman trophyjen metsästystäkin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Näitä nyt löytyy jo kymmeniä, mutta heitänpä nyt oman mielipiteenikin ilmoille. Eli ei vaan tahdo luonnistua tuo tähtääminen kyllä kunnolla. Säätöjä on tullut näprättyä vaikka kuinka jne. Kauas osuminen tähtäimen läpi on kohtuu helppoa, mutta ei hitto niitä lähitaisteluita...niin jäykkää! Itse huomaan parhaiten pelin heikohkon ohjattavuuden portaissa: eli ei niistä todellakaan mennä samalla tavalla jouhevasti tähtäin osoitettuna vihollisen mahdolliseen tulosuuntaan, kuin esim. UT III:ssa ja tähän ei mielestäni mitkään selitykset kelpaa, vaan ohjaus ei ole yksinkertaisesti onnistunut täysin. Lisäksi ihmettelen, että miksi käsiaseella ja kiväärillä on eri senssit tähdätessä. Jos kiväärillä on juuri sopiva ampua kauas, niin käsiase on taas sellainen 10 kg:n kivi kädessä että oksat pois. Ihme ratkaisu sanon minä! Ei se käsiaseen liikuttaminen sillä kauas ampumista vaikeaksi tee!

Graafisesti peli kyllä vie kaikkia muita näkemiäni konsolipelejä.

Ainoa asia joka todennäköisesti tulee pelastamaan tämän pelin on omalla kohdallani se, että moninpelissä uskoisin hyvien pelaajien erottuvan huonoista selkeästi ohjauksen vuoksi ja että harjoitus tekee jopa tälläkin ohjauksella mestarin! Kyllä tätä varmasti pelaa uusimman Codin ilmestymiseen asti!
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Demoa on nyt hakattu rajusti. Alan pikkuhiljaa sopeuttaa kontrolleja nopeammin reagoiviksi. Aluksi piti jopa vähän tiputtaa alku asetuksista. Ihan en jaksa hioa omaa adaptoitumistani demon perusteella, mutta hyvät asetukset aion kyllä löytää kontrollien herkkyyksille tämän demon voimalla.

Kontrollit tosiaan ovat rajun erilaiset verrattuna aikaisempiin peleihin. Lagia en näe tai huomaa vaikka kuinka yritän tihrustaa. Muuten kontrolleista tulee mieleen kun aikoinani pelasin ensin cod 4:jän läpi ja sitten piti adaptoitua Resistanceen. No vaikeaa oli, mutta kun resistance oli läpi, codi tuntui vaikealta ja sopeutuminen siihen alkoi. Näiden kahden osalta erot olivat puhtaasti siinä, että ressussa oli vain yksinkertaisesti epätarkempi ohjaus + raskaampi kääntyvyys. Omituista, eikä välttämättä totta, mutta olen saanut demosta semmoisen käsityksen, ettei missään aiemmassa pelissä kuin KZ2:sessa ole koskaan ollut näin hemmetin tarkkaa ohjausta. Juttu on kyllä viety nyt niin pitkälle kuin sixaxis vaan on saatu venymään. Katselukulman käännön nopeuden nousu tuntuu tyystin portaattomalta. Alhainen lähtökiihtyvyys yhdistettynä hieman liian suureen deadzoneen voi hyvinkin selittää nämä lagaus puheet. Nyt ollaan kyllä kontrollien tarkkuuden osalta menossa todellakin oikeaan suuntaan, mutta silti tuo alhainen lähtökiihtyvyys on mielestäni selvä ongelma. Sille on kuitenkin jouduttu antamaan pelin enginessä joku faktori jota voidaan muokata, joten luulisi asian korjaantuvan jos se saa laajemmalti huomiota. Ja onhan asia huomattu tosiaan. Pahemman onkelman huomasin auto aimista. Välillä se toimii ihan liian hyvin ja välillä se ei toimi ollenkaan. Jos tämä on näin jatkossakin näin epätasaista, auto-aim aiheuttaa ainoastaan random killejä joita ei muuten pitäisi tulla. (joo ja huomasin, ettei auto-aim kohdista suojatuneihin vihuihin. Kokeiluni perusteella selvästi näkyvillä olevista ukoista vain muutamasta löytyi se mega magneetti.)

Muuten demosta jäi kyllä hyvä fiilis. Synkeän musta planeetta tuntuu varsin elävältä, sillä immersio lähentelee täydellisyyttä. Äänet ja visuaalinen tykitys ovat näemmä ihan oikeasti "se jokin" tässä pelissä, joka muuten tuntuu räiskintäpelinä olevan ihan peruskauraa. Oman hahmon liikehdintäkin muistuttaa pelaajaa sopivasti siitä, että hahmo on vaivainen ihminen. En alunperin edes kiinnostunut yksinpelistä, mutta tämän demon perusteella helgastien planeetta vaikuttaa hyvältä paikalta viettää mukavia hurmeen kyllästämiä iltapäiviä. Helgastien planeetan viihtyvyyteen on selvästi panostettu hyvällä toteutuksella:D Vähäsen kuitenkin on odotukset lopullisen pelin suhteen laskeneet, mutta edelleen epäilen tästä pelistä tulevan yksi parhaimmista pelaamistani peleistä. Saas sitten nähä...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ihmettelen mitenkä porukka vertailee Killzonea ja Haloa kun niillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin että kummassakin pelataan First-Person Viewistä.
Itellä on kummatkin konsolit joten en ole ''fanipoika'' mutta kyllähän Halot on tehty just naapurin Pikku-Kallelle ja muille pojille jotka tulee pulkkamäestä ja pyyhkii räkää poskilta.
Itse kun Halo 3:sta kokeilin niin tuli vaan jotenkin myötähäpeän fiilis ja ihmettelin että pelillä on 16+ leima,vois laittaa vaikka 12+

KZ:aa pitäisi mielestäni verrata GoW:iin ja Resistancea Haloihin pelimekaniikoiltaan ja ilmeeltään.
Minkähän verran olet Haloja pelannut onlinessa? Siis tiedätkö sinä, mistä puhut? Ei minusta verta seinälle lennättävien headshottien ampuminen ja miekalla lävistäminen ole mitään 12-vuotiaiden katsottavaa. Vaikkakin Lil Poison kai jo 7-vuotiaana pelasi amerikkalaisten MLG-ammattilaisten kanssa privaservuilla Haloa.

Monet Liven puolella erilaisia liigoja, turnauksia ja Suomen mestaruuksia eri peleissä (GRAW, R6, Halot, GoW) saalistaneista tiimeistä olivat aktiivisimpia Haloissa ja pelasivat Haloa sen vaativan pelimekaniikan takia. Sitä paitsi nuo MLG-turnausten pelaajat eivät todellakaan ole mitään pikku-kalleja. Vai sanooko sinulle mitään nimet kuten OGRE1, Zyos, Sir Samurai, It Was Luck, Karma jne. Mie oon pitkästi yli kolmenkymmenen ja suuri osa Haloa onlinessa pelanneista kavereistani oli täysi-ikäisiä ollessaan aktiivisia.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Miten voitte sanoa tätä halon tappajaksi kun tämä on eri konsolillakin. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Miten voitte sanoa tätä halon tappajaksi kun tämä on eri konsolillakin. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

ööö.. jos viittat minun tai JayArin kommentteihin, joissa Haloa (vääräuskoisten) pahoilta puheilta puolustettiin, niin ei täällä mitään tappajalausuntoja olla päästelty...?
Mielestäni yleensäkin turhaa väkisin etsiä vertailukohtia esim. Killzonelle Haloista, Codeista ja ties mistä, joissain peleissä jotkin osa-alueet hoidettu paremmin, toiset huonommin jne. Kaikki ovat kuitenkin loistavia pelejä.

Sama kuin vertaisi FIFA09:iä NBA09:iin - molemmissahan yritetään saada enemmän pisteitä kuin vastustaja suorakulmaisella kentällä pallon avulla...

Ilmestyisipä tämä jo, että keskusteluun saadaan taas lisää lihaa luiden ympärille.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Nooh, ei siitä tule kuin se yksi trophy kun pelaa vaikeimmalla läpi. Tuo on mielestäni juuri sopivan mittainen peli että sen jaksaa pelata uudelleen, vaikka ilman trophyjen metsästystäkin.

Jep ja Elitessä on se hauska puoli, että siinä ei ole lonkkatähtäintä ruudulla ollenkaan.

9h30min taisi mennä veteran läpäisyyn ja kuolemia vimosessa kentässä kertyi 68 :D:D
Lopputaistelut oli hankalia, varsinkin ennen ihan vikaa mähinää... Juoksin eteenpäin ja tuli checkpoint vaikka selkä oli täynnä vihuja. Pakko oli juosta suoraan eteenpäin tai kuoli heti selkään ampujiin, ja edessäpäinkin oli kymmeniä vihuja :o
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Jep ja Elitessä on se hauska puoli, että siinä ei ole lonkkatähtäintä ruudulla ollenkaan.

9h30min taisi mennä veteran läpäisyyn ja kuolemia vimosessa kentässä kertyi 68 :D:D
Lopputaistelut oli hankalia, varsinkin ennen ihan vikaa mähinää... Juoksin eteenpäin ja tuli checkpoint vaikka selkä oli täynnä vihuja. Pakko oli juosta suoraan eteenpäin tai kuoli heti selkään ampujiin, ja edessäpäinkin oli kymmeniä vihuja :o

Vähän reilu seitsemän tuntia meni täällä pelin läpäisemiseen veteranilla. ULVI:lla meni trooperilla siihen reiluun viiteen tuntiin, joten kyllähän tämän voi nopeastikin juosta läpi, jos pelaa ULVI:n kaltaisen supersotilaan kykyihin nähden helpolla vaikeustasolla.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Oletteko saaneet sitä rynkkyä demossa, kun ammutte katolla olevaa vihollista? Mä sain sen tos äsken.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Vähän reilu seitsemän tuntia meni täällä pelin läpäisemiseen veteranilla. ULVI:lla meni trooperilla siihen reiluun viiteen tuntiin, joten kyllähän tämän voi nopeastikin juosta läpi, jos pelaa ULVI:n kaltaisen supersotilaan kykyihin nähden helpolla vaikeustasolla.

Jep ja mun mielestä tää on justiisa passelin mittainen. Ei ennätä kyllästyä ja jaksaa pelata jopa uusiksi läpi. Vähän sama kuin Gears of War 1, joka tuli pelattua vissiin kolmeen otteeseen läpi.

Ei räiskintäpeliä jaksa mitään 15h tahkota. Tai ainakaan minä en jaksa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Virallisella Killzone 2 -foorumilla pelin kehitystiimin jäsen motherh666 on tuonut taas uutta tietoa lagiin liittyen.
At present we are leaning more and more towards a demo specific issue. Why or how this might have happened is unclear, but there just have been a couple too many internal sightings of more lag experienced on the demo than in the full game from disc. When I have an official answer I'll let you know, but right now it looks like this is a non-issue on the full game. We'll of course continue to look into this.
Eli näillä näkymin ongelma koskee ehkä sittenkin vain demoa. Ja positiivista on, että GG todellakin kuuntelee pelaajien palautetta, joten kontrolleihin voi hyvinkin tulla vielä lisää säätövaraa/muutoksia.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Virallisella Killzone 2 -foorumilla pelin kehitystiimin jäsen motherh666 on tuonut taas uutta tietoa lagiin liittyen.

Eli näillä näkymin ongelma koskee ehkä sittenkin vain demoa. Ja positiivista on, että GG todellakin kuuntelee pelaajien palautetta, joten kontrolleihin voi hyvinkin tulla vielä lisää säätövaraa/muutoksia.

Mun mielestä kontrollit on jo tässä demossa hyviä, mutta onhan se hyvä asia jos tulee lisää kontrolli vaihtoehtoja koko versioon. Hyvä jos GG kuuntelee pelaajia!
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tohon lagiin liittyen nyt epäilen sen paikkansa pitävyyttä. Jos lagi olisi syynä "huonoihin" kontrolleihen, niin eikö sen koko-ajan pitäisi kasvaa, koska kone ei pysy perässä? tai edes tulla yksittäisiä nytkähdyksiä jolloin liian suuri lagi otetaan kiinni ja lasketaan enemmän frameja kerralla? Ei kuitenkaan framerate ongelmia ole ollut joten nyt kai on vain pakko pistää demon ohjaukset random bugin piikkiin, niinkuin foorumeilla sanoivat....
Tai sitten ne teki sen tahallaan että saavat lisää kiksejä kun koko peli tulee ja kokemus onkin parempi kuin demossa >:D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tohon lagiin liittyen nyt epäilen sen paikkansa pitävyyttä. Jos lagi olisi syynä "huonoihin" kontrolleihen, niin eikö sen koko-ajan pitäisi kasvaa, koska kone ei pysy perässä? tai edes tulla yksittäisiä nytkähdyksiä jolloin liian suuri lagi otetaan kiinni ja lasketaan enemmän frameja kerralla? Ei kuitenkaan framerate ongelmia ole ollut joten nyt kai on vain pakko pistää demon ohjaukset random bugin piikkiin, niinkuin foorumeilla sanoivat....
Tai sitten ne teki sen tahallaan että saavat lisää kiksejä kun koko peli tulee ja kokemus onkin parempi kuin demossa >:D

Ei se lagi aina välttämättä liity suoraan ruudunpäivytysnopeuteen.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tohon lagiin liittyen nyt epäilen sen paikkansa pitävyyttä. Jos lagi olisi syynä "huonoihin" kontrolleihen, niin eikö sen koko-ajan pitäisi kasvaa, koska kone ei pysy perässä? tai edes tulla yksittäisiä nytkähdyksiä jolloin liian suuri lagi otetaan kiinni ja lasketaan enemmän frameja kerralla? Ei kuitenkaan framerate ongelmia ole ollut joten nyt kai on vain pakko pistää demon ohjaukset random bugin piikkiin, niinkuin foorumeilla sanoivat....
Tai sitten ne teki sen tahallaan että saavat lisää kiksejä kun koko peli tulee ja kokemus onkin parempi kuin demossa >:D

Ei se kasva, jos kontrollit menevät perille 130ms napin painamisesta, on viive koko pelin ajan se 130ms - ei enempää. Sama ilmiö, mutta ei aivan samoista syistä, on Rock Bandeissa ja Guitar Heroissa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom