Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Sais tulla joku päivitys mikä mahdollistaisi kokonaisen joukkueen saamisen samaan grouppiin, elikkä sen 4x8 pelaajaa. Tällä hetkellä hieman vaikeeta saada monta grouppia samaan peliin.

Tuosta on tuliset keskustelut virallisilla foorumeilla. Tässä on omat ongelmansa, koska peli on suunniteltu Pertti Perujamppa mielessä. Otetaanpa esimerkki. Eli väännän rautalangasta oman mielipiteeni miten tässä tulee käymään, jos matsi on optimitilanteessa olevat tavikset vastaan harjoitellut klaani. Ensiksi kuitenkin sanon, että en vastusta tuota Ekkun ehdottamaa muotoa mikäli peliin tulee muutoksia. Muutosehdotuksista viestin lopussa.

Pertillä on 7 kaveria, jotka pelaa myös MAG:a. Samassa tilanteessa on myös Per-Erik Ruotsista, Günther Saksasta ja Billybob Yläbamasta. Jokainen haluaa saada pelistä hupia ja voittaakin. Sattumalta Pertti, Per-Erik, Günther ja Billybob päätyvät samaan peliin Sabotagessa ystäviensä kanssa. Jokainen ryhmä juttelee niitä näitä ja sitten peli alkaa. Ryhmänjohtajat jakavat komentonsa, hyvällä tuurilla joku pelaajista, joka on joukkueenjohtaja antaa valistuneita neuvoja kaikille neljälle ryhmälle. Kaikki ovat kuitenkin tuntemattomia toisille ja vaikka yritys olisi kova, niin silti aukkoja syntyy.

Vastapuolella taas on Team Plan-A-Lot -klaani. 32 pelaajaa, jotka treenaa porukalla jokaista karttaa hartaasti ja huolella. Muutama sniper toimii spotterina ja ilmoittaa aukkopaikat puolustuksessa joukkueenjohtajalle, joka hihkaisee ryhmille muutaman ennakkoon suunnitellun kuvion koodiavaimen ja perään "GOGOGO!". Yksi puoliryhmä lähtee varovaisesti etenemään kohti C-pläntti, samalla kun muut ryhmät ottavat sotilaallisen tarkasti suunnitellun suunnitelman voimin haltuunsa A:n ja B:n. Tai oikeastaan he ottavat ne haltuunsa vasta, kun kommandona toimiva puoliryhmä on asemoinut C:n ympäristöön viuhkamiinat ja ovat turvanneet ympäristön kaikelta mahdolliselta. Tässä vaiheessa joukkueenjohtaja saa viestin että "Perimeter secured".

Sitten lähtee vyörytys. Pertti, Per-Erik, Günther ja Billybob jyrätään nopeammin kuin kukaan osaa arvatakaan. Peli on ohi viidessä minuutissa. Sankarinelikkomme kavereineen katsoo televisioruutua haavi auki ja miettii mitä tapahtui. Siinä vaiheessa kun tämä käy kolmannen, neljännen ja viidennen kerran, Pertti kavereineen lopettaa pelin äärimmäisen vittuuntuneena. Näin käy ilta toisensa jälkeen, kunnes Pertti sanoo ettei enää jaksa ja myy oman pelinsä, Kaverit seuraavat pian esimerkkiä. Kellään ei ole kivaa. Pelaajamäärät romahtavat ja pian linjoilla on vain klaaneja. jotka jonottavat tuntikausia jotta pääsisivät pelaamaan. Heilläkään ei ole pian kivaa ja peli unohdetaan jonnekin laatikon pohjalle.

Kärjistetty esimerkki, myönnetään. Oletan monia asioita tapahtuvaksi yhtäaikaa. Mutta jos tuosta toteutuu edes osa siinä vaiheessa kun klaanit pääsevät vapaasti tantereelle samoihin pelijonoihin kuin kaikki muut, niin aina kun vastassa on klaani, niin porukka häipyy paikalta.

Mutta jos peliin tulee erikseen klaanijonot ja vapaat jonot, niin sitten hommassa ei ole ongelmaa. Klaani saa 32 pelaajaa kasaan -> Sabotage-jono. 64 pelaajaa -> Acquisition. 128 - Domination. Jos on vajaita pelaajamääriä, esim. 72 pelaajaa, niin jakaannutaan sopiviin satseihin ja painutaan niille osoitettuihin jonoihin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

TuoMutta jos peliin tulee erikseen klaanijonot ja vapaat jonot, niin sitten hommassa ei ole ongelmaa. Klaani saa 32 pelaajaa kasaan -> Sabotage-jono. 64 pelaajaa -> Acquisition. 128 - Domination. Jos on vajaita pelaajamääriä, esim. 72 pelaajaa, niin jakaannutaan sopiviin satseihin ja painutaan niille osoitettuihin jonoihin.

Näin tämä pitäisi ratkaista -> tosin epäilen että tässäkin joutuisi jonottamaan pitkään. Niin joku ennakkoon ilmottautumis systeemi olisi hyvä. -> Klaani Ladderi täydellisenä itse pelissä. Automaattisesti sovitusta matsista tulisi huone ja peli alkaisi sovitulla kellonajalla -> oli kaikki pelaajat mukana tai ei.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Näin tämä pitäisi ratkaista -> tosin epäilen että tässäkin joutuisi jonottamaan pitkään. Niin joku ennakkoon ilmottautumis systeemi olisi hyvä. -> Klaani Ladderi täydellisenä itse pelissä. Automaattisesti sovitusta matsista tulisi huone ja peli alkaisi sovitulla kellonajalla -> oli kaikki pelaajat mukana tai ei.

Sama kävi mielessä itselläkin heti kun painoin viestin eteenpäin. Klaanitukea saa ja pitääkin parantaa, mutta ei nk. casual-pelaajien kustannuksella. Ja eikä sitä tulla tekemäänkään, koska heiltö suurimmat rahat kiskotaan tänä päivänä. Kovan luokan klaanipelaajat ovat nykyään marginaalia. Hyvässä tai pahassa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

En tiedä kuinka paljon tuo vaatisi toteutukselta muutoksia, tai kuinka paljon yleensäkään, mutta tuossa joukkuekutsussa voisi toimia niin, että olisi vähän niinkuin eri korissa/serveri verrattuna ryhmäkutsuihin. Ettei juuri kävisi tätä M-Arkun mainitsemaa skenaariota, koska tuo on aivan perseestä, sekä dominoivalle että altavastaajalle.

Tarkoitan siis, että ne joilla on enemmän jengiä kasassa ja tekevät joukkueen, pelaavat ainoastaan niitä vastaan, jotka ilmoittautuvat joukkuekutsulla peliin. Luultavammin tässä vielä menee aikaa, alkaa pikkuklaanit tekemään yhteistyötä, ja vaikka eri klaanissa olisikin niin jokainen tietää varmasti paremmin mitä tekee kuin se Pertti Perusjamppa Yläbamasta.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

taitaa olla aika työlästä tehdä toimivaa klaanimatsi systeemiä tohon peliin näin jälkeenpäin kerran sitä ei ole edes aloitettukaan, mutta toisaalta tyhmää koska pelissä on klaanituki niin miksei siinä voisi matsejakin pelata. toivottavasti tekevät asialle jotain
 
Mutta toimiiko homma oikeasti?

En ole vielä ehtinyt peliä hankkia, mutta betaa tuli hiukan pelattua. Siinä jouduin kuitenkin usein joukkueisiin, jolla ei tuntunut olevan minkäänlaista ryhmätoimintaa. Tai sitten siinä oli 3-4 kaveria, jotka lähtivät vyöryttämään taloja muiden pällistellessä kuka missäkin. Ammuttiinpa minua pari kertaa omien toimesta selkäänkin kun etsiskelin hyviä sniippauspaikkoja.

Kertokaa toimiiko homma lopullisessa pelissä? Mikkiä minulla ei ole, eikä itse asiassa lasten nukkumisesta johtuen edes mahdollisuutta karjahdella kovinkaan äänekkäästi öisin, joten minkä verran peliä pystyy pelaamaan ilman mikkiä?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Heh, tulipahan sitten perjantaina ostettua uus telkkari ihan vaan MAGin takia :D (no okei ehkä vähän muidenkin pelien, mutta hyvin vähän):

Siinähän kävi siis niin, että kun tuo MAG ihan kohtalaisesti tuppaa aikaa ottamaan ja muijakin tahtoo välillä tuota olohuoneen töllöä tuijottaa, eikä makuuhuoneen vanhalla kuvaputkilaatikolla näitä nykyajan pelejä voi pelata alkuunsakaan, ihan karmeeta katottavaa. Noh, koukkasin siinä sitten töiden jälkeen Gigantin kautta nappaamaan kunnon ruudun. Voi siinä sitten ihan huoletta vaihtaa huoneesta toiseen, pääasia että pelit jatkuu! :cool:

...ja kohtahan ne taas jatkuu, työpäivä loppuu juurikin, täytyypä tästä suunnistaa kotia asap!

Laukaus, laukaus, sarrrrrja!!!
 
Vastaus: Mutta toimiiko homma oikeasti?

Mikkiä minulla ei ole, eikä itse asiassa lasten nukkumisesta johtuen edes mahdollisuutta karjahdella kovinkaan äänekkäästi öisin, joten minkä verran peliä pystyy pelaamaan ilman mikkiä?
Rivisotilaana pärjää puhumattakin, mutta kun kaluunoita löytyy kauluksesta, alkaa kommunikointi olla elintärkeää. Jos osastopäällikkö ei puhu pelin aikana mitään, niin eipä armeija juuri voi menestyä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

pelissä on klaanituki niin miksei siinä voisi matsejakin pelata. toivottavasti tekevät asialle jotain

Onhan näitä nimellisiä "klaanitukeja" nähty peleissä iät ja ajat. Näin saadaan edes hypen kautta pro-pelaajat ostamaan peli.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Miten teillä on pelit menneet suhteessa puolustus/hyökkäys? Itseäni harmittaa kun hyökkäämään pääsee niin harvoin, nyt viimeisimmistä peleistä suhde on jotain 8/2 puolustuksen hyväksi eli hyökkäyspelejä ei oikein pääse pelaamaan.

Meitsi on sverin riveissä ja ainakin sabotaasissa jokainen peli tuntuu olevan hyökkäystä valoria vastaan ja mä vielä aina oon käskyn mukaan hyökkäämässä A:lle. Eli häviötä, kun tiimityötä ei löydy, tiimi täynnä huonoja pelaajia ja hyvällä mäihällä valor päästetään vielä camppimaan siihen lähelle spawnia. Pitäis joku keino keksiä, että sais vähän vaihtelua. Edes välillä hyökkäämään sinne B:lle.

Tässä pelissä ei tosiaan tiimityötä löydy random-porukoista. Varmaan 95% mahdollisuudella puolustava tiimi voittaa juuri tämän takia. Ja koska jatkuvasti tuntuu olevan hyökkäystä, se on jatkuvaa häviötä. En tajua, miten sver vieläkin tuntuu olevan se paras tiimi sopimusten perusteella, kun ei ite niitä hyviä pelaajia ainakaan oo vielä nähnyt. Pari kertaa on ollut ihan hyviä tiimejä, mutta niissäkin johtajina semmosia yliegoilijoita tyyliin "Hitto tää meidän tiimi on täynnä nyyppiä, toivottavasti ne osaa ees kuunnella niin voitetaan." Ja sen jälkeen ei puhuta mitään/ ei laiteta fragojakaan mihinkään.

Sit vielä naurattaa, kun kaikki sanoo sverin sabomapin olevan niin ylivoimainen. Ei vissiin ajattele omia mappejaan yhtään enempää. Sverin A on kyllä helppo puolustaa, mutta B ei ja C vuotaa kuin seula. Valorilla vuotaa A ja B pahasti, mutta C on ihan uskomattoman helppo puolustaa. Ravenilla taas A on helppo pitää, B kohtalaisen helppo pitää ja C on kohtalaisen helppo pitää.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Meitsi on sverin riveissä ja ainakin sabotaasissa jokainen peli tuntuu olevan hyökkäystä valoria vastaan ja mä vielä aina oon käskyn mukaan hyökkäämässä A:lle. Eli häviötä, kun tiimityötä ei löydy, tiimi täynnä huonoja pelaajia ja hyvällä mäihällä valor päästetään vielä camppimaan siihen lähelle spawnia. Pitäis joku keino keksiä, että sais vähän vaihtelua. Edes välillä hyökkäämään sinne B:lle.
jne. jne.

Oon kans sverin leivissä ja mulla taitaa olla 3 tappioo sabon puolustukses, C:tä on joutunu puolustaa varmaan sen 10 kertaa. Sabossa pelitunteja kumminkin varmaan jo parinkymmenen korvilla. En ole kyllä tainnu pelata kun muutaman erän random porukalla ekan illan jälkeen joten en tiedä miten se puolustus niilä sujuu.

Hyökkäämään oon päässy varmaa tolla samalla suhteella kun joku tuolla aiemminkin huuteli eli ehkä kaks matsii kymmenest. Tosin Ravenia vastaan oon päässy hyökkää vain 2-3 kertaa.

hyökkäysten voitot tais olla n. 50/50 viimeeks kun katoin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mikä ihime muuten on siinä että ihimiset kommentoi MAGista noita respawni aikoja. Siis että ovat liian pitkät. Ja siihen sävyyn niinku pelintekijät ei olisi osanneet tehdä peliä jossa spawnia ei tartte ootella. Hämmentynyt on hän.

