Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Niin kuinkas hyvin nuo kontrollit loppujen lopuksi istuvat coddiktiosta kärsivän käteen? Aikaisemmin mainittiin, että nappulat saa konfattua CoDia muistuttaviksi, mutta saako ihan prikulleen samaan muottiin? Katsokaas kun allekirjoittaneen aivot ovat totaalisen codikoodattu, eikä niille oikein uusien temppujen opettelu onnistu.

Lähinnä toivoisin, että tähtäys ja ampuminen (L1+R1), sekä naatin viskonta (R2, tuo L2 on varmaan se duck and cover -toiminto), että lataaminen, hyppy ja kyykky olisivat CoDista tuttujen napukoitten takana. Niin ja melee ja juoksu. Eli siis kaikki. Onnistuuko? Ei vaikuta ostopäätökseen, mutta toisi varmasti pehmeän laskun Killzonen maailmaan.

(Kumma tosiaan kun ei kaikkia nappeja saa konffattua mielensä mukaan. Visioimassani täydellisessä maailmassa FPS-fanit saisivat pelata räiskintänsä aina sillä layoutilla mihin ovat tottuneet, poislukien pelikohtaiset erikoisuudet, kuten cover-toiminto, erikoisnaatti jne.)

Täältä näkee kaikki layoutit. Alternate 2 muistuttaa eniten codin omia.





Tuli tämäkin sitten ennakkotilattua. Täytyy kyllä sanoa et Hype ei oo korkeimmillaan mutta onpahan joku hyvä FPS peli hetkeksi. Jospa yrittäs vaikka klaaniinki...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tiedän, että kurottaudun tähtiin, mutta itse toivoisin, että pääsisin KZ2:ssa edes lähelle sitä tunnelmaa joka oli CoD 4:sen Pripyatin kentässä. Kyseinen kenttä on mielestäni yksi hienoimmin ja parhaiten toteutetuista FPS pelin kentistä. Tietysti tähän vaikuttaa suuresti alue jossa liikutaan, joka on todella tunnelmallinen ja sykähdyttävä. Klaustrofobinen jopa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Omalla kohdalla ensimmäinen Killzone ei juuri napostellut ja syynä oli se jähmeä liikkuminen. Varsinkin, kun vastapainona oli socom, jossa liike on nopeaa ja kääntymiset 180 astetta tapahtuu nopeasti. Verkkopelissähän tämä korostuu, kun toiselle ei voi antaa mitään eteen.

Tänään hyvän oppitunnin on antanut codi nelonen (juu, klisee verrata jo siihen) tai jopa battlefield bad company. Arvostelussakin Paavi taisi mainita nämä koomiset lähitaistelut, jossa kaksi unessa liikkujaa yrittää tavoitella toisiaan. Tämä on juuri se seikka, joka vie mehut muuten hyvästä kokemuksesta, oli se sitten miten realistisempaa tahansa.

Ehkä syytä muuttaa omaa pelitapaa, rauhallisesti selkä seinää vasten, tai sitten vain hyväksyä tämä jokaista pelaajaa yhdistävä jähmeys, mikäli sitä enään edes on samassa mittakaavassa. Ensimmäinen oppitunti on tänään luvassa demon kautta ja sitä odotellaankin täällä jo hyvin kuumeisesti :)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tiedän, että kurottaudun tähtiin, mutta itse toivoisin, että pääsisin KZ2:ssa edes lähelle sitä tunnelmaa joka oli CoD 4:sen Pripyatin kentässä. Kyseinen kenttä on mielestäni yksi hienoimmin ja parhaiten toteutetuista FPS pelin kentistä. Tietysti tähän vaikuttaa suuresti alue jossa liikutaan, joka on todella tunnelmallinen ja sykähdyttävä. Klaustrofobinen jopa.

Onhan tuo kenttä edelleen omissa sfääreissään, mutta toivottavasti KZ2 ei ajaudu samoihin tunnelmiin, kuin mitä ko. kentän lopussa koettiin Veteranilla. "Miksei se prkleen helikopteri jo tuu!" :D

