Vastaus: MAG [Hype]
Nyt voisi tänne laittaa pikaista palautetta MAG:n open betasta. SVER lvl21 tällä hetkellä. Taitaa olla muotia noi venäläiset rääsyläiset.
Otetaas ensin plussat ja miinukset.
Plussaa:
- Rekyyli, jota on reilusti. SVER:n AK-74:llä turha lonkalta ampua, jos ei ole etukahvaa.
- Aseiden ennakon ja singolla kantaman huomioiminen.
- Aseiden äänet, jotka on tällä kertaa napattu muualta kuin Arskan ja Chuckin leffoista. En sano, että ovat hyvät, mutta ainakin erilaiset.
- Oikean sotimisen meininki.
- Oikeasti isot kartat, voi valita eri etenemisreittejä eri pisteille.
- Ryhmätyöskentelyn tärkeys. Ja tähä liittyen johtajien toiminnan tärkeys.
- Ääliöitä ainakin SVER:n riveissä huomattavasti vähemmän, mihin COD:ssa on tottunut.
- VoIP. Omat headsetistä, vihut ja muut ryhmät kaiuttimista.
- Olematon aim-assist. Kai se siellä on, mutta ei tule samalla tavalla silmille, kuin COD:ssa.
Miinusta:
- Tuuman kynnykset, joiden yli ei voi kävellä, vaan pitää hypätä.
- Läpäisyn puute. Onko laiskuutta vai harkittu päätös, voimme vain arvata.
Miinusta toistaiseksi aika vähän, mutta toisaalta tykkään tästä kuin hullu puurosta. Katotaan ajan kanssa noita varmasti tulee lisää. Hankintalistalle tää meni eilen, kun pääsi kunnolla pelaamaan Dominationia. Aikaisemmin oli vahva ehdokas, mutta viimeinen niitti puuttui.
Jossain vaiheessa tätä ketjua porukka tuumi tota eri karttojen puolustusta Sabotagessa ja niiden puolueellisuutta. Varsinkin SVER:n karttaan liittyen. Mun näkemys on se, että kartat on eri tavalla tasapainotettu. SVER:llä A ja B on helppoja puolustaa, jos porukka osaa hommansa, mutta sitten taas C lähtee alta aika hiton helposti. Sinne halliin on hiton helppo hyökätä, varsinkin, jos kukaan ei muista tarkkailla takaovea. Valorin A ja B menee tosta vaan, mutta jos porukka osaa hommansa, niin sinne puutaloon on vaan helvetin vaikea päästä. Semmoinen yhden reitin pullonkaula. Ravenilla mennään jossain välimaastossa. A ja B omaa kolme reittiä ja C:lle pitää vetää ne portaat ylös, mutta toisaalta takaa pääsee tikkaita. Eli kartat on tasapainossa, mutta vaatii puolustuspäässä osaavaa porukkaa. On toi Valorin karttakin voitettu parhaimmillaa kuudessa minuutissa muistaakseni. Ja Ravenia vastaan on mulla kansissa enemmän häviöitä kuin voittoja.
Spawnin kestokin tuntuu rassaavan. Tässä kopipaste toiselta foorumilta omasta kirjoitelmasta:
Spawnin odottelun ihanuus ja kurjuus on herättänyt myös keskustelua. Tämä on MAG:n yksi hienoimpia asioita, jotka on taas palautettu taistelukentille. Enemy Territoryssa ja Day of Defeatissa on noita tullut itselle viimeksi vastaan. Molemmissa se toimi ja COD4:ssä aiheutti eniten hämmästystä juuri toi, että spawn wave puuttui. Toimii taktisessa pelimuodossa erittäin hyvin. Koskaan et ole yksin ja vastustajaa tuhotessa sitä voi käyttää hyödyksi hyökätessä kohteelle, kun sen on saanut putsattua tai puolustaessa sopii pieni hengähdystauko, jossa parannellaan porukka kasaan taas.
Jotta semmosta.