Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG [Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Traddash
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: MAG [Hype]

Betan perusteella peli on "rumahko", aseiden äänet ovat surkeat ja ohjattavuus "tönkkö".
Plussaa tosiaan tuo suuri määrä pelaajia ja toiminta muuten.
Täytyy vielä kokeilla sitä valmista versiota kun se ilmestyy.
Tai voi olla että kattellaan sitten jos se MAG2 tulis vaikka PS4:elle. :rolleyes:
 
Vastaus: MAG [Hype]

...

Musiikeista iso plussa, mä tykkään et kerranki pelissä on kunnon musat ! :D Ja hahmon kustomointi, bravo! Se on mukavaa nähdä kun tantereella kipittää paljon erilaisia hahmoja, eikä vaan ainoastaan samoja klooneja.
Eikös tässä pelissä ole myös ragdoll fysiikatkin? Oon ainaki huomannu et porukkaa kuolee aina erilailla.. Paljon parempaa kuin esim. COD:in könkkö animaatio-kuolemat.

...

Musiikit on kyllä mahtavat, aina kun ne alkaa välillä soimaan. Vähän samanlaisia fiiliksiä aiheuttaa kuin CoD4:ssä ekan kerran kuuli ne "rank up" -musiikit, tai Marinesien alkutunnarin roundin alussa... Ragdoll-fysiikat on juu, tuli vasta nyt mieleen, kun muistelen sitä suljettua betaa. Ei oo tullut nyt kiinnitettyä huomiota, mut sillon suljetussa betassa tuli todettua, että hahmofysiikat on kyllä perhanan hyvät. :) Että noilla aseilla tappaminen tuntuu myös hyvältä, kun tulee sellanen "spläts" -ääni aina tapon saadessa. Hyvä että vihut kuolee myös parista osumasta (esim. sniperilla).

Suljetussa betassa olin Ravenissa, mutta vaihdoin nyt leiriä SVERille. Alko tympimään se brittiaksentilla puhuva juippi joka matsin alussa ja kaikki valikot yms. on vielä oikeen tympeen harmaat tai "raudan" väriset. SVERillä oikein mukavat oranssit taustavärit ja niiden hahmotkin on kaikista "baddass":eimpien näkösiä. Huppu ja jäkismaski. 8) Hahmojen muokkaaminen yleisesti on kyllä todella hyvää ja monipuolista. Sotatantereella tulee vastaan mitä erlaisempia tyyppejä, niin on kivemman näköstä. Varmaan aika huonot mahikset, että tulis vastaan just samanlainen heppu, ellei ota niitä ihan 'suosituimpia' varusteita (veikkaan että esim. joku skull-maski on sellanen).

Tähän mennessä meno on ollut melko sekavaa. Tuota, ööh, Dominationia(?) on tullut nyt pelattua ainoastaan, kerta se on vain auki... Siinä on ilmesesti pisteet A ja B, jotka pitäis vallottaa ja sitten pitää ne hallussa. Mut kun esim. menen sinne vallotuspaikalle, niin ei oikein mistään tiedä, että vallottaakohan tää nyt tätä, vai häh, kun ruutuun ei ilmesty mitään mittaria tms. Tai sitten en oo tosiaan seisonut oikeessa paikassa. Muutenkin meno on välillä sekavaa ettei tiedä oikeen, että mitäs sitä nyt tekis. Mistään taktikoinnista ja kymmenhenkisten porukoiden rynnäköistä ei oo tietoakaan, mitä muut on täällä kirjotellu... Mikkejä ei oo vielä mun (vain) kahdessa pelissä ollut kellään. Voisin tosiaan liittyä tuohon KFIN-klaaniin (menenkin kohta tonne aiheeseen ilmottautumaan...).


