Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Sitten täytyykin pohtia laittaako normiversion kiertoon vai säilyttääkö hyllyssä... :confused:
Tuota olen pohdiskellut tässä viime aikoina itsekin. Ei kyllä millään kehtaisi myydä perusversiotakaan pois. Nääh, ostettu mikä ostettu, hyllyyn jää kummatkin. :)
Oikeastaan ainoa tyhmentäminen mikä itseäni pelissä vähän häiritsee on tuo jokaisen tehtävän jälkeen ilmestyvä raportti joka on aika tahditon ja täysin tarpeeton.
Raporttiruudulla ei kyllä sinänsä tee yhtään mitään, ja se katkoo peliä ikävästi, ikäänkuin tasoihin. Tästä ei ole roolipeleissä kyse, ja toivottavasti BioWare korjaakin tuon sitten ME3:ssa. Tosin pieniä nillityksen aiheitahan nämä.
Taidan myös olla ainoa joka näin sanoo mutta itse ottaisin kyllä hissit latausruutujen sijasta anytime, anywhere :p
Hissit olivat yksi lempialueistani Massassa, kun sai kuunnella huvittavaa hissimusaa, hahmojen dialogia, uutisia sekä zuumailla äässejä, kuten stammy jossain jo paukautti. Kuitenkin Massakahen latarusruudut ovat ihan törkeän hienosti toteutettuja, että kyllä niitäkin oikein mielellään katselee.
Liika kädestäpitely ja suoraviivaistaminen vaan ärsyttää.
Mutta kuten jo äsken sanoin, tässähän voi vetää koko päätehtävänkin keturalleen, jos ei ole tarkkana. Mielestäni kädestäpitely on siitä kaukana. Ilmoituksien suhteen olet jossain määrin oikeassa, mutta se on taas näitä lähestyttävyysparannuksia. Massakahelle kaavailtiin alusta alkaen suurempaa yleisöä.

Tosin tietysti siinä vaiheessa Kelly alkaa käymään hermoille, jos ei halua mennä puhelemaan jonkun tiiminjäsenen kanssa. Pikkuvikoja jälleen.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Mutta et Talin tehtävää! Ahaa! :)
Jos se oli se...

... jossa löydettiin monivaiheisen Geth-metsästyksen jälkeen niiden jokin päämesta, ja sieltä kopioitiin datat. Annoin Talitintin kopsia matskut, jotta se saisi pyhiinvaelluksensa suoritettua loppuun.

No, kun et itse Massaa ainakaan fanita, niin miltä Normandylla seikkaileminen susta tuntui? Tässähän juuri haetaan sitä, että BioWare on karsinut turhan hortoilun pois sitä haluamattomilta.
Hieman kankeahkolta. Ilman sitä hissiä olisi ollut enemmän jees, mutta samassa kerroksessa galaksikartan kanssa taisi olla vain Kaidan "olen-maailman-turhin-jätkä" Alenko. Hieno homma, jos tuotakin on virtaviivaistettu.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Hieman kankeahkolta. Ilman sitä hissiä olisi ollut enemmän jees, mutta samassa kerroksessa galaksikartan kanssa taisi olla vain Kaidan "olen-maailman-turhin-jätkä" Alenko. Hieno homma, jos tuotakin on virtaviivaistettu.

Kaidan oli siinä kerrosta alempana (mutta sinne pääsi portaita) ;)
Eipä se kakkosessa juuri sen virtaviivaisempaa ole, pari jamppaa on samassa kerroksessa ja muiden luo mennään hissillä. Tälläkertaa ei toki pääse katsomaan hissimatkaa vaan sama aika tapitetaan latausruutua :rolleyes:

Niin ja nyt siis tiimiläiset on jaettu kolmeen kerrokseen ja vielä omiin loosseihinsa eri puolille kerrosta,
joten varsinaista ravaamista on enempi jos lähtee juttelukierrokselle.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Allekirjoitan, Shepardin housuissa koin henkilöön jopa pientä ihastusta. Henkilökohtaisten kokemusten perusteella sanottakoon myös että Kelly ei ole pelkkä monotoninen info-piste ;)

Ammuskelu on taasen toteutettu loistokkaasti. Onkin hyvä muistaa missä Biowaren juuret ovat joten puhdasverinen ja ennen kaikkea toimiva räiskintäpeli on jo itsessään saavutus. Oikeastaan ainoa tyhmentäminen mikä itseäni pelissä vähän häiritsee on tuo jokaisen tehtävän jälkeen ilmestyvä raportti joka on aika tahditon ja täysin tarpeeton. Taidan myös olla ainoa joka näin sanoo mutta itse ottaisin kyllä hissit latausruutujen sijasta anytime, anywhere :p

Itse koitan välttää noita suhteita kakkos-osassa, jos vaikka kolmosessa pääsis takas yhteen sen Williamsin kanssa. Pitää kokeilla niitä jollain toisella hahmolla.

Taistelussa se kyllä ärsyttää kun Sheppis ei suostu meneen suojaan välillä vaan seisoo siinä kuin tatti, samalla kun viholliset suolaa aseillaan.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Itse koitan välttää noita suhteita kakkos-osassa, jos vaikka kolmosessa pääsis takas yhteen sen Williamsin kanssa. Pitää kokeilla niitä jollain toisella hahmolla.
TÄMÄ! I feel you brother, I feel you...

Spoileria kyseisen hahmon esiintymisestä:
Kohtaaminen Ashleyn kanssa oli minulle kyllä yksi pelin sykähdyttävimmistä hetkistä. Entinen tyttöystävä jota Shepardini oikeasti rakasti käänsi vain selkäänsä ja otti hatkat. Ymmärtäähän tuota mutta silti... *sniff* Jälkeenpäin saatu sähköposti tosin herätti pientä toivon kipinää siitä että tosi rakkaus voittaa vielä. Aivan mieletön veto Biowarelta olisi saattaa tällaiset, romahtaneet romanssit tyylillä tai toisella onnelliseen päätökseen :)
Lopuksi sanottakoon että yksikään Massakakkosen naishahmoista ei mielestäni ollut Ashleyn tai edes Liaran veroinen.
Onhan Miranda ehkä hotein lyyli ikinä ja onpahan meille hikisille nörteille olemassa myös lihaa pikseleiden päälle, mutta ei tuokaan vanhaa rautaa voita! :rolleyes:
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Kukas tähän musiikit muuten on säveltänyt?

Pamautin nyt tuosta
Omega 4 relaysta läpi ja onhan tuolla paikan päällä sen verran hyvät saundit, että ihan pumppaa tuhovaihteen päälle, erityisesti biisin heti alku, kun Sheppis tiiminsä kanssa pomppaa alas Normandylta. DIE COLLECTORS!
(loppupuolta, semispoileri)
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Läpi. Kuitenkin kummastuttaa, koska..

.. en saanut no-one left behindia, vaikka kenenkään kuolema ei tullut tietoon. Tali meni putkeen, Miranda johti kakkostiimiä. Miranda johti diversion tiimiä, Jack hoiti biotiikan ja Zaeed vei selviytyjät Normandyyn. Loppukähinässä mukana Legion ja Grunt. Mutta KUKAAN EI KUOLLUT! What happen? Ei kai se nyt siitä voinut johtua, että tapoin Samaran siinä lojaalius-tehtävässä ja otin Morinthin messiin?
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Läpi meni että lävähti. Ihan henkeäsalpaavan eeppinen tapaus, turhan pitkälle viedystä yksinkertaistamisesta huolimatta täysi kympin peli, sanoisin.

Snadisti vaan hämmensi kun ainakin Jacob meni kuolemaan tuossa lopetustehtävässä, kaikki olivat lojaaleja, ja.. No, melkein kaikki tuli tehtyä, aluksen kaikki päivitykset ostettu (aluksen itsensä suojat ja aseet) yms. Ei ymmärrä mitä tuossa toisin olisi pitänyt tehdä toisin.

Täytyy myöntää, että Jacobin menetys kosketti oikeasti. Ei nyt kyyneleitä, mutta hetken aikaa istuin tuolilla vain tuijottaen ruutua :D Tosin olihan se tapa kuolla jotenkin absurdin huvittava, singonammus päähän.

Lopun tärkeä kysymys oli tällä kertaa ilmeisesti se, ottaako Reapereiden teknologiaa käyttöön vai ei. Mä en raaskinut =P

No, oli miten oli, erityisesti loppunäkymät oli niin vakuuttavan uhkaavat että eihän tässä malta odottaa kolmosta, vaikka sitä saadaankin hyvä tovi venailla. Jumalauta meinaan pamahti kylmät väreet kun ruutuun ilmestyy satoja Reapereita...

Vähän odotin Fauntsia creditseihin, turhaan :(
(Luonnollisesti raffeja spoileja lopusta)

Hyvin voin sanoa että monttu auki tuli pelattua koko peli. Helvetin korkeella paras peli -listalla.

Ja Atanov, ilmeisesti peliä voi jatkaa lopun jälkeen. Eteen lyödään vaihtoehdot että jatkaa samaa peliä samalla Seppiksellä, tai aloittaa uuden pelin samalla Seppiksellä.


... Tekee mieli lukea Mass Effect -kirjoja.

Muuten.. Tämmönen satunnainen kysymys tuli mieleen.
Jos reaperien muodot on rakennusainerotujaan mukailevia (kuten lopun ihmisreaper), niin mistäköhän lajista tuo Sovereign ja muut samanlaiset Reaperit koostuvat? Ellei kyseessä sitten ole jotain ns kantareapereita, lajin alkuedustajia tms.
Älä lue ellet ole pelannut peliä läpi.

Ja vielä.. D:
Olinko ainoa joka suuresti pettyi
niiden laulun kautta kommunikoivien alieneiden, unohdin tietysti nimen, täydelliseen puuttumiseen? Jumankauta järjettömän voimakas rotu, meikäpoika pelastaa kuningattaren, ja sainko apua? Taisin mä viestin niiltä saada. Jeezz.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Tietääkös joku onko CE:n ja tavallisen version Cerberus koodeilla mitään eroa? Ettei CE:n koodilla saa ylimääräisiä bonareita?
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Kukas tähän musiikit muuten on säveltänyt?

Pamautin nyt tuosta
Omega 4 relaysta läpi ja onhan tuolla paikan päällä sen verran hyvät saundit, että ihan pumppaa tuhovaihteen päälle, erityisesti biisin heti alku, kun Sheppis tiiminsä kanssa pomppaa alas Normandylta. DIE COLLECTORS!
(loppupuolta, semispoileri)

Jack Wall ja hänen tiiminsähän nuo, sama porukka kuin ykkösessäkin.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Kukas tähän musiikit muuten on säveltänyt?

Jack Wall säveltäjä, sama kuin ensimmäisessä. Biiseistä upein on ehdottomasti tämä, ensimmäisestä tuttu sankari-teema johon on lisätty kymmenkertainen eeppisyys-ruiske.
Musiikkiraita oli ensimmäisessä jo todella upea mutta tätä kakkosen kokoonpanoa on maustettu sillä eeppisyydellä mistä pidin suunnattomasi.

Musiikista kiinnostuneille, Soundtrackin voi ostaa suoraan ladattavaksi joko iTunesta tai Amazonista(en tosin tiedä miten täältä onnistuu suomesta ostaminen). Suosittelen!

---

Snadisti vaan hämmensi kun ainakin Jacob meni kuolemaan tuossa lopetustehtävässä, kaikki olivat lojaaleja, ja.. No, melkein kaikki tuli tehtyä, aluksen kaikki päivitykset ostettu (aluksen itsensä suojat ja aseet) yms. Ei ymmärrä mitä tuossa toisin olisi pitänyt tehdä toisin.

Täytyy myöntää, että Jacobin menetys kosketti oikeasti. Ei nyt kyyneleitä, mutta hetken aikaa istuin tuolilla vain tuijottaen ruutua :D Tosin olihan se tapa kuolla jotenkin absurdin huvittava, singonammus päähän.

Lopun tärkeä kysymys oli tällä kertaa ilmeisesti se, ottaako Reapereiden teknologiaa käyttöön vai ei. Mä en raaskinut =P

No, oli miten oli, erityisesti loppunäkymät oli niin vakuuttavan uhkaavat että eihän tässä malta odottaa kolmosta, vaikka sitä saadaankin hyvä tovi venailla. Jumalauta meinaan pamahti kylmät väreet kun ruutuun ilmestyy satoja Reapereita...

Vähän odotin Fauntsia creditseihin, turhaan(
(Luonnollisesti raffeja spoileja lopusta):
Muntu, I salute you! Uskoisin että tuohon vaikuttaa monta tekijää sillä(luonnollisesti spoileria lopusta, peliä läpäisemätön: ÄLÄ LUE!):
Itse menetin tosiaan seitsämän jäsentä ryhmästäni. Suurin osa oli lojaaleja mutta en tajunnut noiden alusten päivitysten vaikuttavan asiaan noin radikaalisti.
Uskon myös tiettyjen hahmojen sopivan tiettyihin tehtäviin muita paremmin.

Lähes tulkoon kaikki suosikkini menehtyivät siis tehtävässä joten voit vain kuvitella Jacobin menettäneenä miltä pelin loppu minusta tuntui. Mutta siksi pidinkin omasta lopustani, se oli todella emotionaalinen mutta lopussa oli kuitenkin pientä toivoa kun hangaarissa Shepardin katse kohtasi viimeiset kolme, hengissä selvinnyttä jäsentään. Itse rakastin loppua, suurista menetyksistä huolimatta.
Taidan pitää tämän hetkistä ennätystä yllämainitun "saldon" kanssa! :D
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Jos reaperien muodot on rakennusainerotujaan mukailevia (kuten lopun ihmisreaper), niin mistäköhän lajista tuo Sovereign ja muut samanlaiset Reaperit koostuvat? Ellei kyseessä sitten ole jotain ns kantareapereita, lajin alkuedustajia tms.

Mietin tosiaan samaa ja lueskelin vähän netistäkin, tuotahan ihmiset myös veikkailivat, että kyseessä on ne alkuperäiset Reaperit

Mutta jooh, itsekin vetäsin tuossa pelin loppuun, aivan loistava tekele. Jaksoi painaa täysiä ihan kokoajan eikä pahemmin tullut tylsiä vaiheita. Lopusta vielä vähän lisää:

Harmittaa perkuleesti kuinka päin mäntyä vetelin ne viimeisen paikan päätökset! Tali kuoli kuin myös ne Normandyn joukot, joita lähdin pelastamaan (en antanut heille ketään, joka veisi heidät takaisin Normandyyn). Vähän myös harmittaa, että näemmä tuo Legion jäi sitten kokonaan saamatta, kun tein surkeat päätökset sen missionin jälkeen, josta se otettiin mukaan. Pitäisi varmaan pelata koko stoori uusiksi kyllä, sen verran kova ja jäi muutenkin halu nähdä, mitä tapahtuu, kun tekee erilaisia päätöksiä
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Jack Wall säveltäjä, sama kuin ensimmäisessä. Biiseistä upein on ehdottomasti tämä, ensimmäisestä tuttu sankari-teema johon on lisätty kymmenkertainen eeppisyys-ruiske.

Woo, kiitos tästä linkistä, en tiennytkään sen löytyvän tubesta! Juurikin tuota sävelmää tarkoitin, erityisesti ensimmäiset parikymmentä sekunttia ovat niiiiiiiiiiiin hyvän kuuloiset... Hah, ei montaakaan minuuttia kun tuon kohdan itse koin pelissä, mutta kuumotus iski kun avasin linkin ja kajareista pamahti Wallin kynäilyt!

Loppukohtaus ei olisi ollut läheskään yhtä mahtipontinen, megalomaaninen tykitys, ellei juuri tuo kappale olisi soinut taustalla. Järjettömän. Helmi. Musiikki toimii hyvin emotionaalisten muistijälkien palauttamisessa, voin sanoa että jos puolen vuoden päästä kuuntelen ton uudestaan, pamahtaa päälle sama kuumotus kuin mitä koki tossa Massan lopussa.

Jotkut tarinat vaan on niin hyvin kirjoitettuja, että joskus oma elämä vaikuttaa tylsältä ja päämäärättömältä tarinan tullessa päätökseen :D
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Jotkut tarinat vaan on niin hyvin kirjoitettuja, että joskus oma elämä vaikuttaa tylsältä ja päämäärättömältä tarinan tullessa päätökseen :D
Hehe, hassua että otit tämän asian esiin sillä juuri tänään alkoi itseänikin koulussa oikein vituttamaan se että missä ne minun avaruustaistelut, plasmapyssyt, elämää suuremmat alien-ystävät ja nyrkillä maahan murjottavat toimittajat ovat... Ollaan synnytty niin väärälle vuosituhannelle perhana! :D

Mutta pahimman puutteessa meille löytyy tällaisiä teoksia kuin Mass Effect. Ennen kyseistä sarjaa pystyi vain haaveilemaan tällaiseen avaruusoopperaan osallistumisesta ja nyt se on mahdollista. Tällaiset teokset ovat lähes elämää suurempi lahja sille pikku-Foemanille joka lapsena leikki Star Warssia, näki unta prinsessa Leiasta ja unelmoi Han Solon urasta :)
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Toivotaan että syväjäädytys keksitään pian niin käydään jääuneen ja herätään 1000 vuoden kuluttua :D

Tätä facepunch-aihetta selaillessa muistuukin mieleen kuinka järjettömän hauskoja vitsejä tässä on välillä. Täytyy myöntää että vaikka peli yleisesti oli todella karu ja tumman sävyinen, oli läpät suurimmaks osaks pirun hauskoja. Spoilers, kuten aiheen nimessäkin lukee.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Noin, 40 tuntia se otti, mutta läpi meni. Kaikki mestat tutkittu ja kaikki tehtävät joita löysin tehty, ja koko porukka selvisi. Mahtava peli kyllä kaikenkaikkiaan. Vaikka tuosta mikromanageroinnin puutteesta mainitsin niin ei sitä tässä ekalla pelikerralla niin ehtinyt missailla.

Tuossa nuo loppumusat pauhaa.. Huhhuh, eeppistä.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Penny Arcade! - The Future Is No Escape
"See teen Quarians WITHOUT THEIR MASKS!"
:D

Eilinen meni planeettoja tutkiessa ja sivutehtäviä suorittaessa. Vielä on planeettoja tutkimatta ennen kuin otetaan ratkaiseva askel pelissä eteenpäin.
Pelikellossa taitaa olla jotain 35h joten peli on selvästi pidempi kuin ykkönen. Ellen väärin muista niin ykkösen ekalla pelikerralla kelloon sai jotain 25h aikalailla kaiken suorittaen.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Terve vaan kaikille. Tuli nyt viimein rekattua tännekin foorumille sisään tämän eeppisen mahtipelin tiimoilta :) Itse sain pelin eilen ja vasta muutama pelitunti on takana. Alkufiilis on kyllä loistava ja ei oikein jaksa valittaa mistään pienistä epäkohdista kun fiilis on niin kohdillaan.

Sitä tässä on tullut arvottua että pitäisikö koittaa vetää tällä ME1:stä importatulla hahmolla peli niin laajasti läpi kuin mahdollista vai tekisikö niin että pelaisi vain pääjuonta jolloin jäisi tekemistä ja acheja myös toiseen pelikertaan.

Jo pelin läpi pelanneet, miten koette tuon uudelleenpelaamisarvon? Onko yhdellä pelikerralla ja hahmolla mahdollista saavuttaa kaikki vai jääkö toisellekin kerralle jotain uutta tekemistä?
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Jo pelin läpi pelanneet, miten koette tuon uudelleenpelaamisarvon? Onko yhdellä pelikerralla ja hahmolla mahdollista saavuttaa kaikki vai jääkö toisellekin kerralle jotain uutta tekemistä?

Itse en ole vielä läpi asti mennyt, mutta yhdellä hahmolla ja yhdellä pelikerralla on mahdollista saavuttaa 1015/1015 jos pelaa alusta asti vaikeimmalla. Itselleni näyttäisi tulevan kaikki muut paitsi Insanity achi, koska pelaan helpolla mahdollisimman perusteellisen läpipeluun ensin.

Tässä suhteessa eka osa oli parempi. Peli kannusti achievementeillä pelaamaan useamman kerran läpi, ja vielä eri luokilla eikä pelkästään yhdellä hemmolla. Tässä on taas sitä EA:n mukaan tulon aiheuttamaa suoraviivaistamista ja massoille suuntaamista.
 
Ylös Bottom