BTW tämä MAG yhteisö on kätevä mutta satunnaiselta lukijalta (ei välttis rekannu tjms.) jää nämä keskustelut hämärään. MAG kun on sellanen peli, että ansaitsisi nostetta.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Eilen kävin hakemassa omani. Piti ottaa niskasta kiinni ja raahautua sinne kaupungille, kun yleensä itsellä tuppaa käymään sillä tavalla, että ostelen pelejä vasta sitten kun suurin osa suomalaisista on jo häipynyt. No joo eli itseasiaan sitten. Liityin aluksi SVERiin ja pelailen sillä siihen max rank ja siirryn sitten johonkin toiseen. Kaksi peliä eilen tuli ehdittyä pelaamaan ja oli oikeen loistava räiskintä. Näppäimet, ohjattavuus ja muutenkin kaikki oli kunnossa. Tänään sitten pitäisi vähän enemmän koittaa päästä pelailemaan.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

No huhhuh, ei mikään ihme, että porukka sanoo lmg:tä ylivoimaiseksi. Tappoja tulee ilman, että tarvii ees tähdätä. Ja joku ihmeen aimbottikin tuohon on kiinnitetty, kun osumat sattuu kummasti menemään päähän tosi usein. Kannatti tuhlata 3000 respec-pistettä tuohon. Tuosta vielä sekin hyöty, että pisteitä jäi 5 kpl ylimääräiseksi, joten elintärkeitä pisteitäkin sai periaatteessa siis lisää.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

No huhhuh, ei mikään ihme, että porukka sanoo lmg:tä ylivoimaiseksi. Tappoja tulee ilman, että tarvii ees tähdätä. Ja joku ihmeen aimbottikin tuohon on kiinnitetty, kun osumat sattuu kummasti menemään päähän tosi usein. Kannatti tuhlata 3000 respec-pistettä tuohon. Tuosta vielä sekin hyöty, että pisteitä jäi 5 kpl ylimääräiseksi, joten elintärkeitä pisteitäkin sai periaatteessa siis lisää.

Itse taas en saanut oikein mitään aikaiseksi lmg:llä. Olisi pitänyt varmaan pidempään testata jos se olis siitä vaikka lähtenyt liikkeelle.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

No huhhuh, ei mikään ihme, että porukka sanoo lmg:tä ylivoimaiseksi. Tappoja tulee ilman, että tarvii ees tähdätä. Ja joku ihmeen aimbottikin tuohon on kiinnitetty, kun osumat sattuu kummasti menemään päähän tosi usein.

Etukahva ja punapiste tähtäin parantavat osumatarkkuutta, mutta ilman niitä tuolla ei osu mihinkään. Ainakaan omilla taidoilla. Itse häiritsi tuon hitaus, ja etenkin lippaanvaihto joka aina tuntui osuvan siihen pahimpaan hetkeen :D Osaavissa käsissä kyllä tekee pahaa jälkeä, ja kun saa hyvät asemat vaikkapa puolustuksessa, niin full-spec kk tuliasema on hyökkäjääle paha pelote.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

No nyt on eilisestä asti ollut ihan suht pitkiä sessioita takana ja alkuinnostuksen jälkeen fiilikset ovat hieman pettyneet. Lähinnä pettymys koskee tuota kaikista suurinta sotamuotoa eli dominationia. Kauhean sekava meininki kun joka puolelta sataa morkulaa ja tuntuu, että ruudunpäivitys laskee suht paljon pahimmissa kohtaamisissa ja siinä ei sitten ainakaan itse osu mihinkään.

Sitten tosiaan tuntuu, että nuo LMG:t on ylitehokkaita. Itse kun tykkään käyttää rynkkyjä, niin kyrsii kun vaikka kuinka upottaa lyijyä joihinkin, niin silti ne tyyliin kerkeää kääntyä ja napsauttaa pari osumaa ja se on sitten siinä. Kerran sain LMG:n Valorilta ja siinä oli ainakin punapistetähtäin, gripistä en ole varma, niin sillä naputteli varsinkin puolustuksessa turhan helpon tuntoisesti vihuja kauaskin. Rynkyllä taas tuntuu, että mikä nallipyssy tämä on kun punanen välkkyy mutta vihut senkun juoksee. Itse en kuitenkaan periaatteestakaan rupea mitään über-LMG:tä käyttämään vaikka sillä pärjäisikin.

Pitää vielä katsella tässä jonkun aikaa ja testailla, että nappaisiko tämä peli kuitenkin. Ehkä nuo hieman pienemmät pelimuodot sopivat minulle paremmin kuten Sabotage tai se kulkuneuvon pölliminen. Mitäs porukka noin yleensä pelaa?
 
Ylös Bottom