Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolirallipelit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä neljä tuntia riitti tätä assetto corsa rallya. Peli on yksinkertaisesti liian vaikea tuon raivostuttavan ajettavuuden takia. Vähänkin rengas hipaisee tien reunaa niin auto lentää ojaan. Jarrut olemattomat vaikka kaikki avustimet tapissa. Ei tästä mitään pelinautintoa saa. Tein hyvityspyynnön että antaa rahat takaisin.
Joo, tässä joutuu jarruttaa/himmaa pirun aikasin vs vaikkapa ea wrc, ja tiellä pysyminen on kaiken a ja o, muuten lähtee hyppii ja kasvillisuus kutsuu. Padilla koitin ja eka ek meni ihan opetteluun tuon mutkaan tulemisen kanssa, kun on niin erilainen kun, no ea wrc. Toka alkoikin jo sujumaan kun pysyy vaa maltti kokoajan, aika selvä rattipeli.

Jassoo steami ei suostu 4 tunnin pelaamisen takia antamaan rahoja takaisin... No, kokeillaan sitten joskus lisää kun päivityksillä saa uutta peliin...

Tuli käytyä broidin luona testaamassa sen setuppia kun sillä on joku mozan direct drive ratti, kuppipenkki jne.
Omaan halpis thrustmasteriin verrattuna oli tavallaan outoa kun se noh miten sen sanois, mekaaninen kitka puuttuu kokonaan ja ratti on täysin äänetön.
Eipä mulle silti tullut mitään himoja alkaa päivittämään.

Ensin tuli pelattua dirt rally 2:sta minillä ja lancia stratoksella ja siitä sitten assetto corsa rallyyn jossa tuli ajettua yks asfaltti pätkä minillä ja sitten yks sorapätkä 2003 vuoden wrc xsaralla.
Mä odotin jotain ylivaikeaa, mutta ainoa ongelma oli minin jarrut. Xsaran kanssa mä olin jo aika tottunut siihen ja lähinnä pätkän lopussa ajoin taas sen äijän päälle :D

Kai se on vaan se mun yli varovainen ajotyyli jonka takia mä jarrutan usein mutkiin mihin ei oikeasti tarttis jarruttaa, mutta mulla ei ollut ajamisen kanssa isompia ongelmia.
Helpompi tämä on ajaa mitä vanilla rbr jonka pelasin viime vuonna ja jotenkin mulle tulee taas sama tunne mitä senkin kanssa eli ihmiset yrittää ajaa kovempaa kuin mihin omat taidot riittää ja sitten se auto tietenkin on metsässä jatkuvasti ja sanotaan kuinka peli on niin julmetun hardcore ettei mun kaltaisten casual kuskien kannata edes pelata.
Samaa olen kuullut rbr:sta, mutta sekin oli helppo kun ottaa vaan ne omat rajat huomioon.

Kai se on vaan se mun yli varovainen ajotyyli jonka takia mä jarrutan usein mutkiin mihin ei oikeasti tarttis jarruttaa, mutta mulla ei ollut ajamisen kanssa isompia ongelmia.
Helpompi tämä on ajaa mitä vanilla rbr jonka pelasin viime vuonna ja jotenkin mulle tulee taas sama tunne mitä senkin kanssa eli ihmiset yrittää ajaa kovempaa kuin mihin omat taidot riittää ja sitten se auto tietenkin on metsässä jatkuvasti ja sanotaan kuinka peli on niin julmetun hardcore ettei mun kaltaisten casual kuskien kannata edes pelata.
Samaa olen kuullut rbr:sta, mutta sekin oli helppo kun ottaa vaan ne omat rajat huomioon.
Noin kai se menee. Realisminhan pitäisikin tehdä ajamisesta omalla tavallaan helpompaa, kun auto tekee sitä, mitä sen olettaa normaalistikin tekevän. Monelle tulee kuitenkin varmaan pieni känkkäränkkä kun on ensin vetänyt vaikka EA WRC:tä, ja kuvittelee olevansa Vatasesta seuraava, ja sitten vaihtaa vähän realistisempaan menoon, ja totuus iskeytyykin kuin märkä rätti vasten kasvoja. Ymmärrän hyvin tämän johtavan helposti siihen, että ollaan sitten foorumeilla avautumassa miten peli on aivan surkea ja älytön.

Onhan tää kyllä vaikeampi jos yrittää oikeasti kovaa vetää, mutta kyllähän sitä varmaan olisi lepikossa ihan samalla tavalla, jos oikealla ralliautolla lähtisi samaan tyyliin yrittämään.

Enkä mä suoraan sanottuna huomannut mitään massiivista eroa dirt rally 2:n AC rallyn välillä omalla ajotyylillä.
Isoin ero oli ne jarrut ja se kuinka asfaltti pätkällä mini spinnasi kun pikkasen meni toinen eturengas ruohikolle.
Samoin en huomaa mitään massiivista eroa uuden wrc:n ja dirt rally välillä.
Enkä mä mielestäni nyt mikään aivan toivoton kuski ole kun ekassa dirt rallyssa voitin wrc luokassa mestaruuden champion tasolla ja rally crossin puolella master tasolla.
Toki tuon rallimestaruuden voitto aiheutti huutoa, kiroilua ja ratin lyömistä, mutta voitin kuitenkin lopulta :D

Pääsin itsekin AC Rallya pelamaan 4 tuntia viikko sitten ja perus tuntuma tuntui erittäin luontevalta sekä lupaavalta Early Access -peliltä vaikutti. Olisi hyvä pohja jo tällaisenaan, mutta toki viilattavaakin löytyy. Sopivasti haastetta, mutta ei mikään vaikea. Täytyy koittaa yrittää ensi viikolla pelata lisää.

EA WRC:ssä ei oikein kaasua, jarrua ja auton massaa tarvinnut hallita kauheasti. Oli aikamoista tykitystä, toki parhaimmillaan hauskaa. Itse olisin kaivannut aavistuksen enemmän simua siitä. DR 1/2 sentään vähän enemmän tuota auton hallintaa piti harrastaa, mutta toisaalta vetotykitys ei ollut samalla tasolla. Ja piti olla jo aikamoinen kuski mikäli vetää "flatout" kokoajan.

AC Rally muistuttaa aika paljon Dirt Rallyja, mutta mallinnus viety vaan vielä pidemmälle. Isoin ero oli jarruissa. Jarrut on tosiaan vähän omituisia, kun mitä enemmän vauhti tippuu jarrutuksen aikana niin sitä vähemmän niissä on tehoja. Kyllä niillä oppii ajamaan lujaa, mutta se ei tunnu ihan luontevalta. 60km/h vauhdista ralliauton pitäisi pysähtyä melkein kuin seinään, jos niin haluaa.

Toinen asia oli sitten, että jossain hitaissa tilanteissa vetopito/moottori tuntui heikolta. On hidas mutka, matala vaihde, auto täydellisessä hallinnassa ja kaasua annetaan ajoissa jo ennen mutkaa eikä ralliauto oikein lähde. Eron huomaa selvästi siihen, kun suurimman osan aikaa kuitenkin toimii aika hyvin.

AC Rally tuntuu enemmän simulta kuin Codemastersin rallipelit. Mutta ajamisessa aika sama rallifiilis mitä DR2.0:ssa, immersio sekä hauskuus kohdallaan. Mahdollisesti RBR veroinen simu, mutta samalla myös aika erilainen ajamiselta ja tietysti vielä pitkä matka kaikkien RBR modien määrään sekä tasoon. Itse en enää tänä päivänä jaksa RBR säätöjä, joten uusi modernimpi rallipeli markkinoilla on mahtava asia!

Ylös Bottom