Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG [Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Traddash
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: MAG [Hype]

En odottannut mitään muutosta closed betasta, mutta silti piti testata. Samaa skeidaa kuin ennenkin. Siis onhan tässä paljon hyvää, mutta itse ydinpelaaminen kusee. Tai ainakin minun mielestäni.

MAGin tietokanta antaa kohdallasi levelin 1, kommando. Tuskin edes varttia pidempään pelasit tätä openia? Peli ei välttämättä avaudu kaikille, mutta silti kaipaisi vähän parempia perusteluja näinkin vahvalle kannanotolle "ydinpelaaminen kusee"?

Edit: Peliaika 6 minuuttia, 45 sekunttia. Se riitti johtopäätöksiin tässä tapauksessa :D
 
Vastaus: MAG [Hype]

MAGin tietokanta antaa kohdallasi levelin 1, kommando. Tuskin edes varttia pidempään pelasit tätä openia? Peli ei välttämättä avaudu kaikille, mutta silti kaipaisi vähän parempia perusteluja näinkin vahvalle kannanotolle "ydinpelaaminen kusee"?

Edit: Peliaika 6 minuuttia, 45 sekunttia. Se riitti johtopäätöksiin tässä tapauksessa :D

Ihan tarpeeksi pelasin. Olinhan siis closed betaa pelaillut. Tämä open vaan ei ollut miksikään muuttunnut, joten miksi tuskastuttaa itseä liikaa?

No siis, tämä on siis ihan oma mielipiteeni, mutta peliä ei vain ole hauska pelata. Siis ohjattavuutta tarkoita. Se on minun yhdinpelaaminen (voi olla, että otin väärän sanan). Jos se on pielessä, niin on myös koko peli. Tuntui vain, että pelaisin jotain BF:ää ubisoftin palikka-ohjauksella (ne ketkä ovat pelanneet boxilla Far Crytä niin tietävät mistä puhun).
Yleensä käytän näissä fps-moninpeleissä sniper luokkaa. MAG on ainakin paperilla sniper camppaajien taivas isojen mappien ja pelaajamäärän takia. Tai käytännössä onkin, mutta tuo palikkamaisuus vie ainakin minulta kiinnostuksen täysin. Niin ja yleinen next-gen vaiva on tässäkin, sub-hd.

Olen ehkä äkkipikainen, rakastunnut liikaa BF BC2 betaan tai evo, mutta tuo on vain minun mielipiteeni.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Konekivääri tuntuisi olevan se nro. 1. ase tällä hetkellä. Siihen kun laittaa vielä pistetähtäimen kiinni niin jo putoaa sniputkin kaukaa naksuttelemalla.

Piti sitten mennä avaamaan se zx-kaasu :D
Kemikaali-Ali heitteli naurusavua vihollisen spawniin ja hihitteli kun sama nipponin poika juoksi kolmannen kerran huuruiseen kuolemaansa. Että voi olla tyhmä.

Ajattelin kirjoittaa pari neuvoa:

-Medic on aivan turha. Avaa ensin kaikki härpäkkeet tarkkuuskiväärille.

-Jos joukkueen tarkoituksena on hyökätä, voit avustaa muuta tiimiä jäämällä heti spawnipaikalle pötkölleen tarkkuuskiväärisi kanssa. Vanha sanontahan sanoo, että puolustus on paras hyökkäys.

-Jos kuitenkin sattumalta olet mennyt avaamaan esimerkiksi elvytys taidon, älä turhaan sitä käytä. Spawnaaminen hoituu automaattisesti hetken kuluttua. Ja kaatunut toveri palaa riveihin entistä ehompana.

-Kun peliin tulee useampi ryhmänjohtajan natsoilla varustettu kaveri, on parasta että ne kaikki tunkevat samaan ryhmään. Näin säästytään turhilta bonuksilta joita ryhmänjohtajat voisivat antaa.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Jahas, voisi itsekin kirjoittaa muutamia mietteitä. Odotukset olivat suhteellisen korkealla, olihan kutienkin kyseessä Zipperin peli. Alun servujäätyilyn ja muun kohelluksen jälkeen päästiin mukaan peliin. Oli mahtavaa ja helpottavaa huomata heti kärkeen että tässä pelissä saa ihan itse tähdätä asella eikä millään maagisella liimalla nappailla vihuja siihen rautojen keskelle.

