Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

CoD4:n rekyyli aidomman tuntuinen? Nyt kyllä naurattaa. Vedäppä jollakin kunnon neuvosto-AK:lla sarjaa niin, että jyvä vain pomppii sievästi siinä sun silmien edessä. Joo, ei taitaisi oikeasti onnistua. Siihen vielä kk:llä ammuskelua ilman mitään tukea, tyylin rk:llä seisaltaan. Hyvä jos ladon seinään osuu.
Saisi tulla jo joku peli tyyliin Flashpoint Plösölle. Ahh..
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Mutta sitten itse pelikokemukseen. Muutaman kerran tuon läpi pelasin ja pääpiirteittäin ihan hyvät fiilikset, tosin demon lyhyys jäi hieman vaivaamaan, sillä nyt kokemus jäi jotenkin tyhjäksi. Näppäimet vaihdoin suoraan Vaihtoehto 2:seen ja monien herkkyydestä valittajien "neuvosta" heitin senssit täysille. Tästä tuli heti ensimmäinen virhe, meni suoraan sanottuna liian herkälle. Oli pakko ottaa takaisinpäin noin puoleenväliin ja sitten alkoi homma toimia paljon paremmin. Näppäimet toimivat hyvin, ainut mikä tuotti hieman vaikeuksia oli tuo suojasta ampuminen. Niin hiton raskasta pitää L2:sta vasemmalla keskisormella pohjassa, kun ei siihen ole tottunut. Samalla ongelmaksi tuli pitää L2:sta jaL1:stä yhtä aikaa pohjassa mutta suurin syy tähän oli juuri tuo suojatumisnapin pakollinen pohjassa pitämine, toimisi itselleni ainakin paljon paremmin kerta painamisella eli painat kerran niin suojautuu ja toisen kerran niin irroittautuu. Noh, kai tuohon tottuu ja onneksi moninpelissä kyseistä ongelmaa ei varmaankaan niin paljoa synny, paitsi jos välillä kyykyssä liikkuu. Demolle arvosanaksi antaisin n. 8 ja varma asia nyt ainakin on se, että tämä menee ennakkotilaukseen.

Ensimmäinen virheesi olikin juuri vaihtoehto 2, koska siitä juontuu ongelma L1 ja L2 nappien kanssa. Pakollinen L2n pohjassa pitämiseen on kaksi erittäin tärkeää syytä a)tiedät aina koska olet suojassa etkä sitä laita vahingossa päälle b)et paniikissa rämpytä itseäsi edes takaisin suojaan kun vihu vyöryy päälle kuin mummot bingoon.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

No hoh... Pelasinpa demon ja ei kyllä tehnyt vaikutusta :( ... Taas vain yksi uusi tusinaräiskintä lisää.... Huono homma
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Killzone2:en rekyyli ei mitenkään tunnu kuin oikeellla aseella ampuisi. (Tosin aseet onkin jotain ihme hi-tech mallistoa)

CoD4:ssa rekyyli tuntuu oikealta, sillä kyllä sillä AK-47:lla pystyy ihan pitkältäkin ampua.

Siis haloo, eli väität siis että pystyt esim. rynkyllä ampua sarjatulella kuin nostat aseen ja tähtäät ihan kunnolla? Oot kyllä tosi hyvä ampuja jos sen pystyt tekemään.

AK:lla pystyy ampumpaan pitkältäkin jos ammut yhden laukauksen kerralla.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Äänet oli demon perusteella hienoinen pettymys. Hyvä, että edes kuulin esimerkiksi rynkyn äänen. Aseiden tulisi laulaa korvan juuressa niin, että päässä soi. Niiden ääni on kuitenkin se, jonka pitäisi päällimmäisenä äänimaailmasta kuulua ja jos niistä on tingitty, koko äänimaailmasta tulee epärealistisen kuuloinen. No, odotellaan lopullista versioita ennen lopullista tuomiota.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Taisin loppujenlopuksi neljästi ihailla tieni demo-version lävitse.

Ihan ensimmäisen kerran pelattuani olin pieninä sirpaleina ympäri huonetta, peli räjäytti tajunnan. Alusta tuli mieleen Medal of Honour Allied Assaultin maihinnousu^2. Elokuvamainen tunnelma ja niin hemmetin hieno soundtrack tekee pelistä housut kastelevan elämyksen. Välillä pelatessa tuli jopa ihan muutamien sekunttien epätodellisia oloja "onko tämä todella peli, näyttää ihan cgi:lle". Liikkuminen alkuun tuntui hieman jäykähkölle, ei mitenkään ylipääsemättömälle kumminkaan.

Jälkimmäiset pelikerrat olivat myös hienoja, mutta kieltämättä ne olivat kontrolleihin ja pelimekaniikkaan totuttelua koska peli ei missään nimessä tuntunut helpolle, eikä kyse tuntunut kumminkaan olevan mistään huonosta asiasta. Pelimekaniikkaan totuttuani tuntui ympäristö avarammalta ja liikkumine luonnolliselta, ylipäätään sellaiselta kun sen pitääkin olla. Suosittelen kaikille vaan reeniä tosiaan vähän sen kanssa niin varmasti rupee maistumaan.

Itsellä ei tosiaan missään vaiheessa oo ollut aivan hirveetä hypemyllyä tästä pelistä tuolla pikkuruisessa pääkopassain. Seurannut kehitystä etäältä jalat maanpinnassa.

Tässäkin tredissä varmaan jokanen on sitä "normi" konsolipelaaja tyyppiä jotka ostaa Killzone2:en vain koska kannessa lukee "jatko-osa".

Mitä ihmettä tuo tarkottaa. Ai siksi jossei ole paatunut jonkun tietyn pelin fani joka tottunut vaan sen pelin kontrolleihin ja enginen toimintaan niin on joku alaspäin katsottava "normi" konsolipelaaja joka ei tiedä mitään peleistä ja ostaa pelit perusteella tyyliin "tästä on tullut jatko-osa, tarkoittaa varmasti sitä, että se on menestynyt"
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tehdäänpä nyt niin, että ennen kaikkea vertailut COD4:ään loppuvat nyt kuin seinään. On vaan täysin järjetöntä verrata kahta niin kovin erilaista peliä. Etenkin jos toista on pelannut vain viiden minuutin yksinpelidemon verran, ja toiseen on upottanut koko vapaa-aikansa ja sielunelämänsä viimeisen puolentoista vuoden ajalta.

Toivottavasti pointti menee nyt perille ihan kaikille.

Update! Pahoittelen, että viestini ymmärrettiin väärin. Tarkoitus ei ollut antaa vaikutelmaa, etteikö COD4:ää saisi verrata Killzone 2:een tai toisinpäin. Halusin vain sanoa, että siitä ei kannata vääntää tässä ketjussa, vaan sitä varten voi perustaa oman ketjunsa. Anteeksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Joko Arucard- on hauska kaveri tai sitten vain niin helvetin hyvä ampuja. Omasta inttiajasta on nyt ~3v aikaa ja en kyllä muista kaveria, joka olis 50metrin päästä pystynyt ampumaan sarjaa maalitauluihin(kyllä, saimme kaikki kokeilla tätä) niin, että ensimmäisten patien jälkeen olis enää tähtäin ollut taulussa.

Aika sama kuinka monen vuoden kokemus sulla on FPS-rekyyleistä tai mistä lie sensseistä, mutta oikeista rekyyleistä, sulla ei näköjään sitä kokemusta ainakaan ole.

EDIT:

Ihan sama mitä sielä ne konsoli pojat on mieltä asiasta. Tässäkin tredissä varmaan jokanen on sitä "normi" konsolipelaaja tyyppiä jotka ostaa Killzone2:en vain koska kannessa lukee "jatko-osa".

Tää oli aika hauska heitto. Itsellä, kun ei ole mitään kokemusta Killzonesta tätä demoa ennen niin ei ollut mitään hajua mistään helgasteista jne. mitä nyt tässä threadissa tullut luettua. Ja tuo, että tätä ei tulla netissä pelaamaan on aika hauska heitto. En nyt tiedä luvuista paljon tätä on jo ennakkotilattu, mutta jo niiden perusteella sanon, että tullaan pelaamaan ja paljon.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Joo kyllä demo jäi varsin lyhyeksi. Kontrollit olivat jo ekasta Killzonesta aikalailla selkäytimessä, ja ulkoasu kruunasi hyvän pelattavuuden. Ensimmäinen killzone on mielestäni hieman aliarvostettu, toivottavasti tälle ei käy samoin. Onneksi on jo ennakkotilaus vetämässä, ainoa mitä en heti kontrolleista huomannut oli aseiden kakkostoiminto.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Mistä puheen ollen: haluaako joku nyt kitistä siitä auto-aimista?

Kjulla. Yksinpelissä tuo ei haittaa, koska aseet toimii eri tavalla kuin moninpelissä. Jos yksinpelissä ampuu yhtään pidempään edes burstia ilman "scopea", tähtäin muuttuu tosi isoksi ja panokset leviää. Ainakin botteja vastaan multiplayeriä pelatessa tähtäys onkin sitten eri asia. Samalla tavalla voi ampua 30m päähän pikkuburstilla vihuja lonkalta todella tappavasti kuin betassa. En nyt silti tyrmää moninpeliä, koska sen luonne voi osoittautua monipuolisempien kenttien kautta sen verran, että scopea on pakko hyödyntää. Pakkohan tätä on alkaa netissä ainakin alkuun hakkaamaan ja päättää sitten jaksaako panostaa enempää.

Yksinpelistä sen verran, että paikat on todella monipuolisen näköisiä. En tiedä oliko demo sillä harmaalla alueella, missä mm. räjäytetään se silta, mutta jos oli, niin pelissä on todella paljon hienompiakin paikkoja. Vaikka sekin paikka on imo todella yyberkomea, koska ei tässä pelissä ole vielä rumaa mestaa tullut vastaan. Oikeastaan voisi sanoa, etten usko ainakaan ennen GT5:ttä että mikään peli menisi tästä graafisesti ohi.

Muutenkin normaalisti en pidä yksinpeleistä FPS-genressä, mutta tämä on ihan kohtalainen. Itse antaisin arvioksi n. 85 ja omaa mieltymystä vertailukohdaksi sen verran, että mm. Resistance 2:lle antaisin yksinpelipuolelta varmaan noin 60 pongoa. Aivan uskomaton audiovisuaalinen tykitys tekee tietenkin oman lisänsä, mutta kyllä itse pelikin on todella hyvä. Miinuspuolista en nyt viitsi puhua, koska ne on sellaisia mitkä saattaisi spoilata peliä.

Omituisen negatiivista kommenttia täällä on joka tapauksessa. Ohjaukset on hieman hitaat, mutta ainakin minä totuin niihin sentään kohtalaisen nopeasti, vaikka normaalisti heitän melkein kaikissa peleissä suoraan senssit niin korkealle kuin ne saa. Kääntymiseen menee tietty iäisyys, mutta itse tähtääminen on kohtalaisen tarkkaa. Mieluummin itsekin tietty ottaisin kevyemmät ohjaukset ja yybernopeasti ympäri kääntyvät ukot, mutta kyllä tälainenkin menee vaihteluna, koska ohjaukset kuitenkin toimii ihan hyvin.

Ja helppoudesta mitä monet on maininneet... Pelissä tulee kyllä vaikeita paikkoja ja kuolemia paljon... Itse en normaalisti pelaa FPS-tykityksiä yksinpelinä, joten se saattaa vaikeuttaa tätä mulle, mutta olen nyt pelannut 4h30min ja kuolemia on kertynyt 99 :D
Ja tuo, että tätä ei tulla netissä pelaamaan on aika hauska heitto. En nyt tiedä luvuista paljon tätä on jo ennakkotilattu, mutta jo niiden perusteella sanon, että tullaan pelaamaan ja paljon.

Joidenkin huhujen mukaan tätä on ennakkotilattu jopa 3 miljoonaa. Itse en usko sitä, mutta eiköhän ennakkotilausten määräkin hivo jotain tyyliin kahta miljoonaa. No eipä tässä kauan mene kun pääsee näkemään paljon KZ2 myy.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tehdäänpä nyt niin, että ennen kaikkea vertailut COD4:ään loppuvat nyt kuin seinään. On vaan täysin järjetöntä verrata kahta niin kovin erilaista peliä. Etenkin jos toista on pelannut vain viiden minuutin yksinpelidemon verran, ja toiseen on upottanut koko vapaa-aikansa ja sielunelämänsä viimeisen puolentoista vuoden ajalta.

Toivottavasti pointti menee nyt perille ihan kaikille.

Hyvin, hyvin erikoinen moderointilinja täällä nykyään, ei voi muuta sanoa. Varsinkin TT-2k:n puolelta.. Tuntuu että olet upottanut koko vapaa-aikasi ja sielunelämäsi katsoen Killzone trailereita ja previkoita, ja nyt kukaan ei saa olla pitämättä demosta. Jos sellaista syntiä päätetään tehdä, ja vielä tullaan tänne asti siitä kirjoittamaan, niin sitten lähdetään jäähylle samalla.
/rant

Jokatapauksessa demo parani vaan mitä enempi sitä pelailin eilen, alkoi jopa jo tottua kontrolleihin pikkuhiljaa.. Kyllä se siitä. ;)
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Joidenkin huhujen mukaan tätä on ennakkotilattu jopa 3 miljoonaa. Itse en usko sitä, mutta eiköhän ennakkotilausten määräkin hivo jotain tyyliin kahta miljoonaa. No eipä tässä kauan mene kun pääsee näkemään paljon KZ2 myy.

Pelkästään euroopassa viikko sitten ennakkotilattu 1.1 miljoonaa kappaletta.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hyvin, hyvin erikoinen moderointilinja täällä nykyään, ei voi muuta sanoa. Varsinkin TT-2k:n puolelta.. Tuntuu että olet upottanut koko vapaa-aikasi ja sielunelämäsi katsoen Killzone trailereita ja previkoita, ja nyt kukaan ei saa olla pitämättä demosta. Jos sellaista syntiä päätetään tehdä, ja vielä tullaan tänne asti siitä kirjoittamaan, niin sitten lähdetään jäähylle samalla.
/rant

Jokatapauksessa demo parani vaan mitä enempi sitä pelailin eilen, alkoi jopa jo tottua kontrolleihin pikkuhiljaa.. Kyllä se siitä. ;)

Ymmärrän kyllä TT2k:n pointin täysin. Itse olen kolmeen eri otteeseen pelannut Killzone 2:a ja aluksi kävi niin kuin kaikilla. Vertasin sitä koko ajan Codiin. Mutta nyt kun ohjaukseen alkaa tottumaan niin tajuaa samalla, että peli ei ole Cod vaan KZ2. Keskustelu ei etene mihinkään jos jokainen viesti on vertaus Codiin.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Hyvin, hyvin erikoinen moderointilinja täällä nykyään, ei voi muuta sanoa
Marttyyriksi on niin kiva heittäytyä, kun muu sanottava loppuu. Tosiasia on kuitenkin, että Killzone seisoo omilla jaloillaan, ja sen (tai minkään muun pelin) kritisoiminen siksi, että se ei ole CoD4 on täysin turhaa kitinää.

Jos haluatte itkeä siitä, että Killzonen ohjaus on erilainen kuin Call of Dutyn, niin perustakaa sille oma ketju. Täällä sen sijaan yritetään puhua Killzonesta omana pelinään.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Jotta Stamina tai kukaan muukaan ei ihmettelisi, siirsin vastaukseni tänne. Keskustelu ja palaute moderointilinjasta käytäköön tuolla, täällä aiheena olkoon Killzone 2.

Kiitos.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Aika maukas demo oli kyllä tosin kuten sanottu lyhyt.

Ja mitä kaikkeen whineen ohjauksesta ja button-layoutista tulee niin katsokaa nyt hyvät ihmiset vaikka gametrailerssin arvostelu niin tekin jo tietäisitte että koko pelissä voi itse täysin valita mitä mikäkin nappula tekee joten ihan turha tuosta on demossa vikistä etteivät sitä siihen laittanee.

http://www.gametrailers.com/player/45018.html
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Huomioon pitäisi myös ehkä ottaa että toiselle se pienikin kokemus saattaa olla mahtavampi kuin edellinen iso kokemus aikaisemmasta pelistä johon on "Upottanut koko sielun elämänsä ja aikansa". Sori TT. Oli pakko sanoa :D Ei tarvita välttämättä suurta määrää pelaamista että jostain voisi pitää. Tästä syystä juuri minä pidän enemmän Killzonen meiningistä kuin Codin(joo, joo. Lopetan vertailemisen tähän omalta osaltani). Demossa oli tarpeeksi antamaan kuvaa pelattavuudesta ja se miellytti minua enemmän kuin edellä mainitussa. Jos jotkut ei jaksa nähdä pientä vaivaa totutellakseen toisenlaisiin kontrolleihin, niin voivat minun puolestani olla sitten ostamatta peliä :p Jääpähän vähemmän natisijoita nettipelejen riesaksi. Meininki oli mahtavaa, ja jo sen pitäisi riittää siihen että on valmis uhraamaan aikaansa oppiakseen miten tämän pelin kontrollit handlataan. :D Enää pari viikkoa ja sitten pääsee pelaamaan koko versiota! Jiihaa!!

EDIT: Joo. Ja tosiaan noita kontrolleja voi itsekin säätää mieleisekseen, joten mitään napinaa ei pitäisi siitä syntyä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ensimmäiset ajatukset demosta..."MUCHO COJONES"
Kommentit tusinaräiskinnästä ovat naurettavia! Pelkästään demon perusteella voi sanoa, että Helghaniin ja "siellä olemiseen" on nähty erittäin paljon vaivaa. Pelaaja ei ole tervetullut sinne ja sen näkee, kuulee ja tuntee. Graafinen loisto on parasta mitä mikään peli on eteeni tuonut, maailma on likainen ja rujo. Väripaletti on tasapainossa, Helghan näytti siltä, mitä olen lukenut.

Sitten päästään räjähdyksiin... Ensimmäistä kertaa kun sillan räjäytin, niin meinasi kura tipahtaa, *****a lensi ja tuho oli sen mukaista. Varastohuoneen lopullisen tyhjennyksen jälkeen oli aikaa leikkiä kaasupulloilla:p Olo kuin lapsella jouluna. En taida ikinä kyllästyä räjähdys-efekteihin. Ohjattavuus tuki hyvin "sotaa" kamera heiluu juostessa, hypätessä jne. Tunnen olevani/ohjaavani sotilas(:sta). Tähtääminen tuntui aluksi vaikealta (ei ole sama asia kuin huono:)), mutta paransin kuin sika juoksuaan;) Ei se nopea tähtäys ole aina onni ja autuus. Tähän tekeleeseen sopii "painava" ohjaus koska "pelillä" itsellään on myös massaa, muunlainen toteutus söisi immersiota. Lonkalta ampumisen tarkkuus on kaksipiippuinen asia... Liian kauas pystyy tarkasti ampumaan (tähtäys menettää merkityksensä), mutta onneksi liikkeessä ollessa hajonta kauas ammuttaessa on suuri. Nopea ja tarkka tähtääminen liikkeessä vaatii reeniä, joten uskon että nettipeli (tapot) on palkitsevaa. Aim-assistia ei yksinkertainen pääni rekisteröinyt. Outoa että noinkin lyhyt demo teki lähtemättömän vaikutuksen. Avosylin otan pelin vastaan julkaisupäivänä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Killzone2:en rekyyli ei mitenkään tunnu kuin oikeellla aseella ampuisi. (Tosin aseet onkin jotain ihme hi-tech mallistoa)

CoD4:ssa rekyyli tuntuu oikealta, sillä kyllä sillä AK-47:lla pystyy ihan pitkältäkin ampua...

Jos nyt verrataan ihan niihin oikeisiin aseisiin ja unohdetaan ne kuula-aseet. RK-62:lla oli polvelta vaikeaa osua 200 metristä maaliin.
COD4:n rekyyleissä ei todellisuuden kanssa ole mitään tekemistä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ja mitä kaikkeen whineen ohjauksesta ja button-layoutista tulee niin katsokaa nyt hyvät ihmiset vaikka gametrailerssin arvostelu niin tekin jo tietäisitte että koko pelissä voi itse täysin valita mitä mikäkin nappula tekee joten ihan turha tuosta on demossa vikistä etteivät sitä siihen laittanee.

Pelissä ei saa customoitua namiskoita niin kuin haluaa. Settingsit on niin kuin tuossa arvostelussa näytetään: muutama hassu valittava valmis setti. Eli esim. minä en vasemman käden tähtääjänä saa laitettua zoomia L1-nappulaan.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom