Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lair

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Lair [Hype]

remform sanoi:
Jaahas, ilmeisesti et ole lukenut Turun sanomien elokuva-arvosteluja, jotka ainakin omasta mielestäni ovat erittäin hyviä, asiantuntevia ja ennen kaikkia oikeassa. Tapani Maskulan maku tuntuu nimittäin menevän todella hyvin yks yhteen oman leffamakuni kanssa. Harmi vaan että ei viitsi TS:ää pelkkien leffa-arvostelujen takia tilata (en siis ole turkulainen).
Älä selitä! Jäit kiinni!!! :p
 
Vastaus: Lair [Hype]

remform sanoi:
Jaahas, ilmeisesti et ole lukenut Turun sanomien elokuva-arvosteluja, jotka ainakin omasta mielestäni ovat erittäin hyviä, asiantuntevia ja ennen kaikkia oikeassa. Tapani Maskulan maku tuntuu nimittäin menevän todella hyvin yks yhteen oman leffamakuni kanssa. Harmi vaan että ei viitsi TS:ää pelkkien leffa-arvostelujen takia tilata (en siis ole turkulainen).

No tietysti makuasioista voi olla montaa mieltä. Tapani Maskulan arvostelut tässä asunnossa siirtyy suoraan linnunhäkin pohjalle. Ehkä osunut sitten vaan niistä leffoista arvostelut silmään joista olen ollut eri mieltä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Lair [Hype]

Uusimmassa Insomniacin podcastissa (Full Moon Show) on haastateltu Factor 5:n Julian Eggebrechtia, joka kertoo kehitysratkaisuista, joita studio oli Lairia kehittäessään joutunut tekemään. Haastattelu on todella mielenkiintoinen (kuten lähes kaikki Full Moon Show'ssa kuullut haastattelut, Jaffe taitaa kuitenkin olla ylittämätön), ja siinä mm. pohditaan SIXAXISin liiketunnistusta, ja liiketunnistusta yleensäkin.

Tämän jälkeen Lair alkoi taas kiinnostaa ihan eri lailla kuin aikaisemmin.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Juu on pitänyt linkata tuo Full Moonin haastattelu jo aikoja sitten, mutten vaan ole jaksanut. Todella hyvä haastattelu mielestäni, F5:n keulahahmo antaa vähän normaalia pidempiä vastauksia kysymyksiin. :p

Jaffen haastattelut kiroiluineen nyt on aina ylittämättömiä omalla tavallaan. :D
 
Vastaus: Lair [Hype]

Amerikan PS3-blogisivulle on ilmestynyt pari Lairin säveltäjän John Debneyn postausta, joiden liitteenä on pätkä pelin musiikkia. Ei kuulosta yhtään pahalta:

http://blog.us.playstation.com/2007/08/13/the-lair-score-part-one/
http://blog.us.playstation.com/2007/08/15/the-lair-score-part-two/

Debney on säveltänyt musiikkia mm. elokuviin Passion of the Christ ja Sin City, joten ihan kokemattomasta tunarista ei ole kysymys. Musiikin esittää Lontoon sinfoniaorkesteri.

Tuotantoarvoista ei ole tässäkään pelissä pihistelty.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Toivottavasti liiketunnistus ei pilaa peliä ja vaikeustaso olisi muutenkin riittävän alhaalla myös meille Sunnuntaipelaajille, että ylipäänsä näkisi tarinan läpi :P
 
Vastaus: Lair [Hype]

jryi sanoi:
Amerikan PS3-blogisivulle on ilmestynyt pari Lairin säveltäjän John Debneyn postausta, joiden liitteenä on pätkä pelin musiikkia. Ei kuulosta yhtään pahalta

Todella huikean kuuloista ja täysin verrattavissa minkä tahansa elokuvan musiikkiin (no, ihmekös tuo) ja luo todella tunnelmaa peliin. Upeaa, että peleihin panostetaan muillakin sektoreilla kuin vain grafiikan hinkkauksessa. Nykyajan peleistä saa täyden nautinnon, kun äänentoistokin on säällisellä tasolla.

Suorat linkit MP3:iin:

Diviner's Theme
Asylia Theme
 
Vastaus: Lair [Hype]

Oho mites tämä nyt näin alas on tippunut.

N4G sivustolta uutisoidaan kuin eräällä foorumilla jokin pelaaja on saanut äidiltään joka on sonylla töissä jonkin promo version Lairista. Hän vastailee nähtävästi aika monia epäilyttävään kysymykseen ja antaisi itse pelille arvosanan 8-9 (juu ei mikään kriitikko mutta nämä tuntuu nykypäivänä olevan aika moisia silmille pissiöitä ainakin minun kohdallani(paitsi ehkä pelaaja jos ei takerru pelkkään alakulmassa lukevaan arvosanaan))

Suosittelen lukemaan thriidin läpi varsin mielenkiintoinen kun onkin (ps3:lla joten linkkiä ei voi copy pastettaa lisään ehkä kun olen tietokoneella.)
 
Vastaus: Lair [Hype]

Eli kyseessä on Rogue Squadron 2 lohikäärme kuorrutuksella ? Eihän se ole huono asia ?
 
Vastaus: Lair [Hype]

Tuomas sanoi:
Lair saanut uuden arvosanan PSM Magazine antanut 50, keskiarvo metacriticissä 68:

http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/lair

Onkos tämä se sama lehti jonka päätoimittajana on se xbotti?

Tämä pisti nauramaan;"Strip away the graphics and novelty controls and Lair is exposed for what it is: an average shooter the likes of which we've all played before on two earlier PlayStation iterations."
Eli kun grafiikkaa ja ohjausta ei oteta lukuun niin peli on keskiverto ammuskelu...
Siis hä? Tuskin mikään peli saa mahtavia pisteitä jos samalla mentaliteeilla arvosteltaisiin,
kieletään joittenkin asioitten olemassa olo ja periaatteessa rokotetaan niistä.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Jotenkin aavistelin aina, että tästä ei tulisi mitään keskinkertaista parempaa..

Liiallisen hypen uhri sanon minä.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Snigge sanoi:
Jotenkin aavistelin aina, että tästä ei tulisi mitään keskinkertaista parempaa..

Liiallisen hypen uhri sanon minä.
Lair on saanut tähän mennessä neljä hyvää arviota (yli 8 tai 80 pistettä), kaksi "ok" -tason arviota (jotka pisteyttivät Lairin sinne 7 maille) ja pari huonoa. Tiedä nyt sitten onko kyseessä oikeastikin keskinkertainen peli vai eivätkö arvostelijat vain pidä lohharin ohjaamisesta liikkeentunnistuksella. Esim. Joystiq, joka yleensä vain kritisoi PS3:sta sanoi Lairin olevan hieman yllättävästikin nautittavaa pelattavaa ottaen huomioon kuinka jotkut ovat tuominneet Lairin "surkean" ohjauksen. Lairista tulee vieläkin ristiriitaisempaa arviota kuin Heavenly Swordista, toisten mielestä se on todella erinomainen peli, vaikka kontrollit voisivatkin olla hieman hiotummat, kun taasen toiset tyrmäävät täysin. Eipä se silti estä minua ostamasta ja mahdollisesti myös nauttimasta Lairin pelaamisesta.

an average shooter the likes of which we've all played before on two earlier PlayStation iterations.
Ei nyt hyvien Ace Combattien lisäksi tule mieleen hyviä lentelypelejä PS1:ltä tai 2:lta...
 
Vastaus: Lair [Hype]

Baron sanoi:
Eli kyseessä on Rogue Squadron 2 lohikäärme kuorrutuksella ? Eihän se ole huono asia ?

no se oli sentäs Star Wars maailmaan sijoittuva mutta muuten tylsä räiskintä kaiken hienon grafiikankin alla
 
Vastaus: Lair [Hype]

Tästä kyllä ota nyt mitään selvää, taas arvostelut heittelee ympäriinsä enemmän kuin laki sallii. Siis jos ei tykkää opetella mitään uutta ja antaa pelille liikkeen tunnistuksen takia huonon arvosanan voi mielestäni lopettaa arvostelian uran siihen ja lähteä käpälämäkeen. Jotkut hypettää ohjattavuusta hyväksi ja sulavaksi ja jotkut eivät voi sietää ota siitä nyt sitten selvää. Toivottavasti sitä Demoa pukataan ulos niin saa nähdä onko pelissä yhtä "HUONOT" kontrollit kuin IGN väitti esim Heavenly swordista joka taas oli omissa silmissä kultaa juuri tältä alueelta.
 
Vastaus: Lair [Hype]

Centauri sanoi:
Saattaahan peli olla huono,mutta niin oli kyllä tuo arvostelukin. Kaveri oikeen halusi vihata peliä kun huomasi ettei osaa ohjata lohhariaan. Jo arvostelun aloittaminen sanoilla: "Oiskohan tää viimein jotain joka oikeuttaa 600$ hankinnan", antaa viitteitä tästä tyypillisestä asenteesta arvosteluissa, joissa ikäänkuin arvostellaan ps3 asteikolla, jossa odotetaan mahdottomuuksia ja kun saadaankin keskinkertaista, valahtaa pisteet roskan puolelle. Kiitos lienee sonyn hypemarkkinoinnin.
 
Vastaus: Lair [Hype]

TJS sanoi:
Jo arvostelun aloittaminen sanoilla: "Oiskohan tää viimein jotain joka oikeuttaa 600$ hankinnan", antaa viitteitä tästä tyypillisestä asenteesta arvosteluissa, joissa ikäänkuin arvostellaan ps3 asteikolla, jossa odotetaan mahdottomuuksia ja kun saadaankin keskinkertaista, valahtaa pisteet roskan puolelle. Kiitos lienee sonyn hypemarkkinoinnin.

Tämä on nimenomaan yksi syy mikse pelaajat osta PS3:sta.naurettavaa kokoajan tuo konsolisodan puolellakin että "ei ole 600 sadan arvoinen"jne jne.Kone on jo todistanut moneen otteeseen että se on hintansa arvoinen.Ei se Lairista jää kiinni.
 
Ylös Bottom