Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lost Odyssey

Vastaus: Lost Odyssey

Kymmenisen tuntia pelaillut ja oikeastaan noitten muksujen mukaantulo oli ensimmäinen tarinallinen elementti joka kiinnosti millään tavalla. Missä roolipelissä päähahmolla on viimeksi ollut sukulaisia mukana? En kyllä osaa muistaa yhtäkään. Lapsenlapsista puhumattakaan.

LO vaikutti mukavasti aikuisemmalta setiltä jonka korreloin potentiaalisesti parempaan stooriin. Arvattavaa paskaahan se on ollut tuohon kymppituntiin saakka kuitenkin ja miljööt elottomia. Visuaalisesti peli palloilee näyttävän ja kömpelön välillä, sillä engine lyö konetta vyön alle liekkö sitten paskan koodin vuoksi ja jotkut kohdat puhtaasti tahmaavat. Suunnittelukin menee laidasta laitaan. Plussaa lähes minimiin vedetystä söpöilystä.

Tulee oikeastaan pelattua lähinnä musiikkien vuoksi. Blue Dragonista jäi jotain kautta niin Uematsun paskan maku suuhun etten varsinaisesti ollut viitsinyt LO:ta vaivautua kunnolla kuuntelemaan. Tunnaria jossain kuunnellut tietysti mutta nuopa yleensä eivät anna minkäänlaista kuvaa itse pelin ääniraidoista. LO yllätti kovasti positiivisesti. Musiikissa on selkeitä Uematsukonventioita, mutta ne eivät jostain syystä kuitenkaan kuulosta täysin tylsiltä.

Ei mikään erityisen hyvä peli, mutta pelailee mieluummin kuin turpaansa ottaa.

Soundtrack täytyy varmaankin tilata ellei taso nyt kakkoslevylle siirryttyä romahda.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Ei mikään erityisen hyvä peli, mutta pelailee mieluummin kuin turpaansa ottaa.
Kyllä se vielä tuosta kuvailemastasi melko varhaisesta vaiheesta ehtii paljon parantua. Tulossa on monta loistavaa kohtausta.

Pelin soundtrackilta löytyy tosiaan monta hienoa kappaletta, eikä heti tulisi mieleen, että Blue Dragonin musiikeista vastaa sama henkilö. No, olihan se Blue Dragon muiltakin osin erittäin heikko esitys.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Peli kaipaisi jonkin sortin varoitusta sen suhteen, miten korkea taso pitää olla tehtävää aloittaessa (tyyliin Borderlands). Meni kahden tunnin luolaston koluaminen hukkaan, kun terveyttä palauttavat juomat loppuivat kesken ja Retry-valinta palautti takaisin luolan suulle. Lisäksi jonkin sortin lokikirja käsillä olevan mission suhteen olisi paikallaan: nyt tarvitsee vain pitää mielessään, mitä olikaan tekemässä. Paha juttu erityisesti silloin, jos haluaa pitää useamman päivän tauon pelaamisessa.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Peli kaipaisi jonkin sortin varoitusta sen suhteen, miten korkea taso pitää olla tehtävää aloittaessa (tyyliin Borderlands). Meni kahden tunnin luolaston koluaminen hukkaan, kun terveyttä palauttavat juomat loppuivat kesken ja Retry-valinta palautti takaisin luolan suulle.

On jokseenkin turhaa marmattaa useamman vuoden vanhasta pelistä, mutta japsirope teki sen taas: ensin grindaan tasoani neljä tuntia ja tallennuksen jälkeen menen kohtaamaan tornipahista. Annan kaikkeni ja lopulta puolen tunnin väännön jälkeen voitan koitoksen. Peli ei sitten varoittanut tyyliin "palaa takaisin johonkin tallentamaan ja grindaa ainakin 4-5 leveliä lisää", joten jatkoin matkaani. Vastaan tuli lisää kovia pomotaistoja eikä siitä tietenkään mitään tullut... joten peli passitti minut koko session alkuun eli viimeiselle tallennuspisteelle ENNEN tornipahista! Jos en olisi näin lopussa, jättäisin leikin kesken kokonaan. Takana on kuitenkin jo 44h vääntöä, joten yksi viiden tunnin hukkapelaaminen ei vielä lannista.:mad:

En ylipäänsä ymmärrä, miksi niin monessa pelissä tallennussysteemi onnistutaan tyrimään: on ilmeisesti vaikeaa laittaa roolipeliin vapaa tallennus tyyliin Fallout 3, Mass Effect tai Dragon Age.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Onhan tää Lost Odyssey nyt muutenkin poikkeuksellisen vaikea JRPG, etenkin viimeisen levyn loppupuolella. FF:ssä erityisesti, tosin monissa muissakin peleissä se parin tunnin grindaus riittää kyllä, että saisi seuraavan 5 tunnin bossit hakattua noin vaan, mutta LO:ssa se vaikeusaste nousee imo turhan nopeesti loppua kohden. Eikä pitkät ja tylsät taistot sitä grindaamista muutenkaan helpota..
 
Vastaus: Lost Odyssey

Mielenkiintoista, itselleni Lost Odyssey tuntui loppupeleissä suht helpolta väännöltä, olikohan pelissä yksi paikka, jota sai hieman hikihatussa vääntää, sekin johtuen siitä, että tallennuspisteitä ei hirveästi paikasta löytynyt. Kovasti täällä odotellaan seuraavaa kovaa japskiropea, FF 13 ei houkuttele yhtään. Toivottavasti Lost Odyssey 2 on tulossa, kyllä ensimmäinen osa kelpasi itelle vallan mainiosti.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Mielenkiintoista, itselleni Lost Odyssey tuntui loppupeleissä suht helpolta väännöltä, olikohan pelissä yksi paikka, jota sai hieman hikihatussa vääntää, sekin johtuen siitä, että tallennuspisteitä ei hirveästi paikasta löytynyt. Kovasti täällä odotellaan seuraavaa kovaa japskiropea, FF 13 ei houkuttele yhtään. Toivottavasti Lost Odyssey 2 on tulossa, kyllä ensimmäinen osa kelpasi itelle vallan mainiosti.

Samoilla linjoilla mennään vaikka en ole vielä viimeistä paikkaa läpi kolunut. Tietenkin pelin helppous johtunee siitä että grindasin niitä valkoisia örvelöitä Numar Atolissa. Ennenkuin tuohon pisteeseen pääsiin niin peli oli kyllä kieltämättä helvetin vaikea ja jo siinä mato bossissa meinasi hermot mennä vaikka ei se lopulta niin vaikea ollutkaan.

Jos ei lopetus nyt mene täysin pieleen niin kyllä helposti yksi parhaimmista roolipeleistä ikinä.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Toivottavasti Lost Odyssey 2 on tulossa, kyllä ensimmäinen osa kelpasi itelle vallan mainiosti.

Mistwalkerhan työstää nyt The Last Storya Wiille, julkaisu varmaan tämän vuoden lopulla Japanissa, joten Lost Odyssey 2:ta tuskin on ihan heti tulossa, jos koskaan. MS vaikuttaa haudanneen pelin julkaisun jälkeen.

edit: Huh, kyseessähän on tämä peli:

RPGSite kertoo Sakaguchin olevan tekemässä jotain uutta isoa peliä. Pelin taistelujärjestelmä käyttää hyväkseen "sekaannusta ja järjestystä taistelukentällä". Lisäksi Sakaguchi kertoo laittavansa itsensä likoon "120-prosenttisesti" peliä varten. Ehkä TGS:ssä kuullaan jotain?
 
Vastaus: Lost Odyssey

On jokseenkin turhaa marmattaa useamman vuoden vanhasta pelistä, mutta japsirope teki sen taas: ensin grindaan tasoani neljä tuntia ja tallennuksen jälkeen menen kohtaamaan tornipahista. Annan kaikkeni ja lopulta puolen tunnin väännön jälkeen voitan koitoksen. Peli ei sitten varoittanut tyyliin "palaa takaisin johonkin tallentamaan ja grindaa ainakin 4-5 leveliä lisää", joten jatkoin matkaani. Vastaan tuli lisää kovia pomotaistoja eikä siitä tietenkään mitään tullut... joten peli passitti minut koko session alkuun eli viimeiselle tallennuspisteelle ENNEN tornipahista! Jos en olisi näin lopussa, jättäisin leikin kesken kokonaan. Takana on kuitenkin jo 44h vääntöä, joten yksi viiden tunnin hukkapelaaminen ei vielä lannista.:mad:

En ylipäänsä ymmärrä, miksi niin monessa pelissä tallennussysteemi onnistutaan tyrimään: on ilmeisesti vaikeaa laittaa roolipeliin vapaa tallennus tyyliin Fallout 3, Mass Effect tai Dragon Age.
Tää on tätä perus valitusta, kun peli antaa hieman haastetta ja halutaan tutoriaalit ja helpottavat tallennukset jne. Pitäisi se nyt tajuta tuohon asti pelanneena, että ei noita tallennuksia paljoa jaella ja peli muutenkin on haastava. Siis sehän nyt vasta läppä olisikin, kun tulisi jokin typerä info teksti joka lopparin jälkeen, että mene grindaamaan lvl se ja se. Eikä kannata verrata tuota tallennussysteemiä Massikseen ja kumppaneihin sillä sen verta erityylinen peli kyseessä sekä tosiaan nuo kaikki luettelemasi pelit tulivat vasta tämän jälkeen. Tää on tätä "vanhanaikaista" Rpg pelaamisen jatkoa ja turhautuminen kuuluu asiaan, jos ei itse osaa ennakoida:)
 
Vastaus: Lost Odyssey

Tää on tätä "vanhanaikaista" Rpg pelaamisen jatkoa ja turhautuminen kuuluu asiaan, jos ei itse osaa ennakoida:)

Miksi minun pitäisi alkaa peruuttelemaan takaperin kesken etenemisen, kun asian voisi hoitaa vapaalla tallennuksella tai sijoittamalla sen tallennuspisteen lopparin jälkeen? Pakottamalla vääntämään monen tunnin rundin uudestaan alusta ei aiheuteta mitään muuta kuin tarpeetonta turhautumista. Joissakin japsipeleissä tulee jo mietittyä, onko tarkoituksena ollut suoranainen v*ttuilu pelaajalle.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Miksi minun pitäisi alkaa peruuttelemaan takaperin kesken etenemisen, kun asian voisi hoitaa vapaalla tallennuksella tai sijoittamalla sen tallennuspisteen lopparin jälkeen? Pakottamalla vääntämään monen tunnin rundin uudestaan alusta ei aiheuteta mitään muuta kuin tarpeetonta turhautumista. Joissakin japsipeleissä tulee jo mietittyä, onko tarkoituksena ollut suoranainen v*ttuilu pelaajalle.
Velipoika pelaileekin kaikki ropet suoraan gamefaqsista napatun läpipeluuohjeen kanssa. Ei ehkä kovin jännittävää, mutta eipä mies turhaan turhaudu tai missaa mitään tärkeää.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Jos en olisi näin lopussa, jättäisin leikin kesken kokonaan. Takana on kuitenkin jo 44h vääntöä, joten yksi viiden tunnin hukkapelaaminen ei vielä lannista.:mad

Puuh... 58h peliä takana ja siitä viimeiset rapia 7-8h pelkkää grindausta: nostin hahmojeni tason 49 => 62 ja kävin sen jälkeen ottamassa loppupomolta muutaman kerran turpaani. Nyt riittää jo minullekin => Muiden pelien pariin mars.:mad:
 
Vastaus: Lost Odyssey

Nyt riittää jo minullekin => Muiden pelien pariin mars.:mad:

Ei voi ymmärtää tuollaista mentaliteettia. Miksi IHMEESSÄ edes aloit koko peliä pelaamaan jos japsiropet ei todellakaan sovi sinulle? Siltä tuo vuodatus kuulostaa. Tuntuu kyllä, että ihmisille pelit pitäisi olla liian helppoja ja valmiiksi pureskeltuja nykyään, kun vaikeus ei edes kelpaa. ;)

Felis varmaan muistaa sen ajan, kun ei ollut kuin vaikeita tai mahdottomia pelejä ja tallentaa ei saanut lainkaan?
 
Vastaus: Lost Odyssey

Tuntuu kyllä, että ihmisille pelit pitäisi olla liian helppoja ja valmiiksi pureskeltuja nykyään, kun vaikeus ei edes kelpaa. ;)

Lost Odyssey ei todellakaan ollut vaikea, IMO. Yhden kerran kuolin pelin aikana (ihan alussa), vaikka jo kolmannen kiekon lopussa olinkin. Tuon jälkeen ei vain enään yksinkertaisesti into riittänyt loppuun asti ja peli jäikin tuolloin aikoinaan kesken. Tallennuspisteiden typerä sijoittelu, sekä random battlejen tylsyys/pitkä kesto alkoi maistumaan todella p*skalta pidemmän päälle. Sääli, nimittäin tarina sekä hahmot kyllä olivat ihan jees(poislukien nuo japsiropeille pakolliset kakarat AAARGGH!)
 
Vastaus: Lost Odyssey

Ei voi ymmärtää tuollaista mentaliteettia. Miksi IHMEESSÄ edes aloit koko peliä pelaamaan

58h peliä takana ja siitä viimeiset rapia 7-8h pelkkää grindausta: nostin hahmojeni tason 49 => 62 ja kävin sen jälkeen ottamassa loppupomolta muutaman kerran turpaani. Kun kerran on parempaakin tarjolla, ei ole mielenkiintoa jäädä vääntämään puisevaa grindiä enää toista työpäivää.
 
Vastaus: Lost Odyssey

--ei ole mielenkiintoa jäädä vääntämään--

Jrpg:t on pitkälti grindausta. Kaveri taisi painua läpi reilu 60-levelisenä ja ei kuulemma edes ahdistanut. Itellä nyt toinen pelikerta ja kolmoslevyllä olen menossa, eikä vatuta yhtään. :cool:
 
Vastaus: Lost Odyssey

58h peliä takana ja siitä viimeiset rapia 7-8h pelkkää grindausta: nostin hahmojeni tason 49 => 62 ja kävin sen jälkeen ottamassa loppupomolta muutaman kerran turpaani. Kun kerran on parempaakin tarjolla, ei ole mielenkiintoa jäädä vääntämään puisevaa grindiä enää toista työpäivää.
Heh, minusta Lost Odysseyn "grindaus" on lomaa verrattuna FF 13 vastaavaan:D

Niin ja ennen loppumättöähän olisi kannattanut käydä tutkimassa maailmaa ja kehittää siinä samalla. Tekemistä riittää todella paljon ja siinä samassa kehittyy ihan huomaamatta.
Loppupomo oli sen jälkeen helppo nakki. Näihin peleihin pitää sitä aikaa käyttää ja tutkiskella joka mesta ja nauttia siitä(sen takiahan pelejä pelataan?). Tuolla mielenkiinnolla on ihme että olet jaksanut loppuun asti mennä:rolleyes:
 
Vastaus: Lost Odyssey

58h peliä takana ja siitä viimeiset rapia 7-8h pelkkää grindausta: nostin hahmojeni tason 49 => 62 ja kävin sen jälkeen ottamassa loppupomolta muutaman kerran turpaani. Kun kerran on parempaakin tarjolla, ei ole mielenkiintoa jäädä vääntämään puisevaa grindiä enää toista työpäivää.

Tässä tulee jo sellainen olo että taistelustrategia saattaa olla pahasti pielessä. Kannattaa ehkä yrittää optimoida varusteita, kykyjä ja käytettäviä taitoja, sekä tutkia taikojen ajoitusta. Se saattaa auttaa paljon enemmän kuin suoraviivainen "lisää leveliä ja täysillä päälle"-runttaus.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Heh, minusta Lost Odysseyn "grindaus" on lomaa verrattuna FF 13 vastaavaan:D

No siinä pelissä tuli kyllä ihan MMORPG-fiilis kun tuntikausia puski meneen aavoilla ruohokentillä.. :D
Toisaalta LO:ssa grindausta mun kohdalla vähensi se, että taistelusysteemi oli imo, no, huono. FF XIII:n vastaavasta tykkäsin enemmän, osittain sen yksinkertaisuuden takia.
 
Vastaus: Lost Odyssey

Tässä tulee jo sellainen olo että taistelustrategia saattaa olla pahasti pielessä. Kannattaa ehkä yrittää optimoida varusteita, kykyjä ja käytettäviä taitoja, sekä tutkia taikojen ajoitusta. Se saattaa auttaa paljon enemmän kuin suoraviivainen "lisää leveliä ja täysillä päälle"-runttaus.

Varmaan suositeltavaa olisi näitten "piilo bossien" tappaminen jolta saa kovan luokan loottia.

Achejakin tulee kaupan päälle.
 
Ylös Bottom