Suoraan kakkosesta aloitin joka on joidenkin mielestä jonkinlainen synti, mutta ei vaan ole aika (laiskuus) pelata ihan vain tarinan takia ensin 100+h eeposta ennen kun pääse kakkosen pariin, kyseessä kuitenkin lähes sama peli mutta kakkonen kaikin puolin vaan paremmin tehty, youtubesta ym voi sit kattoo ne puuttuvat palaset ykkösen tarinasta.
No, ykkönen on mielestäni kokemisen arvoinen itsessään mutta ymmärtäähän tuon ettei ehkä jaksa. Siihen vain voi olla vaikeampi mennä sitten paljon paremman kakkosen jälkeen. Toisaalta ehkä se kakkosen kokeminen auttaa paljon myös ykköseen, joskin monet tekniset toimivuudet ei vain ole yhtä sulavia vaikka tietäisi jo miten homman pitäisi toimia. Päätarinan punaisen langan taitaa saada selville kakkosestakin mutta ykkösessä on niin paljon kaikkea muutakin kuin se, minkä se jatko-osa pystyy tiivistämään. Sama kuin lukisit kirjan vs. lukisit takakannen tiivistyksen siitä.
Mutta jos tykästyt kakkoseen ja haluat lisää ja lisäreidenkin jälkeen on nälkä, niin sitten annat ehkä ykköselle mahdollisuuden?
Edit: Onko tässä alussa edes mitää järkee taistella? Välillä tiellä tulee vastaan jotain rosvoja niin eihän tämmösellä pummilla ole mitään mahiksia sillä isolla voiveitsellä niitä peltirosvoja vastaan taistella. Muutamasta iskusta henki veke, nykyään sit kun näen tiellä jossain metsässä pönöttämässä jotain tyyppejä niin kierrän ne.
1 vs 1 voi olla vielä ok mutta silloinkin jos vastassa on haarniskamies niin kannattaa harkita tarkkaan. Itse pistelin 4-5 ukkelin laumoja pinoon kun oli kyvyt kunnossa mutta ei peli silloinkaan ole sellaista että voisi vain lauleskella vaan silloinkin saa äkkiä turpiinsa jos tekee virheen saati pari. Eli armoton peli on. Tosin itse pelasin aina ilman haarniskoita koska keskityin hiipparoimiseen ja nopeuteen. Ei ollut vara ottaa hirveästi iskua. Tosin koin kyllä että nopeus voitti kun pystyi väistämään vihulaisen taakse ja pistelemään miekalla useamman kerran ennen seuraavaa väistötarvetta.
Väistö on ehkä tämän pelin parhaita ja hyödyllisimpiä taistelujuttuja. Torjunnat (tai onko se joku riposte tms) ja master strike tulee minun listoilla vasta väistön jälkeen. Tosin monen ukon mähinöissä väistö saattaa johtaa muiden miekkojen eteen, jolloin pitää vaihtaa tai soveltaa taktiikkaa.
Hiippaillen ja salamurhaillen noita rosmoleirejä saa tyhjäksi mutta siinäkin pitää olla hiippailukamat ja kyvyt tarpeellisella tasolla.
Et kantsiiko tässä vaa suosiolla hyväksyä että alkuun oot vaa nii paska että pitää oppia lisää taistelee ja hommaa parmpaa kamaa ylle?
Kannattaa. Kamat auttaa varmasti mutta väitän että kyvyt on merkittävämpiä. Tosin jos on kovaa kamaa päällä, niin voi taistella enemmän ja kyvytkin kasvaa. Itse opettelin treeniukkeleiden kanssa enkä juuri haarniskoita käyttänyt.
Sun pitää ainakin treenata taistelua siellä missä se on mahdollista. Alkupuolella oli ainakin mustalaisleiri, jossa itse treenasin. Sitten niitä lähialueen roistoja yritin vähitellen saada tapettua. Ja kyllä se siitä tiukkojen vääntäjien ja torjuntavoittojen taktiikan avulla alkoi sujumaan. Toki paremmat varusteetkin auttavat varsin paljon. Tuo hahmon treenaaminen on kuitenkin myös tosi tärkeää.
Itse päädyin tuonne leiriin niin myöhään etten sitä edes miellä pelin aluksi. Sinne muistaakseni oli myös kohtuu vaarallista mennä kun oli susia, varkaita ja ties mitä siinä matkan varrella. Jos nyt oikein muistan. Sen parhaan taisteluiskunhan sieltä taisi saada mutta ihan perusvoimaa ja muita juttuja voi ja kannattaa harjoitella aina välillä ja säännöllisesti eri treeniukkojen kanssa. Kylissä ja linnoissa niitä varmimmin on ja peli taitaa kyllä niiden äärelle myös vihjailla. Se paras isku piti myös saada voittamalla se ukkeli, joten ei sitä sieltä ilmaiseksi saa ja täytyy jo osata aika hyvin tapella että saa sen kyvyn opittua.