Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Eka taso takana.... Ja tuota 82 pongoa ei tämä kyllä enempää sen perusteella ansaitse.

Grafiikka on nättiä, välianimaatiot jopa upeita. Mutta... Pelattavuus on suorastaan surkea (eikä näppäimiä saa konffattua haluamakseen, ARGH!): heppu liikkuu nihkeästi ja kuin "ilmassa". Se sitten syökin fiilistä ja isolla kädellä. Ainakin näin aluksi; täytyy katsoa tottuuko siihen pelin edetessä.

Muuten meininki vaikuttaa täysin perusräiskinnältä. Moninpeliä ei pystynyt testaamaan, koska serverit eivät ole ylhäällä.

Tämä siis vasta ekan tason jälkeen (ei ehtinyt pelaamaan enempää). Kaikki voi toki muuttua pelin edetessä!
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Muuten meininki vaikuttaa täysin perusräiskinnältä. Moninpeliä ei pystynyt testaamaan, koska serverit eivät ole ylhäällä.

Tämmöseen kommentiin ois aina mukava kuulla perusteluja. Mikä tekee pelistä perusräiskinnän ja etenkin mitä pelissä tulisi olla jotta se ei olisi perusräiskintä?

Jos perusräiskintä tulee siitä että edetään putkessa skriptattujen tapahtumien säestäessä, niin siinä tapauksessa minun makuuni pelin kuuluukin olla perusräiskintä, sillä Far Cry2 oli oiva esimerkki siitä kuinka räiskintäpeli hajoaa käsiin kun siitä yritetään tehdä vapaa.

Minun on toki vielä Killzone2:n kohdalla paha sanoa mitään kun en ole peliä sekuntiakaan pelannut, mutta olisi toki kiva kuulla hiukan tarkempia käyttäjäkokemuksia.

EDIT: Pakko tarttua vielä tuohon että "ukko tuntuu liikkuvan kuin ilmassa"... Eikös juuri tämän pelin kohdalla ole puhuttu että kerrankin tuntuu, että ukolla oikeasti on massa ja liikkuminen on fyysistä, eikä tunnu siltä kuin ase leijuisi ilmassa samaan tapaan kuin COD:ssa. Ehkä meillä on eri käsitys ilmassa liikkumisesta, eli mitäs tarkotit tuolla kommentilla?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Eikös juuri tämän pelin kohdalla ole puhuttu että kerrankin tuntuu, että ukolla oikeasti on massa ja liikkuminen on fyysistä, eikä tunnu siltä kuin ase leijuisi ilmassa samaan tapaan kuin COD:ssa. Ehkä meillä on eri käsitys ilmassa liikkumisesta, eli mitäs tarkotit tuolla kommentilla?
Juuri noin sen itsekin koen, eli Sevillä on selvästi massaa, eikä se ole eteerinen haamu jolle on pultattu pyssy keskivartaloon. Ja muutenkin pelattavuus on mielestäni varsin hyvä. Äsken tuossa katselin, kun pelkästään PC:llä FPS-pelejä pelannut työkaveri otti Pleikan ohjaimen käteen, ja pystyi parin minuutin alkuhaparoinnin jälkeen selviämään muutamassa minuutissa kohdan, jossa itse kuolin 20+ kertaa. Jokainen voi tietysti siitä päätellä, kuinka huono olen tai kuinka luontevat pelin kontrolit loppujen lopuksi ovat.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tämmöseen kommentiin ois aina mukava kuulla perusteluja. Mikä tekee pelistä perusräiskinnän ja etenkin mitä pelissä tulisi olla jotta se ei olisi perusräiskintä?

EDIT: Pakko tarttua vielä tuohon että "ukko tuntuu liikkuvan kuin ilmassa"... Eikös juuri tämän pelin kohdalla ole puhuttu että kerrankin tuntuu, että ukolla oikeasti on massa ja liikkuminen on fyysistä, eikä tunnu siltä kuin ase leijuisi ilmassa samaan tapaan kuin COD:ssa. Ehkä meillä on eri käsitys ilmassa liikkumisesta, eli mitäs tarkotit tuolla kommentilla?

Perusräiskintä on perusräiskintä. Sillä sanalla ei tässä tarkoitettu negatiivista, jos niin luulit. Normia putki-FPS-meininkiä. Näin käsitin pelin alun perin olevankin.

On hepulla massa: hyppääminen ei tapahdu välittömästi, vaan hahmo ponnistaa ennen suoritustaan. Jne. Mutta mielestäni huono pelattavuus vie täysin sen pelifiiliksen ja sitä kautta en saa otetta hahmoon: siksi se tuntuu "leijuvan". Huomaa nuo lainausmerkit, jotka olivat edellisessäkin viestissäni.

Ohjattavuus olisi varmasti parempi minulle, jos saisin konffata toimintapainikkeet. Mutta ehkä totun siihen pelin edetessä. Toivottavasti!

[edit: ainiin, se vielä että collisionit ovat kyllä aivan kauheat. Äijä jää kiinni mihin milloinkin.]
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

[edit: ainiin, se vielä että collisionit ovat kyllä aivan kauheat. Äijä jää kiinni mihin milloinkin.]
Pelataankohan me edes samaa peliä? :D Ensimmäisessä kentässä en muista jumitelleeni kertaakaan muuhun kuin pari kertaa omaan kaveriin, kun yritettiin yhtä aikaa mennä samasta ovesta. Sen sijaan siinä toisessa "raskaasti ohjattavassa" pelissä eli Dead Spacessa (PS3) kylläkin töksähtelin milloin mihinkin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Eka taso takana.... Ja tuota 82 pongoa ei tämä kyllä enempää sen perusteella ansaitse.

Grafiikka on nättiä, välianimaatiot jopa upeita. Mutta... Pelattavuus on suorastaan surkea (eikä näppäimiä saa konffattua haluamakseen, ARGH!): heppu liikkuu nihkeästi ja kuin "ilmassa". Se sitten syökin fiilistä ja isolla kädellä. Ainakin näin aluksi; täytyy katsoa tottuuko siihen pelin edetessä.

Muuten meininki vaikuttaa täysin perusräiskinnältä. Moninpeliä ei pystynyt testaamaan, koska serverit eivät ole ylhäällä.

Tämä siis vasta ekan tason jälkeen (ei ehtinyt pelaamaan enempää). Kaikki voi toki muuttua pelin edetessä!
Olisi kiva tietää, mitkä FPS:t konsoleilla sitten ansaitsevat parempia arvosanoja mielestäsi. Kontrolleihin vaikea sanoa mitään, kun betassa istui vartin pelaamisen jälkeen omiin käsiin oikein mainiosti...
Itseasiassa kyseisessä lehdessä on myös Ps3-version arvostelu F.e.a.r. 2:sta.
87 pojoo.

Pitäisiköhän tässä nyt perua killzone 2 ennakkotilaus ja vaihtaa fear2 tilalle. ;)
Joo vetää hieman hiljaiseksi. FEAR2:n demo ei ainakaa itseäni vakuuttanut.
Ylipäätään tuntuu, että Pelit-lehden arvostelijalle oli todella tärkeää päästä lyttäämään hypeä Killzonen osalta.
Toki mielipide on mielipide. Ihme pilkun nussimista kyllä olivat monet "epäkohdat" joita tuossa arvosteluusa läpi käytiin. Niistö seikoista, joista on tullut paljon kiitosta muista medioista, ei kauniisti mainittu sanallakaan, tai sitten ne sivuutettin tyyliin "Tämä on asia, josta ei pitäisi erikseen joutua kiittelemään".
Joo, kai se on se FEAR2 sitten hommattava. Kun tuo Pelit-lehden linja näyttää olevan hyvä...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Huominen vapaa (sairas olen) joten on aikaa testata demoa tosin jos se tulee illalla :( ...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Huominen vapaa (sairas olen) joten on aikaa testata demoa tosin jos se tulee illalla :( ...

Illalla varmaankin tulee joo.. Lataamiseenki menee varmaanki jonkusen aikaa :rolleyes: Toivottavasti sais jo jotai settii pistettyy huomen mut perjantaina sitte tarkemmin ;)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Olisi kiva tietää, mitkä FPS:t konsoleilla sitten ansaitsevat parempia arvosanoja mielestäsi. Kontrolleihin vaikea sanoa mitään, kun betassa istui vartin pelaamisen jälkeen omiin käsiin oikein mainiosti...

Jos PS3:n peleistä puhutaan, niin nautin Resistance 2:sta paljon; sille antaisin enemmän kuin 82/100. Ja voihan toki olla, että KZ2:nkin nousee erinomaiseksi, kunhan vain ehtii pelata lisää.
Ison negan annan jokatapauksessa siitä, ettei kontrolleja voi säätää mieleisiksiin. Säätömahdollisuuden puute ei haittaa niitä, joille napit ovat kohdillaan; muita sitten rasittaakin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Jos PS3:n peleistä puhutaan, niin nautin Resistance 2:sta paljon; sille antaisin enemmän kuin 82/100. Ja voihan toki olla, että KZ2:nkin nousee erinomaiseksi, kunhan vain ehtii pelata lisää.
Ison negan annan jokatapauksessa siitä, ettei kontrolleja voi säätää mieleisiksiin. Säätömahdollisuuden puute ei haittaa niitä, joille napit ovat kohdillaan; muita sitten rasittaakin.

Missä mielessä olisit kaivannut lisää muokkausmahdollisuuksia? Kuten jo totesin, minulle DualShock on vieraampi vehje räiskintäpelien pelaamiseen, joten olin valmis tekemään joitakin kompromisseja asian suhteen. Loppujen lopuksi kontrolleissa haittaavat eniten juurikin nuo ohjaimen liipaisimet. R2:lla ampuminen ei oikein tuntunut luonnolliselta.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

no ykkösessähän sai itse valita jokaisen napin toiminnon joten aika dorkaa että tuossa on otettu takapakkia.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Missä mielessä olisit kaivannut lisää muokkausmahdollisuuksia?

Haluaisin "zoomaustähtäyksen" L2:een. Nyt joudun tekemään sen R3:lla, eikä se oikein luonnistu. Ja se häiritsee todella paljon, kun pelin ohjaus on muutenkin mielestäni oudonlainen (kuten aiemmin jo mainitsin). Nyt ukko menee kyykkyyn kun yritän tohinan keskellä tähdätä vihulaiseen..
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ehkä Killzonestakin puutuu se jokin :rolleyes:
Niinkuin avaruusmöllit ja lonkeromöröt jota muut pelit tulvii ihan liikaakin.

Sen verran KZ2 olen ehtinyt pelaamaan, yksin- sekä moninpeliä, että 82 pistettä on liian vähän. Ohjauksesta valittajia en useimmiten ymmärrä, en muista koska viimeksi olisi tullut peli vastaan jossa ohjaaminen olisi ollut peli-iloa tappavaa. Vapaa kustomointi ei todellakaan auta jos ei dafault järjestelystä aluksi pitäisi. Peli on yleensä hiottu sille yhdelle ohjainsäädölle niin erilaisesta järjestelystä on pidemmälle enemmän haittaa kuin lyhyen tähtäimen hyötyä.

Ehkäpä todellinen syy Pelitin normaalia alemmalle pisteelle on se, että enää eivät voi puolustella tautisen kalliin PCn ostoa saadakseen osan KZ2n graafisesta nautinnosta ;)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Millä kontrolleilla pelasit? Perusasetuksilla R1:llä präiskitään, eikä tunnu yhtään epäluonnolliselta.

Pointtihan olikin siinä, että olen Xbox 360:lla tottunut ampumaan noilla liipaisimilla enkä olkaisinnäppäimillä. Koitin erilaisia konfiguraatioita pelissä, eikä R2:lla ampuminen (vastaisi Xbox 360:n liipaisinta) ampuminen tuntunut luonnolliselta, joten tyydyin suosiolla R1:een. Pelkän napin painamisella ja liipaisimen vetämisellä on kuitenkin selvä ero.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Minä en ymmärrä tätä kontrolleista nillittämistä. Jos peli on muuten hyvä(Tarina, tunnelma) niin pystyn kyllä tottumaan vähän erilaisempiinkin kontrolleihin. Ainoa asia mitä ehkä toivoisin ohjaukselta on se ettei siinä ole sellaista pirulaista laitettu että kun liikuttaa "katselu/tähtäys tattia" alaspäin, niin ukko sihtaakin aseen kanssa ylöspäin, vaan homma toimisi luonnollisesti. Asia on tietenkin eri juttu jos kyseessä on maahan niitattu konekivääritykki, jota pitää painaa alaspäin jotta piippu suuntautuisi ylöspäin. Mutta itsellä kannettavan aseen(Haulikon muun muassa) kanssa toivon että tähtäyksen siirtäminen toimii niin kuin oikeassakin elämässä. Toivottavasti ymmärsitte.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Haluaisin "zoomaustähtäyksen" L2:een. Nyt joudun tekemään sen R3:lla, eikä se oikein luonnistu. Ja se häiritsee todella paljon, kun pelin ohjaus on muutenkin mielestäni oudonlainen (kuten aiemmin jo mainitsin). Nyt ukko menee kyykkyyn kun yritän tohinan keskellä tähdätä vihulaiseen..

