Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Vuoden paras peli jo nyt? Ihmettelen kovasti jos tänä vuonna tulee hienompaa pelikokemusta. Enemmän yllättynyt olen siitä, että Biowaren peli upposi näin hyvin, sillä aiemmin on kovin häirinnyt heidän tietyt valinnat peleissä ja juonissa. Viimeinkin käsikirjoitus on aikuista ja laadukasta, eikä sorru samanlaisiin lapsellisuuksiin tai ylilyönteihin kuten esim. Fallout 3. Muutamat päätökset pakottivat oikeasti istumaan hetken jos toisenkin ja miettimään mitä on valmis uhraamaan tai jättämään henkiin. Hahmot olivat niin hyvin kirjoitettuja, että heistä joutui oikein muuttamaan mielipidettä pelin aikana kun menneisyyttä valoitettiin. Esim. palkkamurhaaja Zaeedin kohdatessa olin ihan varma, etten moisesta juntista pitäisi, mutta mitä pidemmälle tarina meni ja mitä enemmän häntä esiteltiin, sitä enemmän alkoi mieheen lämmetä. Samoin kävi Mordinin kohdalla, joka useamman kymmenen pelitunnin aikana muodostui yhdeksi lempihahmoista. Jopa pelätty tatuoitu naissankari Jack yllätti moniulotteisuudellaan.

Tässä kaikki osui nappiin ja jokainen hetki oli toinen toistaan parempi ja hienompi. Jopa upea Uncharted 2 jäi jälkeen, mikä on suuri saavutus. Trilogian päätöstä odottaa kuin kuuta nousevaa.

Taisi olla ensimmäinen kerta kuin luin muita kuin lyttääviä mielipiteitä TitusPullo:lta. Taitaa olla EA:n palkkalistoilla :D

Pelissä on kyllä hauskoja viittauksia ME1:een, muihin peleihin ja vaikka mihin.
Äsken turretin hakkeroinnin jälkeen se ilmoitti "executing sudo command" tai jotain siihen suuntaan. Pelkkää windowsia käyttäneille ei välttämättä aukene...

Lopputekstit pyörii nyt ja oli kyllä aivan mahtavaa meininkiä tossa lopussa....

Nyt vaan täytyy odottaa, että Bioware julkasee lisää pelattavaa tähän :D

Ei toimi lisäkilkkeet. Sanoo että koodit on käytetty tms.

Tuolta ohjeet miten saa ilmaista lisäkilkettä peliin :D
Free Dr. Pepper codes for all - Xbox360Achievements.org

Täällä toimi täydellisesti ohjeet, kiitos noose vinkistä! Nyt on Shepikselle kolme käheetä visiiriä pärstää kaunistamassa. :)

Hiipu, tuossa prosessissa on aika tärkeä linkata koodi tuohon olemassa olevaan EA-tiliin johon pelisi olet rekistöröinnyt. Jos sellaista ei löydy en usko että koodeja saa käyttöön.
Kun homma toimii ilmestyy tavara mm. sinne Bioware Social Klubin latauslistaan.

EDIT: Tässä kiinnostuneille vielä kuvat noista visiireistä; Sentry Interface, Umbra Visor ja Recon Hood.

Teithän orjallisesti ohjeen mukaan?
Itse sain nuo yöllä otettua ja moni minua ennen.

Menihän se pelikin läpi.
Varsin huikea pläjäys, mutta mielestäni lopussa ei tullut samanlaista "eeppistä orgasmia" kuin ykkösessä. Jopa viimeisin ME1 läpipeluu (oli joko seitsemäs tai kahdeksas) iski kovempaa ja lopussa oli ns tärinät päällä.

Tarkoitus ei ole mollata kakkosta, se vaan ei ainakaan omalla eeppisyysmittarilla pääse aivan samoihin lukemiin kuin ykkönen. Ei tämäkään huono ollut ;)

Ehkä se johtuu siitäkin, että juoni tuntui jotenkin köykäsemmältä. Ykkösessä käytiin vaikka missä jäljittämässä Sarenia, ja selvittelemässä mysteeriä. Tässä on melkein alusta asti selvät sävelet mitä tulee tapahtumaan ja sitten vaan kerätään tiimi ja resurssit kuntoon, jotta voidaan lähteä kähinöimään.

Pelin tunnelmallisimmat hetket olivat ehkäpä heti alussa, kun
Normandy tuhoutuu ja Sheppis leijuu avaruuteen.

Siis tämähän ON aikamme Star Wars. Ei siitä pääse mihinkään. :D

Mulle tulee mieleen että tämä on Star Warsin ja Star Trekin sekoitus. Pelissä on toimintaa, mutta diplomatia toimii isona osana peliä.

Ja sit pieni kysymys spoileri tageissa, pelaajilta jotka ovat pelin läpäiseet:
Mitenkäs kun olen kaverin kanssa pelannut pelin läpi ja meillä kummallakin on kuollut se Salarialainen tohtori lopussa. Mitähän olen tehnyt väärin?

Olisi kiva tietää, kun se ukko vaan makaa kuoleena siinä viimeisen taistelun jälkeen.

Mitenkäs kun olen kaverin kanssa pelannut pelin läpi ja meillä kummallakin on kuollut se Salarialainen tohtori lopussa. Mitähän olen tehnyt väärin?

Oliko Mordin lojaali? Tuo myös riippuu siitä, että ketkä valitstit tekemään eri hommia lopussa.
Minulla Jack ei ollut lojaali ja hän kuoli monta kertaa, mutta vihdoin onnistuin pelastamaan kaikki eri kombinaatioiden jälkeen. Taisi myös se vaikuttaa, että ketkä otat omaan ryhmään taistelemaan.

Koska ketju on kuitenkin täynnä spoilereita(ilman tageja tai niiden kanssa), niin tulen toteamaan että peli on erittäin hyvä. Parasta sitten ykkösen. Paras Boxin peli ja yksi kaikkien aikojen peleistäkin itselle.

Kaikki muu kun on hyvää, niin asiat mitkä ärsyttävät enemmän tai vähemmän ranskalaisilla:

-Kun kerätään kauhea posse niin voisi sitten kolmosessa esim. saada vähän useamman kerralla mukaan. Esim. 1+4 ois jo fiksumpi. Toki vaatii sitten vastustajienkin säätämistä, mutta kuitenkin.

-Inventory oli ykkösessä paska, mutta sen kokonaan poistaminen on vähän siinä ja siinä... en oikein tykkää. Tyhmää kun vastustajilta ei jää oikein mitään mitä myydä tai haalia. Siis pl. ne erikseen tehdyt kerättävät asiat. Kaupankäynti on muutenkin mielestäni turhan paljon riisuttu ja se oli ykkösessä yksi pelin parhaita puolia. Miettiä mistä saisi mitäkin ja mistä ostaa mitäkin ja mihin myydä mitäkin. Tätä voisi kyllä selvästi kolmoseen kehittää. Enkä tykkää tästä ja melkeinpä suurin miinus ja tiputta kympistä kymppi miikkaan yhdessä muiden pikkuärsyttävyyksien kanssa

-Inventoryn poistamisen lisäksi muutenkin vähän turhan paljon karsittu hahmon kehitystä. Tosin selvää plussaa siitä tässä että hahmojen väliset erot on samalla saatu sopivasti korostettua.

-En tykkää siitä että jossain paikoissa(esim. ne muutamat "kaupungit") ei voi palata tiettyyn paikkaan enää, eli voi vahingossa jäädä sitten joku pikkutehtävä saamatta/tekemättä sen takia että peli päättää "teleportata" sinut takaisin pääkaupunkiin ja sieltä ei enää pääse sitten sinne "sivualueelle", vaikka aiemmin sinne pääsi hyvinkin helposti(juonen mukana siis).

edit:Niin ja joskus joukkuekaverit tuntuvat katoilevan, muutaman kerran tyttöystävän pelissä kaverit kadonneet kattoon ja sinne jääneet, ainakin hetkeksi.

Oliko Mordin lojaali? Tuo myös riippuu siitä, että ketkä valitstit tekemään eri hommia lopussa.
Minulla Jack ei ollut lojaali ja hän kuoli monta kertaa, mutta vihdoin onnistuin pelastamaan kaikki eri kombinaatioiden jälkeen. Taisi myös se vaikuttaa, että ketkä otat omaan ryhmään taistelemaan.

Lojaalius varmaan vaikuttaa positiivisesti, mutta GameFAQsin foorumillakin spekuloidaan onko kyseessä täysin random-tapahtuma. Ota posseesi mukaan niin ainakin pärjää :)

Taisi olla ensimmäinen kerta kuin luin muita kuin lyttääviä mielipiteitä TitusPullo:lta. Taitaa olla EA:n palkkalistoilla :D

Lisää vaan entisestään Mass Effectin statusta kun näin harvinainen tapahtuma osuu sen kohdalle.

Mutta onhan nyt viimeisen puolen vuoden sisään tullut yllättävän monta hyvää peliä. Uncharted 2, Modern Warfare 2, Demon's Souls ja Mass Effect ovat helposti sen verran kovia tapauksia että voi antaa huonon pelivuoden 09 anteeksi. Nyt tietty Red Dead Redemptioniä odotellessa on kovat odotukset, että voiko tämä vuosi nostaa rimaa pitkästä aikaa suht korkealle.

Lisää vaan entisestään Mass Effectin statusta kun näin harvinainen tapahtuma osuu sen kohdalle.

Kohta lätkitään uusien Massojen koteloihin tarroja.
"Hyvä peli" - TitusPullo :D

Ja asiaan.
Onkos kukaan ehtinyt Insanitylla vetää?
Minkälaisella hahmolla ja kokoonpanolla?
Itse taidan jatkaa tuolla ME1:stä importatulla Adeptilla joka päätyi levelille 28 ekan läpipeluun jälkeen. Ei ehkä helpoin tie, mutta soltulla olisi ehkä liian helppoa.

Tarkoitus ei ole mollata kakkosta, se vaan ei ainakaan omalla eeppisyysmittarilla pääse aivan samoihin lukemiin kuin ykkönen. Ei tämäkään huono ollut ;)

Ehkä se johtuu siitäkin, että juoni tuntui jotenkin köykäsemmältä. Ykkösessä käytiin vaikka missä jäljittämässä Sarenia, ja selvittelemässä mysteeriä. Tässä on melkein alusta asti selvät sävelet mitä tulee tapahtumaan ja sitten vaan kerätään tiimi ja resurssit kuntoon, jotta voidaan lähteä kähinöimään.[/SPOILER]
Tarinallisestihan jatko-osa etenee vain murto-osan siitä mitä ensimmäisessä tapahtui. Mutta itse näen tämän köykäisyyden toisella tavalla: ME2 on enemmänkin tarina ryhmästäsi ja sen suurista persoonista kuin eeppinen maratooni aikaa vastaan. Jakto-osa antaa myös niin paljon faneille takaisin että tuon eeppisyydenkin mittaisin enemmänkin säväreissä kuin räjähdyksissä. Koska itse kiinnyin suunnattomasti kanssamatkustajiini oli matka sitäkin arvokkaampi. Koska sellaista todella painostavaa uhkaa ei ollut kuin oikeastaan loppu metreillä oli galaksiin ja sen asukkaisiin tutustuminen sitäkin palkitsevampaa.

Vähän niinkuin Finteligens ft. Lauri Tähkä laulavat: "meille matka on päämäärä" :D

Mutta onhan nyt viimeisen puolen vuoden sisään tullut yllättävän monta hyvää peliä. Uncharted 2, Modern Warfare 2, Demon's Souls ja Mass Effect ovat helposti sen verran kovia tapauksia että voi antaa huonon pelivuoden 09 anteeksi.
Noh, en minä nyt Pulloa ihan puhtailla papereilla tästä heitosta päästäisi lävitse ;)

Nyt on seikkailu saatettu loppuun veteranilla ja 30 tuntia ja rapiat meni. En tiedä jaksaako uutta peliä heti aloittaa, kun tuli aika perusteellisesti kaikki tehtävät tehtyä ja paikat tutkittua. Mahtava peli, ei muuta voi sanoa. Tykkään pirusti siitä että samalla Shepardilla voi pelata kaikki kolme Mass Effectia läpi. Tulisipa jo kolmas osa että yltiöhyvis Shepardini pääsisi taas toimiin ;).

Höpsis, MW2 oli vioistaan huolimatta erinomainen yksinpeliltään. Moninpeliä on harmillisen vähän pelattu, mutta siinä on hyvin pitkälti samat plussat ja miinukset kuin edellisessäkin. Sen sijaan Special Missions osuus on hyvin onnistunut.

Itsellä Mass Effect 2 alkaa insane tasolla heti kun ensimmäinen osa on pelattu kertaallen läpi ja hahmo importattu peliin. Vaikka nykyinen Shepard onkin mieluinen, olisi hienoa saada käytyä koko tarina tähän pisteeseen alusta asti uudestaan. Varsinkin kun pääsisi näkemään miten paljon ne ensimmäisessä pelissä tehdyt päätökset vaikuttavat jatko-osaan.

Varsinkin kun pääsisi näkemään miten paljon ne ensimmäisessä pelissä tehdyt päätökset vaikuttavat jatko-osaan.
Tuohon ihan ohjeistuksena sanottakkoon että melkein kaikki sivutehtävät kannattaa kuitata ensimmäisen osan kohdalta. Nimittäin oikeastaan kaikki tehtävät mitä itse ensimmäisessä väänsin(en ehtiynyt kuitata kuitenkaan kaikkia); näihin on viitattu tavalla tai toisella tässä jatko-osassa. Tarkkana kannattaa olla erityisesti radiolähetysten, sähköpostien ja satunnaisten henkilöiden keskusteluja kannattaa salakuunnella, koskaan ei tiedä mitä siellä puhutaan ;)
Mahtava peli, ei muuta voi sanoa. Koskahan se kolmonen julkaistaan? :P
Kovimmat huhut liikkuvat alkuvuoden 2011 ympärillä mutta oma heitto menee sinne 2011-12 vaihteseen.
Kolmosen työstäminenhän aloitettiin jo ennen kuin Massakakkonen toimitettiin hyllyille.

Nyt on pienellä ihmisellä todella kovia hankaluuksia käsittää, mitä helvettiä siellä Verkkokaupankin puolella puuhataan.

Tilannehan on nyt se, että CE:t ovat jo viikon myöhässä. Verkkokauppa on vastaanottanut ison kasan näitä, mutta jostain käsittämättömästä syystä ovat tunkeneet yli 30 kappaletta myymälöihinsä virumaan, vaikka läheskään kaikille ennakkotilaajille ei ole postitettu paskaakaan. Itse lukeudun näihin.

Vai onko tässä nyt kyse sitten siitä, että saadaan mahdollisimman paljon myyntejä turvattua, ja lähetetään sitten niille pelinsä tilanneille se kappale muutaman viikon tai kuukauden päästä, kun varastontäydennys on stabiilia. Oli miten oli, vituttaa kyllä Verkkokaupan toiminta ja urakalla.

Vai onko tässä nyt kyse sitten siitä, että saadaan mahdollisimman paljon myyntejä turvattua, ja lähetetään sitten niille pelinsä tilanneille se kappale muutaman viikon tai kuukauden päästä, kun varastontäydennys on stabiilia. Oli miten oli, vituttaa kyllä Verkkokaupan toiminta ja urakalla.

Myymälöiden varastot ovat täysin erillisiä päävarastosta josta siis postitse tilatut versiotkin lähetetään. Eivätkä myymälöiden saldot taida sisältyä noihin viimeksi saapuneisiin eriin. Päävarastoon saapuneet kappaleet lähetetään (tai jätetään odottamaan noutoa) tilausjärjestyksen mukaan.
Ilmeisesti et ollut ainakaan 37 ensimmäisen tilaajan joukossa...

Verkkokaupan toiminnassa ei ole mitään ihmeellistä, kun sitä vähän tarkemmin ajattelee.
I feel your pain enivei...

Ylös Bottom