Vastaus: Ylläpidon kevätpalaveri 9.5. klo 18 Pasilassa
Mutta tämä on kaikki toisarvoista. Ihan varmasti Kotick yrittää saada tehtyä mahdollisimman paljon voittoa mahdollisimman pienellä panoksella, joten jos vain olisi mahdollista paketoida viimevuotinen peli uusiin kuoriin ja myydä täydellä hinnalla, niin kyllähän noin tehtäisiin. Valitettavasti pelaajia ei ole ihan niin helppo kusettaa, joten vähän täytyy käyttää rahaa tuotekehitykseenkin.
	
		
			
		
		
	
				
			Teknisesti ehkä copy-pasteja, mutta audio- ja grafiikka-assettien, karttojen ja kaiken muun suunnittelu vaatii henkilöresursseja. Ja jos nyt tutkailee vaikka Activisionin tuloslukuja vuodelta 2012, niin siellä on tuotekehitykseen käytetty 607 miljoonaa, markkinointiin ja myyntiin 578M ja konsernin yleisiin kuluihin (kuten Kotickin varmaan ihan vaatimaton palkka) 561M.Mutta ainakin näillä kahdella suurimmalla fps pelien edustajilla tuo kehitysaika on sen 2 vuotta, ja kumpikin on suht copypasteja edellisistä osista.
Mutta tämä on kaikki toisarvoista. Ihan varmasti Kotick yrittää saada tehtyä mahdollisimman paljon voittoa mahdollisimman pienellä panoksella, joten jos vain olisi mahdollista paketoida viimevuotinen peli uusiin kuoriin ja myydä täydellä hinnalla, niin kyllähän noin tehtäisiin. Valitettavasti pelaajia ei ole ihan niin helppo kusettaa, joten vähän täytyy käyttää rahaa tuotekehitykseenkin.
 
				 
 
		 
 
		 
 
		 Muuten olen kanssasi pitkälti samaa mieltä, vaikka kaipaankin erityisesti ison budjetin peleihin enemmän vaihtelua pelattavuudessa. Grafiikat ja muut assetit ovat kehittyneet nopeasti viime vuosinakin, vanhentuneista konsoleista huolimatta. Pelattavuusrintamalla on nähty vähemmän uutta, tai vanhaa esimerkiksi nopeatempoisten areenaräiskintöjen hävittyä julkaisurintamalta. Yksinkertaistettu shootermekaniikka löytyi yhä useammasta pelistä Bioshockeja ja Mass Effectejä myöten. Pelattavuus varsinkin ensimmäisen persoonan peleissä kaipaisi kovasti uusia tuulahduksia. "Onneksi" uusi konsolisukupolvi on jo valmiiksi niin paljon jäljessä desktop-pc:tä, että jotain uutta on pienten grafiikkaparannusten lisäksi keksittävä.
 Muuten olen kanssasi pitkälti samaa mieltä, vaikka kaipaankin erityisesti ison budjetin peleihin enemmän vaihtelua pelattavuudessa. Grafiikat ja muut assetit ovat kehittyneet nopeasti viime vuosinakin, vanhentuneista konsoleista huolimatta. Pelattavuusrintamalla on nähty vähemmän uutta, tai vanhaa esimerkiksi nopeatempoisten areenaräiskintöjen hävittyä julkaisurintamalta. Yksinkertaistettu shootermekaniikka löytyi yhä useammasta pelistä Bioshockeja ja Mass Effectejä myöten. Pelattavuus varsinkin ensimmäisen persoonan peleissä kaipaisi kovasti uusia tuulahduksia. "Onneksi" uusi konsolisukupolvi on jo valmiiksi niin paljon jäljessä desktop-pc:tä, että jotain uutta on pienten grafiikkaparannusten lisäksi keksittävä.