Ensimmäiset pelit menivät pohtiessa että mitäs tässä pitää tehdä jne. Homma kuitenkin alkoi luistaa kun pääsi asiasta jyvälle ja nyt mennään lähemmäs 40lvl, milläs muullakaan kuin SVERillä ;). Omaa hahmoa olen kehittänyt assault-medic henkiseksi; "Paras"(=kallein) ase löytyy ja siinä kiinni silu, etukahva ja refleksitähtäin, tietysti latausajan lyhennyksellä. Medicin ominaisuudet on vedetty täysin tappiin ja ylimääräiset pointsit on laitettu parempaan sprinttaukseen ja laskuvarjolentelyyn (joka muuten osoittautui lähes turhaksi, ainakin siihen 2 skillpointin hintaan). Vinkkinä muillekin että noilla seteillä expaa satelee jos vielä pyörii objektiivien läheisyydessä, omat ennätykset on jotain 900 luokkaa. Johtajaominaisuuksia ei ole tullut pahemmin ihmeteltyä kun enemmän pelaan niitä "pikkupelejä" ja domissa alkaa löytyä jo kovia jamppoja ja aika tuuripeliä on saako sen OIC vastuun vai ei, kerran kuitenkin päästy sitäkin karkkia maistamaan ja mukava oli säädellä sieltä kaikennäköistä sälää vihujen kiusaksi. Harmi vain että siinä pelissä oma tiimi taisi olla melko noviiseja kun vastustajien IT-tykki oli jatkuvasti käytössä.

Tiimityöstä ja objektimuotoisuudesta mahtavat plussat zipperin suuntaan, frago-bonus on vielä oiva lisäys keskittämään peli objektiivien ympärille massiivisissa ympäristöissä ettei siellä jokainen haahuile ympäriinsä missä sattuu. Omalla porukalla on mahtava pelata toinen toistaan tukien ja nyt on alkanut näitä satunnaisiakin jamppoja näkemään medicin risti nimen vieressä jotka tulevat nostamaan kaatuneen tiimitoverin takaisin taisteluun. Tässä pelissä tuntuu menoa ja mäiskettä riittävän aivan ääriin asti. Toistaiseksi paras fiilis, jollaista ei ole koskaan missään publamättäilyissä tullut, tuli pari päivää sitten dominationia pelatessa. Puolustajien bunkkeri lakasi omaa squadia maanrakoon lähemmäs 10min ja meno tuntui täysin toivottomalta. Päätin sitten lähteä vähän kiertämään, tuloksena 4 kaatunutta vihua ja rikkinäinen bunkkeri. Siihen päälle vielä se "streak-rewardina" toivima rokkisoolo niin ai että oli adrenaliinitasot taivaissa.

Mappisuunnittelu tuntuu hyvältä, reittejä on valita vaikka kuinka monta ja piiloja löytyy juuri tarpeeksi, ei liian vähän eikä liian paljon. En tiedä onko tämä SVERin puolustusmappi jotenkin helpompi kuin muut kun yleensä ei vihut saa edes A/B akselia haltuun puhumattakaan C:stä. Ainoastaan kerran on tullut tappiota maistettua omalla kotikentällä. Hävitystä pelistä huolimatta nostan sen parhaimpiin peleihin mitä on tässä tullut pelattua. Hyökkäävänä osapuolena tiimi saa yleensä todella helposti A/B haltuun ja C:n onnistumisprosentti pyörii varmaan jossain 75% tienoilla.

Betan kerkeää hyvin pelaamaan loppuun, ja itse vähän harmittelen että peli ilmestyy jo muutaman viikon kuluttua. Itsellä kun alkaa oma Massive Action Game Säkylän lumisissa metsissä tulevana maanantaina. Hyviä pelihetkiä vaan kaikille ja kannattaa siihen ainakin lvl 10 asti pelailla että saa unlockattua pelimuotoja ja suunattua omaa hahmoa johonkin ennen kuin tuomitsee pelin paskana ps2 tasoisena pelinä :)
 
Vastaus: MAG [Hype]

Konekivääri tuntuisi olevan se nro. 1. ase tällä hetkellä. Siihen kun laittaa vielä pistetähtäimen kiinni niin jo putoaa sniputkin kaukaa naksuttelemalla.

Kyllä, ja vielä haaratuki kiinni aseeseen, niin on aika helvetin tarkka pyssy!
 
Vastaus: MAG [Hype]

Kyllä, ja vielä haaratuki kiinni aseeseen, niin on aika helvetin tarkka pyssy!
Kuulemma snipuissakin melko kova tuo haarukka.
En ole kyllä itse kokeillut kun ei sovi oikein siihen meikäläisen pelityyliin makoilu.
Täysillä painetaan etulinjaan KK-Medicillä pisteet silmissä kiiluen.
Siitä miellyttävä peli, että olen napannut parhaat pisteet domissa silloin kun itsellä oli kuolemia yli 30 ja tappoja vain hieman päälle kymmenen. Otin melko huolella sitä kuulaa tiimin puolesta.
Ei taida killdeathratio-janttereille sopia peli :D
 
Vastaus: MAG [Hype]

En tiedä onko tämä SVERin puolustusmappi jotenkin helpompi kuin muut kun yleensä ei vihut saa edes A/B akselia haltuun puhumattakaan C:stä. Ainoastaan kerran on tullut tappiota maistettua omalla kotikentällä

Eilen tuli tämäkin ihme todistettua kun SVER hävisi "kotikentällä" (se missä C-kohde on ratapihan perällä oleva iso rakennus) aivan 6-0 Ravenille. Heti kun hyökkääjällä oli organisoitua toimintaa, ja puolustajalla taas ei, niin ei siinä SVERin "helposti puolustettavat" mapit tai "tehokkaat" aseet juuri auttaneet.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Eilen oli isoa vääntöä mutta harmittavan epävarma tuo klaani&tiimisysteemi. Klaanin sisällä voi tehdä ryhmän kokosen porukan, joka voi sitten liittyä peliin. Jos muita klaanilaisia haluaa samaan peliin niin sitten toisen ryhmän perustajan pitä liittyä ekan ryhmän peliin. Näinkö se nyt menee?
Ja domia pelatessa näköjään tykkäsi nakella ryhmän vähän sinne ja tänne eikä suinkaan pitänyt sakkia koossa.

Näköjään jo ryhmänjohtajana voi sotkea (omaa ja vastapuolen) kivasti peliä ilmaiskuilla ja keskityksillä. Kunhan vain osaisi :D

BTW Se Sverin sabo puolustus on helppo ja taas Valorin vaikein.
BTW2 ei kannata erien välissä kokeilla siellä taitopuussa pisteiden uudelleen jakamista... Oli aika tympeä erä ilman lääkärivälineitä sun muita :rolleyes:

Edit: nii joo ja on makiaa menoa edelleen
 
Vastaus: MAG [Hype]

Nyt voisi tänne laittaa pikaista palautetta MAG:n open betasta. SVER lvl21 tällä hetkellä. Taitaa olla muotia noi venäläiset rääsyläiset.

Otetaas ensin plussat ja miinukset.

Plussaa:
- Rekyyli, jota on reilusti. SVER:n AK-74:llä turha lonkalta ampua, jos ei ole etukahvaa.
- Aseiden ennakon ja singolla kantaman huomioiminen.
- Aseiden äänet, jotka on tällä kertaa napattu muualta kuin Arskan ja Chuckin leffoista. En sano, että ovat hyvät, mutta ainakin erilaiset.
- Oikean sotimisen meininki.
- Oikeasti isot kartat, voi valita eri etenemisreittejä eri pisteille.
- Ryhmätyöskentelyn tärkeys. Ja tähä liittyen johtajien toiminnan tärkeys.
- Ääliöitä ainakin SVER:n riveissä huomattavasti vähemmän, mihin COD:ssa on tottunut.
- VoIP. Omat headsetistä, vihut ja muut ryhmät kaiuttimista.
- Olematon aim-assist. Kai se siellä on, mutta ei tule samalla tavalla silmille, kuin COD:ssa.

Miinusta:
- Tuuman kynnykset, joiden yli ei voi kävellä, vaan pitää hypätä.
- Läpäisyn puute. Onko laiskuutta vai harkittu päätös, voimme vain arvata.


Miinusta toistaiseksi aika vähän, mutta toisaalta tykkään tästä kuin hullu puurosta. Katotaan ajan kanssa noita varmasti tulee lisää. Hankintalistalle tää meni eilen, kun pääsi kunnolla pelaamaan Dominationia. Aikaisemmin oli vahva ehdokas, mutta viimeinen niitti puuttui.