Hyvät ja huonot puolet tähän mennessä betasta:

+ Laajat kentät ja paljon pelaajia
+ Vihut kuolee helposti (sniperilla parista osumasta, yks pääosuma millä tahansa aseella tappaa...)
+ Hyvät ragdoll-fysiikat hahmoilla
+ Aseiden äänet
+ Oman hahmon kustomointi hyvin monipuolista
+ Paljon kerättäviä (ja haastavia/aikaavieviä) mitaleja, rankkeja ja aseita sekä niiden lisäosia yms.
+ Luontevat kontrollit (tosin miksei action voi olla kolmiossa ja asennon vaihto ympyrässä - tottunut ympyrään jo CoDissa)
+ SVER (tyypit ounaa lippikset ja jäkismaskit päässä)

- Sekavauus yleisesti (pitäis eka oppia paremmin kenttiä ja pelityyliä)
- Edelleen joillakin rinteillä tulee vastaan näkymättömiä seiniä
- Pojat ei käytä yleensä koskaan mikkejä
- Taktisuutta en ole vielä omissa peleissä nähnyt (mukaanlukien suljettu beta)
- Aseet näyttää oudoilta/rumilta (esim. pistooli on ihan pieni ja ohut)
- Tähtäysanimaatiota ei periaatteessa ole ollenkaan? ;o


Tosi hyvältä peliltä vaikuttaa. Näillä näkymin tulen tämän ostamaan, vaikkei kovin hyviä arvosanoja saisikaan arvostelijoilta. Tähän mennessä sellanen 8.4 / 10 arvoinen peli, näin pikatestauksella. Pitänee paneutua tähän paremmin myöhemmin tänään. :)
 
Vastaus: MAG [Hype]

Meikää on tuo graffan ja ohjauksen moittiminen COD ja BF veteraanina ihmetyttänyt. Silloin kuin sitä ehtii ihastelemaan niin sehän on ihan asiallista. Toki saatan olla puusilmä mutta toimivaa se aikanin on ja maisemat erilaisia eri kentissä.

Jos karkeasti erottelee niin COD toi tiukan ohjauksen, BF:BC hajoavat seinät, Killzone2 grafiikat ja MAG isot sodat. Nuo samaan pakettiin... Vaan siihen asti jokaisella on omat ansionsa ja pelaajansa. MAGin tunnelma on kyllä mahottoman hieno. Yhtenä piöränä sojan rattahisa ollahan eikä yks mies voi ratkasta peliä (varsinkaan kun kukaan ei ole hostina... :D ) mutta jokainen voi vaikuttaa lopputulokseen.

Musapuoli on todellakin kunnossa ja ihmekkös tuo kun Apocalyptica on asialla :cool:
 
Vastaus: MAG [Hype]

Eilen oli isoa vääntöä mutta harmittavan epävarma tuo klaani&tiimisysteemi. Klaanin sisällä voi tehdä ryhmän kokosen porukan, joka voi sitten liittyä peliin. Jos muita klaanilaisia haluaa samaan peliin niin sitten toisen ryhmän perustajan pitä liittyä ekan ryhmän peliin. Näinkö se nyt menee?
Ja domia pelatessa näköjään tykkäsi nakella ryhmän vähän sinne ja tänne eikä suinkaan pitänyt sakkia koossa.
Tuo klaanituki tai oikeastaan tuo ryhmän kasassa pysyminen ei tosiaan ole aina kovin stabiilia. Ikävintä on se että mikit toimivat alkuvalikossa vain hyvin, hyvin harvoin.
Täällä sujuvan kommunikoinnin harjoitus helpottaisi organisointia huomattavasti. Toivottavasti näihin asioihin saadaan parannuksia koko version ilmestyttyä.

KonsoliFinin oma klaani on mielestäni erinoimainen idea saada täkäläisiä samoihin matseihin ja MAGissa on aineksia hyvinkin pitkäikäiseksi tapaukseksi. Betassahan tätä vasta testaillaan mutta koko versiossa tätä ideaa näkisin vähän organisoidumpana. Ideaalissa maailmassahan kaikki liittyisivät samalle puolelle mutta haluja on monenlaisia, pitäisikö siis jokaiselle jaostolle perustaa oma klaaninsa? Tämähän tietenkin mahdollistaisi myös suomi vs. suomi-matseja. Toinen idea liittyy jo olemassa oleviin KonsoliFin-klaaneihin. Mitä jos kaikki klaanit liittyisivätkin yhden ja saman lipun alle? Näin syntyisi pelissäkin vallitseva komento hierarkia mikä helpottaisi juuri ryhmien organisointia. Muutenkin tälläinen leikkimielinen hierarkia olisi käytännöllinen ryhmien pystyttämisessä. Ikävintähän tämän hetkisessä touhussa on se että läheskään kaikki eivät pääse pelamaan isoissa porukassa. Pienellä organisoinnilla saataisiin varmasti monta ryhmää liikenteseen.

Mutta tämä nyt oli vain tällaistä ajatusten heittoa, ei nykyisessä käytännössä mitään vikaa ole. MAGissa näen vain suunnattomasti potentiaalia paljon suurempaankin.
Kun kerrankin on mahdollisuudet johonkin suurempaan niin miksei sitä näkisi vähän vaivaa sen eteen, sosiaalinen pelaaminen kunniaan!! :D
 
Vastaus: MAG [Hype]

Joo, joku vähintään 64 pelaajan KonsoliFIN-klaani pitää kyllä sitten tehdä pelin julkaisun jälkeen. :)
 
Vastaus: MAG [Hype]

Mitä enemmän tätä pelaa, sitä enemmän tämä paranee. Peli on vaan alkuun niin kaoottista, eikä kokonaisuutta meinaa hahmottaa millään. Enemmällä pelimäärällä kokonaisuus selkiytyy ja peli alkaa tuntumaan siltä mahtavalta sodalta, mitä tuo suuri pelaajamäärä mahdollistaa.

Jos pelille antaa mahdollisuuden ja opettelee oikeasti edes vähän ymmärtämään kentän tapahtumia, niin aika vaikea nähdä, että yhtään taktisemmista sotapeleistä pitävä ei pitäisi tästä. Toki jos pitää vain täysin arcademätöstä, niin siinä tapauksessa, mutta muuten on kyllä ihme, jos tämä peli ei iske.

Kyllä tämä on selvää henkistä jatkoa Socom kakkoselle ja palauttaa uskoa Zipperiin. Tekiköhän joku täysin eri henkilöistä koostunut tiimi Socom kolmosen ja nyt on taas tyypit Socom kakkosen takaa mukana kehissä..
 
Vastaus: MAG [Hype]

Kyllä multa jää tää ostamatta tuun pysymään Battlefield peleissä.
Pelissä on ihan pihalla ei tahdo hahmottaa mitään grafiikka on mun mielestä kummallista samaa kastia suunnilleen kuin just cause pelissä oli aikanaan ( voin olla väärässä, mutta mun mielipide ) pitäis olla tehokas Led -taskulamppu että hahmottas jotain.
Minulle tulee cod peli tuntuma eli kaikki painavat aropupuna menemään eli juostaan menemään ja tuolla vihu tra ta taa, tuolla seuraava tra ta taa ja sitä rataa.
Yksin kertaisesti kuolen liikaa, jolloin peli-into katoaa lähes tyystin.
Ainut hauskuus oli eilen "i be back" mun mikki äänitehosteet päällä...ehkä sitä testatessa mielikin saattais muuttua, mutta.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Aika tiukasti tämä peli jakaa mielipiteet. Tuntuu, että tästä joko pidetään tai sitten ei pidetä lainkaan.

