Eilen tuli taas opittua uutta kun yritti trophya, jossa piti hajottaa vihulaisen kilpi. En edes tiennyt että ne voi takoa rikki. No, pelasin tosin miekalla enkä muutenkaan hakannut kilpeä vasten, joten eipä ihme että jäi tajuamatta. Tosin olin kyllä sen "shieldbreaker-perkin" ottanut, eli en vain ollut ajatellut asiaa sitten kummemmin.
No, se varsinainen oppiminen oli kuitenkin oikeastaan se, että yritin rikkoa kilpeä vaikka kuinka ja aina Henry löi ukkoa ja tämä kuoli ennen kuin ehdin hakata kilven rikki. Lopulta tutkin asiaa ja löin yksinkertaisesti väärältä puolelta. Ei siis pitänytkään lyödä kilven puolelta vaan päinvastoin, jolloin se vihu nostaa/siirtää sen kilven siihen eteen. No jahas. Oletin että vihulainen saisi nopeampaa ja varmemmin kilven eteen jos lyö valmiiksi kilven puolelta mutta näinpä ei siis ollutkaan. Siinäpä se sitten aika äkkiä pläsähti rikki kun vaihtoi puolta.
Lisäreistä:
Nythän on tulossa se Legacy of Forge -lisäri, jossa saa rakennella oman pajan. Vähän samaa mitä oli ykkösessä se yksi lisäri. Itseä ei tosin oikein innosta mikään pesänrakennus tai takominen, joten ei kyllä äkkiseltään ole intoa tuota hankkia. Toisaalta jos tuon pajan ympärillä on joku tuhti tehtävärypäs sivutehtävillä höystettynä, niin sitten kyllä kiinnostaa. Ja näinhän siinä varmasti onkin mutta vielä on niin vähän tarkempaa tietoa etten ole ihan heti hankkimassa. Tosin pienet odotukset on sen suhteen, että siellä varmaan on perustehtävien takana kaikkea enemmän ja vähemmän jännää hommaa, ihan kuten KCD-peleissä yleensäkin. Ja itse asiassahan koko KCD2:n päätehtävä on viedä yksi kirje perille.
Se aiempi, Brushes of Death, tai mikä olikaan, taisi myös olla aika keskinkertainen, joten eipä noihin lisäreihin taida kiirettä olla.
Viimeisen lisärin lähtökohta tuntuukin helposti mielenkiintoisimmalta kun se keskittyy muistaakseni luostarihommiin. Olikin aika erikoinen puute ettei yhteenkään kirkkoon päässyt kakkosessa sisälle kun ykkösessä niissä ja luostarissa vietettiin melkoisen reilusti aikaa eri tehtävien saattelemana.
Haluaisin toki kehittäjiä tukea mutta ei kyllä näillä tiedoin vielä ole syytä syöksyä lisäreiden pariin. Muutenkin helpompi lähteä hommaan sitten kun on kaikki ulkona niin saa kerralla taas isomman annoksen seikkailua. Kausipassin ostohan se siis on edessä, sillä kyllä keskinkertaisetkin tehtävät minulle kelpaa kun ne on Kingdom Comea.