Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]
Ja ai tuota mahtavaa äänimaailmaa!
Samaa mieltä kanssasi 'enemmän tai vähemmän hullu' - laukaukset tuntuvat kaikuvan kaduilla hienosti ja joissain aseissa tuntuu olevan kunnon aseella ampumisen tunne. Sitten tuo tuulen vire ja taustaäänet. Ne on tehty hyvinkin yksityiskohtaisesti. Lisäksi nuo ihmeelliset käskyt/hokemat, jotka kantautuvat kaupunkien kaduilla, huikeeta.
...niin ja tosiaankin noissa videoissa kun pelaaja juoksee, niin kyllä tunne on hyvinkin Fysikaalinen ja siinäkin äänimaailma on hienosti mukana. Missä muuten oopperakuoro??? Sodan raivotessa . . . . . "Operation successful - I repeat Operation Successful!" Hyvältä kuulostaa toden totta. On muutenkin mielenkiintoista miten pelaajat ympäri planeettaa kiinnittävät huomiota eri asioihin. Esim. tuo kranaatin petollinen tiritys. Ja sitten se räjähti käteen tai kimposi omaan syliin.. Hmm.. kranaatin keittäminen se vasta tuottaa nautintoa, varsinkin sen osuessa 3 vihollisen keskelle - mikä minulle tapahtui Codissa jopa yhden kerran, silloin yhdellä heitolla 5 eri Challegea ja muistaakseni 1130 pistettä tai jtn.
"Take down ass many ass you can - it's you or them!" Ääninäyttely on myös luonnollisen kuuloista. Vau, kaikkea sitä voikin selvittää yhdestä videosta keskellä yötä, MUTTA tämä todistaa jälleen sen karun seikan, että kuinka paljon eri seikkoja pelintekijät joutuvat ottamaan huomioon luodessaan spektaakkelia, joka sitten demon ilmestyessä tyrmätään, koska odotukset olivat aivan omasta maailmasta. - - - - - Miettimällä juurikin näitä hyviä ja tarkasti viimeisteltyjä puolia, esim. nyt tuo kranaatin ääni, niin saa pelistäkin positiivisemman kuvan.
Jälleen minun on lyhyesti palattava ilmiöön Halo. Koska tässä pelisarjassa, musiikille on aina ollut tilaa ja kuten tiedämme monet noista "kappaleista" ovatkin ikimuistoisia. Tätä puolta toivonkin myös KZ2 saagaan. Sinffoniaorkesteri töräyttää basuunat kaakkoon ja antaa sen soida! Pelaajan ruoskiessa Haulikolla ympäriinsä. Onneksi puhun nyt virtuaalisodasta enkä suinkaan amerikkalaisista nuorista soltuista, jotka ajavat tankeilla pitkin Bagdadin katuja Metallican pauhatessa paholaisen sisuksista. Toisaalta juurikin hyvällä ja hienolla äänimaailmalla voitaisiin saada melkoisia adrealiini puuskia aikaan pelaajissa. Mikäs sen parempaa kuin rankan viikon jälkeen kotiin ja sitte pe, la ilta Sibeliuksen tahdissa niittää amerikkalaisia Jenkki pentuja untenmaille, aijai.. ei sen jälkeen mitään elämää tarvitse - se ON Elämää!!
-----------------------------------------------------
Hetkinen tulikin muuten sellainen asia mieleen, että onko tässä KZ2 Multiplayerissa myöskin tällaiset Core ja Hardcore tilat.. ääh ... onkohan tämäkin asia jo käyty läpi, (pahoitteluni) Jotenkin käsitin, että 8 multi-mappia olisi ja pelimuotoja ainakin:
Bodycount, Capture&Hold, Search&Retrieve, Search&Destroy, Assassination ja Destroy Toisaalta jos nämä pelimuodot sitten vaihtelevat kesken pelin.. Hmm.. Tuntuukin siltä ettei ehkä nämä pelimuodot ??? Ole se KZ2 tärkein anti vaan juurikin tuo taitojen ja aseiden muokkaus ja yhdistely.