Mutta tuo on kyllä totta, että mitä enemmän peliä pelaa niin sitä paremmalta pelaaminen tuntuu.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Pelissä on ihan pihalla ei tahdo hahmottaa mitään grafiikka on mun mielestä kummallista samaa kastia suunnilleen kuin just cause pelissä oli aikanaan ( voin olla väärässä, mutta mun mielipide ) pitäis olla tehokas Led -taskulamppu että hahmottas jotain.

Kokeileppa psitää pari pykälää gammaa grafiikka menusta isommalle. Meikällä autto ainakin. Vakio oli jotenkin liian tumma.

Yksin kertaisesti kuolen liikaa, jolloin peli-into katoaa lähes tyystin.

Rauhota peliä vähän. Jos ne jotka juoksee tietää minnekkä juosta? Koita pysyä vaikka tiimiliiderin mukana.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Kokeileppa psitää pari pykälää gammaa grafiikka menusta isommalle. Meikällä autto ainakin. Vakio oli jotenkin liian tumma.

Rauhota peliä vähän. Jos ne jotka juoksee tietää minnekkä juosta? Koita pysyä vaikka tiimiliiderin mukana.

ahaa gamma säätöä..tuntui kun pelasi,että kaipasin sitä tehokasta 900 lumenin Led -taskulamppua.

Minun pelityyli on liian rauhallinen ja tähtäys hakusessta ja mietin liikaa eli kuolen noiden asioiden vuoksi.
 
Vastaus: MAG [Hype]

ahaa gamma säätöä..tuntui kun pelasi,että kaipasin sitä tehokasta 900 lumenin Led -taskulamppua.

Minun pelityyli on liian rauhallinen ja tähtäys hakusessta ja mietin liikaa eli kuolen noiden asioiden vuoksi.

Joo mullakin toi gamma on kyllä ihan päin persettä, tai jotain. Monissa tollasissa "paratiisimapeissa" (eli missä on jotain palmuja) on aina ihan pimeetä, niin vähän kummastuttaa. Olis siistimpi sellanen Crysiksen tapanen aurinkoinen maisema. :P
 
Vastaus: MAG [Hype]

Pelissä on ihan pihalla ei tahdo hahmottaa mitään...
Minulle tulee cod peli tuntuma eli kaikki painavat aropupuna menemään eli juostaan menemään ja tuolla vihu tra ta taa, tuolla seuraava tra ta taa ja sitä rataa.

Ei kai missään pelissä heti aluksi ymmärrä ja tajua kaikkea? Iso osa uuden pelin hauskuudesta tulee tuosta uutuuden tunteesta; uudet maisemat, uudet keinot. Tässä tiukka tavoiteperusteinen pelaaminen lienee pienimuotoinen kulttuurishokki joillekin.

Spawnilta tiimisi pitää siirtyä mahdollisimman pian sille asetetun hyökkäys/puolustuskohteen luokse, ja ryhtyä taisteluun. Tarkoituksena ei ole haahuilla ympäri karttaa etsien randon-vihuja.

Katso siis ensin mikä on oman tiimisi tavoite, katso sen sijainti kartalta ja mene sinne. Seuraa oman tiimisi esimerkkiä.

Kannattaa myös lukea nuo aiemmin linkittämäni perusoppaat, niin mukaan pääsee hieman paremmin:
Newbies Guide for MAG (New players please read) - Official PlayStation® Community -PlayStation.com
Ultimate MAG Guide: Please read the first 11 posts. - MAG - General Discussion - PlayStation MAG

Oppaista on luvassa jossain välissä myös suomenkieliset versiot, kunhan ylläpidon käännöstiimi pääsee vauhtiin ;)
 
Vastaus: MAG [Hype]

Toi 11:1-virhe näyttäisi olevan aikalailla yleismaailmallinen. Veikkailevat serveripäivitystä. Malttia vaan, vaikka betan loppu jo häämöttääkin. Toivottavasti saavat huomiseksi kuntoon. Pitäs olla oikeastaan tyytyväinen. Niin monen multiplättispelin PS3-versio on saanut kuraa niskaan beta-testauksen puutteen vuoksi, että nyt toivon mukaan saadaan pelin varsinaiseen julkaisuun kunnolla toimivat palvelimet. Ja pakko onkin, kun on pelkkä moninpeli kyseessä.

Alkaa toi grafiikan suttuisuudesta puhuminen valkenemaan mullekin, kun itse pidän tota aika mainion näköisenä. Mutta tosiaan vasta sen jälkeen, kun nostin gamman tasolle 75. Ennen sitä oli pimeää ja mitäänsanomattoman näköistä kaikki. Oletusarvot siis persiillään pelissä. Reippaasti vaan gammaa isommalle ja sillä ne isoimmat ongelmat hoituu.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Laittoivat serverin hetkeksi jäähylle, joten aika laittaa vähän kommenttia.
PelItunteja takana noin viisi, äsken ylenin 10-tasolle.
Medic-setillä (yhtä vaille täysi päivitys) ja kookoolla on viimiset matsit painettu, suht raskain varustein.
Alku oli erittäinkin kankea luovutin, ja palasin ryntäilemään mw2:een, mutta kas kummaa, piti tulla takaisin MAG:in pariin.
Pelituntien kertymisen mukana on ruvennut tappoja tulemaan ainakin samanverran kuin kuolemia, yleinen sekavuus hieman kaikoinnut, ja pelit kaikinpuolin parantuneet.

Puhetta ollut sekavuudesta ja helposta kuolemisesta.
Kummankin lievittämiseksi näkisin, että erittäin tärkeää on ryhmän koossa pysyminen.
Äsken viimeisessä matsissa oli loistofiilis, kun taisi olla peräti koko ryhmä (ainakin määrästä päätellen) ja rj samalla alueella, munat turpeessa tiukassa linjassa ja vihu pysyi melkoisen hyvin aisoissa. Kiivasta taistoa molemmin puolin, kuitenkin selvä voitto tuli.

Täytyy vielä betaa vääntää loppuun ja ehkäpä tulee pelikin hankittua, KFIN -klaani myös saattaisi kiinnostaa, varmaan aika paljon enemmän saa irti pelistä, kun kommunikointi pelaa.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Äsken viimeisessä matsissa oli loistofiilis, kun taisi olla peräti koko ryhmä (ainakin määrästä päätellen) ja rj samalla alueella, munat turpeessa tiukassa linjassa ja vihu pysyi melkoisen hyvin aisoissa.
Tossa on aika hyvin kiteytettynä se, mitä MAG sisältää. Jos ryhmänjohtaja osaa hommansa ja ryhmä tekee mitä kessu käskee, niin pelinautinto on täydellistä. Tarttis vaan sen rokkamaisen hahmon huutelemaan lausahduksia pitämään mielialaa yllä.

Onko muuten pitkäänkin servu nurin?
 
Vastaus: MAG [Hype]

Betaa takana muutama tunti ukko taitaa olla 7lvl. Alku oli nihkeetä, että pääs sisälle peliin. Kuhan oppii mitä kentällä tapahtuu, niin ei malttas pelaamista lopettaa.

Kfin klaani kiinnostas kyllä. Suomi poppoolla aina mukavampaa pelata. Puolellakaan ei niin suurta väliä.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Kyllä maittaa! Just nousin tasolle 15, eli vissiin pystyn nyt oleen jonkinlaine ryhmänjohtaja? Mediccinä oon sverin joukoissa porukkaa parantanu. Ennätys on 808 exp yhestä erästä. KD tais olla 11/10, eli kyllä sinne jokunen tappoki mahtuu :) Ja tosiaan mitä enemmän pelaa, sitä paremmalta tuntuu.
 
Vastaus: MAG [Hype]

Nytkö se beta sitten loppui? Tai itsellä ei ainakaan yhdistä tonne palvelimelle. Juuri sain beta clientin ladattua.:p
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom