Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG [Hype]

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: MAG [Hype]

Itseä tässä häiritsee hieman kokonaiskuvan hahmottamisen vaikeus. Ehkä se on vain tätä beta-vaiheen äimistelyä, itse valmiin pelin kohdalla kenties asia kirkastuu ajan myötä. Muuten kyllä objektipohjaisten verkkopelien ystävänä hunajata hunajata.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Pääseekö sen 10levelin jälkeen ajamaan jollain ajoneuvoilla ? Jos pääsee niin mitä ajoneuvoja on tarjolla ?

Pääsee, mutta ajoneuvot eivät kuulu yhden sotilaan sooloiluun, vaan pikemminkin respawnaukseen ja miehien kuljettamiseen eturintamalle. Monesti tulee turhauduttua näihin sooloilijoihin, jotka kaahaavat omien päälle ja vievät tankin suoraan vihollistuleen -> jolloin parhaimmassa tapauksessa respawn tapahtuu monien satojen metrien päässä itse kohteesta. Mainittakoon vielä että ohjattavuus tankissa ja jeepissä on lähes saatanallista.

MAGia on pelattu tasaisesti jokaisella sotilasliittoumalla eri beta vaiheiden aikana: SVER:illä 27, Valorilla 25 ja Ravenillä 14 Leveliin asti. Mapit (hallinassa ja sabotaasissa) tuntuvat yksinkertaisesti mahtavilta, paras joukkue aina voittaa, eikä mikään joukkue omaa mahdotonta kenttää jota ei voida valloittaa/puolustaa. Aseet tuntuvat todella identtisiltä sotilasliittoumien välillä, mikään tiimi ei esimerkiksi omaa ylivoimaista rynnäkkökivääriä tai kiikarikivääriä. Sama pätee myös perkkeihin, vaikka Zipperin kehittäjät mainitsivat haastattelussa, kuinka jokainen liittouma omaksuu uniikit taidot ja heikkoudet (tai sitten muisti vain temppuilee :eek:)
 
Vastaus: MAG [Hype]

Hyvältähän tuo vaikuttaa ainakin omasta mielestä, ottaen huomioon että kyseessä on kuitenkin beta.

Vaan taas toivoisi push-to-talk ominaisuutta.

Äskenkin pelatessa "hieman" huvitti kuunnella, kun alkaa kuulumaan jonkun naisen huutoa, johon luultavammin poikakaverinsa vastasi "Shut up, you can´t just come into my house and start bitching at me" Ja samaa showta jatkui parin minuutin ajan, kunnes kaveri luultavasti tajusi että muutkin kuin naapurit kuulee sen :D
 
Vastaus: MAG [Hype]

Ja perustelut kiitos.
No kun se ei ole Cod :D
Tietäähän tämän...

Ja että vielä perkkejä tähän peliin.
Nää 2008-2009 spawnit vois pelata muutakin kuin niitä iän ikuisia Codeja ja sitä kuratekelettä nimeltä BC.
Jos kiinnostaa arcadejuoksentelu ja stattien kanssa masturbointi niin mikä ettei.

Äskenkin pelatessa "hieman" huvitti kuunnella, kun alkaa kuulumaan jonkun naisen huutoa, johon luultavammin poikakaverinsa vastasi "Shut up, you can´t just come into my house and start bitching at me" Ja samaa showta jatkui parin minuutin ajan, kunnes kaveri luultavasti tajusi että muutkin kuin naapurit kuulee sen :D
Jep
Ja vihollisen puheen kuulee myös jos se on lähellä. Olin yhden jantterin yläpuolella ja aikani kuuntelin kuinka se huusi mikkiin että se menee kohta ownaamaan sen kämpperin (minut). Kaveri meni ammuslaatikolle keräämään pateja kun hyppasin sen viereen ja sijoitin yhden kuulan pislasta sen otsalohkoon. Puhe katkesi kuin seinään. Pitihän siinä sitten vielä teet keitellä...
 
Vastaus: MAG [Hype]

Pääseekö sen 10levelin jälkeen ajamaan jollain ajoneuvoilla ? Jos pääsee niin mitä ajoneuvoja on tarjolla ?

Minun mielestäni kulkuneuvoihin pääsee ajelemaan ja kyytiin jos olet Charlie tai Delta Squadissa (siis APC), jeepeistä en tiedä, pelissähän ei ole muita kulkuneuvoja.

Jotenkin joka viestissä tulee pakosti mainittua se että peli mokaa siinä kun koko ajan on joko hyökättävä tai puolustettava eikä pelissä ole pelimuotoa missä molempia pitäisi tehdä, ehkä kakkososassa sitten.

Sitten lisää puolustusta eli niin kuin muut toteavat että pelatkaa peliä sen verran jotta saatte paremmat skillit avattua käyttöön ja ihan puhdas fakta että ei kannata yrittää tehdä mitään superüberluokka sekotusta sillä erikoistuminen kannattaa oikeasti, mutta tämä luokan tekeminen on tehty siinä mielessä huonosti kun sinun pitää uusia koko luokkasi kokonaan jos mielit muokata sitä ja se maksaa niitä pisteitä eli jos teet huonon luokan niin kärsit sen kanssa ennen kuin voit uusia valintasi.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Sabotaasia kokeilin ensiksi ja ihan mukavaahan tuo oli. Vissiin jotakin muutakin kokeilin, vai oliko vaan pelaajia enemmän. Mutta aika sekasta menoa oli kylmiltään ja äijää meni pinoon huolella koko ajan.

Mutta hyvät fiilikset tuosta kyllä jäi ja toimi hyvin kaikin puolin. Eli tykkään, vaikka kuvakulma ois sanut olla toinen. No mutta Zipper tuntuu asiansa osaavan.

SVER:illä 27, Valorilla 25 ja Ravenillä 14 Leveliin asti. Mapit (hallinassa ja

Saakohan näitä vaihdella sitten koko versiossa. Tilaahan etusivulla useammalle profiilille on, mutta ei saa kun yhden tehtyä.

Mitenköhän tässä klaani matseja pidetään vai pystyykö edes. Onko Klaani vaan yhdessä pelaamista helpommin tässä pelissä?

Tein eilen [KOF] KonsoliFIN -klaanin tuonne. Voin laitella kutsua, jos haluatte Betan ajaksi liittyä mukaan :) Älkää tähän ketjuun kuitenkaan vastatko, tehkää vaikka uusi ketju jos kiinnostusta löytyy -> esim alueelle PlayStation turnaukset ja peliseura
 
Vastaus: MAG [Hype]

No, nyt on hetki tullut pelailtua lisää (level 5 toki vasta) ja meno tuntuu koko ajan paremmalta.

Enenevässä määrin huomaa myös yhteispelin merkityksen, varsinkin silloin kun sitä ei ole. Välillä tuntee itsensä tyhmäksi kun ei ymmärrä minne ryhmänjohtaja haluaisi tiimin menevän - kunnes tajuaa ettei kyseinen heppu edes ole antanut mitään käskyjä ja/tai käkkii jossain kalliolla snipuna eikä ole antamassa tukea ryhmälleen.

No, olenkin sitten ottanut tavaksi keskittyä kokemuspisteiden hankkimiseen jos ei muutakaan tiimiä varsinainen tavoite kiinnosta. Ilahduttavaa on ollut huomata että pelissä pärjää aika pitkälle vanhoilla intin opeilla: liike paljastaa, näyttävä etuvoittoinen - tappava takavoittoinen jne.

Yhtä asiaa ihmettelen: miksi toisten parannuskyvyn saa itselleen vasta myöhemmillä tasoilla? Luulisi että tuo olisi ensimmäinen opittava kyky, varsinkin kun varsinaista medic-luokkaa ei ole Battlefieldien tapaan heti valittavissa. Minut on tähän mennessä vissiin respattu maasta kerran ja eilenkin ryhmänjohtajan kysellessä onko tiimissä mediccejä, kaikkien mikillisten vastaus oli: sori, en ole vielä saanut sitä auki. Käytän kyllä taatusti seuraavat skill-pisteet siihen.

Itselläkin kävi kunnon noob-moment kun yritin ekassa matsissa parantaa paria maassa makaavaa äitiä huutavaa kaveria first aid kitillä. Ihmettelin mikä on kun ei mitään tapahdu vaikka apu on kädessä ja painelen R1:stä. Luulivat varmaan että vittuilin kun vain heiluttelin parannuspyssyä nokan edessä :D

Valikoista: kyllähän ne ihan hyvin toimii kun hetken aikaa tutustuu, mutta kun käliä suunnitellessa on ideana että jos ikkunan ja valikoiden käyttöä pitää erikseen opetella, niin sitten on kyllä yleensä kälissä jotain pielessä.
 
Vastaus: MAG [Hype]

MAGia on pelattu tasaisesti jokaisella sotilasliittoumalla eri beta vaiheiden aikana: SVER:illä 27, Valorilla 25 ja Ravenillä 14 Leveliin asti. Mapit (hallinassa ja sabotaasissa) tuntuvat yksinkertaisesti mahtavilta, paras joukkue aina voittaa, eikä mikään joukkue omaa mahdotonta kenttää jota ei voida valloittaa/puolustaa. Aseet tuntuvat todella identtisiltä sotilasliittoumien välillä, mikään tiimi ei esimerkiksi omaa ylivoimaista rynnäkkökivääriä tai kiikarikivääriä. Sama pätee myös perkkeihin, vaikka Zipperin kehittäjät mainitsivat haastattelussa, kuinka jokainen liittouma omaksuu uniikit taidot ja heikkoudet (tai sitten muisti vain temppuilee :eek:)

Oletko ihan varma tuosta että aseet on samanlaiset? Itse olen joakisella liittoumalla pelannut mtuta en tosiaankaan noin paljoa, jotenka siinä mielessä en uskalla kyseenalaistaa kovasti kokemustasi :)
Minusta Ravenilla on tarkat, rekyylittömät ja tehottomat pyssyt verrattuna Sverin tehokkaisin, epätarkkoihin ja kaameella rekyylillä varustettuihin pyssyköihin. Valori on selkeästi siinä välissä. Mielelläni Valorilaisilta M4:n nappaanki kun Ravenilla pelailen.

Ilmeisesti net jotka on Sverillä pelanneet ennenkin ovat taas Sveriläisiä. Meinaan se tiimi peli vaikuttaa aika murskaavalta Ravenin puolelta kateltuan. Pelasin eilen jonku parikytä matsia ja 2-3 voittoa tuli :D

Tykkään kyllä MAGista. Sopivasti erilaista hommaa muihin peleihin verrattuna. Taitaa ostoskoriin mennä.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Itsekin olen tänä aamuna nelisen tuntia tuota vääntänyt, 10mappia ehtinyt yhteensä vääntää sabotaasia. Mietin juuri tuota XShavan kommenttia klaanipeleistä. Saa olla aika isoja klaaneja jos meinataan pelaa 128vs128. :D Tietysti jos lyöttäytyisiin yhteen useampien klaanien kanssa, niin jokainen pelin "joukkue" (32 pelaajaa) voisi koostua yhdestä klaanista tai jotain sinne päin. Noita joitakin pelimuotojahan pelataan vain 32-32, mutta kuitenkin, sekin voi välillä olla vaikea saada kasaan yhden klaanin toimesta. :p
 
Vastaus: MAG [Hype]

Minusta Ravenilla on tarkat, rekyylittömät ja tehottomat pyssyt verrattuna Sverin tehokkaisin, epätarkkoihin ja kaameella rekyylillä varustettuihin pyssyköihin. Valori on selkeästi siinä välissä. Mielelläni Valorilaisilta M4:n nappaanki kun Ravenilla pelailen

En ole Ravenilla vielä pelannut, vaikka betassa olenkin ollut mukana suljetusta betasta lähtien, mutta omasta mielestä SVERin aseet eivät niin erityisen tehokkailta vaikuta.

Ilmeisesti net jotka on Sverillä pelanneet ennenkin ovat taas Sveriläisiä. Meinaan se tiimi peli vaikuttaa aika murskaavalta Ravenin puolelta kateltuan. Pelasin eilen jonku parikytä matsia ja 2-3 voittoa tuli :D

SVERilla on vaan parempi ryhmähenki :D Itse olen onnistunut olemaan osallinen SVERin tappiossakin, tosin vain hyökkäysvuorossa. Mitä ehdin vastapuolen toimia seuraamaan ja analysoimaan, niin enemmän siellä tuntui olevan ramboiluun ja "..tu mä sun määräyksistä välitä" tyyliä, eli vihuja juoksenteli missä sattui, eikä target alueiden lähellä ollut välillä yhtään hyökkääjää.

Omissa peleissä mikkien kautta tuleva ohjeistus on ollut olematonta, mutta kun katsoo edes objectiven mitä oman tiimin pitää tehdä, niin hyvin on mennyt. Aluksi itsekin painelin joka puolella ilman tarkoitusta, mutta sitten ymmärsin vasta katsoa omat käskyt ruudulta.

Tykkään kyllä MAGista. Sopivasti erilaista hommaa muihin peleihin verrattuna. Taitaa ostoskoriin mennä.

Sama juttu, itse olen melko nirso verkkoräiskintöjen suhteen, mutta tämä tuntuu erittäin lupaavalta.

Yksi pieni mutta mielestäni hieno juttu on mahdollisuus vaihtaa omaa varustustaan pelin ollessa kesken, eli spawnia odotellessa voit vaihtaa sniper varusteet rynnäköintiin tai support rooliin sopivaksi.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Onkos tässä muuten taas jotain "kirjoittamattomia sääntöjä" socomin tyyliin. Mielestäni on nimittäin pirun hauskaa sniperilla ammuskella laskuvarjolla saapuvia tyyppejä mutta eilen melkein pelästyi kun alkoi ihan jumalaton karjuminen oman squadin jäseniltä ( jotain klaanilaisia olivat )..
Samapa tuo, aioin niitä kyllä jatkossakin tipautella maan pinnalle :p
 
Vastaus: MAG [Hype]

Onkos tässä muuten taas jotain "kirjoittamattomia sääntöjä" socomin tyyliin. Mielestäni on nimittäin pirun hauskaa sniperilla ammuskella laskuvarjolla saapuvia tyyppejä mutta eilen melkein pelästyi kun alkoi ihan jumalaton karjuminen oman squadin jäseniltä ( jotain klaanilaisia olivat )..

Tuskin ainakaan vielä, kun peli ei ole vielä myynnissäkään. Hieman koomiselta kuulostaa tuollainen "Hei, en ole vielä mukana..." "No niin, nyt saa ampua" :D Oletko varma ettei huutaja ollut juuri roikkumassa itse varjon jatkeena?
 
Vastaus: MAG [Hype]

Onkos tässä muuten taas jotain "kirjoittamattomia sääntöjä" socomin tyyliin. Mielestäni on nimittäin pirun hauskaa sniperilla ammuskella laskuvarjolla saapuvia tyyppejä mutta eilen melkein pelästyi kun alkoi ihan jumalaton karjuminen oman squadin jäseniltä ( jotain klaanilaisia olivat )..
Samapa tuo, aioin niitä kyllä jatkossakin tipautella maan pinnalle :p

Miks hitossa niitä ei saisi ampua kun siitä saa sen mitalinkin? Minä ainakin ampuisin jos annetaan ampua, se on vihollisten huoli sitten, oma ennätys ampua hyppääjät on neljä kymmenestä.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Itsekin olen tänä aamuna nelisen tuntia tuota vääntänyt, 10mappia ehtinyt yhteensä vääntää sabotaasia. Mietin juuri tuota XShavan kommenttia klaanipeleistä. Saa olla aika isoja klaaneja jos meinataan pelaa 128vs128. :D Tietysti jos lyöttäytyisiin yhteen useampien klaanien kanssa, niin jokainen pelin "joukkue" (32 pelaajaa) voisi koostua yhdestä klaanista tai jotain sinne päin. Noita joitakin pelimuotojahan pelataan vain 32-32, mutta kuitenkin, sekin voi välillä olla vaikea saada kasaan yhden klaanin toimesta. :p

Tätä eilen pähkäilin ja kävi mielessä että tekisi tosiaan isomman Klaanin -> Useita yhteen. Tokkopa sitä pienellä klaanilla tässä mitään tekee, on vaan kaveriporukka sitten. Enkä tiedä miten homma toimii sitten, voiko klaani matseja pelata. Mutta olisihan se ihan mukava tehdä ryhmä suomalaisia klaanin pohjalta ja käydä sitten yleisissä peleissä pelaamassa. Ja tällöin käskytys ja yhteiset tavoitteet toimisivat. Joka mielestäni on tämän pelin ideakin.

Mikäs sen mukavampaa kun esim Eliminaattori pää jehuksi ja ryhmänjohtajiksi esim sotilasta, Psykeä, Pibeä, Cyrus Q jne. Ja heille sitten omat vakio tiimit kehiin.
 
Vastaus: MAG [Hype]

SVERilla on vaan parempi ryhmähenki :D Itse olen onnistunut olemaan osallinen SVERin tappiossakin, tosin vain hyökkäysvuorossa. Mitä ehdin vastapuolen toimia seuraamaan ja analysoimaan, niin enemmän siellä tuntui olevan ramboiluun ja "..tu mä sun määräyksistä välitä" tyyliä, eli vihuja juoksenteli missä sattui, eikä target alueiden lähellä ollut välillä yhtään hyökkääjää.

Niihän ne aina sanoo/kirjottaa foorumeilla :D
Minä ymmärisn että toi MAGin beta oli alkuvaiheessa vain Valorilla ja Sverillä. Sitä kautta sitten olisi ollut enemmän kokemusta noilla kahdella. Se selittäisi miksi edellisellä suljetulla betajaksolla Ravenilla oli lähinnä paikallaan pyörijöitä ja sniputtelijoita tiimissä. Ja tietty mikkejä ja liidereitä ei ollu. Mutta kun vaihtoi Sverille niin kylläpä kuso kulki ja natsoja oli jätkillä. Kiinnitin myös huomiota että Sverillä kokkaria kertyi vaikkei paljon mitään saanut itse aikaiseksi. Onkohan Sveriläisillä isompi se "command circle" tai vast. jossa saa hyötyä liidereitten boonuksista. Kuvauksessa kun lukee että Sverillä on hyvä ryhmätyökyky.

BTW onko porukat kiinnittäny huomiota siihen ettei savuja lentele taistelukentällä? Siisä näitä savuheitteitä. Helpottais hyökkimistä kun ei näkis mihinkä rynnäköi :D
 
Vastaus: MAG [Hype]

Itsekin olen tänä aamuna nelisen tuntia tuota vääntänyt, 10mappia ehtinyt yhteensä vääntää sabotaasia. Mietin juuri tuota XShavan kommenttia klaanipeleistä. Saa olla aika isoja klaaneja jos meinataan pelaa 128vs128. :D Tietysti jos lyöttäytyisiin yhteen useampien klaanien kanssa, niin jokainen pelin "joukkue" (32 pelaajaa) voisi koostua yhdestä klaanista tai jotain sinne päin. Noita joitakin pelimuotojahan pelataan vain 32-32, mutta kuitenkin, sekin voi välillä olla vaikea saada kasaan yhden klaanin toimesta. :p

Ehdottomasti "KFIN" klaani pystyyn sinne sitten kuin se virallinen peli julkaistaan, on se varmaan hauskempaa pelata 32/64/128 suomalaispelaajan kans ku ne random tyypit, silloin olisi jopa mahdollista saada jonkunlaista tiimipeliä nyt kuin se on "hieman" hankalaa.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Mutta olisihan se ihan mukava tehdä ryhmä suomalaisia klaanin pohjalta ja käydä sitten yleisissä peleissä pelaamassa. Ja tällöin käskytys ja yhteiset tavoitteet toimisivat. Joka mielestäni on tämän pelin ideakin.
Juuri näin!

4 kaverin kanssa kun olen pelaillut samassa squadissa niin homma on toiminut loistavasti. En tiedä onko SVER:ssä jotain ihmeellistä, mutta noin 20(n.10 hyök./10 puol.) pelistä yhden olen hävinnyt, hyökkäyksen, tosin viholliset tiesivät miten puolustaa, mutta hyvä oli yritys omillakin.

Vaikka snipaankin enimmäkseen(lähinnä puolustaessa), en koe sitä jotenkin "huoraamisena". Yleensä jaan informaatiota omille squadilaisille missä on vihuja ja he käyvät korjaamassa sadon talteen ennen kuin kissaa ehtii sanoa. Toisaalta eilen tuli lahdattua 30 tyyppiä samasta paikasta snipulla.

IMO voitot perustuvat juuri tiimipelaamiseen ja käskytyksen toimivuuteen, sooloilulla ei mitään matsia voiteta. Varsinkin hyökkäyksessä jos omat komennot ovat menneet squadille perille niin tulee hyvä tunne objektiivin saamisesta haltuun ja lopulta jos peli voitetaan.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Onnistuin tunkemaan itseni tänään maan läpi mapin alapuolelle...
Valitettavasti siellä ei ole mitään minkä päällä seisoa, vaan ukko putoaa tyhjyyteen ja kuolee.
Hyvä homma. :p
Niitä mapin alta paukuttajia on muissa peleissä ihan tarpeeksi.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Jotenkin joka viestissä tulee pakosti mainittua se että peli mokaa siinä kun koko ajan on joko hyökättävä tai puolustettava eikä pelissä ole pelimuotoa missä molempia pitäisi tehdä, ehkä kakkososassa sitten.

No jaa. Koko ajanhan tuossa joutuu hyökkäämäänkin vaikka olisi puolustamassa, kun valtailee takaisin eri kohteita.

Miklu sanoi:
BTW onko porukat kiinnittäny huomiota siihen ettei savuja lentele taistelukentällä? Siisä näitä savuheitteitä. Helpottais hyökkimistä kun ei näkis mihinkä rynnäköi.

Tuota tulee kiroiltua noin 1398 kertaa / map.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom