Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mafia II

Vastaus: Mafia II [PS3]

Mitäs lisäosia tällä nyt olikaan? Ja mitkä ovat rahan arvoisia?

Jimmyn tarinoita on kaksi kappaletta, joista molemmat ovat aikarajoilla maustettuja pikaisia "tuhoa nuo ja tapa tuo" -tyylisiä tehtäviä. Tarinallisesti Joe's Adventure omaa ainakin Pelit-lehden mukaan muutamia oikeasti emopelin tasoisia tehtäviä, mutta ohella jälleen Jimmyn tarinoiden kaltaisia typeriä minitehtäviä. Omasta kokemuksesta Jimmyjä en kyllä suosittele. Joea en ole kokeillut, mutta on kuulemma ihan mukiinmenevä kokonaisuus.
 
Vastaus: Mafia II [PS3]

Mää olin siinä luulossa, että nämä sijoittuu ihan eri aikajanalle?

Sisältää HC-spoilerin Mafia1:stä, ei kannata lukea mikäli aiot kyseisen mestaripelin vielä joskus pelata. Vaikka spoilaantuuhan sitä tietysti Mafia2:ssakin tämän osalta...

Niinhän ne sijoittuukin, mutta ykkösen lopussa kaikki tarinan kannalta oleelliset henkilöt, pelattavaa päähenkilöä lukuunottamatta, joutuvat vankilaan tai kuolevat. Loppuvideossa näytetään, kuinka parikymmentä vuotta vanhentunut nurmikkoaan kastelemassa ollut päähenkilö Tommy Angelo ammutaan kotipihaansa. Tappajat toteavat ennen ampumista vain, että "Mr. Salieri sends his regards." Tässä vielä tuo lopetus videona.
 
Vastaus: Mafia II [PS3]

Viimein sain tämän pelin hommattua ja paranee koko ajan enemmän kun pelaa. Jäi hämäämään yksi pikku juttu: pelin kansikotelossa kerrotaan, että äänet olisi DTS, mutta mun vahvistimesta äänet tulee ulos dolby digital 5.1:nä. Onko kyseessä painovirhe? Pelin audio asetuksissa ei ole mitään muita optioita kuin voimakkuuksien säätö. Mielestäni konsolin audioasetukset on oikein, voin ne kyllä tarkistaa kun en nyt muista mitä on valittuna.
 
Vastaus: Mafia II [PS3]

Jäi hämäämään yksi pikku juttu: pelin kansikotelossa kerrotaan, että äänet olisi DTS, mutta mun vahvistimesta äänet tulee ulos dolby digital 5.1:nä. Onko kyseessä painovirhe?
Digital Foundryn mukaan Mafia II:n PS3-versiossa on tällaiset ääniraidat: Dolby Digital, 5.1LPCM, 7.1LPCM ja DTS.

Mielestäni konsolin audioasetukset on oikein, voin ne kyllä tarkistaa kun en nyt muista mitä on valittuna.
Tarkista tosiaan audioulostulon asetukset.

PS. Millä tavalla (optinen vai HDMI) äänet PS3:sta ulos otat? Entä onko äänen moniulostulo päällä?
 
Vastaus: Mafia II [PS3]

PS3 on optisella piuhalla vahvistimessa kiinni. Testasin Unchartedia, ja siinä toimi DTS äänet ihan niin kuin pitääkin. Äänen moniulostulo on päällä sekin.
Kokeilepa huviksesi sitä, että otat äänen moniulostulon pois päältä.

Tai sitten voi olla, että jostain syystä peli suosii DD5.1-ääniraitaa DTS:n yli. (Periaatteessahan pelit lähes poikkeuksetta tarjoavat suoraan "parasta vaihtoehtoa", eikä oikeastaan enää missään pelissä pääse pelin omista valikoista valitsemaan formaattia.)
 
Vastaus: Mafia II [PS3]

Kokeilepa huviksesi sitä, että otat äänen moniulostulon pois päältä.

Kokeilin tätäkin, ei vaikutusta. Täytyy tyytyä DD5.1 ääniin, ei sillä, ei niissä valittamista ole. Itse en kyllä yhtään ihmettelisi, jos DTS merkintä olisi painovirhe, mutta kun ei varmasti pysty sanomaan.
 
Vastaus: Mafia II [PS3]

Itse en kyllä yhtään ihmettelisi, jos DTS merkintä olisi painovirhe, mutta kun ei varmasti pysty sanomaan.
Asianhan pystyy hyvin helposti selvittämään: ota sieltä audioulostulon asetuksista DD5.1 pois päältä, mutta jätä DTS valituksi. Tällöin Mafia II:n pitäisi tarjota DTS:ää. Jos DTS-raita puuttuu, lopputuloksena pitäisi tulla pelkkää perinteistä stereota.
 
Vastaus: Mafia II [PS3]

Tai sitten voi olla, että jostain syystä peli suosii DD5.1-ääniraitaa DTS:n yli. (Periaatteessahan pelit lähes poikkeuksetta tarjoavat suoraan "parasta vaihtoehtoa", eikä oikeastaan enää missään pelissä pääse pelin omista valikoista valitsemaan formaattia.)

Jos tarkkoja ollaan, niin PCM on ns. pakkaamatonta ääntä, joten se voi olla monelle siinä mielessä se "paras" vaihtoehto noista. Mutta tietenkään nämä eivät ole niin yksinkertaisia aina. DTS oli ehkä asteen normi DD:tä edellä silloin "DVD-aikoina", jolloin harvemmin oli PCM-raitaa levyillä (saati DTS-HD master/Dolby TrueHD -raitoja).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mafia II [PS3]

Jos tarkkoja ollaan, niin PCM on ns. pakkaamatonta ääntä, joten se voi olla monella siinä mielessä se "paras" vaihtoehto noista.
Periaatteessa kyllä juuri näin. Optisen kaapelin yli ei vaan mahdu LPCM:ää virtaamaan monikanavamuodossa. Yksinkertaisesti kaistanleveys ei riitä. Toisin sanoen LPCM5.1/7.1-ääniraidoista peleissä pääsee nauttimaan vain ja ainoastaan HDMI:llä.

Toisaalta peleissä LPCM-ääniraita voi todellisuudessa olla ihan vaan PS3:n itsensä dekoodaamaa DD5.1/DTS-matskua. LPCM ei automaattisesti tarkoita sitä, että taustalla olisi häviöttömästi pakattua ääntä.
 
Vastaus: Mafia II [PS3]

Stairway to Heavenissa, onko minun koneesta/pelistä kiinni vai mistä, kun lopussa vien rahat brunolle niin se lataa jumalattoman kauan?
 
Vastaus: Mafia II [PS3]

Stairway to Heavenissa, onko minun koneesta/pelistä kiinni vai mistä, kun lopussa vien rahat brunolle niin se lataa jumalattoman kauan?

Tämä on näitä tämän pelin ihania bugeja, että peli jää latausruutuun jumiin. Ainut keino ratkaista ongelma on, että aloitat chapterin alusta. Itselleni tämä tapahtui kahden pelikerran aikana 4kertaa ja ei se kauhean kivaa ole pelata pitkä pätkä uudestaan mutta minkäs teet.
 
Vastaus: Mafia II [PS3]

Ok... Kiitos. Ajattelinkin samaa mutta kyrsii ajatus sen 27 tonnin uudestaan keräämisestä ja se ''tappelu'' siältä rakennettavasta talosta.. -.- Valitsi juuri oikean chapterin jäädä bugaamaan.
Mutta kiitos :)
E: btw: Varsinkin kun Hardilla vedän sitä..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ok... Kiitos. Ajattelinkin samaa mutta kyrsii ajatus sen 27 tonnin uudestaan keräämisestä ja se ''tappelu'' siältä rakennettavasta talosta.. -.- Valitsi juuri oikean chapterin jäädä bugaamaan.
Mutta kiitos :)
E: btw: Varsinkin kun Hardilla vedän sitä..
Jep, tuo chapteri bugaa kai eniten koska molemmilla peli kerroilla itselläni jumitti tuohon chapteriin.

Vähän tunnelmia näin jälkeen päin: Olen nyt vasta tajunnut minkälaisen vaikutuksen tämä peli jätti minuun. Ennen Mafia 2:sta en tiennyt oikeastaan mitään tuon ajan musiikista ym kulttuurista, mutta nyt pelin vetäneenä en mitään muuta musiikkia melkein kuuntelekkaan. Varsinkin olen rakastunut tiettyyn kappaleeseen joka saa aina suun hymylle. Tämä on tietenkin myös pelistä löytyvä Dean martinin Ain't that a kick in the head. Vähän harmittaa, kun tälläiset pelit jäävät esim RDR:n, Mässyn ja Blopsin varjoon, mutta minkäs sille mahtaa.
 
Vastaus: Mafia II [PS3]

Jep. Määki oon ruvennu kuuntelemaan 50's musiikkia.
Mutta tuo Let the good times roll Mafia II versiona on kyllä loistava.
Kännykkä on täynnä John lee hookkeria ja muuta sellaista.
Että kyllä tuosta pelistä iloakin on. :rolleyes:
 
Vastaus: Mafia II [PS3]

Tämä on näitä tämän pelin ihania bugeja, että peli jää latausruutuun jumiin. Ainut keino ratkaista ongelma on, että aloitat chapterin alusta. Itselleni tämä tapahtui kahden pelikerran aikana 4kertaa ja ei se kauhean kivaa ole pelata pitkä pätkä uudestaan mutta minkäs teet.

Minulla jumitti tähän samaan kohtaan. Yritin aloittaa chapterinkin alusta, mutta silti jumitti. Hieman harmitti, kun ei voinut pelata loppuun tätä peliä.
 
Vastaus: Mafia II [PS3]

Ehkä vähän yllättäen tämä peli saa uuden julkaisun "Mafia II: Director's Cut", jossa DLC-paketteja mukana..

"...the special edition will include the core game, three additional story packs and four car and clothes packs."

( Mafia II: Director's Cut sighted News - Page 1 | Eurogamer.net )

Itse ei tullut tätä hankittua aikoinaan, joten ehkäpä nyt voisi kokeilla.. Euroopan julkaisusta tosin en ole varma.
 
Vastaus: Mafia II [PS3]

Äskettäin pelasin tätä, ja 1.03 päivitys oli jaossa, minkä latasin. Mitähän tämä päivitys korjaa/lisää? Pikaisesti googlettamalla en löytänyt lisää tietoa.
 
Vastaus: Mafia II [PS3]

Jep, tuo chapteri bugaa kai eniten koska molemmilla peli kerroilla itselläni jumitti tuohon chapteriin.

Vähän tunnelmia näin jälkeen päin: Olen nyt vasta tajunnut minkälaisen vaikutuksen tämä peli jätti minuun. Ennen Mafia 2:sta en tiennyt oikeastaan mitään tuon ajan musiikista ym kulttuurista, mutta nyt pelin vetäneenä en mitään muuta musiikkia melkein kuuntelekkaan. Varsinkin olen rakastunut tiettyyn kappaleeseen joka saa aina suun hymylle. Tämä on tietenkin myös pelistä löytyvä Dean martinin Ain't that a kick in the head. Vähän harmittaa, kun tälläiset pelit jäävät esim RDR:n, Mässyn ja Blopsin varjoon, mutta minkäs sille mahtaa.




Tuon RDR varjoon jääkin, ja ihan syystä, itse olen molemmat pelannut läpi ja kyllä se RDR on kaikin puolin parempi (ja ei en ole mikään rockstar fanipoika) Varsinkin Bflops on sitte asia ihan erikseen
 
Ylös Bottom