Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 [PS3 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tulipa pari kertaa vedettyä demo läpi ja eipä ole muuta valittamista kun tuo tähtäyksen pieni viive. Samanlainen mitä Warhawkissa. Tuskastuttavaa yrittää osua vastustajiin kun tähtäin menee paljon ohi ja yli targetista. Monta korjausta saapi tehdä ennen kun vastustaja on tähtäimessä. Asiaa ei auta yhtään että itellä on vielä laginen televisio (GH 150ms). Lagin kun fixaavat niin hyvää mättöö luvassa. Ohjauksen hitaus niinkään haittaa kun on aikalailla samanlainen mitä Bad Companyssä.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Aika jees mättöä...

Onkohan nyt vika mun tv:ssä vai oliko muillakin kuva BF:BC tyyliin rakeinen..? Oli jotenkin häiritsevää.
Kontrollit jees, kunhan tottuu :D
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Joo o, sori vaan killzone fanit mutta pakko sanoa että tämä demo jätti kyllä erittäin kylmäksi.

Suoraan sanottuna huono demo.

En nyt äkkiseltään juuri mitään special hyviä juttuja keksi mutta huonoja kasapäin. Tai ei nyt huonoja, mutta varmaankin pääsi meikäläisellä käymään niin että hype pääsi vaikuttamaan ja odotukset oli liian korkealla...

Krafiika on toki ihan jees, enkä koskaan ole mikään krafiikka fanaatikko ollut ja krafiikka on yleensä vain plussaa, mutta "parasta ja ennennäkemätöntä krafiikka konsoleilla! uskomatonta!" puheet saivat tosiaankin odottamaan jotain todella siistiä. No sitä se ei ollut, vähän keskitasoa parempaa ehkä, tai sitten siihen ei vaan kiinnitä mitenkään erityisesti huomiota, mukiinmenevä mutta ei mitää OOOAAAAOOAOÖÖÖÖ -orgasmia aiheuttavaa.

Samoin räjähdykset ja muut efektit... heitin pari kertaa kranaatin, vihut eivät edes kuolleet siihen vaikka räjähti suht lähellä, ja räjähdys itsessään oli pienen alueen pöllähdys jota hädintuskin ehdin nähdä. Myöskin vihujen identtiset animaatiot alko pistää ikävästi silmään. Olihan se ekalla kerralla siistiä kun ampui jostain parvekkeelta vihun ja vihu putosi kaiteen yli, mutta sitten kun jokainen vihu teki tämän saman, vaikka vihu olisi ollut vähän kauempana kaidetta, ja silti käveli viimeisillä hengenvedoillaan kaiteen viereen ja hyppäsi alas täysin identtisesti kuin edellinenkin vihu, niin se hohto oli sitten koettu.

Vihut myöskin kaatuivat maahan jalkaan ammuttaessa, tosin yleensä kerkesivät räjähtää kappaleiksi kun en huomannut lopettaa ampumista ja jäädä ihailemaan tätä realistista efektiä. Myöskin päästä pongahtelevat kypärät alko, no ei nyt tympiä, mutta ei niistä ainakaan mitään lisäpojoja saa kun jokaselta vihulta pongahtaa se kypärä ensin pois täysin identtisesti.

Entäs tekoäly sitten. Noh, kyllähän ne suojaan hakeutuu, ja vaihtavat suojaa, mutta voiko sitä enää tekoälyksi sanoa kun vihu ravaa kahden laatikon välillä munaravia, vaikuttaen siltä ettei se oikein osaa päättää minne menisi. Ampuen välillä jonkin säälittävän sarjan jonnekkin, siis jonnekkin, ei todellakaan ainakaan minua kohti. Siinä sitten kököttelen coverissa ja poimin yksitellen nuo vihut. Joskus taas ne vihut seisoo paikallaan ja juuri kun on tähtäämässä päähän ja ampumassa niin se pinkoo kahden metrin päähän ja jää siihen tönöttämään. Jos ei ole tarpeeksi nopea niin se pinkaisee taas kahden metrin päähän.

Jotain kranaatteja ne pari kertaa osas heittää ja sai jopa kerran tiimitoverin maihin joka piti sitten käydä herättämässä. Ei tietenkään mitään aikarajaa tai heikentyvää pulssia että olisi tarvinnut nähdä edes vähän kiirettä kaverin pelastamiseksi mutta noooo, mitä pienistä.

Kertakaikkiaan todella tussu demo, eihän se nyt vielä mitään varsinaisesta pelistä kerro. Kuka tietää miten hienoja ja vaihtelevia ympäristöjä, vihuja ja aseita siinä saattaa olla. Mutta toi demo ei kyllä tarjonnut yhtään mitään.

Paskasta ja kankeasta ohjaamisesta en viitsisi edes mainita, mutta mainittakoon tähän loppuun että, tai no kysytään, että onko tässä autoaim? Jotenkin tuntu että olis ollut, mutta päinvastainen, eli ihanku se olis tahalleen tähdännyt vihuista ohi välillä, ikäänkuin hylkivä magneetti. Mutta mene ja tiedä, koitin senssejä säädellä parhaani mukaan mutta ei siitä tähtäämisestä oikein tullut missään vaiheessa sellasta "helppoa ja jouhevaa", mutta ehkä se on pelin tarkoitus, olla hankala.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ainakin tolla demon vaikeustasolla on turhan helppoa. Sain puukolla tapettua kaikki paitsi sen tankkiukon ja ne jotka alussa on siellä ylhäällä. Juoksee vaan, ja koskettaa vihua sillä puukolla niin se on kuollut, eikä ne yleensä ehdi edes ampua kohti. Jotenkin niin helppoa, kun on tottunut Socomin puukotukseen, tai CoDin, jossa ei yhtä tiheään voinut puukottaa.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Demo tuntui ymmärrettävistä syistä hiukan suppealta mutta muuten oikein näyttävää ja toimivaa räiskintää. Toivottavasti kokonaisesta tuotteesta löytyy sitten monipuolisuutta.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

- -
Vihut myöskin kaatuivat maahan jalkaan ammuttaessa, tosin yleensä kerkesivät räjähtää kappaleiksi kun en huomannut lopettaa ampumista ja jäädä ihailemaan tätä realistista efektiä. Myöskin päästä pongahtelevat kypärät alko, no ei nyt tympiä, mutta ei niistä ainakaan mitään lisäpojoja saa kun jokaselta vihulta pongahtaa se kypärä ensin pois täysin identtisesti.
- -
Jotain kranaatteja ne pari kertaa osas heittää ja sai jopa kerran tiimitoverin maihin joka piti sitten käydä herättämässä. Ei tietenkään mitään aikarajaa tai heikentyvää pulssia että olisi tarvinnut nähdä edes vähän kiirettä kaverin pelastamiseksi mutta noooo, mitä pienistä.
- -

Kypärän lentäminen alkoi tosiaan itseäkin kyllästyttää, toivottavasti kokoversiossa ei tätä aivan näin useasti tapahdu. Maassa makaavalla on kaiketi noin 10 sekuntia elinaikaa, siinähän ne sekunnit sen ukon päällä alaspäin juoksi.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kypärän lentäminen alkoi tosiaan itseäkin kyllästyttää, toivottavasti kokoversiossa ei tätä aivan näin useasti tapahdu. Maassa makaavalla on kaiketi noin 10 sekuntia elinaikaa, siinähän ne sekunnit sen ukon päällä alaspäin juoksi.

