Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua
Sais tulla joku päivitys mikä mahdollistaisi kokonaisen joukkueen saamisen samaan grouppiin, elikkä sen 4x8 pelaajaa. Tällä hetkellä hieman vaikeeta saada monta grouppia samaan peliin.
Tuosta on tuliset keskustelut virallisilla foorumeilla. Tässä on omat ongelmansa, koska peli on suunniteltu Pertti Perujamppa mielessä. Otetaanpa esimerkki. Eli väännän rautalangasta oman mielipiteeni miten tässä tulee käymään, jos matsi on optimitilanteessa olevat tavikset vastaan harjoitellut klaani. Ensiksi kuitenkin sanon, että en vastusta tuota Ekkun ehdottamaa muotoa mikäli peliin tulee muutoksia. Muutosehdotuksista viestin lopussa.
Pertillä on 7 kaveria, jotka pelaa myös MAG:a. Samassa tilanteessa on myös Per-Erik Ruotsista, Günther Saksasta ja Billybob Yläbamasta. Jokainen haluaa saada pelistä hupia ja voittaakin. Sattumalta Pertti, Per-Erik, Günther ja Billybob päätyvät samaan peliin Sabotagessa ystäviensä kanssa. Jokainen ryhmä juttelee niitä näitä ja sitten peli alkaa. Ryhmänjohtajat jakavat komentonsa, hyvällä tuurilla joku pelaajista, joka on joukkueenjohtaja antaa valistuneita neuvoja kaikille neljälle ryhmälle. Kaikki ovat kuitenkin tuntemattomia toisille ja vaikka yritys olisi kova, niin silti aukkoja syntyy.
Vastapuolella taas on Team Plan-A-Lot -klaani. 32 pelaajaa, jotka treenaa porukalla jokaista karttaa hartaasti ja huolella. Muutama sniper toimii spotterina ja ilmoittaa aukkopaikat puolustuksessa joukkueenjohtajalle, joka hihkaisee ryhmille muutaman ennakkoon suunnitellun kuvion koodiavaimen ja perään "GOGOGO!". Yksi puoliryhmä lähtee varovaisesti etenemään kohti C-pläntti, samalla kun muut ryhmät ottavat sotilaallisen tarkasti suunnitellun suunnitelman voimin haltuunsa A:n ja B:n. Tai oikeastaan he ottavat ne haltuunsa vasta, kun kommandona toimiva puoliryhmä on asemoinut C:n ympäristöön viuhkamiinat ja ovat turvanneet ympäristön kaikelta mahdolliselta. Tässä vaiheessa joukkueenjohtaja saa viestin että "Perimeter secured".
Sitten lähtee vyörytys. Pertti, Per-Erik, Günther ja Billybob jyrätään nopeammin kuin kukaan osaa arvatakaan. Peli on ohi viidessä minuutissa. Sankarinelikkomme kavereineen katsoo televisioruutua haavi auki ja miettii mitä tapahtui. Siinä vaiheessa kun tämä käy kolmannen, neljännen ja viidennen kerran, Pertti kavereineen lopettaa pelin äärimmäisen vittuuntuneena. Näin käy ilta toisensa jälkeen, kunnes Pertti sanoo ettei enää jaksa ja myy oman pelinsä, Kaverit seuraavat pian esimerkkiä. Kellään ei ole kivaa. Pelaajamäärät romahtavat ja pian linjoilla on vain klaaneja. jotka jonottavat tuntikausia jotta pääsisivät pelaamaan. Heilläkään ei ole pian kivaa ja peli unohdetaan jonnekin laatikon pohjalle.
Kärjistetty esimerkki, myönnetään. Oletan monia asioita tapahtuvaksi yhtäaikaa. Mutta jos tuosta toteutuu edes osa siinä vaiheessa kun klaanit pääsevät vapaasti tantereelle samoihin pelijonoihin kuin kaikki muut, niin aina kun vastassa on klaani, niin porukka häipyy paikalta.
Mutta jos peliin tulee erikseen klaanijonot ja vapaat jonot, niin sitten hommassa ei ole ongelmaa. Klaani saa 32 pelaajaa kasaan -> Sabotage-jono. 64 pelaajaa -> Acquisition. 128 - Domination. Jos on vajaita pelaajamääriä, esim. 72 pelaajaa, niin jakaannutaan sopiviin satseihin ja painutaan niille osoitettuihin jonoihin.