Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kyllä toi youtuben pätkä nosti hypen sinne 6 miljardiin:D Tulis äkkiä se demo nii pääsis testaa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Jokaisessa pelissä pitäisi olla alussa valikko millä kielellä peliä haluaa pelata, eikä niin että se otetaan automaagisesti XMB:n kielestä.
Nyt mennään vähän off-topikkiin, sorry.

Asia johon otin kantaa suggestionilla sekä Killzonen betassa että Scee:n foorumilla. Toivottavasti kantautuu kuuleviin korviin jotka voi asialle jotain tehdä :|
Lasten peleille kyllä on kiva saada suomennokset kun ei se englanti vielä taivu välttämättä monella niin hyvin, eikä tekstitys ole myöskään pahasta. Mutta duppaus K15-K18 peleihin on jotain Turhan ja vitsin rajamailla.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Minua kanssa pelottaa, että mitenkä tökerösti tässä on hoidettu tuo tekstitys. Pelissä on nimittäin todella paljon kiroilua ainakin ikäraja-merkintöjen mukaan. Voin vain kuvitella mitenkä pelin dialogeja on käsitelty.. . . Unchartedissa käännöstyö oli erittäin laadukasta. Eiköhän tässäkin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Älkää ymmärtäkö väärin, mutta melkoista putkijuoksua on koko yksinpeli. Moninpeli sitten eri juttu. Ei siinä mitään.. mutta. Vihollisen tekoäly näyttää taas todella surkealta kuten monissa yksinpeli kampanjoissa.

Äänimaailma, grafiikka, miliö, aseet - täyden 10 arvoisia. Todella mielenkiintoinenhan tämä KZ saaga on. Itse olen peliä testannut sen 30 MIN messuilla ja onhan se kova peli, mutta hypetyksellä saa sellaisen kuvan, että jotain aivan ennennäkemätöntä. Uskon pelaajien, jotka pitävät Halo 3:sta rakastavan tätä uutta KZ2 peliä. Sen verran paljon yhtäläisyyksiä.

Muistaa pitää kuitenkin se, että esim. pelin ohjattavuus on täysin erilainen esim. COD 4 ja COD WAW peleihin verrattuna. Joku voisi sanoa kömpelö ja hidas ohjaus, mutta tarkoitus varmaankin on realistisempi ja raskaampi. Huikeaa miten noissa Youtube videoissa pelihahmo käsittelee aseita, niihin on kyllä laitettu aikaa valtavasti ja se näkyy ja kuuluu.

Putkijuoksu yksinpeli kampanja ja ehkä vihdoin jotakin uutta tuova moninpeli kampanja.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kyllä ainakin suomenkielinen tekstitys on huippu hyvä juttu, välillä ei muuten saa selvää räiskeen keskellä. Tosin tässä pelissä tekstitys menee niin lujaa ja sekavasti laitettu, niin osaa ei kerkeä välillä lukea.

Samaa mieltä tuon valinnan suhteen, pitäisi pystyä valitsemaan pelistä. Ei käyttiksen mukaan. Ja jos nyt en unta nähnyt, niin kieli (pelkkä tekstitys suomen osalta) valittiin pelin alussa.

Ja Demo nyt ei varmaan ennen 2.2.2009 ainakaan tule, uskoisin.
Jos ostan tämän pelin USA:ssa, onko siinäkin suomenkieliset tekstit?

Itseänikin on kyllä vähän ärsyttänyt tuo huono ääninäyttely, kun olen noita videoita katsonut. Pelkkää huutamista ja kiroilua. Mutta kuva onkin ollut sitten niin hienoa, niin hienoa :)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Älkää ymmärtäkö väärin, mutta melkoista putkijuoksua on koko yksinpeli

Montako FPS räiskintää on olemassa jotka eivät ole putkijuoksuja? Ei kovin monta.
En ymmärrä mikä siinä on niin huonoa tai ihmeellistä:confused:
Pelin luonne muuttuu aivan totaalisesti avoimessa ympäristössä. Itse melkeinpä pidän putkijuoksuista enemmän. Ainoa avoin maailma peli mikä on hyvä on GTA IMO.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Montako FPS räiskintää on olemassa jotka eivät ole putkijuoksuja? Ei kovin monta.
En ymmärrä mikä siinä on niin huonoa tai ihmeellistä:confused:
Pelin luonne muuttuu aivan totaalisesti avoimessa ympäristössä. Itse melkeinpä pidän putkijuoksuista enemmän. Ainoa avoin maailma peli mikä on hyvä on GTA IMO.


Deus Ex I ja II ("putkistojuoksu")
SystemShock (kuten myös)
Metroid (sama täällä)
Far cry 2
Call of chutulu dark corners of the earth
+ monet muut

Onhan noita vaikka kuinka paljon, mutta usein ne ovat kuitenkin enemmän FPA (first person adventure) pelejä aseilla. Killzone2:seen nyt tuskin kovin helposti saataisiin mitään openworld systeemiä GTA tyyliin mutta laajat reitit ovat aina plussaa sekä vähän ympäri jaksoa ripotellut tehtävä paikat jotta eteneminen ei menisi aivan niin putkessa kuin monet pelit tekevät. Hienointa tietysti olisi jos saisi vähän valita mitä tekee ensiksi ja freedom fightersin tyyliin jonkin asian tekeminen voisi edesauttaa jossain muualla tapahtuvaa kohtausta.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Älkää ymmärtäkö väärin, mutta melkoista putkijuoksua on koko yksinpeli. Moninpeli sitten eri juttu. Ei siinä mitään.. mutta. Vihollisen tekoäly näyttää taas todella surkealta kuten monissa yksinpeli kampanjoissa.

Kaikki pelit ovat putkijuoksuja. Joissakin saattaa olla vapautta mennä välillä minne itse mielii, mutta pelin sanelemat tehtävät edelleen tehdään aina samalla tavalla , ennalta määrättyä matkaa pitkin. Putkijuoksu on vain arvostelijoiden käyttämä tekosyy kun ei parempaakaan valittamisen aihetta ole. Tekäly komettisi on todella kaukana todellisuudesta. Mihin sen perustat? Helpoimpaan vaikeus asteeseen?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Deus Ex I ja II ("putkistojuoksu")
SystemShock (kuten myös)
Metroid (sama täällä)
Far cry 2
Call of chutulu dark corners of the earth
+ monet muut

Deus Exät, SystemShockit ja Metroidit eivät ole FPS:ä nähneetkään. DE:t ja SS:t ovat ROOLIPELEJÄ ja Metroid on toimintaseikkailupeli. Kyllä, niitä pelataan ensimmäisestä persoonasta ja niissä jopa ammutaan aseilla, mutta ne ovat jostain Killzonen ja Halon kaltaisista räiskinnöistä kaukana eikä niitä siten pitäisi mielestäni edes verrata toisiinsa. Metroidien kentätkin ovat ahtaampia putkia kuin Killzone 2:n, lukuun ottamatta niitä isompia huoneita.

Far Cry nyt taitaa olla noista ainut, jossa on oikeasti vapaa ja laaja maailma. Ja se taas kärsii mielestäni siitä, että matkustaminen tuuppaa olemaan pidemmän päälle tylsää. Mieluummin sitten seuraa intensiivisempää putkea kuin haahuilen ympäri laajoja (suht tyhjiä) ympäristöjä..
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kaikki pelit ovat putkijuoksuja. Joissakin saattaa olla vapautta mennä välillä minne itse mielii, mutta pelin sanelemat tehtävät edelleen tehdään aina samalla tavalla , ennalta määrättyä matkaa pitkin. Putkijuoksu on vain arvostelijoiden käyttämä tekosyy kun ei parempaakaan valittamisen aihetta ole. Tekäly komettisi on todella kaukana todellisuudesta. Mihin sen perustat? Helpoimpaan vaikeus asteeseen?

Putkijuoksu ei ole pelkästään arvostelijoiden käyttämä tekosyy, se on kelpo tapa määritellä peli jossa on vain yksi reitti eli putki jossa pelaajan pitää tehdä aina yksi sama asia että pääsee etenemään.

Se mitä vaaditaan että peliä ei kutsuta putkijuoksuksi on putkistotyylinen toteutus, sillä muuhun ei nykytekniikka vielä pysty ellei tehtävien suoritusta jotenkin jätetä pelaajan tai pelaajien mielikuvituksen varaan. Eli pelaajan pitää saada itse valita mitä putkia pitkin hän kulkee.
Reitti ei tarkoita pelkkää vaihtoehtoista reittiä päämäärään vaan myös juoneen sekä kontrollia tapahtumien kulkuun.
Esim juuri julkaistu Fallout 3 ei ole enää juuri missään määrin putki juoksu. Pelaaja saa valita reittinsä aivan itse, ja ainakin sivujuonen tehtäviin voi vaikuttaa rutkasti myös itse.

Deus Exät, SystemShockit ja Metroidit eivät ole FPS:ä nähneetkään. DE:t ja SS:t ovat ROOLIPELEJÄ ja Metroid on toimintaseikkailupeli. Kyllä, niitä pelataan ensimmäisestä persoonasta ja niissä jopa ammutaan aseilla, mutta ne ovat jostain Killzonen ja Halon kaltaisista räiskinnöistä kaukana eikä niitä siten pitäisi mielestäni edes verrata toisiinsa. Metroidien kentätkin ovat ahtaampia putkia kuin Killzone 2:n, lukuun ottamatta niitä isompia huoneita.

Far Cry nyt taitaa olla noista ainut, jossa on oikeasti vapaa ja laaja maailma. Ja se taas kärsii mielestäni siitä, että matkustaminen tuuppaa olemaan pidemmän päälle tylsää. Mieluummin sitten seuraa intensiivisempää putkea kuin haahuilen ympäri laajoja (suht tyhjiä) ympäristöjä..

Deus ex ja systemshock on genrehirviöitä. Niitä ei saa edes vasaralla sovitettua yhteen genreen. Kyllä ne ovat myös jossain määrin roolipelejä, mutta useassa paikassa ne määritellään myös Toiminta seikkailuiksi, ensimmäisen persoonan räiskinnöiksi, eloonjäämiskauhuksi(ss) ja mitä lie.
Omissa silmissä kuvaavin genre sattui olemaan nyt vain FPA eli ensimmäisestä persoonasta kuvattu toiminta seikkailu.
Mutta omaavat ne kyllä myös FPS pelille tutut piirteet.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ainakaan KZ2 ei ole COD-putki, jossa rushitaan checkpointeilta toiselle ja kaukana olevat viholliset lisääntyvät kuin jänikset.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tuli mieleen, että jostain luin, että tähän on lisätty myös normaali zoomaus systeemi. Eli siten, että voi pitää L1 pohjassa eikä tarvitse klikkailla koko ajan edes takaisin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Voi että tämä peli onkin saanut odotukset koville. Ehkäpä jopa liiankin koville. Äsken vasta tajusinkin että tämähän julkaistaankin juuri sopivasti 25 pv ja 24 on synttärit joten taidanpa tietää mitä ostan itselleni lahjaksi. Osaako kukaan arvata? :D Toivottavasti tästä tulee joko vuoden peli tai vuoden floppi eikä mikään keskivertotekele.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Voi että tämä peli onkin saanut odotukset koville. Ehkäpä jopa liiankin koville. Äsken vasta tajusinkin että tämähän julkaistaankin juuri sopivasti 25 pv ja 24 on synttärit joten taidanpa tietää mitä ostan itselleni lahjaksi. Osaako kukaan arvata? :D Toivottavasti tästä tulee joko vuoden peli tai vuoden floppi eikä mikään keskivertotekele.
Ei tästä saa floppia enää tekemälläkään, keskinkertaiseksi voisi ehkä joku yrittää väittää, mutta tuskin niinkään tulee tapahtumaan.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ei tästä saa floppia enää tekemälläkään, keskinkertaiseksi voisi ehkä joku yrittää väittää, mutta tuskin niinkään tulee tapahtumaan.

Huh, on hypet korkealla kun noin tuumaat :eek:

Olen kahtonut videot pelistä ja en ole kylläkään ykkösosaa pelannu, mut ei jostain syystä säväytä. Pahoittelen että kommenttini saattaa kuullostaa negatiiviselta, mutta en kyl usko että KZ2 yltää yhtä kovaan suosioon kuin CoD4. (ei ole provo, vain oma mielipide.) Toki, ei haittaa et tämä peli veisi mukanaan, mutta tällä hetkellä ei vaikuta siltä. Demo voi muuttaa tämän kasityksen.

Muistakaa, että hype on hypeä ;) Jos olette epävarmoja pelin hankinnasta niin odottakaa se kuukausi julkaisusta ja koittakaa päässä testaan kokoversiota jossain :)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ainakaan KZ2 ei ole COD-putki, jossa rushitaan checkpointeilta toiselle ja kaukana olevat viholliset lisääntyvät kuin jänikset.

Juuri näin. Mainitsemasi ominaisuuden takia esim COD WaW:n yksinpeli oli mielestäni kokemuksena ihan onneton tapaus.

Enivei, itse suorastaan kannatan putkijuoksuja. Laittamalla tapahtumat putkeen saadaan tapahtumista intensiivisenpiä ja elokuvamaisen fiiliksen luonti onnistuu huomattavasti paremmin. Far Cry 2 on oiva esimerkki siitä, että vapaa maailma ei todellakaan ole mikään autuaaksi tekevä piirre pelissä. Far Cry2:ssa tarina tavallaan hajoaa käsiin ja peli menee haahuiluksi ja hyvin itseään toistavien tehtävien tahkoamiseksi. Varmaan vapaa maailmakin voitaisiin tehdä paremmin, mutta kyllä minulle silti konsolipuolella parhaat fiilikset on jäänyt juuri putkijuoksuista ala Gears1/2, Uncharted jne.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Muistaa pitää kuitenkin se, että esim. pelin ohjattavuus on täysin erilainen esim. COD 4 ja COD WAW peleihin verrattuna. Joku voisi sanoa kömpelö ja hidas ohjaus, mutta tarkoitus varmaankin on realistisempi ja raskaampi.

Tossa on kyllä kaksi niin hyvän pelikokemuksen tappavaa adjektiivia että toivon tosissani että asia ei ole noin. Yksinpelistä viis, mutta onlinessa jos ohjaus tuntuu kömpelöltä niin ei auta silmäkarkit ja muut ominaisuudet pelastamaan peliä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tossa on kyllä kaksi niin hyvän pelikokemuksen tappavaa adjektiivia että toivon tosissani että asia ei ole noin.
Pelaamani previkkaversion perusteella en todellakaan käyttäisi ohjauksesta noita adjektiiveja. Ihmisten pitäisi vaan lopettaa kaikenlainen vertailu COD4:ään, koska Killzone 2 ei edes yritä olla "uusi COD4". Kyllä maailmaan mahtuu muunkinlaisia FPS-pelejä kuin niitä, joissa ruutu pyörii 60 freimiä sekunnissa ja hahmo kääntyy nanosekunnissa 360 astetta. :)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom