Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

Vastaus: Konsolirallipelit

Juu niin oli ja hitaat paikat muutenkin. Tässä niitä on enempi, mutta peli on kehittynyt muutoin niin paljon, että ne on paljon helpompi ajaa.

Välillä on tullu 6:sessa ajettua tosi hyvin ja sitten törmää ja juuttuu johonki niin hyvä ajo on ikäänkuin pilalla..
 
WRC 7 oli saanut näköjään päivityksen.

Dynaaminen FOV, eli nopeuden mukaan muuttaa hieman fovia ja sitten motion blurrille asetukset. Nopeasti testasin ja ihan turhat, eikä kyllä eroja juuri huomannut. Fovissa esim täytyi nopeutta olla niin paljon, että lähti liikkumaan kauemmas kuvakulma, ettei normi EK:lla niin kovaa ajella.

Mutta se mikä itseä kiinnostaa. Forceja oli myös paranneltu ja rattisysteemejä ylipäätään. Onko joku testannut T300RS, onko eroa vanhan kaamean ja tän välillä?
 
Jos Xbox onelle saisi Dirt rallyn ja Dirt 4:n suurinpiirtein samaan hintaan ja WRC 7 45€, mitä suosittelisitte, ja tietenkin ilman hintalappun tuijottamista, mikä vetää teidän mielestänne voiton? Ilmeiesti WCR 7 ottanut kiinni Dirt-pelejä mutta ne vievät pitemmän korren, ainakin mitä netistä arvosteluita olen katsonut :)
 
Jos Xbox onelle saisi Dirt rallyn ja Dirt 4:n suurinpiirtein samaan hintaan ja WRC 7 45€, mitä suosittelisitte, ja tietenkin ilman hintalappun tuijottamista, mikä vetää teidän mielestänne voiton? Ilmeiesti WCR 7 ottanut kiinni Dirt-pelejä mutta ne vievät pitemmän korren, ainakin mitä netistä arvosteluita olen katsonut :)

Dirt Rally ehottomasti, jos tykkää vähän haastavammasta menosta. Kevyempään rallinälkään Dirt 4.
 
Juu kiva siinä olla haastettakin :) Olisi verkkokaupassa black friday alennuksessa edulliseen hintaan. Tosin taisi olla jossain maksullisessa xbox pelipalvelussa myös ilmaiseksi joskus, onkohan se aina kun tili voimassa vai tietyn ajan...
 
Juu kiva siinä olla haastettakin :) Olisi verkkokaupassa black friday alennuksessa edulliseen hintaan. Tosin taisi olla jossain maksullisessa xbox pelipalvelussa myös ilmaiseksi joskus, onkohan se aina kun tili voimassa vai tietyn ajan...
Dirt on mukana Xbox Game Pass palvelussa, 9,90€/kk.

Wrc7 digiversio tarjouksessa kultatilillä -50% (hinnaksi jää ~30€) vielä vajaan viikon.
 
Eli Goldin hinta apaut 50€ vuosi ja WRC 7 30€ Mietin kyllä vaihtoehtona tätä WRC 7 myös, täytyy myöntää. Tympeää ettei demoa ole saatavilla, että saisi edes jotain tuntumaa. Ettei mene maksetut rahat sitten hukkaan, mihin päätyykin.
 
Ilman kultatiliä wrc7 on -40% (~36€).

OT:Kultatiliä saa hieman halvemmallakin, esim. cdkeys.com tällä hetkellä 41€. Kannattaa myös muistaa, että goldilla saa kuukausittain ilmaispelejä.
 
Lueskellut paljon kommentteja ja katsellut videoita tästä WRC 7:sta. Hitto, kun houkkuttaisi ostaa 11€ hintaan tämä PC:lle, mutta yhtälailla sitä pelin ongelmat pistävät vaan kokoajan tutkimaan lisää ihmisten mielipiteitä.

Jos sitä vaan säästäisi rahat ja menisi ajamaan Ruotsinrallia Dirt Rallyssa tai ajaisi rallipätkiä Assetto Corsassa. Oli muuten aika hauskaa ajaa AC:ssa tsekkiläistä asfaltti rallipätkää, joka on tuotu alunperin Richard Burns Rallyn modeista. Siinä oli fiilis vielä korkeammalla kuin Dirt Rallyssa tai RSRBR:ssä.
 
Lyhyenä kommenttina voin sanoa että ehdottomasti paras WRC PS4:lle ainakin.
Lueskellut paljon kommentteja ja katsellut videoita tästä WRC 7:sta. Hitto, kun houkkuttaisi ostaa 11€ hintaan tämä PC:lle, mutta yhtälailla sitä pelin ongelmat pistävät vaan kokoajan tutkimaan lisää ihmisten mielipiteitä.

Jos sitä vaan säästäisi rahat ja menisi ajamaan Ruotsinrallia Dirt Rallyssa tai ajaisi rallipätkiä Assetto Corsassa. Oli muuten aika hauskaa ajaa AC:ssa tsekkiläistä asfaltti rallipätkää, joka on tuotu alunperin Richard Burns Rallyn modeista. Siinä oli fiilis vielä korkeammalla kuin Dirt Rallyssa tai RSRBR:ssä.
 
Onkohan tuosta Bugbearin Wreckfestistä mitään tietoa että koskakohan se mahdollisesti julkaistaan Xbox Onelle ja PS4:lle?
Vaikuttaa varsinkin loisto "romu"rallilta kyseinen tekele...
 
Kertokaas pelin omistavat, millaisia split-screen pelimuotoja WRC7:ssa on? Pääseekö ajamaan kokonaisia kisoja vai rajoittuuko vain yksittäisiin stageihin?
 
Menee kyllä tuo Dakar 18 tämän ketjun alle.
Tämähän on ollut hyvin hämärä kuvio.

Nimittäin pelin piti tulla 11 syyskuuta. Julkaisu siirrettiin 25 päivälle, koska kehittäjä oli kyllä pistänyt fyysiset levyt jo painoon, mutta ne eivät ehtineet Etelä-Amerikkaan. MS ja Sony vaatii, että julkaisu tapahtuu kaikkialla samaan aikaan.

Sen jälkeen he olivat vielä kokoajan selvittäneet digiversion ennakkotilausmahdollisuutta. Sellaista ri ikinä tullut, enkä ole saanut selville miksi. Miksi esim Sony ei antaisi ennakkotilausta laittaa?

No peli ilmestyi eilen kaikkialla maailmassa.. mutta jotta edelleenkään kaikki ei mennyt nappiin, niin Xbox sai pelin storeen digitaalisena joskus aamupäivällä, Steam iltapäivällä. Sony ei laisinkaan Euroopassa, muualla kyllä. Nyt PS4 versio ilmestyykin vasta huomenna noin klo 17 Suomen aikaa diginä.

Noh, asiaan.
Onko joku tän ostanut boxille/PC:lle, tai fyysisenä pleikalle? Kokemuksia?
Itse ostan huomenna jokatapauksessa pelin, mutta mitä ennakoita jo luin niin peli on yllättävän hyvä jokaisella osa-alueella, paitsi prätkät on surkeita.
Nyt muutama pelaaja kommentoinut muutoin samaa, mutta fysiikat kuulema todella huonot.

Toki firman eka peli ja ovat olleet mukana Milestonen WRC peleissä jne. Joten mun odotus on kokoajan ollutkin sellaista keskinkertaista Milestonen vanhojen WRC tyyppistä ajomallia jne. Ei todellakaan hyvää, mutta kyllä pädillä toimeen tulee. Tuossa ei tarvitse edes tarkasti ajaa niin ei haittaa.
Mut onko joku pelannut, et onko se jopa vielä kamalampaa fysiikkaa?
 
Noniin, Dakar tuli jo aamulla/yöllä saataville, joten peli on latauksessa. Tutoriaalin päästi ajamaan odotellessa.

Tuo ajomalli. Juuri sellainen kuin odotin. Itse ”fysiikat” jopa paremmat kuin odotin. Ei ehkä aidot, mutta jää mutaan/löysään hiekkaan jumiin. Dyynien yli liian kovaa ajaessa auto hajoaa ja lentää ihan riittävään aidosti.
Normaalisti aavikolla ajaessa auton takaa pädillä kaikki ok. Ajaa asiansa. Mutta osuudet jossa kuuluu seurata tietä on hankalampaa. Etenkin kun on jyrkkiä mutkia ja iso auto vain puskee suoraan, eikä oikein jaksa kulkea. Tuntuu et moottori hyytyy niissä täysin.
Toki peli on enemmän sitä, että navigoidaan ja ajetaan hitaasti, mutta juuri tieosuudet on selkeät ja pitäisi ajaa nopeasti. Ohjaamossa taas kamera keinahtelee ärsyttävästi, joten konepelti/auton takaa paras ajaa pädillä.

Noin muutoin. Peli ei näytä ollenkaan niin huonolta kuin videoista luulin. Ajaa ihan täysin asiansa vaikkei mikään forza olekaan. Kaikki on selkeää ja näyttää miltä pitää.
Kontrollit on myös simppelit ja loogiset ja auton ulkopuolella liikkuminen jalkaisin on toteutettu riittävän hyvin.

Auto tosiaan myös hajoaa ja sitä joutuu tienpäällä korjailemaan. Ja kerran hyppäsin dyynin yli niin kovaa, että matka loppui samantien kokonaan siihen. Eli tuolla saa oikeasti olla tarkkana.

Sit tuo navigointi. Se on oikeasti monipuolinen ja vaatii opettelua. Jos ajelee ilman apuja, joutuu trippimittarin kilsoja säätää ite kohdilleen, jotta ymmärtää nuottien kilometrit. Siis jos on ajanut hiukan harhaan ja ne ei täsmää. Nuottikirkaa voi myös selata eteen/taakse, jotta pääsee reitille.
Apukuskin nuotit on ihan hirveitä. Se lausuu ne liian nopeasti ja esim four km se lausuu jotenkin ”foo kei” ja en saa siitä mitään selvää. Vielä kun se huutaa ne, eikä puhu. Yritetty saada vissiin fiilistä et ajetaan kovaa meluisassa ympäristössä, mutta ei toimi toi ratkaisu. Pakko lukea tekstitettynä ne ruudulta mikä vie aikaa.

Lisäksi kun nuoteissa on oikeassakin elämässä kompassisuunta mihin ajetaan. Mutta kun ajat ekat 20m suoraan kun piti kääntyä, niin olet jo väärässä suunnassa seuraavalta. Peli vaatii rauhallisuutta ja sitä, että kameraa pyörittää kokoajan et mihin mennään.
Tutoriaalissa on vieläpä rookie avustus joka näyttää oikean suunnan, mutta sen otan pois taatusti, joten olen eksyksissä heti.

Tutoriaalin jälkeen saa ajaa kelloa vastaan saman muutaman minuutin pätkän AI kuskeja vastaan.
Carlos Sainz 3:18, Mikko Hirvonen 3:36 ja huonoin AI Cristina Gutierrez 4.29.
Olen nyt pelin ladatessa ajanut tuon 7 kertaa. Ensimmäinen aika oli lähes 6min ja nyt paras ollut 4:34, eikä siinä enää ollut käytännössä virheitä kuin muutamien sekuntien edestä. Silti Saintzille reilusti yli minuutin perässä. Eli en tied onko tutoriaalissa tuolla Toyotan autolla edes mahdollisuuksia saada noita muita aikoja alitettua.

Näin pelkän tutoriaalin perusteella olen positiivisesti yllättynyt käytännössä kaikesta ja tuota auton puskemista lukuunottamatta tämä on tehty paremmin kuin odotin. Kartturin huudon tiesin ennakkoon joten se toki toinen miinus.
Ennakko-odotus oli sellainen seiskan peli ja vähän siltä myös vaikuttaa. Riittä mulle ekaksi Dakar peliksi. Katsotaan miten mieli muuttuu kun pääsee koko etappeja ilman apuja ajamaan ja eri ajoneuvoja.
 
Jatketaan yksinpuhelua.
Tuli koko aamu pelattua ja striimattua ja esim kakkos EK tai millä sitä kutsutaankaan kesti noin 1h 40min. Jouduin jatkuvasti ottamaan ”Last checkpoint” latauksen kun olin eksyksissä. Siitä tulee aina 30min sakkoa. Jäin toiseksi viimeisestä pelin sisäistä aikaa 10h.

Vedän kuorma-autolla ja se ottaa damagea niin herkästi, etten meinannut dyynejä päästä ylös ja korjaus on niin kallista, ettei sitä juuri pysty tekemään. Isolla puolen ei voinut ajaa ollenkaan, joten pienillä vaihteilla jurnutin pätkän läpi, jotta oppisin navia.
Ihan lopussa vasta sisäistin paremmin navigaation ja tajusin, että käytännössä nuotteja pitäisi itse lukea hieman ennakkoon ja siltikin jyrkkiä käännöksiä vaativissa checkpointille kannattaa pysähtyä. Välillä ajettiin dyynin päälle, siitä 90 astetta sivulle. Jatkoin suoraan ja hervoton pudotus ja takaisin ei meinannut päästä.

Pelissä on äärimmäisen herkästi eksyksissä ja auto hajalla. Täytyy todella tarkkaan keskittyä nuotteihin ja ympäristöön ja vauhtiin.
Seuraava EK on vielä 2x pidempi. Mutta toisaalta nyt osaan ehkä nuotit paremmin.

Koitin todella lyhyesti prätkää, vatasen vanhaa autoa jne.
Uusille pelaajille: ottakaa normi auto ja rookie vaikeustaso. Ei tarvi olla noin pulassa.

Prätkällä tosiaan ei kartturin ole ja nuottivihkoa selataan itse, joten siinä jos jossain on eksyksissä.
Prätkän ajotuntuma oli odotetun kauhea, mut kyl sil nyt ajaa.

Kaiken kaikkiaan peli on ihan jotain muuta kuin tähän asti on totuttu. Navigaatio on 90% suorituksesta ja kaasu pohjassa voi vetää 0,5% ajasta.
Yllättänyt kyllä positiivisesti ja ajomalliin vaikuttaa suuresti auton asetukset. Saa hyvästä ajokelvottomaan säädettyä. Kannattaa pitää oletuksena.
Kuorma-autot on omaan makuun mukavimpia ajaa kun on massaa, mutta silti suosittelen normi autoa alkuun.

Katotaan koska ehtii vetää toisen 2-3h etapin. :S

Edit: tässä striimiä. En vain ymmärrä mihin youtube kadottaa aina ekan 1-1,5h striimistä kun tallentaa sen pätkän. Vai onko tuo 2,5h maksimi aika tallenteelle? Käy nimittäin aina tämä sama..

Olin aivan pihalla vielä tässä vaiheessakin, vaikka tässä olin jo ajanut ekan EK:n läpi..

 
Viimeksi muokattu:
Itse kun vedin viime vuoden puolella 8 tunnin gta online striimin niin siitäkin oli aluksi vain viimeiset kolme tuntia näkyvillä tallentamisen jälkeen. Joskus muutaman tunnin päästä siellä oli koko setti eli odottele rauhassa jos ne loputkin sinne ilmestyisi.
 
Itse kun vedin viime vuoden puolella 8 tunnin gta online striimin niin siitäkin oli aluksi vain viimeiset kolme tuntia näkyvillä tallentamisen jälkeen. Joskus muutaman tunnin päästä siellä oli koko setti eli odottele rauhassa jos ne loputkin sinne ilmestyisi.
Näin mullakin joskus aikanaan kävi, mutta tuosta kuukauden takaa striimeistä uupuu kaikista alusta se reilu tunti. Striimiä oli vieläpä eri mittaiset, mutta silti alusta puuttuu suunnilleen sama osuus.
Joko pleikka jotenkin aiheuttaa sen, tai sitten youtubessa on joku ruksi väärässä paikassa. Striimin aikana pystyy kelaamaan taaksepäin juuri samaan pisteeseen mikä tallenteella on myös alkukohta.
Täytyy varmaan joskus kelailla striimiä edes takaisin itse ja katsella missä vaiheessa tuo tapahtuu.

Edit: no nyt tämä näkyykin alusta asti. Eli toimi kuten kuuluu. Mutta ne vanhat ei. Eli silloin ollut joku hetkellinen häiriö parina päivänä.
 
No nyt alkaa sujumaan..
EK3 oli kahdessa osassa. Siellä oli välissä joku osuus mitä ei kisata, joten siinä oli lataustauko välissä ja ajettiin ”maaliin” ja jatkettiin sen osuuden toisesta päästä sitten.
Kolmos EK lopussa olin kakkonen. Eli aika hurja siihen edellisen EK loppuun, missä toiseksi viimeinen oli 10h edellä.
Sain vedettyä koko pätkän vauhdillla ja pari pientä virhettä vain. Ei enää oikeita eksymisiä yhtään.
Lisäksi tässä toisessa osiossa ajelin kärkimiehen kanssa rintarinnan käytännössä koko EK:n, se oli mukavan virkistävää taistelua.

Tässä eka osa:


Tässä toinen osa joka on selvästi mielenkiintoisempi:
 
Olen nyt päässyt EK 6 maaliin. Aika erilaista maastoa löytyy. Toisinaan täysin aavikkoa dyyneillä, välillä tasaisempaa ja kovempaa. Sit voi olla kasvillisuutta. Nyt esim kutos EK ajettiin myös ihan täysin teitä pitkin kaasu pohjassa. Ja vaikka matkaa oli satoja kilsoja, oli checkpointteja vain joku 11-12kpl. Koska seurattiin vain tietä ja mentiin kovaa.
Seuraava etappi on taas teiden ulkopuolella ja checkpointteja 103kpl. Siinä meneekin tovi..
Olin jälleen EK kakkonen, mutta kokoanaisajassa edelleen 14-15h perässä toiseksi viimeistä. :D
Kiva kuitenkin huomata, että hyvällä ajolla oikeasti jo taistelen voitosta.

Sit kun mukana on 800km pätkiä, niin niissä on välissä niitä siirtymiä missä ei tässä pelissä ajella, joten todellisuudessa EK ajettavat pätkät on siellä 300km hujakoilla.

Peli on muutaman kerran kaatuillut, mutta kehittäjät jo siitä ovat tietoisia, joten pätsiä varmaan joskus tulee.
Olen kyllä edelleen ihmeellisen vakuuttunut tän pelin sisällöstä ja edelleen kuorma-autolla on ollut oikeinkin mukava ajaa manuaali vaihteilla ja ohjaustuntuma ollut hyvä.
Kunhan pääsen rallin läpi ja saan sen realistisen moodin auki niin otan normi auton ja lähden kisaamaan Mikko Hirvosta vastaan tosissani. Siinä on sit se polttoaineen kulutus mukana, joten täytyy aika paljon tarkempana olla ja damagea tulee herkemmin.

Kyllä melkein alan kallistua jopa kasin arvosanaan ennemmin kuin ennakkoon ajateltuun 6-7 arvioon. Uskallan melkeinpä suositella tätä jos vähänkään uskoo et tän tyyppinen täysin erilainen aavikolla yksin ajelu kiinnostaa.
 
Olen nyt päässyt EK 6 maaliin. Aika erilaista maastoa löytyy. Toisinaan täysin aavikkoa dyyneillä, välillä tasaisempaa ja kovempaa. Sit voi olla kasvillisuutta. Nyt esim kutos EK ajettiin myös ihan täysin teitä pitkin kaasu pohjassa. Ja vaikka matkaa oli satoja kilsoja, oli checkpointteja vain joku 11-12kpl. Koska seurattiin vain tietä ja mentiin kovaa.
Seuraava etappi on taas teiden ulkopuolella ja checkpointteja 103kpl. Siinä meneekin tovi..
Olin jälleen EK kakkonen, mutta kokoanaisajassa edelleen 14-15h perässä toiseksi viimeistä. :D
Kiva kuitenkin huomata, että hyvällä ajolla oikeasti jo taistelen voitosta.

Sit kun mukana on 800km pätkiä, niin niissä on välissä niitä siirtymiä missä ei tässä pelissä ajella, joten todellisuudessa EK ajettavat pätkät on siellä 300km hujakoilla.

Peli on muutaman kerran kaatuillut, mutta kehittäjät jo siitä ovat tietoisia, joten pätsiä varmaan joskus tulee.
Olen kyllä edelleen ihmeellisen vakuuttunut tän pelin sisällöstä ja edelleen kuorma-autolla on ollut oikeinkin mukava ajaa manuaali vaihteilla ja ohjaustuntuma ollut hyvä.
Kunhan pääsen rallin läpi ja saan sen realistisen moodin auki niin otan normi auton ja lähden kisaamaan Mikko Hirvosta vastaan tosissani. Siinä on sit se polttoaineen kulutus mukana, joten täytyy aika paljon tarkempana olla ja damagea tulee herkemmin.

Kyllä melkein alan kallistua jopa kasin arvosanaan ennemmin kuin ennakkoon ajateltuun 6-7 arvioon. Uskallan melkeinpä suositella tätä jos vähänkään uskoo et tän tyyppinen täysin erilainen aavikolla yksin ajelu kiinnostaa.
Kuulostaa kyllä tavallaan ihan kiinnostavalta peliltä. Mutta kuitenkin niin alelaaripeliltä, kuin vain suinkin voi. Eiköhän tämä lähde jo muutaman kuukauden päästä vähintäänkin puoleen hintaan storesta. Siinä vaiheessa liittyy todennäköisesti minunkin pelikokoelmaani mukaan.
 
Ylös Bottom