Mutta joo, harvoin on mitään peliä odotettu näin kuumeisesti. Demoa on turha edes ladata, paras säästää maaginen ensitapaaminen kokoversioon.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Rehellisesti sanottuna olen myös sitä mieltä, että nuo L2 ja R2 ovat järkyttävän huonot. Xbox 360:n ohjaimella puolestaan en voi kuvitella koskaan käyttäväni puskurinäppäimiä mihinkään niin olennaiseen kuin ampumiseen.
Pelikehittäjien pitäisi ymmärtää, että Dualshock ja Xbox-pad ovat ihan erilaiset ohjaimet. Boxilla sormet hakeutuvat ammuttaessa kuin automaattisesti liipasimille, pleikkarilla taas en koskaan käytä R2:ta ampumiseen, jos R1 on valittavissa (mitä se ei aina ole). En oikein edes tiedä, miksi näin on, mutta itselleni noiden padien välillä hyppely ei aiheuta minkäänlaista ongelmaa. Tai, no, yhden pikku ongelman: en kuollaksenikaan saa uppoamaan selkäytimeen boxin kuvionappien sijaintia. Pleikkarilla osaan ajattelematta painaa ympyrää ja neliötä, mutta annas, kun Spidermanin QTE-kohtauksissa pitää äkkiä löytää Y. Ei toimi...

Killzonen kontrolleista päivän blogahduksessa:
http://blog.konsolifin.net/2009/02/05/sotapaivakirja-h-20/
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Pelikehittäjien pitäisi ymmärtää, että Dualshock ja Xbox-pad ovat ihan erilaiset ohjaimet. Boxilla sormet hakeutuvat ammuttaessa kuin automaattisesti liipasimille, pleikkarilla taas en koskaan käytä R2:ta ampumiseen, jos R1 on valittavissa (mitä se ei aina ole).

Juu, johtunee puhtaasti siitä miten ohjainta pidetään kädessä. Boksin ohjainhan on muotoiltu niin, että kahvoja ikäänkuin kuuluu pitää tuolla kämmenien pohjassa, kun taas "oikea" tapa pitää Dualshockia on pitää sitä ikäänkuin sormissa. Näistä erilaisista otteista johtuen sitten etusormet hakeutuvat juuri päinvastaisille napeille ohjaimen etureunassa. Boksilla olisi yhtä tuskaa käyttää bumppereita tähtäykseen tai ampumiseen kun taas pleikalla se on täysin luonnollista käyttää r1 ja l1 nappeja.

Monesti itseasiassa tuntuu, että kun esim valitetaan tattien asemoinnista dualshockissa, yrittää valittaja pitää ohjainta käsissään kuten boksin ohjainta, jolloin peukaloiden asento tatteihin nähden on kieltämättä epämukava.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

HUOM! tämä ei ole kirjoitus jossa vihataan pelit lehteä KZ2 saaman huonon pistesaldon vuoksi. Mielestäni peli sai ihan kelvolliset pisteet. En ole oikein varma miten pelit lehden arvosteluun pitäisi suhtautua. Se vikuroi kyllä monia muita arvosteluja vastaan ja on täynnä lähes pelkästään kirjoittajan omia mielipiteitä joihin moni voi suhtautua täysin päinvastaisesti kuin kirjoittaja, tulematta tuomituksi huonosta mausta ja vääristä mielipiteistä. Eikä ne helgastit minun mielestä avaruusnatseja ole vaan avaruusjuutalaisia jotka pisti hanttiin.

En minä sillä, että pelin pitäisi saada paremmat pojot. Enhän minä sitä peliä ole tehnyt. Mutta tuo arvostelu itsessään oli kyllä pohjamutaa. Täytyy kyllä nostaa hattua konsolifinnille tässä suhteessa. Nykyään en juuri osta peliä, ellei siitä ole konsolifinnissä arvostelua ja tähän asti on saanut olla tyytyväinen hankintoihini. Pelitlehti on joskus ihan ok, mutta en jaksa enää noteerata sitä vessalukemista korkeammalle asteelle. Saisivat mielestäni nähdä enemmän ihan oikeaa vaivaa pelien arvostelemiseksi tai edes olla hyviä kirjoittajia.

Ja mitä hemmettiä siellä pelit lehden välissä oli cosmo- lehden mainos??? Mihinkä tämä pelit-lehti on menossa? Lukeeko joku esim. konsolifinniläisistä tätä cosmo -lehteä? En tajua... ...kertokaa miksi se mainos on siellä?!
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Viestejä poistettu!!!

Hintakeskustelut - Tarjouksille löytyy oma alue "PS3-pelien tarjousketju (muu keskustelu tänne) "
http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=38230


Demon tulemiselle myös keskustelu "Virallinen PS3-demojen saatavuuskeskustelu "
http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=41373

Pitääkö alkaa antamaan päivän jäähyjä, että nämä ilmoitukset jne menevät noihin ketjuihin pelikeskusteluista.

Keskustelua Kalzonen arvosteluista: http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=63427
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ei näy demoa ei. Mihinköhän aikaan mahtaa olla saatavilla?

Lopullinen vastaus on siis arviolta klo 18 ja 21 välillä.

Ajattelin siis kellonajan pistää ihan sen takia että kaikki.. Ihmiset eivät ymmärrä käsitettä "ilta", toivottavasti nyt en tästä vaivasta infraktiuunia ansaitse.

Ja että nyt vähän sitä vielä välttäisin, niin lisättäköön jotain vielä:
Hype lisääntyy aika eksponentiaalisesti demon lähestyessä... :D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Lopullinen vastaus on siis arviolta klo 18 ja 21 välillä.
- -

Vaihtoehtoisesti iltaan voi kuulua myös 22. tunti (riippuen siitä otetaanko huomioo alkuyö-käsitettä), mutta ei siitä sen enempää.

Joka tapauksessa, joku ilmoittaa demon ilmestymisestä täällä, se on varmaa. Sen verran odotettu demo on kyseessä. Eikä kannata liikaa odottaa tätäkään peliä, voi pettyä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Lisäsin media osioon videon, jossa "pelaan" pyrrhuksen huippu moninpelikarttaa bottien kanssa. Pitää muitakin kuvaila, kun kerkee tässä. Peli K18 niin vaatii kirjaantumisen, että näkyy.

Olipas mukava katsoa, kun ei ollut jatkuvaa kranaattisadetta, lentokoneita pään yli kiitämässä ja kopteri pyörimässä. Tuossahan saattaa jopa välillä keretä ajattelemaan ennen kuin tulee kuula otsaan. Voisi sopia omalle kohdalle codia paremmin, ainakin nykyään codi kypsyttää niin maan perusteellisesti. Eihän minun tästä pelistä pitänyt innostua, mutta nyt on luettuna pohjustava tarina killzonen sivuilta ja refresh nappi kuluu ketjua vilkuillessa ja iltaa odotellessa... Gametrailersin arvosteluakin aloitin katsomaan, kunnes suljin sivun spoilaantumisen pelossa :p
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ja että nyt vähän sitä vielä välttäisin, niin lisättäköön jotain vielä:
Hype lisääntyy aika eksponentiaalisesti demon lähestyessä... :D

Tosin hypeä hiukan laskee kyllä se, että kyseessä on mitä suurimmalla todennäköisyydellä se sama pätkä jota on videoissa nähnyt pelattavan jo puoli vuotta. Eli tavallaan ei varsinaisesti mitään uutta, paitsi toki omakohtainen tuntuma siihen miltä pelin pelaaminen nyt sitten lopultakin tuntuu.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tosin hypeä hiukan laskee kyllä se, että kyseessä on mitä suurimmalla todennäköisyydellä se sama pätkä jota on videoissa nähnyt pelattavan jo puoli vuotta. Eli tavallaan ei varsinaisesti mitään uutta, paitsi toki omakohtainen tuntuma siihen miltä pelin pelaaminen nyt sitten lopultakin tuntuu.

Tämän takia kannattaakin olla kattomatta niitä videoita. ;)
hitto kun nykyaikana panostetaan moninpeliin eikä yksinpeliin läheskään niin paljon kun ennen... :(
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Vaihtoehtoisesti iltaan voi kuulua myös 22. tunti (riippuen siitä otetaanko huomioo alkuyö-käsitettä), mutta ei siitä sen enempää.

Joka tapauksessa, joku ilmoittaa demon ilmestymisestä täällä, se on varmaa. Sen verran odotettu demo on kyseessä. Eikä kannata liikaa odottaa tätäkään peliä, voi pettyä.

Niin, iltahan siis mun käsityksen mukaan jatkuu sinne yhteentoista saakka mutta keskimääräinen päivitysaika Storella on siis ollut se 18-21 -väli. Artikulaatio-ongelmia.

TJS sanoi:
Tosin hypeä hiukan laskee kyllä se, että kyseessä on mitä suurimmalla todennäköisyydellä se sama pätkä jota on videoissa nähnyt pelattavan jo puoli vuotta. Eli tavallaan ei varsinaisesti mitään uutta, paitsi toki omakohtainen tuntuma siihen miltä pelin pelaaminen nyt sitten lopultakin tuntuu.

Joo siis videoita en onneksi ole paljoa katsellut että ei mitään hajua alkuintroa lukuunottamatta millainen se alku on. Sinänsä ihme etten ole katsonut, useasti katselen tylsyyteen minkä tahansa pelin videoita mutta nää oon skipannut. Varmaan syvällä sisimmässäni olen ollut kovasti hypettynyt ja estäny itteeni.. :D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Semmoinen kysymys koskien moninpeliä että saako radarin kytkettyä pois käytöstä?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

oli pieni yllätys kun sai tommosen ihan kivan limited edition kz2 julisteen kun kävi varaan pelin
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom