Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]
Joo o, sori vaan killzone fanit mutta pakko sanoa että tämä demo jätti kyllä erittäin kylmäksi.
Suoraan sanottuna huono demo.
En nyt äkkiseltään juuri mitään special hyviä juttuja keksi mutta huonoja kasapäin. Tai ei nyt huonoja, mutta varmaankin pääsi meikäläisellä käymään niin että hype pääsi vaikuttamaan ja odotukset oli liian korkealla...
Krafiika on toki ihan jees, enkä koskaan ole mikään krafiikka fanaatikko ollut ja krafiikka on yleensä vain plussaa, mutta "parasta ja ennennäkemätöntä krafiikka konsoleilla! uskomatonta!" puheet saivat tosiaankin odottamaan jotain todella siistiä. No sitä se ei ollut, vähän keskitasoa parempaa ehkä, tai sitten siihen ei vaan kiinnitä mitenkään erityisesti huomiota, mukiinmenevä mutta ei mitää OOOAAAAOOAOÖÖÖÖ -orgasmia aiheuttavaa.
Samoin räjähdykset ja muut efektit... heitin pari kertaa kranaatin, vihut eivät edes kuolleet siihen vaikka räjähti suht lähellä, ja räjähdys itsessään oli pienen alueen pöllähdys jota hädintuskin ehdin nähdä. Myöskin vihujen identtiset animaatiot alko pistää ikävästi silmään. Olihan se ekalla kerralla siistiä kun ampui jostain parvekkeelta vihun ja vihu putosi kaiteen yli, mutta sitten kun jokainen vihu teki tämän saman, vaikka vihu olisi ollut vähän kauempana kaidetta, ja silti käveli viimeisillä hengenvedoillaan kaiteen viereen ja hyppäsi alas täysin identtisesti kuin edellinenkin vihu, niin se hohto oli sitten koettu.
Vihut myöskin kaatuivat maahan jalkaan ammuttaessa, tosin yleensä kerkesivät räjähtää kappaleiksi kun en huomannut lopettaa ampumista ja jäädä ihailemaan tätä realistista efektiä. Myöskin päästä pongahtelevat kypärät alko, no ei nyt tympiä, mutta ei niistä ainakaan mitään lisäpojoja saa kun jokaselta vihulta pongahtaa se kypärä ensin pois täysin identtisesti.
Entäs tekoäly sitten. Noh, kyllähän ne suojaan hakeutuu, ja vaihtavat suojaa, mutta voiko sitä enää tekoälyksi sanoa kun vihu ravaa kahden laatikon välillä munaravia, vaikuttaen siltä ettei se oikein osaa päättää minne menisi. Ampuen välillä jonkin säälittävän sarjan jonnekkin, siis jonnekkin, ei todellakaan ainakaan minua kohti. Siinä sitten kököttelen coverissa ja poimin yksitellen nuo vihut. Joskus taas ne vihut seisoo paikallaan ja juuri kun on tähtäämässä päähän ja ampumassa niin se pinkoo kahden metrin päähän ja jää siihen tönöttämään. Jos ei ole tarpeeksi nopea niin se pinkaisee taas kahden metrin päähän.
Jotain kranaatteja ne pari kertaa osas heittää ja sai jopa kerran tiimitoverin maihin joka piti sitten käydä herättämässä. Ei tietenkään mitään aikarajaa tai heikentyvää pulssia että olisi tarvinnut nähdä edes vähän kiirettä kaverin pelastamiseksi mutta noooo, mitä pienistä.
Kertakaikkiaan todella tussu demo, eihän se nyt vielä mitään varsinaisesta pelistä kerro. Kuka tietää miten hienoja ja vaihtelevia ympäristöjä, vihuja ja aseita siinä saattaa olla. Mutta toi demo ei kyllä tarjonnut yhtään mitään.
Paskasta ja kankeasta ohjaamisesta en viitsisi edes mainita, mutta mainittakoon tähän loppuun että, tai no kysytään, että onko tässä autoaim? Jotenkin tuntu että olis ollut, mutta päinvastainen, eli ihanku se olis tahalleen tähdännyt vihuista ohi välillä, ikäänkuin hylkivä magneetti. Mutta mene ja tiedä, koitin senssejä säädellä parhaani mukaan mutta ei siitä tähtäämisestä oikein tullut missään vaiheessa sellasta "helppoa ja jouhevaa", mutta ehkä se on pelin tarkoitus, olla hankala.