Mihin olisit tällöin tunkenut suojautumisen? Painiskelin hieman saman ongelman kanssa aluksi, sillä yritin juurikin Xbox 360:n CoD4-kontrollejani sovittaa tuohon, mutta ei siitä mitään tullut, joten luovuin suosiolla ja totuttelin oletussettiin, eikä siinä kauaa mennyt.

Halossa ja Gears of Warissa olen tottunut käyttämään R3:lla eli tatilla tuota zoomia, joten se ei tuota minkäänlaisia ongelmia. Rainbow Six Vegas -veteraanina puolestaan tuo L2:lla suojautuminen tulee suorastaan selkärangasta. Ainoastaan sormi siinä kipeytyy.

Minä en ymmärrä tätä kontrolleista nillittämistä. Jos peli on muuten hyvä(Tarina, tunnelma) niin pystyn kyllä tottumaan vähän erilaisempiinkin kontrolleihin. Ainoa asia mitä ehkä toivoisin ohjaukselta on se ettei siinä ole sellaista pirulaista laitettu että kun liikuttaa "katselu tattia" alaspäin, niin ukko katsookin ylöspäin, vaan homma toimisi luonnollisesti. Asia on tietenkin eri juttu jos kyseessä on maahan niitattu konekivääritykk, jota pitää painaa alaspäin jotta piippu suuntautuisi ylöspäin. Mutta itsellä kannettavan aseen(Haulikon muun muassa) kanssa toivon että tähtäyksen siirtäminen toimii niin kuin oikeassakin elämässä. Toivottavasti ymmärsitte.

Tarkoitat varmaan invert-ohjausta? Sehän on nykyään jo peleissä vakio, että tämän saa valittua mieleisekseen, sillä esimerkiksi veljeni haluaa väkisin pelata invert-ohjauksella, jota minä taasen en voi sietää. Toki joissakin peleissä tämäkin on onnistuttu mokaamaan (Madagascar 2).
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Pointtihan olikin siinä, että olen Xbox 360:lla tottunut ampumaan noilla liipaisimilla enkä olkaisinnäppäimillä.
Now I get it! Mulla on boksilla pelatessa juuri päinvastainen ongelma. :) Ehkä tässä on selvästi nähtävissä, että boksimiehillä (sinä, Tonppa) on hankaluuksia totuttautua Pleikka-ohjaimeen, ja sitten tällaisella pitkän linjan Pleikkari-jannulla ei tahdo X360:n kapulan napit painua selkäytimeen.

Conclusion: Jos olet tottunut enemmän Dualshockeihin, ei pitäisi olla Killzone 2:nkaan kontrollien kanssa vaikeuksia.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Now I get it! Mulla on boksilla pelatessa juuri päinvastainen ongelma. :) Ehkä tässä on selvästi nähtävissä, että boksimiehillä (sinä, Tonppa) on hankaluuksia totuttautua Pleikka-ohjaimeen, ja sitten tällaisella pitkän linjan Pleikkari-jannulla ei tahdo X360:n kapulan napit painua selkäytimeen.

Conclusion: Jos olet tottunut enemmän Dualshockeihin, ei pitäisi olla Killzone 2:nkaan kontrollien kanssa vaikeuksia.

Tämän takia lähinnä en lähtenyt asiasta sen kummemmin avautumaan arvostelussa, sillä kyse on enemmänkin tottumis-/mieltymyskysymyksestä. En tosin tiedä, onko Tonppa tottunut suuntaan tai toiseen =P

Rehellisesti sanottuna olen myös sitä mieltä, että nuo L2 ja R2 ovat järkyttävän huonot. Xbox 360:n ohjaimella puolestaan en voi kuvitella koskaan käyttäväni puskurinäppäimiä mihinkään niin olennaiseen kuin ampumiseen.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom