Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tuleehan tää ostettua, mutta harmittaa jo etukäteen se, että miksi vitussa moninpelissä ei voi suojautua? Mikä idea? Haloo?!?!?

TÄH? Siis todella hyvä juttu, että tähän ei ole laitettu mitään NAURETTAVAA 3rd person kämppimismoodia. KFIN arvostelussakin siitä tuli jostain käsittämättömästä syystä "sanomista" mulle taas se oli ehkäpä sen arvostelun parasta antia ja ehkä eniten ilahduttavin asia :)

3rd person kämpperöinti on pilannut jo liian monta FPS-pelisarjaa. Eniten harmittaa (vieläkin) Ghost Recon ja Rainbow Six pelisarjojen "pilaantuminen" :mad:
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ehkä tuolla suojautumattomuudella halutaan saada vähän eloa niihin pelaajiin jotka muuten vaan kykkis piilossa jonkun muurin takana
Ei, vaan kuten Darth Vaderin kaivamassa lausunnossa todetaan, suojautuminen oli toteutettuna moninpelissäkin, mutta pelitesteissä huomattiin pelaajien jäävän hiukan irti suojista, jotta he eivät liimautuisi niihin. Eli pelaajien käytöstä analysoidessaan kehitystiimi huomasi tuon ominaisuuden olevan tarpeeton ja jopa pelaajien luonnollista käyttäytymistä hankaloittavan.

Tarinan opetus: jokainen voi kuvitella olevansa pelisuunnittelija, mutta vasta käytännössä nähdään, mikä toimii ja mikä ei. Tässä tapauksessa toimimaton ominaisuus päätettiin jättää pois. Ei niin, että sitä ei olisi vaivauduttu toteuttamaan.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

TÄH? Siis todella hyvä juttu, että tähän ei ole laitettu mitään NAURETTAVAA 3rd person kämppimismoodia. KFIN arvostelussakin siitä tuli jostain käsittämättömästä syystä "sanomista" mulle taas se oli ehkäpä sen arvostelun parasta antia ja ehkä eniten ilahduttavin asia :)

3rd person kämpperöinti on pilannut jo liian monta FPS-pelisarjaa. Eniten harmittaa (vieläkin) Ghost Recon ja Rainbow Six pelisarjojen "pilaantuminen" :mad:

Mitä ihmeen kolmannen persoonan kämppimoodia? Pelissä nimenomaan kuvakulma säilyy ensimmäisessä persoonassa, joten ei siitä saisi epäreilua etua. Kyllähän sen toisaalta ymmärtää, että tuo suojautuminen ei olisi välttämättä toiminut moninpelissä, joka on kuitenkin aikalailla vauhdikkaampaa meininkiä kuin yksinpeli, eivätkä hahmot muutenkaan niin ketterästi liiku. Silti, kampanjassa suojautumista käytetään jatkuvasti, ja moninpelissä olo tuntuu hieman orvolta ilman sitä. Fiilis on kiva, kun painautuu seinää vasten rynkkynsä kanssa, ja ylitse viuhuvat singon panokset räjähtävät selän taakse.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

TÄH? Siis todella hyvä juttu, että tähän ei ole laitettu mitään NAURETTAVAA 3rd person kämppimismoodia. KFIN arvostelussakin siitä tuli jostain käsittämättömästä syystä "sanomista" mulle taas se oli ehkäpä sen arvostelun parasta antia ja ehkä eniten ilahduttavin asia :)

3rd person kämpperöinti on pilannut jo liian monta FPS-pelisarjaa. Eniten harmittaa (vieläkin) Ghost Recon ja Rainbow Six pelisarjojen "pilaantuminen" :mad:

Paavihan tuohon jo vastasi tyhjentävästi, että mistään 3rd person kämppimisestä ei ole kyse. Vois ottaa asiasta selvää ennekuin alkaa viisastelemaan.

Anyway peli ostoon ja eihän sitä tiedä tosiaan ennenkuin kokeilee, että miten toi nettipeli toimii. Tosin kai sitä voi itse siellä muurin takana normisti olla luotisateelta suojassa ennenkuin menee taas avaralle maalle, kun samaan aikaan 16 vihua toiselta puolelta rynkyttää lippaita tyhjäks! :D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Paavihan tuohon jo vastasi tyhjentävästi, että mistään 3rd person kämppimisestä ei ole kyse. Vois ottaa asiasta selvää ennekuin alkaa viisastelemaan.

Olen todella pahoillani mahdollisesti aiheuttamasti mielipahasta. Jos luit ton mun viestin, niin kirjoitin kuitenkin että onneksi ei ole mitään 3rd person kämppiä. Eli kannattaa myös lukea toisen postit, ennen kun alkaa vastaviisastelemaan. Mielestäni olin joskus sellasen nähnyt videolta, mutta se tais tosiaan olla se 1st suojautuminen joka ehkä vois mennä?

Noh, ihan sama kumpi oli? Kyllä mä uskon, että ne tietää mitä tekee ja sen poistoon MP:ssä on varmasti syynsä. Missään pelissä en ole noita "seinään liimautumisia" pitänyt positiivisena juttuna, oli sitten eka persoona tai kolmas. Ainoa oikea suojassa oleminen MP:ssä imo olisi normaali kurkkaus seisaaltaan, jos joku muistaa SOF2 Xboxilla niin semmonen. (D-pad vas/oike) Harmi vaan, että sellasia ei paljon ole näkynyt viime vuosina konsoleilla :(
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Noh, ihan sama kumpi oli? Kyllä mä uskon, että ne tietää mitä tekee ja sen poistoon MP:ssä on varmasti syynsä. Missään pelissä en ole noita "seinään liimautumisia" pitänyt positiivisena juttuna, oli sitten eka persoona tai kolmas. Ainoa oikea suojassa oleminen MP:ssä imo olisi normaali kurkkaus seisaaltaan, jos joku muistaa SOF2 Xboxilla niin semmonen. (D-pad vas/oike) Harmi vaan, että sellasia ei paljon ole näkynyt viime vuosina konsoleilla :(

Sitä tässä vähän ihmettelenkin, että miksei tuollaista kurkistustoimintoa voinut lisätä, kun sillä periaatteella tuo suojautuminenkin käytännössä toimii. Eli D-padilla nojattaisiin sen verran, että näkisi kulman taakse. Noh, ei kai sitä sitten tulisi käytettyä, jos kehittäjät näin ovat todenneet.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Olen todella pahoillani mahdollisesti aiheuttamasti mielipahasta. Jos luit ton mun viestin, niin kirjoitin kuitenkin että onneksi ei ole mitään 3rd person kämppiä. Eli kannattaa myös lukea toisen postit, ennen kun alkaa vastaviisastelemaan. Mielestäni olin joskus sellasen nähnyt videolta, mutta se tais tosiaan olla se 1st suojautuminen joka ehkä vois mennä?

Noh, ihan sama kumpi oli? Kyllä mä uskon, että ne tietää mitä tekee ja sen poistoon MP:ssä on varmasti syynsä. Missään pelissä en ole noita "seinään liimautumisia" pitänyt positiivisena juttuna, oli sitten eka persoona tai kolmas. Ainoa oikea suojassa oleminen MP:ssä imo olisi normaali kurkkaus seisaaltaan, jos joku muistaa SOF2 Xboxilla niin semmonen. (D-pad vas/oike) Harmi vaan, että sellasia ei paljon ole näkynyt viime vuosina konsoleilla :(

Joo eli vika ei ollutkaan sinussa vaan minussa. Sama kait munki sitten heittää tähän jotain yhtä epäoleellista eli onneksi tässä pelissä ei ajeta mönkijöillä, koska en tykkää siitä.

Joo ja tottakai ne tietää mitä ne tekee. Pelintekijäthän ei voi tehdä mitään väärin vaan kaikki on absoluuttisesti oikein. Tuntuu, että joillekkin joku tietty peli on aina niin mahtava ja upea, että vähän kun sohaisee jotain kohtaa niin sieltä pursuaa koko muurahaislegioona saman tein valmiina tappamaan.

Kurkkaustoiminto olis jees tosiaan. Eikös se SP:nkin suojauksessa pidä itse kurkkia?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kurkkaustoiminto olis jees tosiaan. Eikös se SP:nkin suojauksessa pidä itse kurkkia?

Kurkkaaminen onnistuu painamalla tattia haluttuun suuntaan, kun ollaan suojassa. Vaihtoehtoisesti voi suorilta alkaa ampua painamalla liipaisinta.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Eli tuleeko toi K-18 pääasiassa siitä verestä, vai mitä muuta sellasta tässä on?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Joo eli vika ei ollutkaan sinussa vaan minussa. Sama kait munki sitten heittää tähän jotain yhtä epäoleellista eli onneksi tässä pelissä ei ajeta mönkijöillä, koska en tykkää siitä.

Joo ja tottakai ne tietää mitä ne tekee. Pelintekijäthän ei voi tehdä mitään väärin vaan kaikki on absoluuttisesti oikein. Tuntuu, että joillekkin joku tietty peli on aina niin mahtava ja upea, että vähän kun sohaisee jotain kohtaa niin sieltä pursuaa koko muurahaislegioona saman tein valmiina tappamaan.

Kurkkaustoiminto olis jees tosiaan. Eikös se SP:nkin suojauksessa pidä itse kurkkia?

En mä nyt ymmärrä ihan mitä tässä yrität sanoa. :confused: Mutta ei se varmaan mitään, kommentoin nyt kuitenkin tuota kurkkausasiaa vielä kun ei ilmeisesti kuso kulkenut aivan perille saakka?

Eli ei ne pelintekijät sitä varmaankaan ilkeyttään ole jättäneet pois vaan siihen on varmasti ihan perusteltu syy. Tämä nyt on ihan puhdasta spekulointia, mutta osumamallin kanssa on usein jotain murheita näissä "liimaudutaan seinään" systeemeissä. Mä veikkaan, että hit detectionia ei ole saatu toimiin vimpan päälle kurkkaustilanteissa? Se on tosi yleistä, mm. Rainbow Six Vegas oli täynnä näitä bugituspaikkoja ja se oli usein todella ärsyttävää kun kaveri näkyy, mutta siihen ei voi osua.

Jos vaihtoehdot on se, että laitetaan "sinnepäin" toimiva kurkkailusysteemi joka hieman bugittaa paikka paikoin...tai ei laiteta ollenkaan, niin kyllä täältä ainakin menee siinä vaiheessa ääni jälkeenmainitulle vaihtoehdolle.

Tietenkin on vähän outo juttu, että pelintekijät on "unohtanu" kuinka toi tehdään oikein. Se on vähän harmi homma. Konsolipeleissä tosiaan kunnon kurkkaus multiplayerissä oli muistaakseni viimeksi siinä SOF2 pelissä ja se oli Xboxilla...siitä on liian kauan. Vois vähän tsempata?

Ja mä en ihan totakaan ymmärrä, että miksi se äijä tarvii nykyään liimata erikeepperillä seinään kun mennään suojan taakse kurkkiin. Se on varmaan sitten tosi coll juttu tms? :confused:
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Eli tuleeko toi K-18 pääasiassa siitä verestä, vai mitä muuta sellasta tässä on?

Veriroiskeet ovat melko yliampuvat, vaikka hahmot eivät varsinaisesti lihoiksi menekään. Lisäksi, kuten jo ehdittiinkin mainita, kirosanoja viljellään ahkerasti.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ruumiit eivät hajoa mitenkään.

Kuten eimboZ jo aiemmin linkittikin:

2dqszee.gif


Kyllähän nuo päät räjähtää / irtoaa voimakkaalla aseella, ja näin myös mm. PEGI totesi. Joten mitäs se Paavi siellä selittelee? ;P Ja vielä tuosta goresta, että jos tämä lasketaan mukaan, niin vihulaisia voi mm. naulata seiniin roikkumaan eräällä pulttiaseella. 8)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kuten eimboZ jo aiemmin linkittikin:

2dqszee.gif


Kyllähän nuo päät räjähtää / irtoaa voimakkaalla aseella, ja näin myös mm. PEGI totesi. Joten mitäs se Paavi siellä selittelee? ;P Ja vielä tuosta goresta, että jos tämä lasketaan mukaan, niin vihulaisia voi mm. naulata seiniin roikkumaan eräällä pulttiaseella. 8)

Noin niin kuin selvennykseksi KZ2 on verinen, mutta ei varsinaisesti mässäile. Veri roiskuu ja snipu-kivääri vie pään, mutta raajat ei irtoa (kai?), luut pilkistä eivätkä silpoutuneet uikuta tuskissaan. Rankkaa, muttei mässäilevää - toisin kuin WaW.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kuten eimboZ jo aiemmin linkittikin:

2dqszee.gif


Kyllähän nuo päät räjähtää / irtoaa voimakkaalla aseella, ja näin myös mm. PEGI totesi. Joten mitäs se Paavi siellä selittelee? ;P Ja vielä tuosta goresta, että jos tämä lasketaan mukaan, niin vihulaisia voi mm. naulata seiniin roikkumaan eräällä pulttiaseella. 8)