Jossain vaiheessa tätä ketjua porukka tuumi tota eri karttojen puolustusta Sabotagessa ja niiden puolueellisuutta. Varsinkin SVER:n karttaan liittyen. Mun näkemys on se, että kartat on eri tavalla tasapainotettu. SVER:llä A ja B on helppoja puolustaa, jos porukka osaa hommansa, mutta sitten taas C lähtee alta aika hiton helposti. Sinne halliin on hiton helppo hyökätä, varsinkin, jos kukaan ei muista tarkkailla takaovea. Valorin A ja B menee tosta vaan, mutta jos porukka osaa hommansa, niin sinne puutaloon on vaan helvetin vaikea päästä. Semmoinen yhden reitin pullonkaula. Ravenilla mennään jossain välimaastossa. A ja B omaa kolme reittiä ja C:lle pitää vetää ne portaat ylös, mutta toisaalta takaa pääsee tikkaita. Eli kartat on tasapainossa, mutta vaatii puolustuspäässä osaavaa porukkaa. On toi Valorin karttakin voitettu parhaimmillaa kuudessa minuutissa muistaakseni. Ja Ravenia vastaan on mulla kansissa enemmän häviöitä kuin voittoja.

Spawnin kestokin tuntuu rassaavan. Tässä kopipaste toiselta foorumilta omasta kirjoitelmasta:
Spawnin odottelun ihanuus ja kurjuus on herättänyt myös keskustelua. Tämä on MAG:n yksi hienoimpia asioita, jotka on taas palautettu taistelukentille. Enemy Territoryssa ja Day of Defeatissa on noita tullut itselle viimeksi vastaan. Molemmissa se toimi ja COD4:ssä aiheutti eniten hämmästystä juuri toi, että spawn wave puuttui. Toimii taktisessa pelimuodossa erittäin hyvin. Koskaan et ole yksin ja vastustajaa tuhotessa sitä voi käyttää hyödyksi hyökätessä kohteelle, kun sen on saanut putsattua tai puolustaessa sopii pieni hengähdystauko, jossa parannellaan porukka kasaan taas.

Jotta semmosta.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Mielestäni varsin hyvä kirjoitus sniperien roolista USAn MAG foorumilla. Tässä tapauksessa sniperi sai 45 tappoa yhdessä pelissä, mutta oliko siitä lopulta mitään hyötyä omalle tiimille? Ei.

SeraphicGate wrote:

Hawk, watch my video below to see how great snipers can have it when on a good map

If on a poor sniper map though, snipers indeed have it rough and is little fun when you have no good spots.



Video of Copper Hills Battle - 45 Sniper Kills - 25minutes Long - MAG - General Discussion - PlayStation MAG
This is the problem that the entire chain of command has with most snipers. What game are you playing? This isn't Urban Sniper 2. Yay you got 312 xp (yes, I watched the entire thing just to see how little xp you got). Now lets see how much you would have gotten if you had actually HELPED your team defend their objectives... 537 xp for kills in the objective areas. The only thing you accomplished was to piss some people off, who then respawn in exactly the same spot 10 seconds later. Woohoo, you bought our team a grand total of 7 1/2 minutes of relief from ONE GUY (45 kills*10 second average respawn time/60 seconds/minute). And you were running about a 70% kill/shot ratio (estimated). Imagine the 6-7 other snipers that were hanging out up there that aren't even that good. If all the snipers had been an entire squad by yourselves, you would have effectively prevented a SINGLE ENEMY from helping their team for the whole round. Meanwhile, the rest of your platoon (24 guys) would be holding off the entire enemy minus one guy (31 guys). Make that 12 vs 15-16 at both A and B. I must add that I have been sniped from somebody in/on that church a grand total of 1 time in the 18 hours I have played, almost all of which was Sabotage (66% defensive). Leave the idiots up there alone and maybe they won't be bothering us somewhere important.

Your team was pushed back to C in 5 minutes, 40 seconds. That's just plain awful. The ONLY time snipers are useful is when you are actively providing cover fire for your squadmates who are attacking or defending an objective. That's the entire point of the game, and that's why you get double the xp for doing it. No squad leader wants snipers like you in our squad. You're just one less body guarding/attacking our objective and contributing nothing to the cause.

EDIT: Latasin tuon videon ja katselin läpi. Ei ihme, ettei tuolla pelaamisella tule voittoja. Samassa vinttikomerossa ko. sniperin kanssa päivysti mahallaan parhaimmillaan 5 jantteria eikä A tai B asemia oltu vielä edes menetetty. Kyllähän tuosta paikasta 50-cal sniper riflellä + variable scopella napsii tappoja, mutta ei tosiaan hirveästi auta tavoitteiden täyttämisessä kun varsinaisille kohdealueille ei ole edes näköyhteyttä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MAG [Hype]

Itselläni ei ollut minkäänlaisia odotuksia tätä peliä kohtaan mutta nyt OB:n kokeilun jälkeen olen varma etten aio tätä hankkia. Ohjaus sujuu mielestäni aika hyvin mutta kaikki muu sitten kuseekin ja tuntuu keskeneräiseltä - jopa betaksi. Ja pelistä jotenkin paistaa läpi sellanen että tekijät eivät ole päässeet yksimielisyyteen siitä mitä peliltä haluavat. Useampi tunti tuli peliä mätettyä (oli tylsää) ennenku poistin.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Mitäs tuo tarkoittaa kun hahmoa ladatessa tulee että ''Virhe toimintoa suorittaessa (11:1)'' ?
Tuo tulee sen jälkeen kun on tullut se kohta Liitytään SVERin verkkoon tjms... kuitenkin muut pelaavat MAGia listan mukaan :eek:
 
Vastaus: MAG [Hype]

Mitäs tuo tarkoittaa kun hahmoa ladatessa tulee että ''Virhe toimintoa suorittaessa (11:1)'' ?
Tuo tulee sen jälkeen kun on tullut se kohta Liitytään SVERin verkkoon tjms... kuitenkin muut pelaavat MAGia listan mukaan :eek:
Samaa puskee mulla. Vaikka on korjattu:
MAG Forums sanoi:
Error 11:1 – Player can’t connect to the game universe after joining a queue Fixed - May happen occassionally simply due to chance
[LINK]
Odottelis puoli tuntia ja kattos sit uudestaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MAG [Hype]

Yhdenkö pelin pelasit?

Tämä peli vain paranee kun sitä pelaa pidemmälle. Kun kehität hahmoasi, peli maistuu varmasti paljon paljon paremmalta. Itse olen ainakin nauttinut koko ajan enkä aio perua ostopäätöstäni.

Tässä on sitä todellista sodan tuntua, vaikkei olekkaan mitään frostbite engine 2.0:aa, eikä maailman parasta grafiikkaa, niin silti tämä on ehdottomasti parasta räiskintää mitä oon ikinä pelannut. Tykkään pelin kaaosmaisesta tyylistä ja siitä että peli on niin massiivinen! Isoin jengi minkä kaa olen pelannut ennen, on pyörinyt siinä 32-64 paikkeilla, joten 256 on jo jotain.

Ja mitä noihin grafiikkoihin tulee, niin ei tämä peli ole mikään ruma. Aseet näyttää vähän erilaisilta kun vertaa moneen muuhun peliin mutta so what? Ei tältä peliltä voisi odottaakaan mitään Killzone 2 grafiikoita jos serverillä on mukana 255 muuta pelaaja. Mapit on isoja ja kentillä on paljon kaikkea aluskasvillisuutta, ja joskus grafiikat näyttävät ihan yllättävänkin hyviltä. Oli ne sentään paljon paremmat mitä odotin, ja jos otetaan huomioon että peli on nyt beta-vaiheessa niin kokoversiossa ne voi olla paremmatkin.
Ruudunpäivitys pysyy myös hyvin siedettävissä lukemissa, vaikka ollaankin lähes koko ajan ison pommituksen alla.

Musiikeista iso plussa, mä tykkään et kerranki pelissä on kunnon musat ! :D Ja hahmon kustomointi, bravo! Se on mukavaa nähdä kun tantereella kipittää paljon erilaisia hahmoja, eikä vaan ainoastaan samoja klooneja.
Eikös tässä pelissä ole myös ragdoll fysiikatkin? Oon ainaki huomannu et porukkaa kuolee aina erilailla.. Paljon parempaa kuin esim. COD:in könkkö animaatio-kuolemat.

MAG here i come! Can't wait ...

Onko pelin julkaisu varmaa jo?
"MAG on PS3 has a confirmed release date on Tuesday 26 January 2010. It is 16 days left until you can play MAG on your PS3 in the USA. View below for more MAG release date details. " -> MAG Release Date - PS3

Paljon tuli kaikkea shittiä mut koittakaa ymmärtää. Itsellä odotukset on ainakin erittäin kovat tällä hetkellä.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Taidan hommata Verkkokaupan kautta ko. pelin. Tarkoituksena oli myös hommata jossain vaiheessa headset, ja MAGin mukanahan se sitten tuleekin. 68.90e tulee vielä halvemmaksi kuin että hommais headsetin erikseen.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Joo ei tahdo codit sun muut kiinnostaa enää yhtään tämän pelin jälkeen :rolleyes:
Sen verran on hienoa menoa ja meininkiä. täytyypi nyt pelata betaa niin paljon kun pystyy ja sitten vaan pitää kärvistellä pari viikkoa. :(
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom