Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lair

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Lair [Hype]

pziuz sanoi:
Kiva, etä on tullut uusia videoita, mutta hitto, että on huonolaatuista. :(
Ei tee oikein oikeutta itse pelille. Voin kertoa, ettei todellakaan ole tuon näköinen.

Huonolaatuisia ? Mikäs se "hi-res" namiska siinä oli ??

Mutta osassa videoista oli aika eeppinen meininki ja vesi näytti ihan hienolta paineaaltoineen. Pari yksityiskohtaa vain jäivät vaivaamaan kuten kankean näköiset "god of war" namiskanpainelut ja vaatimattomat textuurit sekä varsinkin tönköt hidastukset. Toivottavasti niitä ei viljellä liikaa.

Eiköhän tuosta saada aikaan tyydyttävää mättöä, mutta olen edelleen kantani takana, että peli vaikuttaa Star Warsilta lohikäärmeillä :cool:

Zoukka sanoi:
Eiköhän tuosta saada aikaan tyydyttävää mättöä, mutta olen edelleen kantani takana, että peli vaikuttaa Star Warsilta lohikäärmeillä :cool:
Eikös silloin jo lähestytä melkein täydellisyyttä. Lohikäärmeet taitaakin olla ainuat, jotka puuttuu Star Warsista

lostis sanoi:
Eikös silloin jo lähestytä melkein täydellisyyttä. Lohikäärmeet taitaakin olla ainuat, jotka puuttuu Star Warsista

No lähinnä viittasin siihen, että Lair on "Rogue Squadron" lohhareilla.

Zoukka sanoi:
Huonolaatuisia ? Mikäs se "hi-res" namiska siinä oli ??
Satuitkos painamaan sitä namiskaa?
Kuva oli todella puuroa. Miten nykypäivänä voidaan pitää jotain 400x200 pikselin ruutua hiresinä? Ja millä ihmeellä tuon kokoisesta kuvasta saat esiin totuuden 1080p tai 720p käyttävän pelin todellisesta ulkonäöstä.
Olen nähnyt Lairin livenä ja voin sanoa, että ero on valtava.

Zoukka sanoi:
No lähinnä viittasin siihen, että Lair on "Rogue Squadron" lohhareilla.
Ai koska tekijätiimi on sama?
Vaikka kummassakin pelissä on lentely pääpointtina, niin kyllä ne ovat pelimekaniikaltaan aika poikkeavia toisistaan.
En lähtisi ihan tällaisia huutelemaan. Sama on sanoa, että Lair on kuin Ace Combat lohhareilla.
Parempi vertauskuva olisi mielestäni esim. Panzer Dragoon.

pziuz sanoi:
Vaikka kummassakin pelissä on lentely pääpointtina, niin kyllä ne ovat pelimekaniikaltaan aika poikkeavia toisistaan.
En lähtisi ihan tällaisia huutelemaan. Sama on sanoa, että Lair on kuin Ace Combat lohhareilla.

No ok. Lair on "Crimson Skies" Lohhareilla :p Eikös Panzer Dragoonit ole raideammuskeluja/roolipeli ?

Ja perustelen näkemykseni siksi, ettei Lohikäärmeen toiminnot paljoa X-wingistä eroa. Maassa möyriminen ainakin videon perusteella näyttäisi olevan aika hyödytöntä kun ukkoja kaatuu varmaankin satamäärin pelkällä tulipallolla. Miksi syödä niitä yksitellen ?

Paljosta veto niin pelissä nähdään jotain jättimäisiä käveleviä lehmiä joiden jalkojen ympäri pitää kietoa kettinkiä tai ampua polvitaipeet paskaksi ;)

Aaargh, aargh, eka kerta kun kävi henk koht ihan oikeasti kiinnostamaan tuo: se sanoi, että LOTRin näkeminen oli vimonen juttu miksi ne päätti tehdä lohharipelin, koska siinä näki että voi tehdä todella synkkää fantasiaa. Ja muutenkin mallia on otettu lohharihyökkäyksistä niihin linnoituksiin.

Jesh, LOTR-vaikutteita, vaikka vihaa fantasiaa. Hyvä äijä! :D

pziuz sanoi:

Panzer dragoon on kylläkin semmonen raiteilla menevät räiskintä joita aikanaan enemmänkin oli pelihalleissa, joten kyseinen peli lienee melko huono vertailukohde.

EDIT:

Ja mitä videoihin tulee, niin kyllähän noista nyt ihan hyvän kuvan saa mistä on kyse, ihan samanlailla kun kaikista muistakin peleistä on saanu. Itse olen melkoinen pessimisti pelien 'hienouden' ollessa kyseessä (koska sitä vaan aina liiotellaan) joten yleensä annan tuomion vasta kun peli omassa töllössä pyörii.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Huhhuh, en nähnyt vielä muuta kuin noita huonompilaatuisia, kun oma koneeni ei pyöritä hyvin kunnon HD-kamaa. Joka tapauksessa, lueskelin NeoGAFin kommentteja samalla kun latailin videot ja odotin noin 50% kommenttien perusteella jotain aivan yrjöä, mutta sehän näytti todella hyvältä. Ei voi ymmärtää mitä niiden kommentoijien päässä liikkuu.. Framerate oli todella paljon paremmalla mallilla etenkin lentovideoissa. Siinä maavideossa oli vielä vähän heikompaa, mutta siinäkin silti parempaa kuin niissä aiemmissa siltavideoissa. Täytyy sanoa, että nyt nousi odotukset peliä kohtaan melko paljon. Hitto, että se yötaistelu salamoiden välkkeessä oli tunnelmallinen ja muutenkin tuntui siltä, että äänet saattaa olla kotiteatterin kautta aika hienot. Siis "complete shit" oli monen kommentti NeoGAFissa????

Nii-in no se saattoi johtua siitä, että itse taistelusta ei tunnelmaa kauheasti irronnut. Kamaa ja maisemaa kyllä löytyy, mutta lohikäärmeiden melee-mättö ja tulipallorallit vaikuttivat vähän tönköiltä. Sulavuutta kaivataan lisää.

Zoukka sanoi:
Nii-in no se saattoi johtua siitä, että itse taistelusta ei tunnelmaa kauheasti irronnut. Kamaa ja maisemaa kyllä löytyy, mutta lohikäärmeiden melee-mättö ja tulipallorallit vaikuttivat vähän tönköiltä. Sulavuutta kaivataan lisää.

Zoukan kanssa samaa mieltä siitä että videoitten perusteella ruudunpäivitys ei vakuuttanut ja muutenkin oli jotenkin "takkuista" tuo meno. Sinällään grafiikat varmasti ovat todella komeat, mutta toivottavasti ruudunpäivitystä ei ole uhrattu 1080p:n kustannuksella :(

mutta toivottavasti ruudunpäivitystä ei ole uhrattu 1080p:n kustannuksella

Se ei ole valintakysymys.

Mutta kyllä tuollaiseen peliin sellainen solid-30fps olisi riittävä. Helposti. Henk koht vain toivon, että lopettaisivat sen 1080p:llä pelleilyn ajoissa.

Eipä tuo kaipaa muuta kuin hiomista joihinkin animaatioihin ja ruudunpäivitys pitäisi saada pysymään 30fps:ssä. Muuten näyttää erinomaiselta, tosin ruoho/heinikko kaipaisi myös parantelua.

Mielestäni pelaaminen näytti hieman vauhdikkaammalta kuin aikaisemmin, mikä on ihan hyvä asia, varsinkin jos jutut siitä, että yksi kenttä LAIR:ssa saattaa olla kooltaan monta kertaa suurempi kuin San Andreasin koko maailma.

Huhhuh, pelin laajuus tai mittakaava on aika mieletön! Melkeinpä pelkästään tämän pelintakia pitäisi ostaa 7.1 laitteisto.:cool: Hienoa, että lohhari on nyt jotenkin ketterämmän oloinen. Esim. lentoon lähteminen tai syöksyt niiden örkkien kimppuun sillalla ovat hienoja ja tuovat enemmän mieleen kunnon tappajan. Ja ne merellä nähdyt monsterit olivat vähintään mahtavia. Joka tapauksessa odotukset kohosivat näiden videoiden perusteella aika reippaasti.

Olin aika yllättynyt, kun niitä jättiläismatohirviöitä olikin useampia, minä kun olin jo ihastellut ruutukaappauksien perusteella sitä, että ruudulla näkyy yksi noin massiivinen hirviö.

Ylös Bottom