Ai niin, kyllähän nuo päät taitavat irtoilla. En kyllä edes muista huomanneeni tuota pelin aikana.. Ne harvat kerrat kun tarkkuuskivääriä tuli käytettyä, tapot tulivat tykeissä istuneista vihollisista tai muuten vain hektisissä tilanteissa, joissa piti mennä laukauksen jälkeen välittömästi takaisin suojaan. Kyseessä ei siis ole ainakaan samanlainen plötsähdys kuin Gears of Warissa. Tavallisilla kivääreillä taasen kypärät lentävät päästä ja mies kaatuu tavallisesti maahan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Minkälainen tuo haulikko muuten on? Se perus kysymys: löytyykö siitä munaa? Videoista päätellen vaikuttaa aika mukavalta aseelta, jota olis siistiä käyttää nettipelissäkin. Voin varsinkin kuvitella, kun ampuu pilareita ja ne vaan hajoilee hauleista ja vihollinen yrittää hädissään piiloutua nurkan taakse. :P

Ja se on muuten jo 1. helmikuuta! Enää... 24 päivää!

E: Jos Paavikin muokkais tuota lainaustani, että menee tekstit spoilereihin. Varmuuden vuoksi.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Minkälainen tuo haulikko muuten on? Se perus kysymys: löytyykö siitä munaa? Videoista päätellen vaikuttaa aika mukavalta aseelta, jota olis siistiä käyttää nettipelissäkin. Voin varsinkin kuvitella, kun ampuu pilareita ja ne vaan hajoilee hauleista ja vihollinen yrittää hädissään piiloutua nurkan taakse. :P

Ja se on muuten jo 1. helmikuuta! Enää... 24 päivää!

Kävin testaamassa tuota snaipperia helpoimmalla vaikeustasolla ja hyvinhän tuo tuntui päitä irroittelevan. Jostain syystä pari osumaa tosin vain tappoi vihollisen eikä aiheuttanut sen kummempaa reaktiota.

Haulikko paukauttaa kivasti, mutta viholliset voisivat ehkä lentää railakkaammin metrin päästä tulleesta osumasta. Haulikossa ei ole lainkaan rautatähtäintä. Sen sijaan aseessa on taskulamppu, jee!

Ja tuosta eräästä aseesta:

Pulttipyssy on siitä ikävä vehje, että ne pultit räjähtävät muutaman sekunnin kuluttua osumasta. Tällä aseella vihulaiset kyllä lentävät ja komeasti. Toisaalta pyssykkää ei liian monesti saa käsiinsä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Noin niin kuin selvennykseksi KZ2 on verinen, mutta ei varsinaisesti mässäile. Veri roiskuu ja snipu-kivääri vie pään, mutta raajat ei irtoa (kai?), luut pilkistä eivätkä silpoutuneet uikuta tuskissaan. Rankkaa, muttei mässäilevää - toisin kuin WaW.

Ei se WaWkaan sillä verellä mässäile. Ne irtoraajat ovat yleensä seurausta voimakkaista räjähdyksistä. Jos miinan posahduksesta lähtee jalat, ei se ole mässäilyä, vaan varsin realistista. Käypä kattomassa miinojen tuhoa vaikka googlettamalla. Varsin paljon irtoraajoja on niiden seurauksina tullut.

Minusta on vain hyvä että väkivalta näytetään sellaisena kuin se on. Mikki Hiiri -pelit on sitten erikseen ja niitä tuottaa Disney. ;)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kävin testaamassa tuota snaipperia helpoimmalla vaikeustasolla ja hyvinhän tuo tuntui päitä irroittelevan. Jostain syystä pari osumaa tosin vain tappoi vihollisen eikä aiheuttanut sen kummempaa reaktiota.

Haulikko paukauttaa kivasti, mutta viholliset voisivat ehkä lentää railakkaammin metrin päästä tulleesta osumasta. Haulikossa ei ole lainkaan rautatähtäintä. Sen sijaan aseessa on taskulamppu, jee!

Ja tuosta eräästä aseesta:

Pulttipyssy on siitä ikävä vehje, että ne pultit räjähtävät muutaman sekunnin kuluttua osumasta. Tällä aseella vihulaiset kyllä lentävät ja komeasti. Toisaalta pyssykkää ei liian monesti saa käsiinsä.

Harmi. No mitä jos ampuu pultin viholliseen, joka on seinän vieressä, niin ainakin erään trophyn mukaan on mahdollista "naulata" tämä seinään roikkumaan ála F.E.A.R.? Mutta sittenkö se pultti räjähtää hetken kuluttua ja tyyppi tippuu alas seinältä?

Haulikko kuullostaa ihan munakkaalta. Ja tietty taskulamppu on kiva. =)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom