Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kingdom Come: Deliverance (2018) - pelti kiinni keskiajalla!

Okei no olen itse samassa kohdassa.
Olen tehnyt sivutehtäviä, että aktiviteetteja, mutta molempia tuntuu tasaisesti löytyvän edelleen lisää.

Mut tuo pääjuoni:
Tiesin, että tuossa kohtaa tulee eka isompi taistelu, mutta en ajatellut pelin siihen loppuvan, kun tuo kyseinen tehtävä näytettiin jo ennen julkaisua peliä esitellessä. Kuvittelin sen miekkavarkaan olevan vain välipomo tms. koska kuulin pelissä sellaisenkin olevan, mutta ilmeisesti ei?
Ilmottiko se siis siinä, ettei sivutehtävät enää ole auki sen jälkeen?
Olen nimittäin käynyt leirin tutkimassa ja puolet jengistä tappanutkin, mutta en ole mennyt vielä tekemään itse tehtävää, kun haluan sieltä arkusta pelin parhaat armorit mukaan.

Edit: jokapaikassa on puhuttu pääjuonen olevan noin 50h ja pikajuoksulla 30-35h, joten siihen ei kyllä täsmäisi tuo. Tuohon kun periaatteessa pääsisi varmaan 15h jälkeen ku vaan mainia tekis.
 
Paljon tuli opeteltua miekkailua ja lyönti-komboja. Turhaan näemmä. Suuret taistelut on pelkkää kaaosta ja tulee vain huidottua kaikkea mikä liikkuu. Odotin että matkan varrella olisi varteenotettava määrä kaksintaisteluita ns. pikkupomoja vastaan, missä lyönti-komboista olisi jotain hyötyä, mutta ne taistelut jäikin sitten loistamaan poissaolollaan. Mutta kuitenkin, hieno peli ja jatko-osa on varmasti vielä hienompi.
 
Siis luuleeko porukka, että main questit loppuu siihen ensimmäiseen bandit camppiin, missä on myös se miekkavaras? Onneksenne voin ilmoittaa, että ei lopu. :))
 
Pisteään spoilereihin seuraava:
mutta tosiaankin mainia pelasin siihen asti että sain hevosen. Siittä sitten tutkittiin tallien polttoa ja tie vei lopulta muutaman mutkan kautta vihollisten isompaan leiriin ja lopputaistelu alkoi, lopussa vastaasa se tyyppi joka vei sen miekan alussa. Toki tuohon muutama tunti varmaan kului, mutta monttu oli auki että tässäkö tämä nyt oli. Loadi siihen juuri ennen loppuhyökkäystä ja rupesin sidejä tekemään. Niitäkin tekemäti listan mukaan enää yksi. Toki niitä varasta x sieltä juttuja jne on tekemättä. Toivon että jostain ilmestyy lisää tekemistä ja nuo listat eivät pidä paikkaansa, muuten kyllä aika lyhyt peli... siis juonellisesti.

Sä oot vasta noin puolessa väliä peliä päätarinan suhteen. Eikö se antanut sulle seuraavaa tehtävää tuon jälkeen? Sun pitäis mennä lordeille juttelemaan ja homma lähtee eteenpäin
 
Luojan kiitos! Kuten useammassa viestissä mainitsinkin, olen googletellut noita questi listoja ja jokaisessa joka osui omaan silmään tuo Baptism of Fire oli viimeinen tehtävä. Siksi oli siis pakko tulla kysymään, että eihän voi olla näin :D

Huh, nyt voi pelata taas hyvillä mielin! :D Nyt on 30h takana. Ihan ei kerkeä tollaisia tuntimääriä pelaamaan kuin Omenanraato, mutta hyvin tämä tuntuu syövän sen vähän vapaa-ajan :D
 
Luojan kiitos! Kuten useammassa viestissä mainitsinkin, olen googletellut noita questi listoja ja jokaisessa joka osui omaan silmään tuo Baptism of Fire oli viimeinen tehtävä. Siksi oli siis pakko tulla kysymään, että eihän voi olla näin :D

Huh, nyt voi pelata taas hyvillä mielin! :D
Sait kyllä mun peli-ilonkin pois hetkeksi. :p
Suunnittelin jo et haen vain metallihaarniskan, otan screenshotit kartoista, käyn taistelee ja aloitan pelin alusta kunnon kansalaisena.

Mut tässähän joutuu jatkamaan ekaa pelikertaa toiset 180h. :D:cool:
 
Sait kyllä mun peli-ilonkin pois hetkeksi. :p
Suunnittelin jo et haen vain metallihaarniskan, otan screenshotit kartoista, käyn taistelee ja aloitan pelin alusta kunnon kansalaisena.

Mut tässähän joutuu jatkamaan ekaa pelikertaa toiset 180h. :D:cool:

Pahoittelen asiaa, tuli itsellekkin sellainen olo, että eihän se nyt voinut olla vielä tässä :D

Aika paljon on ollut mutinaa tuosta tallennuksesta ja aluksi itsekkin olin sitä mieltä, että eihän tossa ole mitään järkeä. Nyt kun kerkesi pelamaan enemmän, niin en ole edes kaivannut mitään muutosta tallennukseen. 30 tunnissa en ole käyttänyt yhtäkään tallennusjuomaa enkä ole kokenut edes tarpeelliseksi tehdä niitä lisää. Tallennuspaikkoja on kuitenkin sen verran paljon kartalla ja jos juonta pelaa niin siinä tallennus tapahtuu (yleensä) aika tiuhaan. Tietty sen ymmärrän, että jos samoilee metsissä monta tuntia, peli kaatuu tai tapahtuu jotain muuta yllättävää niin sitten voi harmittaa.
 
Onko kellään neuvoa miten saisin kierrettyä tämän aika häiritsevän bugin:

Miller Peshek vaatii aina vaan rahaa meikäläiseltä ja tarjoaa lockpickin opettelua, mitä ei kuitenkaan enää sen ensimmäisen kerran jälkeen opeta vaan vaatii rahaa loputtomasti.
Tästä johtuen en pysty palauttamaan kuolleen miehen sormusta, enkä saa lockpickejä mistään.. Enkä pysty myymään varastettua tavaraa sekä en saa lootittua arkkuja, koska ne tuskin aukeavat kirveellä tms hakkaamalla.

Votavalla niitä lockpickejä ei ole ollut sen ensimmäisen kerran jälkeen myynnissä, ja olen tässä välissä ollut putkassa 6 päivää, nukkunut useamman yön eri paikoissa jne.
Ainoa tapa hankkia lockpickejä on tainnuttaa tai tappaa kulkijat ja Wayfarer Knightit ja toivoa että siellä olisi Lockpickejä lootattavana.

Theresa ei myöskään lähde kävelylle milloinkaan, aina valittaa kiirettä tai sadetta vaikkei sataisikaan. Ihan sama mihin aikaan vuorokaudesta yrittää kysyä. Kuitenkin hänelle pystyi ilmoittaan Fritzelistä ja siitä toisesta hepusta Sasaussa.
 
Vaikka tämä on kuin onkin mahtava peli, itselleni jopa ehdolla Vuoden Peliksi, niin pakko myöntää, että rikkihän tämä pentele on.

Xboxin saatua sen päivityksensä, niin pelissä on alkanut ilmenemään häiritsevän paljon ongelmia tekstuurien latauksessa. Normaalisti ei haittaisi, mutta nyt se on aivan jatkuvaa. Menit mihin vain, katsoit mihin vain, tekstuurit latautuvat myöhässä. Tuntuu, että pelaisi jotain alpha-versiota.

Toinen on Fast travelin kanssa. Valitset fast travelin, ruutu muuttuukin mustaksi. Mitään et pysty tekemään, ääniä kuuluu ja suoraan teleporttaat valitsemaasi paikkaan. Hiukan häiritsevää.

Vaikka kuinka rakastan tätä peliä, niin ei tällaista raakiletta olisi saanut missään tapauksessa päästää myyntiin. Ainakaan täysihintaisena. Tässä on sellainen olo, että joutuu maksamaan täyden hinnan siitä, että pääsee testaamaan peliä. Näiden ongelmien korjaamiseen menee kyllä pieni hetki jos toinenkin.
 
Onneksi uusi päivitys on jo nurkantakana. Itselläkin grafiikka ongelmat alkoi vasta päivityksen jälkeen.
Tosin mulla selkeä syy on pleikan valmiustila. Monta päivää peli päällä, niin ongelmat alkaa. Tänään buuttasin pelin ja grafiikka ongelmat, popupit jne loistaa poissaolollaan.

Käytin neljä päivää (oikean elämän), jotta sain lockpickingin levelille 15, jotta sain auki sen arkun missä piti olla pelin paras armor..
No olin ostamalla ostanut jo paremmat kamat ajat sitte. Ainostaan käsiin ja jalkoihin sain 1 pykälän paremmat armorit...
Noh, tulipa tehtyä..
195,5h peliä takana ja pääjuonesaa en ole kuin alle puolivälissä. :D
6D01832D-6743-477D-9C98-4766E8834773.jpeg
 
Tosin mulla selkeä syy on pleikan valmiustila. Monta päivää peli päällä, niin ongelmat alkaa. Tänään buuttasin pelin ja grafiikka ongelmat, popupit jne loistaa poissaolollaan.

Xbox One X:llä ei nuo ongelmat häviä mihinkään. Itse kuitenkin laitan konsolin kokonaan kiinni yöksi. Grafiikka silti bugaa pahemman kerran.

Ja parasta on, että boxilla joutuu varmasti taas odottamaan uutta päivitystä kauemmin kuin muilla alustoilla. Hiukan kiristää hampaita. :D
 
Tuli nyt vedettyä se välitaistelu, mitä luultiin tovin jo pelin lopuksi.

Oon nyt sen kohta 200h pelannut, joten alkaa selkeästi äijä olemaan jo liian hyvä ja pelin parhaat armorit päällä, joten:
Mentiin taistelemaan, olin siinä noin 2m päässä aina vihuista ja Piercing Arrow kehiin ja päähän osumaa. Äijää kuoli kokoajan.

Sit välipomona ollut miekkavaras. Ennen kuin juoksi kohti, jousi esiin. Sillä kun ei päässä ole suojaa ollenkaan, yksi osuma päähän ja kuoli.
Eli menin taistelun läpi lyömättä kertaakaan.
:D :D
 
Ps4:lle tullut jakoon 1.04 pätsi, alle 400mb. Ilmeisesti tämä on vain ”välipäivitys”, koska korjauslista on näinkin lyhyt, eikä vastaa sitä puheissa ollutta listaa joka pitäisi olla esim pc:n 1.3 pätsissä.

5287473fbc1f633c165507d63ee38658.jpg


Edit:

Ja tuo poistaa mahdollisuuden käyttää pikanäppäintä soihtuun. Täytyy inventorystä ottaa pois. Onkohan vahinko? Täysin käsittämätön ratkaisu jos näin on..

dc0793dc9904516dfca537e07e5477e3.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Heh, sama hämmästys kuin tuossa kuvassa. Siis että onko konsolilla ollut siihen joku pikanäppäin :D
 
Heh, sama hämmästys kuin tuossa kuvassa. Siis että onko konsolilla ollut siihen joku pikanäppäin :D
:p
Siellähän se opetettiin tutoriaalin aikana et pitkään ristinäppäin vasemmalle pohjassa sytytti/sammutti sen, vaan ei enää..

Edit:

Ei toi soihtu juttu oo ees bugi, koska controllien ohjekuvastakin se on poistunut.

Edit2: ja soihtu on bugi:
CCB3E5E9-5B2E-4A19-8DB9-A449B8C9FFB0.jpeg

PS. Alkaa kivasti olemaan tunteja takana:
77F090D6-A767-42F0-ABDB-E2D223A9A9D1.jpeg [\spoiler]
 
Viimeksi muokattu:
Pelin suosio on ilmeisesti laajemminkin yllättänyt. "Tilapäisesti loppu", tuntuu olevan vähän joka kaupassa.
Omista odotuksista kertoo jotakin se, että matkustin junalla miltei 300km, vain tämän pelin takia.
 
Ylös Bottom