Ei mulla mikkää sekunnit juossu vaan etäisyys metreinä tai jossain mittayksikössä riippuen siitä kuinka kaukana siitä olin. ei se mihinkään kuollu.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Jep, tosiaan se ei ole mikään aikaraja vaan etäisyysmittari. Sitä luultiin muissakin piireissä hetkellisesti juoksevaksi ajaksi ;) Eikä haavoittuneita ole pakko käydä nostamassa, ellei halua tulitukea, sillä jahka tilanteesta selviää, palaavat tiimikaveritkin limbosta.

Kypäriä lentelee kokoversiossakin paljon, nyt kun tarkemmin miettii. Enpä moista kokenut häiritsevänä. Sen kyllä aina huomaa, kun pää räjähtää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Kylläpä kesti imuttaa demo, mutta kyllä se oli sen arvoista. Pelasin demon jotain 3-4 kertaa läpi ja ihan hemmetin siistii menoo oli. Tosiaan siihen ohjaamiseen kesti vähän totutella, mut siin ku vähän aikaa räiski niin alko jo sujua ihan hyvin. Demo oli lyhyt ja ytimekäs.. Tästä on hyvä jatkaa. Odotan innolla kokoversiota! Siihen saakka tota demoo kyl voi pelata aina silloin tällöin ja vähän treenata ;)

Siinä yhessä kohassa yhen avaruusnatsin käsi jäi sillai vispaamaan kun se nojas sitä kaidetta vasten. Noita tommosia on ennenki nähnyt eikä mua pahemmin haittaa. Seki kyl oli jo vähän tyhmää kun kaikilta helgasteilta lähtee kypärät pois kun niitä ampuu päähän.
Yksinpeli kyllä näyttäs olevan ihan hyvä, mut moninpeli sitte varmasti vielä parempi. Nii ja suomen tekstitykset oli kyl ihan hyvi laitettu. Se oli hyvä kohta siin alus ku se yks kaveri sanoo jotai "Tämä on niin perseestä" :D

Huomenna pitää vielä tutkia peliä tarkemmi.. Onneks pääs kuitenki testaamaan tänää!
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Harmittavan lyhyt demo kyllä :(

Ei oikein saa kunnollista tarttumapintaa, kun demo jättää annin suht suppeaksi, mutta tuon perusteella mukavaa räimettä on luvassa, ja pakko-ostoshan tämä sitten on.

Nyt testaamaan Halo Warsia...
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Audiovisuaalisesti ynnä teknisesti tuo on toudella maukas peli. Sinällään ei taida tuoda genreen mitään lisää. Kunhan on mehevästi summattu tämän hetken FPS:ät.
COD4 on aina COD4. Siitä ei pääse mihinkään. Onhan tuo nätimpi ja ohjaukseltaan erilainen.
Mutta onko se huonomi vai parempi. Se nyt on varma, etten toista COD4:ää kaipaa. Se on edelleen semi-aktiivikäytössä ja tulee varmasti olemaan jatkossakin.

On tämä KZ2 demon perusteella silti aivan älyttömän herkullinen tapaus!
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Tuon Demon perusteella nyt ei todellakaan kauheasti voi rupee itse peliä arvostelemaan.
Mutta on todella näyttävä peli, kuten oli Killzone 1:kin. Eikä ollut kontrolleissa paljoa opeteltavaa. Tosin tuo "zoom in" Oli mielummimn voinut olla siinä L1:ssä kuin R3:ssa.

EDIT: Singe Playerin Rekyyli ei jotenki luonnistu. Tuntuu kuin hahmoni pitäisi aseestaan kiinni veltoilla käsille. Se rekyyli tuntuu semmoselta "jousi" maiselta. Vähän niinku CoD4:ssa yrittäis ampuu acog:lla kun tähtäin liikkuu koko ajan.

Tämän verran kyllä voin sanoa: Jos ei tuota peliä tasapainoiteta aseitten rekyyliä ja simmosta niin ei tule Online olemaan mikn upea, toisin kuin CoD4. Ja jos tuota Sensitivity:ä ei korkeammalle saa niin ei kovin moni tule peliä netissä pelaamaan.

Eli toisin sanoen. Jos pelattavuus on sama onlinessä kuin mitä se on single playerissä, niin sontaa on tyypeille luvassa.

Toivon toki parasta sillä peli oli melko mukaansa tempaava eikä aseilla mielestäni oltu liioteltu. (Vaikka Demossa taisi vain 3 asetta ollakki)

Pisteet: 7/10
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Mutta on todella näyttävä peli, kuten oli Killzone 1:kin. Eikä ollut kontrolleissa paljoa opeteltavaa. Tosin tuo "zoom in" Oli mielummimn voinut olla siinä L1:ssä kuin R3:ssa.

EDIT: Singe Playerin Rekyyli ei jotenki luonnistu. Tuntuu kuin hahmoni pitäisi aseestaan kiinni veltoilla käsille. Se rekyyli tuntuu semmoselta "jousi" maiselta. Vähän niinku CoD4:ssa yrittäis ampuu acog:lla kun tähtäin liikkuu koko ajan.

Tämän verran kyllä voin sanoa: Jos ei tuota peliä tasapainoiteta aseitten rekyyliä ja simmosta niin ei tule Online olemaan mikn upea, toisin kuin CoD4. Ja jos tuota Sensitivity:ä ei korkeammalle saa niin ei kovin moni tule peliä netissä pelaamaan.

Eli toisin sanoen. Jos pelattavuus on sama onlinessä kuin mitä se on single playerissä, niin sontaa on tyypeille luvassa.

Toivon toki parasta sillä peli oli melko mukaansa tempaava eikä aseilla mielestäni oltu liioteltu. (Vaikka Demossa taisi vain 3 asetta ollakki)

Pisteet: 7/10

Ei ne aseet sarjatulella oikeastikaan pysy aisoissa niinkuin joku vesipyssy... Ja tuo sensitivity on alhainen tunnelman takia, ja on täysin tottumiskysymys. BTW näppäinasetuksia voi vaihtaa. Mikä tämä ainainen vertaus COD4:än on? Kaksi eri peliä. Eihän Warhawkia tai Armed Assaultiakaan verrata codiin?
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

No niin, demo testattu. Tähtäys oli aluksi aivan hukassa, vaikka laitoin samat nopeusasetukset kuin betassakin eli 2 pykälää alle maksimin X-akselin suunnassa. Onneksi tuntumaa ehtii hakea vielä reilut pari viikkoa ennen pelin julkaisua, muutenhan sitä olisi aivan heittopussina kentällä. Tiedä sitten onko herkkyyttä muutettu, mutta jo oletusnopeudet olivat todella nopeita. Vaikea saada tähtäintä kohteeseen, ellei sitten liikkunut itse sitä kohdalleen. Perusrynkyssä on edelleenkin aivan karmea rekyyli, pienillä bursteilla saa sentään reilusti yli puolet ammuksista osumaan, jos tähtää keskelle vihollista.

Peli näyttää edelleen hienolta, mutta aivan toisenlainen kokemus oli katsella HD-kuvaa viime kerralla. Toivon mukaan on varaa ostaa se uusi töllö pian.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

1)Tosin tuo "zoom in" Oli mielummimn voinut olla siinä L1:ssä kuin R3:ssa.

2)EDIT: Singe Playerin Rekyyli ei jotenki luonnistu. Tuntuu kuin hahmoni pitäisi aseestaan kiinni veltoilla käsille. Se rekyyli tuntuu semmoselta "jousi" maiselta. Vähän niinku CoD4:ssa yrittäis ampuu acog:lla kun tähtäin liikkuu koko ajan.

3)Tämän verran kyllä voin sanoa: Jos ei tuota peliä tasapainoiteta aseitten rekyyliä ja simmosta niin ei tule Online olemaan mikn upea, toisin kuin CoD4. Ja jos tuota Sensitivity:ä ei korkeammalle saa niin ei kovin moni tule peliä netissä pelaamaan.

1) Saahan sen siihen vaihdettua...

2) Rekyylihän oli ainakin omasta mielestäni ihan hyvä, ainut asia mikä CoD4:ssa ärsyttää hieman on juuri tuo, että voit ampua toiselle puolelle mappia lippaallisen tähtäimen liikkumatta yhtään. Mutta jätetään nyt jo tämä CoD4:seen vertailu, verrataan vaikka CoD1:seen, jossa MP44:ssakin oli sentään kunnon rekyyli. ;)

3) Mistäs sinä näin päättelet, vai onko oma mielipiteesi kaikkien mielipide? Ei todellakaan tarvitse aseitten rekyyliä tasapainoittaa, tosin lonkalta-ampumisesta voitaansiin tehdä hieman vaikeampaa. Joskus tuntui, että sillä tavalla osui aivan liian helposti. Ei kaikkien pelien tarvitse olla kuin CoD4...vaihtelu virkistää vai miten se meni.

Mutta sitten itse pelikokemukseen. Muutaman kerran tuon läpi pelasin ja pääpiirteittäin ihan hyvät fiilikset, tosin demon lyhyys jäi hieman vaivaamaan, sillä nyt kokemus jäi jotenkin tyhjäksi. Näppäimet vaihdoin suoraan Vaihtoehto 2:seen ja monien herkkyydestä valittajien "neuvosta" heitin senssit täysille. Tästä tuli heti ensimmäinen virhe, meni suoraan sanottuna liian herkälle. Oli pakko ottaa takaisinpäin noin puoleenväliin ja sitten alkoi homma toimia paljon paremmin. Näppäimet toimivat hyvin, ainut mikä tuotti hieman vaikeuksia oli tuo suojasta ampuminen. Niin hiton raskasta pitää L2:sta vasemmalla keskisormella pohjassa, kun ei siihen ole tottunut. Samalla ongelmaksi tuli pitää L2:sta ja L1:stä yhtä aikaa pohjassa mutta suurin syy tähän oli juuri tuo suojatumisnapin pakollinen pohjassa pitämine, toimisi itselleni ainakin paljon paremmin kerta painamisella eli painat kerran niin suojautuu ja toisen kerran niin irroittautuu. Noh, kai tuohon tottuu ja onneksi moninpelissä kyseistä ongelmaa ei varmaankaan niin paljoa synny, paitsi jos välillä kyykyssä liikkuu. Demolle arvosanaksi antaisin n. 8 ja varma asia nyt ainakin on se, että tämä menee ennakkotilaukseen.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Ihan kelvollinen tekelehän tuo oli. Toimivat kontrollit ja silleen. Suojankäyttö oli myös ihan hyvin toteutettu mielestäni. Näkyvyys suojan takaa olisi voinut ehkä olla vielä aavistuksen huonompi ilman kurkisteluja. Tosin, tulihan tuonne suojaankin välillä ihan kiitettävästi kuulaa, jos et kunnolla siellä kiven tai aidan takana ollut.

Tuskin tulee kuitenkaan hankittua, kun netissä en kuitenkaan jaksa vääntää ja yksinpelikampanja todennäköisesti alkaa loppua kohti toistaa itseään vähän liiaksi.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Iha hiano pelihä toi oli demoks joka oli ohi 5min. ei muuta ku y invert pitch päälle ja herkkyydet ohjauksii täysille ja menoks.. siinä se demo sit oliki. ei tosta nyt muuta sisältöö saanu ku et hienon näköstä ja tappaminen helppoa (ampu vaa kahta oranssia palloa kohti aina ku näki:D). mut pakkohan se on ostaa et pääsee onlinee testaa josko tästä ois kunnon räiskinnäks. eli yksinpeliä en varmaa ees pelaa tai en ainakaan odota siltä mitään demon jälkeen.
 
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

No nyt on täälläkin tullut demo ladattua, tuli hätäseen aluksi vaan kokeiltua, mutta nyt kun tuota tuli melkein tunnin ajan tahkottua niin huh, uskallan väittää että nyt voi ainakin vähän huokaista.

Ohjaus2.sta tuli itse käytettyä ja nuo asetukset tuntui heti kotoisilta, suojasta ampuminen oli omasta mielestä jopa aika kätevää jahka siihen pääsi sisälle (suojan takana pystyi liikkumaan kummallekkin sivulle suojaa kurkkiin ja nousemaan suojasta ylös ampumaan nopean sarjan)
Lisäksi tuo kirmaus vasemmalla tatilla sopi itselle hyvin.Tässä ei paljoa juonta tarvita kunhan saa laittaa aivot narikkaan, volyymit kaakkoon ja antaa aseiden laulaa :D

Itse arvostaa tälläisissä peleissä sitä, että rekyyliä on laitettu kanuunoihin, tuo edes hieman sitä "realismia" kehiin.

Ulkoasu oli nannaa, nyt taas muisti miksi tuo Full HD telkku kannatti itselle ostaa :D
Äänimaailma kanssa saa ehdottomasti plussaa, kokoajan on taustalla menoa ja melskettä.

Ja lopuksi pakko tunnustaa, että onneksi ei tullut samanlaista pettymystä ohjausmekanikan puolesta kuin RE 5.sen demon kanssa tuli ja kyllä tämä omasta mielestä paremmalta vaikutti yksinpeli räiskintänä kuin Battlefield:BC vaikka tässä nyt ei pahemmin seinät palasiksi menekkään :p

Mutta mutta, jokaisella on makunsa itselle tämä maistui, nyt sitten jännitetään vielä 20 päivää ja sitten pääseekin pelaan sormet ruvelle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 [PS3 Hype]

Joo, en jaksa quotella kaikkia.

Vertaan CoD4:een koska on yksi parhaimmista FPS peleistä ja vertaan toisiinsa FPS peleinä.

Killzone2:en rekyyli ei mitenkään tunnu kuin oikeellla aseella ampuisi. (Tosin aseet onkin jotain ihme hi-tech mallistoa)

CoD4:ssa rekyyli tuntuu oikealta, sillä kyllä sillä AK-47:lla pystyy ihan pitkältäkin ampua.

Ei vain tuossa Killzone2:en aseissa se rekyylin jousimaisuus toiminu. Kun ampui tähtäin veti vasemmalle yläviistoon ja yhtäkkiä veti hiljaisen koukun vasemmalle alaviistoon. Tuntu vähän sellaselta hitaalta "loputon merkki" liikkeeltä.

Ja siitä senssistä sen verran että ei kyllä mitenkään tuosta tunnelmasta johdu. Ite käytän "8" senssiä CoD4:ssa ja tuossa Killzone2:ssa tuntui lujin senssi olevan joku "5-6" (siis CoDin mukaan) Mutta eihän tätä huomaa ne ketkä ei ole FPS pelejä vaikka esim PC:llä pelannut.

Vertaan pelejä toisiinsa myös sen takia että monet hakevat Killzone2:sta eräänlaisena korvikkeena CoD4:lle.

Oon pelannu elämäni aikana ehkä turhankin paljon FPS pelejä. mm. Battlefield:jä ja CoD:ja PC puolella. Ja CoD4 julkasun jälkeen siirtynyt konsoli pelaamiseen. Joten tässä ehkä nyt sellanen reilu 8v kokemusta FPS pelejen rekyyleistä ja sensseistä.

Ihan sama mitä sielä ne konsoli pojat on mieltä asiasta. Tässäkin tredissä varmaan jokanen on sitä "normi" konsolipelaaja tyyppiä jotka ostaa Killzone2:en vain koska kannessa lukee "jatko-osa".
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom