Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tarina imas kunnolla mukaansa, niin jäi kaikki sivujutut odottamaanNopeasti on kyllä porukka pelin pelannut läpi . Toisaalta eihän tuo tarina kovin pitkä ole, jos keskittyy päätehtäviin. Itse olen touhunnut oikeastaan kaikkea muuta ja päätarinassa olen ehkä noin puolenvälin tienoilla.
Täällä kanssa prosentit jo kuudessa kymmenessä, mutta päätarinaa on pelattu niin säästellen kun voi. Jostain syystä nuo sivutehtäväaktiviteetit tempaisee mukaansa vaikka ei ne mitään erikoisia ole ja kartta huutaakin tyhjyyttään niistä.
Esimerkiksi challengejen taustatarina pakotti vetämään challenget putkeen, koska kyseessä oma lempi pahis ja en hänen mukana oloaan etukäteen tiennyt.
Eilen meni yömyöhään niitä petolinnun perseitä metsästäessä ja sain Kravenin ympärille taas vähän enemmän lihaa ja nyt taas päätarinassa tiedän hahmosta paljon enemmän, joka lisää tarinan mielenkiintoa.
Tehtävästä riippuen sivutehtävät toteuttaa täysin samaa kaavaa, tarjoten ei mitään uutta, mutta kun niitä on tyyliin vain kymmenen laatuaan niin tulee helposti semmonen "no hoidetaan nämä nyt kerralla pois", ja sitten ne on tunnissa hoidettu ja that's it. Itse olen viime vuosina hukkunut peleissä sivutehtäviin jotka ei juuri eroa toisistaan mutta niitä tahkotaan toistakymmentätuntia, sitä täysin samaa tarpomista, joten tässä tekijät onnistuneet erinomaisesti löytämään balanssin sivutehtävien määrän suhteen
On tässä parannettukki imoMiten olis tehää parempia sivutehtäviä eikä vaan vähentää tuhannesta samasta tehtävästä sataan ja sanoa sitä jotenkin parannukseksi.
Tuohon liittyen, niin olen aika varma, että Harrystä tulee Green Goblin, kun Norman pyysi G-seerumia siinä lopussa, niin sen takia eivät tappaneet sitä kokonaanMielestäni olisi toiminut paremmin jos Harry olisi kuollut ja Norman olisi laskeutunut helikopterilla paikalle, kun Peter kantaa Harryn ruumista ulos. En pitänyt kovin uskottavana sitä miten Norman reagoi tuohon pelin tapahtumaan, kun hän kuitenkin näki miten Venom hallitsi Harrya.
Voi hyvin olla. Itse uskon kuitenkin, varsinkin sen lopputekstien jälkeisen kohtauksen jälkeen, että Normanista tulee Green Goblin. Siinä G-seerumi kohtauksessa Normanilla oli myös joku vihreä villapaita päällä . Uskottavampana tälle käänteelle olisin nähnyt sen, että Harry olisi kuollut. No, saapi nähdä mitä Insomniac keksii!Tuohon liittyen, niin olen aika varma, että Harrystä tulee Green Goblin, kun Norman pyysi G-seerumia siinä lopussa, niin sen takia eivät tappaneet sitä kokonaan
Mutta koska saadaan Wolverine cameo Spider-Man peliin, kun Insomniac on vahvistanut niiden kuuluvan samaan universumiin
JuonestaLäpi meni täälläkin ja kokonaisprosentti 90 %. Vielä on hieman tekemistä platinaan, jonka varmasti tulen hankkimaan.
Oikeastaan kaikki olennainen pelistä onkin jo sanottu. Peli on täydellinen jatko-osa, joka otti kaikki hyvät asiat mukaan edeltäjistään, ja paranteli niitä siinä määrin missä mahdollista, tuoden myös uusia juttuja mukaan. Onkin mielenkiintoista nähdä miten Insomniac voi tästä enää parannella peliä, kun itselleni on ainakin vaikea keksiä kovin montaa asiaa, mitä voisi helposti tehdä paremmin. Toisaalta seittisinkoilu tuntui jo aiemmissa peleissä todella hyvältä, mutta niin vain sitäkin saatiin tähän paranneltua.
Sivutehtävien ja muun valinnaisen sisällön parantaminen voisi tietysti olla sellainen asia, mikä voitaisiin tehdä paremmin. Eteenpäin tässäkin oltiin menty, mutta näin mahtavassa pelissä on se selkeästi yhä pelin heikoimpia osa-alueita. Itse en myös juurikaan pidä niistä kohtauksista, joissa joudut pelaamaan esim. Mary Janella. Niin mahtava hahmo, kuin MJ onkin, niin koin pelaamisen hänellä lähinnä turhauttaviksi.
Kaiken kaikkiaan saimme kyllä taas yhden todella hienon pelin vuodelle 2023. Insomniac on kyllä todella ymmärtänyt minkälainen hahmo Spider-Man on ja peli tuntuu aidosti siltä, että se voisi olla animaatio/elokuva/sarjakuva, jota olet itse ohjaamassa. Pidin myös tarinasta enemmän kuin ykkösen tai Miles Moralesin. Tässä oli selkeästi synkempiä teemoja ja haettu hieman ehkä aikuismaisempaakin otetta. Kaikki pahikset olivat todella hyviä, Kravenia jo aiemmin kehuinkin ja myös Venom oli kyllä todella onnistunut. Ainoa kritiikki tarinan osalta liittyi pelin loppuun: Mielestäni olisi toiminut paremmin jos Harry olisi kuollut ja Norman olisi laskeutunut helikopterilla paikalle, kun Peter kantaa Harryn ruumista ulos. En pitänyt kovin uskottavana sitä miten Norman reagoi tuohon pelin tapahtumaan, kun hän kuitenkin näki miten Venom hallitsi Harrya.
Mahtava peli ja innolla kyllä odotan mitä Insomniac saa aikaan Wolverinen kanssa ja miten tämä Marvel universumi heidän käsissään kehittyy.