Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MAG: Yleistä keskustelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jos ei tiimeihin mahdu on perustettava oma, kyllä siellä aina vapaita sotureita on. Itse odottelin eilen jonkin aikaa kutsuja muttei tullut, perustin oman ryhmän johon sitten kutsuttiin pelien väliajoilla aina uusia kunnes lopuksi ryhmä olikin täynnä. Muistakaa sitten pistää se rasti 'Avoimet kutsut sallituja' päälle että muutkin kuin ryhmän vetäjä pääsevät tekemään kutsuja.

Ei vaan ei tiimiin löytynyt porukkaa (vai enkö vain ymmärtäny vihjettä ;))
Nyt muuten hokasinki, että olikin eka ilta ilman KFINiläisiä! Hyvin on kyllä ollu porukkaa linjoilla.

Uusista taikka yleistyvistä taktiikoista todistin eilen singolla bunkkerin kk:n tuhoamista. Tuolla tavalla saa äkkiä ison aseen pois pelistä. Ja se on todella hankala korjata taistelun tiimellyksessä. Sen jälkeen APC:lläkin uskaltaa tulla viereen.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ei vaan ei tiimiin löytynyt porukkaa (vai enkö vain ymmärtäny vihjettä ;))
Nyt muuten hokasinki, että olikin eka ilta ilman KFINiläisiä! Hyvin on kyllä ollu porukkaa linjoilla.

Uusista taikka yleistyvistä taktiikoista todistin eilen singolla bunkkerin kk:n tuhoamista. Tuolla tavalla saa äkkiä ison aseen pois pelistä. Ja se on todella hankala korjata taistelun tiimellyksessä. Sen jälkeen APC:lläkin uskaltaa tulla viereen.

Mä heitin eilen muutaman viestin klaanilistalla oleville, et mahtuuko mukaan? Ja toinen viesti tuotti jo tulosta. Eli hyvin pääsin porukkaan mukaan ja aina kun joku lähti pois niin uusia oli tulossa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mitäs porukka veikkaa siitä et pysyykö tää vielä pitkään suosittuna pelinä ku ite oon saamassa rahat kasaan vasta tossa 10.-15. päivän tienoilla että onko sillon jo liian myöhästä hankkia peliä vai mite?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mitäs porukka veikkaa siitä et pysyykö tää vielä pitkään suosittuna pelinä ku ite oon saamassa rahat kasaan vasta tossa 10.-15. päivän tienoilla että onko sillon jo liian myöhästä hankkia peliä vai mite?

Tulee pysymään. Tälläistä herkkua ei ole saatu vuosiin ja tuskin tullaan ihan heti vastaavaa näkemään. Tiimipelaaminen jo heti publatasolla kuitenkin jotain ainutkertaista. Suuret kahdeksan hengen suomi-squadit takaavat joka illaksi addiktoivia pelihetkiä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tulee pysymään. Tälläistä herkkua ei ole saatu vuosiin ja tuskin tullaan ihan heti vastaavaa näkemään. Tiimipelaaminen jo heti publatasolla kuitenkin jotain ainutkertaista. Suuret kahdeksan hengen suomi-squadit takaavat joka illaksi addiktoivia pelihetkiä.

Tulee pysymään. Vieläkin kuitenkin pitää yrittää toivoa että Zipperin jaksaisi vääntää kasaan jonkinnäköistä privateservusysteemiä, että saisi ihan virallisia klaanimatsejakin aikaiseksi, se vasta herkkua olisikin. (kunhan ei mene samallaiseksi kuin socomin loppuaikoina, joka matsin jälkeen vitutti... se söi aika pahasti mielenkiintoa peliin)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Bunkkereista saa singoilla hajalle tornit mutta miten saako itse bunkkereita tai muita kohteita tuhottua singoilla, kranaateilla tai vaikkapa keskityksillä?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Bunkkereista saa singoilla hajalle tornit mutta miten saako itse bunkkereita tai muita kohteita tuhottua singoilla, kranaateilla tai vaikkapa keskityksillä?

Omasta mielestä bunkkeri on muutamia kertoja hajonnut tykistökeskityksessä, mutta on toisaalta ihan mahdollista, että siellä oli jo pommi kiinni ja räjähti vaan sopivaan aikaan. Ei sitä ehdi niin tarkasti tarkkailemaan ihan kaikkea, mitä tapahtuu.

Proximity chat on kyllä hieno ominaisuus. Eilen nauratti niin paljon sen takia. Tapoin ~10 heppua alle minuutin sisällä + osa vielä uudestaan, kun herätettiin henkiin. Siellä ne kertoivat, missä oon, mutta ei kukaan onnistunut siitä huolimatta tappamaan (ja olin vielä tosi avoimessa paikassa). Samassa matsissa vielä pari näistä yritti C:lle takakautta (oon siis s.v.e.r -tiimissä) ja tapoin ne, niin sieltä kuului, kun ne pohti, että koodaanko mä. Ilmeisesti tiesin liian hyvin aina, että missä ne on. :)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Omasta mielestä bunkkeri on muutamia kertoja hajonnut tykistökeskityksessä, mutta on toisaalta ihan mahdollista, että siellä oli jo pommi kiinni ja räjähti vaan sopivaan aikaan. Ei sitä ehdi niin tarkasti tarkkailemaan ihan kaikkea, mitä tapahtuu.
Pataljoonankomentajalla on käytössä Tactical Asset, jolla voi tuhota yksittäisen, pommilla viritettävän kohteen. Eli siis bunkkeri, ajoneuvovarikko, heittimistö jne. Voinut olla tommonenkin.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Mahtava peli, mutta sen kehittymiseen ihannetasolle menee vielä paljon aikaa. Olen pelaillut tässä parisen iltaa ja olen vasta 8-tasolla, mutta taisteluja on takana runsaasti. En ole vielä kertaakaan ollut ryhmässä, jossa ryhmänjohtaja (saati ylemmät upseerit) antaisi taistelussa sanallisia käskyjä tms. ohjeita. Yleensä ryhmän muutamat mikilliset jäsenet puhuvat paskaa ja naureskelevat taistelun tiimellyksessä. Ja olen siis S.V.E.R.issä.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Onko kukaan huomannut sellaista että kranaatilla ei tuppaa tulemaan kuin yksi tappo per kranaatti. En ole kertaakaan nähnyt kenenkään saavan double tai multikilliä käsikranaatilla, enkä ole siihen kyennyt itsekään vaikka on tullut niitä viskottua vaikka minkälaisiin muurahaispesiin. Yleensä kaikki objektikopit on vihua täynnä, ja vain yksi kuolee. Tai ainakin vain yksi tappoilmoitus alanurkkaan. Jos tappaa nopeasti kiväärillä kaksi niin näkyy molemat tapot alekkain. Sanokaa nyt joku että olette todistettavasti tappaneet kaksi tai useamman yhdellä nadella niin pääsen tästä myytistä eroon. Ettei ole mikään bugi. Toivottavasti menee huonon tuurin piikkiin :)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Tai ainakin vain yksi tappoilmoitus alanurkkaan. Jos tappaa nopeasti kiväärillä kaksi niin näkyy molemat tapot alekkain. Sanokaa nyt joku että olette todistettavasti tappaneet kaksi tai useamman yhdellä nadella niin pääsen tästä myytistä eroon. Ettei ole mikään bugi. Toivottavasti menee huonon tuurin piikkiin :)
Kranaatilla näyttää jostain syystä vain yhden tapon "killzonella". Tarkkaile kokemuspisteitä joita tapoista tulee. Jos tulee esim. +10XP niin kyseessä on tuplatappo.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Onko kukaan huomannut sellaista että kranaatilla ei tuppaa tulemaan kuin yksi tappo per kranaatti. En ole kertaakaan nähnyt kenenkään saavan double tai multikilliä käsikranaatilla, enkä ole siihen kyennyt itsekään vaikka on tullut niitä viskottua vaikka minkälaisiin muurahaispesiin. Yleensä kaikki objektikopit on vihua täynnä, ja vain yksi kuolee. Tai ainakin vain yksi tappoilmoitus alanurkkaan. Jos tappaa nopeasti kiväärillä kaksi niin näkyy molemat tapot alekkain. Sanokaa nyt joku että olette todistettavasti tappaneet kaksi tai useamman yhdellä nadella niin pääsen tästä myytistä eroon. Ettei ole mikään bugi. Toivottavasti menee huonon tuurin piikkiin :)

nuubituubilla tullut saatua 4 tappoa yhdellä nadella. Käsikranaatilla vaikeampi saada useampaa kun ehtii väistämään räjähdyksen. Alkaa peli olla jo siinä vaiheessa että korkeampilevelisillä on räjähdyskestävyys ja 120hp niin kranaattispämmi ei tehoa niinkään.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Onko kukaan huomannut sellaista että kranaatilla ei tuppaa tulemaan kuin yksi tappo per kranaatti. En ole kertaakaan nähnyt kenenkään saavan double tai multikilliä käsikranaatilla, enkä ole siihen kyennyt itsekään vaikka on tullut niitä viskottua vaikka minkälaisiin muurahaispesiin. Yleensä kaikki objektikopit on vihua täynnä, ja vain yksi kuolee. Tai ainakin vain yksi tappoilmoitus alanurkkaan. Jos tappaa nopeasti kiväärillä kaksi niin näkyy molemat tapot alekkain. Sanokaa nyt joku että olette todistettavasti tappaneet kaksi tai useamman yhdellä nadella niin pääsen tästä myytistä eroon. Ettei ole mikään bugi. Toivottavasti menee huonon tuurin piikkiin :)

Kyllä niitä kärpäsiä saa tiputettua useamman yhdellä naatilla. Olen itse todistanut tämän (väärältä puolen tosin :() sabotaasissa, kun joukkueen kanssa oltiin pistettä suojelemassa ja nips, tuli toooodella hyvin tähdätty kranu seinän yli. Siinä oli sitten pulisemista ja kiroamista, kun koko neljän hengen poppoo pisteeltä päästi kylmän pierun ja vihollinen otti pisteen haltuun puolivahingossa...
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Kranaatilla näyttää jostain syystä vain yhden tapon "killzonella". Tarkkaile kokemuspisteitä joita tapoista tulee. Jos tulee esim. +10XP niin kyseessä on tuplatappo.

Jotain tällaista arvelinkin. Kiitos vahvistuksesta! Nyt uudella innolla nadeilemaan :)
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Hehe, mihin tässä mitään squadia kaipaa. Omat päätti olla ovelia ja jäivät hyökkäyksessä valoria vastaan sniputtamaan kotibaseen (ilmeisesti muista ryhmittyneistä siirtyneitä "s.v.e.r. on overpowered!!!!11" pellejä). Meitsi otti ja piti A:n sitten about yksin. Jukolauta, että tuli tappoja ja pisteitäkin oli lopulta yli tuplasti kakkoseen. Onneksi lopulta sitten omat päätti valua myös avuksi, kun totesivat, että tuohan pitää yksin tota A:ta. B:n sai charlie ja delta -squadit sit myös lopulta haltuunsa, mutta eipä noin huonolla tiimillä ollut mitään mahiksiakaan sitten siinä 4 minuutissa edes päästä C:lle. Ehkäpä pitäis kohta jo hakea tuohon kfs-klaaniin, että sais vähän järkevämpää peliseuraa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Pitäiskö laittaa pystyyn strategia keskustelu ja jopa joukkueittain "sver, valor.." jne.
Näin voisi keskustella miten vallataan telttamappi jne jne..tietty pääsisi kurkkimaan miten toiset miettii valtaamista ja miten toiset puolustamista mutta jos nuo on samassa keskustelussa menee jutut varmaan sekaisin.

Mun mielestä näistä olisi hyvä keskustella niin voisi kokeilla pelissä sitten niitä juttuja mitä täällä tulee mieleen.

ja sit asiaan..

Nyt on siinä telttamapissa lyöty päätä seinään kun on valor oppinut sitä puolustamaan.

Mun mielestä siinä voisi koittaa taktiikkaa jossa 1 joukkue ottaa B:n ja 3 A:n. näin syntyy mielikuva siitä, että molempia vallataan mutta A todennäköisesti saadaan jyrättyä ylivoimalla. Sen jälkeen pitää jäädä ainakin 1 tiimi puolustamaan A:ta ja 1-2 tiimiä auttamaan B:n valtaamisessa.

Nyt ei tuo taktiikka 2 tiimiä molempiin toimi koska vihulla on sama taktiikka ja heillä on suht helppo työ puolustaa kun tietävät mihin ollaan menossa sekä pystyvät kiipeilemään torniin ja katoille. Hyökkääjän pitää saada luotua hetkellinen ylivoima aikaiseksi jotta valtaus onnistuu.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Ehkäpä pitäis kohta jo hakea tuohon kfs-klaaniin, että sais vähän järkevämpää peliseuraa.

Ilman muuta mukaan saitin klaanitoimintaan! Eilenkin saatiin tehtyä nopeasti strategisia siirtoja, kun kaikki ymmärtävät puhuttua sanaa ja henki on jatkuvasti hyvä. Ryhmän sisäinen dynamiikka ja ymmärrys toisten tekemisten päälle ihan toisella tasolla. Eikä kaikkien tartte olla suuna päänä äänessä, riittää kun on osa tiimiä ja tekee parhaansa. Viihdettä, yhteisöllisyyttä ja aitoa taisteluhenkeä.

p.s. mikrofoni ois kiva.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Onko kukaan huomannut sellaista että kranaatilla ei tuppaa tulemaan kuin yksi tappo per kranaatti. En ole kertaakaan nähnyt kenenkään saavan double tai multikilliä käsikranaatilla, enkä ole siihen kyennyt itsekään vaikka on tullut niitä viskottua vaikka minkälaisiin muurahaispesiin. Yleensä kaikki objektikopit on vihua täynnä, ja vain yksi kuolee. Tai ainakin vain yksi tappoilmoitus alanurkkaan. Jos tappaa nopeasti kiväärillä kaksi niin näkyy molemat tapot alekkain. Sanokaa nyt joku että olette todistettavasti tappaneet kaksi tai useamman yhdellä nadella niin pääsen tästä myytistä eroon. Ettei ole mikään bugi. Toivottavasti menee huonon tuurin piikkiin :)
Yhdessä sabo-puolustuksessa sain yhdellä naatilla kolme nurin (+15), ilman käskybonuksia siis.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Välihuomio peliin liittyen. Uusimmassa pelit lehdessä ei ollut yhtään ainoatakaan kuvaa magista. Ei edes kirjain yhdistelmää "MAG" missään. Tulevat osiossakaan ei tätä mainittu. Olenko ihan pihalla jos väittäisin, että tämä MAG ei ole mikää pikku marginaali ilmiö josta pelimedian ei kannata olla ajantasalla.

Jos pelitlehden tavoite on venyttää arvostelua siihen pisteeseen, että osaavat edes vähän enemmän siitä jotain kertoa, niin se on toki hieno juttu. Olisivat kuitenkin voineet jotain pelistä kertoilla, sillä eivät pääse arvostelun mahdollistavaan kokemukseen missään yhdessä kuukaudessa.

Tuli vähän sellainen olo, että... huhhuh... mikä minuun on iskenyt kun tämä peli mielestäni on nyt se maailman kovin juttu koskaan ikään ja pelitlehti ei edes noteeraa sitä. :confused:

attes sanoi:
Pitäiskö laittaa pystyyn strategia keskustelu ja jopa joukkueittain "sver, valor.." jne.

Tuossa voisi olla ideaa. Ehkä vähän hölmöä keskustella kaikkien kanssa taktiikoista kun asiat saattaa koskea kuitenkin vain sitä yhtä ryhmää tai klaania. Toki tuolla yleisessä klaanikeskustelussa voi heittää läppää strategioista suuremmassa mittakaavassa.
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Yhdessä sabo-puolustuksessa sain yhdellä naatilla kolme nurin (+15), ilman käskybonuksia siis.

C-hyökkäyskohteisiin heitän aina yhden naatin huoneeseen (jos ei omia sisällä :)), yleensä tuottaa tulosta, parhaimpana 4 (+20) ja helppo sisäänkävely ja valtaus kun yksi vielä piikitteli itseään nurkassa :-)
 
Ylös Bottom