Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]
Mistä puheen ollen: haluaako joku nyt kitistä siitä auto-aimista?
Kjulla. Yksinpelissä tuo ei haittaa, koska aseet toimii eri tavalla kuin moninpelissä. Jos yksinpelissä ampuu yhtään pidempään edes burstia ilman "scopea", tähtäin muuttuu tosi isoksi ja panokset leviää. Ainakin botteja vastaan multiplayeriä pelatessa tähtäys onkin sitten eri asia. Samalla tavalla voi ampua 30m päähän pikkuburstilla vihuja lonkalta todella tappavasti kuin betassa. En nyt silti tyrmää moninpeliä, koska sen luonne voi osoittautua monipuolisempien kenttien kautta sen verran, että scopea on pakko hyödyntää. Pakkohan tätä on alkaa netissä ainakin alkuun hakkaamaan ja päättää sitten jaksaako panostaa enempää.
Yksinpelistä sen verran, että paikat on todella monipuolisen näköisiä. En tiedä oliko demo sillä harmaalla alueella, missä mm. räjäytetään se silta, mutta jos oli, niin pelissä on
todella paljon hienompiakin paikkoja. Vaikka sekin paikka on imo todella yyberkomea, koska ei tässä pelissä ole vielä rumaa mestaa tullut vastaan. Oikeastaan voisi sanoa, etten usko ainakaan ennen GT5:ttä että mikään peli menisi tästä graafisesti ohi.
Muutenkin normaalisti en pidä yksinpeleistä FPS-genressä, mutta tämä on ihan kohtalainen. Itse antaisin arvioksi n. 85 ja omaa mieltymystä vertailukohdaksi sen verran, että mm. Resistance 2:lle antaisin yksinpelipuolelta varmaan noin 60 pongoa. Aivan uskomaton audiovisuaalinen tykitys tekee tietenkin oman lisänsä, mutta kyllä itse pelikin on todella hyvä. Miinuspuolista en nyt viitsi puhua, koska ne on sellaisia mitkä saattaisi spoilata peliä.
Omituisen negatiivista kommenttia täällä on joka tapauksessa. Ohjaukset on hieman hitaat, mutta ainakin minä totuin niihin sentään kohtalaisen nopeasti, vaikka normaalisti heitän melkein kaikissa peleissä suoraan senssit niin korkealle kuin ne saa. Kääntymiseen menee tietty iäisyys, mutta itse tähtääminen on kohtalaisen tarkkaa. Mieluummin itsekin tietty ottaisin kevyemmät ohjaukset ja yybernopeasti ympäri kääntyvät ukot, mutta kyllä tälainenkin menee vaihteluna, koska ohjaukset kuitenkin toimii ihan hyvin.
Ja helppoudesta mitä monet on maininneet... Pelissä tulee kyllä vaikeita paikkoja ja kuolemia paljon... Itse en normaalisti pelaa FPS-tykityksiä yksinpelinä, joten se saattaa vaikeuttaa tätä mulle, mutta olen nyt pelannut 4h30min ja kuolemia on kertynyt 99
Ja tuo, että tätä ei tulla netissä pelaamaan on aika hauska heitto. En nyt tiedä luvuista paljon tätä on jo ennakkotilattu, mutta jo niiden perusteella sanon, että tullaan pelaamaan ja paljon.
Joidenkin huhujen mukaan tätä on ennakkotilattu jopa 3 miljoonaa. Itse en usko sitä, mutta eiköhän ennakkotilausten määräkin hivo jotain tyyliin kahta miljoonaa. No eipä tässä kauan mene kun pääsee näkemään paljon KZ2 myy.