Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG [Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Traddash
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: MAG [Hype]

Jotenkin tyhmää lähteä noita muita verkkosotia enää edes kokeilemaan, kun ne betan yhteiset hetket jätti kyllä mieleen sellaiset tunnelmat ettei näistä muista taida olla oikein niihin vastaamaan. Noh, kai se on vain väännettävä itsensä vielä tuonne MW2:n puolelle. Hyvä peli toki sekin, vain erillainen kuin tämä.

Joku tiivisti hyvin tuolla jenkkifoorumilla. MW2:ssa juokset yksin, MAGissa juostaan porukassa :D
 
Vastaus: MAG [Hype]

Samanlaiset fiilarit. Viimeisen suljetun betan aikaan MAGin idea ei vielä auvvennu. Silti oli pakko vääntää MAGia vaikka samaan aikaan pyöri BFBC2 beta. Loppujen lopuksi kummastikin tykkäsin toki mutta on ne vain aivan erilaisia pelejä. Ja niin pitää ollakki :)
 
Vastaus: MAG [Hype]

Täytyy yhtyä edelliseen, aivan huikea peli. En ole ikinä oikein tykänny FPS-peleistä, saatika sitten peleistä missä on max 256 pelaajaa samaan aikaan tantereella (enimmäkseen pelaillut xboxin gears of wareja). Mutta MAG kyllä koukutti pahemman kerran. Peli kuitenkin tuntui sekavan alun jälkeen vähintäänkin loistavalta ja suht nopeasti siihen pääsi sisälle.

Onneksi oli tuo beta-versio sen viikon, sain lvl 20 viikon loppuun mennessä ja sen verran pisteitä että pystyin muokkaamaan hahmon skillsit uudestaan. Olin koko pelin panostanut vyörytykseen (kaikki mahdolliset bonukset rynnäkkökivääriin ja hieman medicin taitoja) ja päätin sitten sijoittaa pointsit uudelleen raskaampaan konekivääriin (tulituki) ja mediciin, ihan vain todetakseni etten osaa käyttää raskasta KK:ta ollenkaan. Eli kun itse peli sitten saapuu markkinoille, niin tietääpähän ainakin mihin omat skill-bonukset laittaa (en ainakaan tulitukeen, ehkä kommandoa vois sitten kokeilla).
 
Vastaus: MAG [Hype]

Jep jep.....
Ilolla huomaan, etten siis ole yksin tässä henkilökohtaisessa helvetissäni......
Tarinani meni (lyhennettynä) näin:
Olin jo aiemmin rakastunut palavasti Battlefield sarjaan, ja ilokseni pääsin testaamaan Bad Company 2:n BETA versiota (ennen noita avainten jakoa siis). Olin aivan otettu.
Sen jälkeen rakastuin kyseiseen peliin.....tai niin ainakin luulin.......
Olin jo henkisesti varautunut tapaamiseemme kun peli julkaistaisiin. Kyseinen "postimorsian" oli jo ennakkotilattu ja laitoin jo yhteistä kotiamme valmiiksi ensimmäistä iltaamme varten, joka oli siis hamassa tulevaisuudessa. Kaikki oli hyvin, tunnelma oli odottava. Kunnes se tapahtui.

Olin lukenut MAG-nimisestä pelistä jo aiemmin. Kun public BETA saapui PS storeen, päätin sen ladata aikani kuluksi. Olinhan odottaessani pelannut BF1943:sta turruttaakseni sitä valtavaa kaipuuta, ennenkuin ihana BC:ni julkaistaisiin.
Ensimmäisen kerran jälkeen olin hämmentynyt.....en tajunnut kaikkia sisälläni myllertäviä sekavia tunteitani.
Seuraavana iltana päätin kokeilla uudestaan. Joko hämmennykseni oli laantunut?
Toisen pelikerran jälkeen en tuntenut samaa hämmennystä....en ollenkaan!
Silloin ystäväni.....silloin tajusin TODELLA RAKASTUNEENI!

Preorderini peruuntui välittömästi......tai ainoastaan kohde vaihtui.
Nyt odotukseni kohdistuu kuluvan kuun loppuun, josko sydämeni valittu kolahtaa postilaatikkooni. Tämä odotus vain on yhtä helvettiä!!!!!

(Ei jäänyt aivan niin lyhyeksi kuin ajattelin)

heh;)
'
 
Vastaus: MAG [Hype]

Zipper on julkistanut statistiikkaa viimeisimmästä betasta:

- beta ladattiin yli miljoona kertaa
- 52,846 sai Squad Leader arvoon
- 10,249 sai Platoon Leader arvon
- 3,181 sai OIC arvon
- 143 saavutti level 60 tason
- suosituimmat PMC:t olivat:
Valor – 38.7%
Raven – 37.2%
SVER – 24.1%​
- Sabotage sodan voitti SVER
- Domination sodan voitti Valor

MAG Beta 5.0 Statistics
 
Vastaus: MAG [Hype]

MAGi näemmä herkistänyt porukoita, ihanaa :D On tämä postimorsiammen odottelu melkoista tuskaa.

Olisiko kenttäsuunnittelu suosinut ryysyisiä kapinallisia, vai mistä johtuu toi SVERin voima sabotaasissa?
 
Vastaus: MAG [Hype]

Olisiko kenttäsuunnittelu suosinut ryysyisiä kapinallisia, vai mistä johtuu toi SVERin voima sabotaasissa?

Mä tosta jo vähän mietteitä heitin aikaisemmin. Asiaa tullut pohdittua lisää, kun lueskellut virallisia foorumeita. Kun kattoo viestiketjulistaa, niin suurin osa alkaa sillä miten ylivoimeinen SVER on meneillään olevassa turnauksessa.

Mutta, uusintana tämä:

M-Arkku sanoi:
Jossain vaiheessa tätä ketjua porukka tuumi tota eri karttojen puolustusta Sabotagessa ja niiden puolueellisuutta. Varsinkin SVER:n karttaan liittyen. Mun näkemys on se, että kartat on eri tavalla tasapainotettu. SVER:llä A ja B on helppoja puolustaa, jos porukka osaa hommansa, mutta sitten taas C lähtee alta aika hiton helposti. Sinne halliin on hiton helppo hyökätä, varsinkin, jos kukaan ei muista tarkkailla takaovea. Valorin A ja B menee tosta vaan, mutta jos porukka osaa hommansa, niin sinne puutaloon on vaan helvetin vaikea päästä. Semmoinen yhden reitin pullonkaula. Ravenilla mennään jossain välimaastossa. A ja B omaa kolme reittiä ja C:lle pitää vetää ne portaat ylös, mutta toisaalta takaa pääsee tikkaita. Eli kartat on tasapainossa, mutta vaatii puolustuspäässä osaavaa porukkaa. On toi Valorin karttakin voitettu parhaimmillaa kuudessa minuutissa muistaakseni. Ja Ravenia vastaan on mulla kansissa enemmän häviöitä kuin voittoja.

Noin se menee edelleenkin. Mikä tossa SVER:n Sabotage-kartassa on se "ongelma", niin porukka ei ole vielä hoksannut, että siinä ei run'n'gun-taktiikat toimi ollenkaan yhden ryhmän voimin. Esim. B voitaisiin ottaa kohtuu helposti, jos kaksi ryhmää vyöryttää eri puolilta portaita ylös. Yhdellä ryhmällä itse tulisin keskellä karttaa olevan tunnelin kautta, koukkaisin selustaan ja odottelisin spawnaallon pohjaa ja sitten yllättäisin takaportaista porukan tms. Villakoiran ydin on kuitenkin se, että SVER:n kartat vaatii muutakin kuin human wave-tyylistä ajattelutapaa.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Olisiko kenttäsuunnittelu suosinut ryysyisiä kapinallisia, vai mistä johtuu toi SVERin voima sabotaasissa?
Olisikohan sabotaasin voitto sen meidän puolustus-kentän ansiota? Tuo kenttä kun tuntui aina tulevan kun sabotaasia etsi ja hyvin, hyvin harvoin tuossa hävittiin. Jos oli suomiposse kasassa ja taktiikka pelasi oli A & B:n valloitus lähes mahdotonta yksin sooloilevilta valloittajilta. Ja nekin harvat hetket kun tuossa poljettiin mudassa oli juuri niitä matseja joissa huuli lensi lennokkaasti uusien tuttavuuksien kanssa :D

Hämmästyttävää muuten kuinka paljon sitä tulikin tehtyä uusia tuttavuuksia muutaman Beta-päivän aikana. Paljon löytyi saman henkistä pelaajaseuraa ja aina oli rennot jutut ilmassa vaikka sota pauhasikin taustalla. Ja kun porukassa mennään ei MAG edes pistänyt kiristämään hampaita. Kun noustiin ja kaaduttiin tiiminä niin mitä sitä huonosti mennyttä matsia suremaan, etenkin kun jokainen matsi pitää sisällään niitä upeita MAG-hetkiä jotka nyt koettiinkin joukkueena. Jos Beta jo tarjosi tällaista meininkiä niin kokoversio kyllä varastaa luvattoman paljon vapaa-aikaa ainakin tässä taloudessa... Ihan jo pelottaa miten illat menee tämän parissa :p

---

Pommikoneet pörräävätkin täällä Turun seudulla jo siihen malliin että sota on kohta käsillä.
Taitaa olla SVERin koneita kun näyttävät panssaroiduilta Finnair-koneilta. Matkustajien matkalaukkujen ohella koneet pudottavat tällaisia flyereitä:
Arvon kansalainen! Olet syntynyt pyhälle maaperälle joka kuului isoisällesi, isällesi ja nyt SINULLE! Katsotko vierestä kuinka kunniattomat siat: Raven ja Valor sylkevät varpaillesi. Katsotko vierestä kuinka likaisen moraalittomat: Rave ja Valor ryöstävät häikäilemättömästi läheisen lastenkodin. Katsotko vierestä kuinka suveneerin epäpätevät: Raven ja Valor tuhoavat mummosi vuosia varjeleman kasvimaan. Mitä SINÄ siis teet? Tartu aseseen ja liity SVERiin.

PS: Koska kuulut jo yhteen SVERin hallinnoimaan maahan, vastapuolelle liittyvät teloitetaan välittömästi vakoojina.
Ihan hyvä tuoda tämäkin esille kaikille teille epäilijöille. En tiedä mitä ne muissa kunnissa pudottavat koneista mutta ne jotka edes harkitsevat vaihtoehtoa hypätä jonkun toisen kelkkaan varoituksena todettakoon: kun oveen koputetaan, on syytä juosta ja nopeasti. SVER hoitelee kelkan kääntäjät kylmän järjestelmällisesti.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Villakoiran ydin on kuitenkin se, että SVER:n kartat vaatii muutakin kuin human wave-tyylistä ajattelutapaa.

Voitaisiinko siis ajatella tilanteen muuttuvan, kun alun hämmennyksen jälkeen taktiikat tulevat porukoille tutuksi? Periaatteessa riittää kun ryhmänjohtaksi nopeasti nousevat "upseerit" osaavat hommansa ja ohjeistavat muita, pelirungon vieläpä suosiessa tälläistä pelaamista. Alun tyrmäys on kuitenkin aika raju niille pelaajille, jotka eivät betaan mukaan ehtineet. Tässä kun yksin et ole mitään, vain ryhmästä löydät sen voiman.

Olisikohan sabotaasin voitto sen meidän puolustus-kentän ansiota? Tuo kenttä kun tuntui aina tulevan kun sabotaasia etsi ja hyvin, hyvin harvoin tuossa hävittiin. Jos oli suomiposse kasassa ja taktiikka pelasi oli A & B:n valloitus lähes mahdotonta yksin sooloilevilta valloittajilta. Ja nekin harvat hetket kun tuossa poljettiin mudassa oli juuri niitä matseja joissa huuli lensi lennokkaasti uusien tuttavuuksien kanssa :D

Jep, tuossa sen näki hyvin selvästi minkälaisen boostin ryhmätyöskentely antaa. Niin kauan kun vastapuolen kaverit kuvittelevat olevansa kukkopoikia, ei heillä ollut juuri mitään mahdollisuuksia. Ainoastaan vastaavasti organisoitunut porukka pystyi lyömään kiilaa linjoihin.

Sosiaaliselle pelaamiselle on ollut kysyntää aina ja tässä sen näki minkälaisiin sfääreihin voidaan nopeasti nousta kun perusasiat ovat kunnossa. Siihen ei välttämättä edes tarvita valmiiksi tuttuja ääniä, riittää kun kieli on yhteinen.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Porukkahan on ihan innoissaan pelistä ja hyvä niin. Hyvää tiimipeliä on tässä odoteltukin jo tovin. Olin molemmissa betoissa mukana ja jätti hyvän fiiliksen, vielä paremman olisi varmaan jättänyt jos olisin pelannut isommassa suomiporukassa. Yleensä kun ulkomaalaisten kanssa pelasin niin joukkueen johtaja ei minkäänlaisia käskyjä anna ja porukka sooloilee, tottakai poikkeustapauksiakin oli.

No taistelukentällä nähdään ja tottakai SVERin joukoissa.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Jep, tuossa sen näki hyvin selvästi minkälaisen boostin ryhmätyöskentely antaa. Niin kauan kun vastapuolen kaverit kuvittelevat olevansa kukkopoikia, ei heillä ollut juuri mitään mahdollisuuksia. Ainoastaan vastaavasti organisoitunut porukka pystyi lyömään kiilaa linjoihin.
Nimenomaan näin. Aikaa kun kuluu ja porukka hoksaa mikä ryhmänjohtajan merkitys on, niin tulokset tasoittuu. Tuohon kun lisätään rambo-tekniikalla pelaavien sooloilijoiden kyllästyminen tai oman pelityylin muuttaminen MAGiin sopivaksi, niin yllä tossa hyvät väännöt saadaan aikaan vähintäänkin ajan kanssa.

Toi "ajan kanssa" on vaan varmaan isoin ongelma koko pelissä. Ei avaudu välttämättä edes yhden tai kahden illan pelaamisen kanssa.

Tässä pelimuodossa on eniten potentiaalia taktikointiin. Liikkuva kohde ja kaikkea.
 
Vastaus: MAG [Hype]

- suosituimmat PMC:t olivat:
Valor – 38.7%
Raven – 37.2%
SVER – 24.1%​

Oho, olis luullu että Sveri on suosituin! Kai ne jenkit sitte valoria suosii.

Villakoiran ydin on kuitenkin se, että SVER:n kartat vaatii muutakin kuin human wave-tyylistä ajattelutapaa.

Niin tai jos se olisikin human wave mutta kun se on pikemminkin pieni puro kun kaikkiv ain juoksee kuolemaansa :)

Esmes domissa tuli huomattua se, että loppu vaiheessa ne kontrollipaikat saisi vallattua jos koko ryhmä ensin kokoontuisi ja sitten puskisi kerta rysäyksellä paikalle. Ja sama tietysti muissakin paikoissa.

On kiva huomata ettei ole yksikseen kuumana MAGille. On sen verta hitaasti lämpiävämpää homma tuo kuitenki.
 
Vastaus: MAG [Hype]

BFBC2...1943 odotellessa...Olin jo henkisesti varautunut tapaamiseemme kun peli julkaistaisiin. Kyseinen "postimorsian"...

Hoh, loistavaa tarinaa ja pystyin täysin samaistumaan tilanteeseen. Itsekin tahkosin BC2 betaa ja olin siihen niin ihastunut, että en meinannut edes ladata koko MAG:n julkista betaa. "Mitäpä turhia, ei se kuitenkaan pysty vastaamaan". Sitten ajattelin myöhemmin, että ei kai siinä mitään menetä jos kokeilee. Latasin jenkkistoresta (en löytänyt eurostoresta :o) ja pelailin jenkkitilillä. Ei vakuuttanut. Sitten huomasin kuinka kaverilistalla ollut väki pelaili ja kysyin notta mistä löysivät pelin. Sain ohjeistuksen ja päätin vielä ladata eurostoresta erikseen (eurotilillä pelaaminen olisi varmaankin onnistunut jotenkin helpomminkin..) ja sitten yhtäkkiä suomisquadissa silmät aukesivat. Tässä nyt itselläkin käsi hakeutuu tilausnapille ja BC2 tilannetta murehdin sitten maaliskuussa. Saa nähdä joko sitä on unohtanut koko BC2:n siinä vaiheessa...
 
Vastaus: MAG [Hype]

Kovasti peliä odotellaan täälläkin. Viimeisin FPS sotiminen, ennen open betaa, on koettu KZ2n parissa kun ei tuo MW2 kiinnostanut sen vertaa että olisi ainakaan uutena ostanut. Nyt ei tarvitsekaan kun sen verran mielenkiintoisempi peli on tulossa. Alku oli tosiaan ihmettelyä, mutta oikean asenteen löytyessä alkoi pelitkin sujumaan. Sniperilla pelasin suurimman osan ajasta, mutta tilanteen vaatiessa tarttui perusrynkkykin kouraan. Grafiikka iski aika pahasti aluksi silmiin, mutta kun gammaa korjasi, oli peli yllättävän hyvännäköinen. Melkeen tappiin sen gamman sai iskeä, eikä se ainakaan CODeja rumempi ole... paljoa ainakaan. SVERn riveissä oli tietenkin pelit, hampuusit sotivat muualla :D
 
Vastaus: MAG [Hype]

Joo-o näyttää porukka olevan kiinostunut klaanista. Jos liikaa tulee niin voihan sen jakaa, että joku lähtee pyörittämään esim. ravenia tai valoreita. Ajattelin tilata pelin vpd:n ahvenanmaan varastosta.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Kyllähän tämä sen verta hyvältä näytti jotta tilaukseen meni.

Mutta semmonen kysymys olis betaa pelanneille, että pystyykös seinien / laatikoiden läpi ampumaan? Äkkiseltään en löytänyt vastausta mistään.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Kyllähän tämä sen verta hyvältä näytti jotta tilaukseen meni.

Mutta semmonen kysymys olis betaa pelanneille, että pystyykös seinien / laatikoiden läpi ampumaan? Äkkiseltään en löytänyt vastausta mistään.

Ei ainakaan itsellä tuntunut kudit pureutuvan läpi ovista. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä. Oli meinaan yksi ainoista todella vittumaisista asioista, jotka iski silmään - vai olikohan kenties ainoa... :D (noh, ehkä se kenttäsuunnittelu)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom