Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Läpi on, 36 tuntia ja rapiat siihen meni. Yllättävän paljon tuli myös saavutuksia jo. Vähän on kyllä sekava olo mielipiteen suhteen pelistä. Jotenkin olen ehkä hieman pettynyt peliin.
Helposti tuli kyllä saavutuksia vaikken yhtäkään tarkoituksella metsästänyt, pelasin vaan kaiken mahdollisen. Ja nyt kun katsoo saavutus listaa niin kaiken voi saavuttaa jo ekalla läpipeluu kerralla, mikä ei mielestäni ole ollenkaan hyvä asia. Jotenkin tuli sellainen olo että peli on tehny liikaa "suurta" yleisö silmällä pitäen.

Suurin pettymys oli kyllä kun en saanut Mirandaa kellistettyä, tuli vissiin liikaa haukuttua Cerberusta. Tosin Tali lankesi. Myöskin tuo tiimijäsenten luottamuksen ansaitseminen on tehny turhan helpoksi.

Level 30 taitaa olla maksimi vai? Eli muut läpipeluut voi pelata sitä silmällä pitäen että 3:sta varten saa mahdollisimman paljon eri Shepardeja.

Odotin kyllä koko ajan että Shepard paljastuu klooniksi tai Androidiksi jota Illusive Man ohjaa Bioschockin tyyliin.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Epic effect 2 läpi, vanha codin pelaaja oli kuin kotonaan tässä, ammuin snipalla lonkalta
loppupomon :D
Harmi että massa ykköstä en kerennyt pelaamaan ennen tätä, kiitos playn yli 1kk kestäneen tilauksen.
Eka privaaja sai Terminus armor/Blackstorm pyssyn DLC-koodin. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Tunteja takana jo liikaa... Ei jumaliste. Pelimaailma tuntuu valtavalta, dialogia on tosi paljon ja tuntuu ettei tätä ikinä pääsisi läpi. Ainoa mikä hieman häiritsi tässä oli tuo
ensitapaaminen Talin kanssa
. Tuntui hieman liimatulta tuo kohtaus... Mutta sekin kun oli vaan alussa, niin eipä tuo oikeasti haittaa.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Takana on hieman yli seitsemän tuntia PC-versiota ja vähän pitää jakaa tuskaa. Pelihän on oikein hyvä. Räiskintä toimii ja tarina on alkanut mielenkiintoisesti. Mielestäni sopii hyvin tälläiseen räiskintään, että ei ole hirveästi erilaisia skillejä ja cooldownit ovat lyhyemmät kuin ekassa versiossa. Eniten ärsyttävä asia on tuo planeettojen skannailu. Jo ekalla kerralla se minipeli menetti kiinnostavuuden. En ole kyllä varma kuinka paljon sitä täytyy tehdä, mutta tähän mennessä liian suuri osa peliajasta on kulunut planeettoja skannailemalla. Ja sen seurauksena on varastossa resursseja. Täytyy varmaan ruveta skannailemaan tarpeen mukaan periaatteella. :)

Tuskaa taas tulee siitä, että eilen illalla ravintolasta kotiin tullessa, tietokoneeni ilmoitti korruptoituneesta kovalevystä. Ja se oli juuri se levy, missä mulla on Windows ja Mass Effectit asennettuna. Ja tietysti Windows ei enää suostu käynnistymään. Onneksi käytän pääosin Linuxia ja sain sillä siirrettyä tallennukset turvaan. Nyt täytyy toivoa, että ne tiedostot, jotka suostuivat siirtymään ovat kunnossa ja käytettävissä. Tässä on varmasti yksi PC-pelaamisen etu: jos kovalevy korruptoituu niin on mahdollisuus saada tiedostot talteen kotikonstein. Nyt vain täytyy hankkia uus kovalevy ja käyttää pari tuntia kaiken uudelleenasenteluun.. Nämä Mass Effectit kyllä aiheuttavat mun koneeseen hirveää päivitysrumbaa: ekan aloittaessa huomasin, että näytönohjain on rikki ja nyt meni sitten kovalevy.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Mihin kohtaan verkkokauppa.comin tarjoama Inferno Armor-panssaripuvun koodi pitää syöttää, että puvun saa käyttöön?

"Koodi syötetään itse pelin päävalikosta löytyvään kenttään" lukee mailissa ohjeena, mutta pelin main menussa ei ole koodinsyöttökenttää eikä ea:n sivullekaan cerberus networkiin koodi kelpaa.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Vihdoin ja viimein uskallan poistua kolostani tänne iso herrojen seuraan.

Tämän hetkiset fiilikset ovat melkoiset: Mass Effect 2 on nyt läpäisty ja sydän takoo ylikierroksilla. Vertaukset Imperiumin Vastaiskuun eivät voisi olla osuvammat, samperi että osasikin olla synkkä jatko-osa; ainakin kokemani lopun perusteella. Mutta niinkuin Imperiuminkin kohdalla todettiin; taitaa tässä olla trilogian kirkkain tähti.

Eeppisyytä ei pelistä puuttunut ja fanien nuoleskeleminen oli toteutettu esimerkillisesti. Suurimman hatun-noston Bioware saa kyllä siitä miten tarkasti se on saannut ykkös-osan tapahtumat nidottua kakkoseen. Kokemus on todellakin ultimaattinen kun peliä pelaa vanhalla tallennuksella. Mutta vanhan lisäksi kaikki uusi on todellakin uutta. Uudet hahmot, paikat ja kaupungit olivat lähes täydellisiä niin toteutukseltaan kuin taiteelliselta suunnittelultaan. Pientä sopeutumista itseltäni vaati tuo räjähtävä alku joka muutti vanhoja asioita melkoisesti. Olen erään megalomaanisen scifi-sarjan suuri ystävä ja rakastin ensimmäisessä sitä yltiö militarista touhua joka, perustelluista syistä, loisti ikäväkseni jatko-osassa poissaolollaan. Ja hei oikeasti, ei kukaan itseään kunnioittava ihminen luota alusta Cylonin hallintaan(josta saadaankin hyvää huumoria pelin aikana)? :D

Pakko tässä välissä purkaa pelin lopetusta, ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ AVAA SPOILER-TAGIA JOS ET OLE LÄPÄISSYT PELIÄ:
Ja voi kuulkaa, millainen finaali se olikaan! Touhu oli sellaista emotio raiskausta että oksat pois. Martin Sheen oli todellakin oikeassa kun puhui tämän olevan itsemurha-missio. Oman nahkani sain pelastettua mutta maksu tästä oli sitäkin raskaampi: viimeisessä välinäytöksessä hangaari täyttyi seitsämästä arkusta, kaikki ryhmäni rekrytoituja jäseniä. Hengissä selvisivät vain Miranda, Jacob ja Grunt... Itselläni pelin loppu oli todella tyhjentävä ja samperin haikea.

Ensimmäinen pelikerta on aina sellainen että valintoja ei ladata aiemmasta tallenuksesta vaan sillä mennään mitä paikan päällä tehdään, oli se oikein tai väärin. Tämä varmasti vaikutti suuresti saamaani lopputulokseen. Mutta kaikessa haikeudessaan pelin loppu oli mestarillinen, jännittävä ja totaalisen emotionaalinen. Galaksin tulevaisuus on veitsen terällä: tällainen trilogian keskimmäisen osan kuuluukin olla: eeppinen, synkkä ja epätoivoinen!
Täydellinen jatko-osa täydelliselle pelillä; siinä Mass Effect 2 pähkinänkuoressa. Medipimento kannatti ja peli oli täynnä yllätyksiä ja tunteet sitäkin suurempia. Ensimmäinen osa oli integroitu peliin täydellisesti ja immersio oli totaalinen. Teknisesti peli on upeaa jälkeä ja taiteellinen suunnittelu insipiroivaa. Loppu häämöttää, trilogian päätös tulee olemaan jotain sellaista mitä ei voi kokea kuin pelaamalla nämä mestariteokset. Jos jokin niin tämä sarja saa aikuisen miehen kyyneliin!

Semper Frakkin Fi
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Kylläpä on mielenkiintoinen peli. Toisaalta pelissä on paljon grafiikkabugeja (mm. hahmoista näkyy toisinaan läpi, tai ne katoavat puhuessa. Kerran jopa Citadelissa ollessani hahmoni lähti leijumaan kohti kattoa hetken aikaa ylhäällä juostuani pääsin kuitenkin takaisin alas (: ), mutta bugit on helppo antaa anteeksi koska pelissä on joku vastustamaton vetovoima. Kohdallani tämä on Heroes of Might and Magic henkinen peli, jota on pakko jatkaa vielä yksi vuoro tai tässä tapauksessa tehdä vielä yksi tehtävä. Dialogi on rautaista ja pari kertaa oikeasti koskettavaa. Minusta oli ainakin hauska saada jälkikäteen mailia nuorelta sälliltä, jonka "pelastin" palkkasotilaisiin liittymiseltä.

Myöskin pelin aiheuttamat Babylon 5 fiilikset ovat iso plussa. (:
Toki tässä on myös aika paljon Galacticaa, eikä sekään ole huono juttu!
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Minusta oli ainakin hauska saada jälkikäteen mailia nuorelta sälliltä, jonka "pelastin" palkkasotilaisiin liittymiseltä.

Todellakin, tuosta viestisysteemistä tykkään jostain syystä. Niin tunteita heruttavaa, kun tulee pitkä kiitosviesti joltain ykkösessä pelastamaltani lapselta. Viestisysteemi muutenkin on hauska, "lähetä tämä 6 tuntemallesi henkilölle niin toiveesti toteutuu"-ketjuviestikin nauratti.

Uskomatonta kuinka immersiivinen maailma tässä on.
Shepardin huoneen kala-allas. Lemmenloruja luritteleva krogani, joka tuottaa päänsärkyä leidilleen. Gamestop-myyjä, joka hämmennyksissään pohtii, miksi eräs GTA-lyhenteen omaava peli on niin kritisoitu vain, koska siinä voi tappaa orjia. Krogan, josta pursuaa ihan pikkutyttöintoa, kun myin hänelle kalan mukamas presidiumin järvistä. Conrad Verner, vara-Shepard oikean Shepardin tilalle.
(pieniä oivalluksia ja sivutehtäväspoilereita, suht pieniä juttuja)

Oikeesti. Sellanen fiilis, että tässä pelissä vastaan voi tulla mitä tahansa, missä tahansa ja mihin tahansa aikaan.
Wrexin
löytäminen ja iloinen vastaanottokin lämmitti ihan sydäntä. Voi kun tää peli olis loputon.

Ja mä oon vasta siinä puolessa välissä apauttiarallaa, vähän ehkä pidemmällä.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Läpi meni 28 tunnin kohdalla. Tosi hyvä peli ja tekee melkein kaiken paremmin kuin ykkönen, mutta ykkönen oli silti aikanaan parempi. Syy tähän ja spoilereita läpipelanneille:

Syynä on tietysti se että pääjuoni ei nouse ensimmäisen osan tasolle. Selkein peruste tälle on se että ekan osan Saren oli onnistunut pääpahis, jonka juoni ei ollut alusta asti selvä, uhka galaksille tuntui todelliselta ja lopputaistelussa oli panosta. Kakkososassa Collectorit puuhailevat omiaan jossain syrjässä ja pelaajan homma on kiertää keräilemässä kavereita kokoon ja warpata sitten lopputaisteluun. Kiirettä ei tunnu olevan.

Loppukahina oli ihan ok, mutta kaukana ykkösosasta. Ihmisreaper oli aika älytön veto ja suurin mielenkiinto tuli siitä kuka kuolee. Itsellä hengestään pääsivät Mordin ja Legion. Mordinin kuolema oikeasti harmitti koska oli uusista hahmoista ehdoton suosikkini.

Varsinainen pääjuoni taitaa lisäksi olla ekaakin osaa lyhyempi. Alkupuoli pelistä on paras osa kun kaikki ei ole vielä selvää ja mielenkiintoisia paikkoja vielä odottaa. Mutta ennen loppuratkaisua on älyttömästi tyhjäkäyntiä kun pitää kerätä viimeiset kaverit kokoon ja tehdä loyalty-tehtävät. Tai ei kai niitä pakko ole suorittaa, mutta missään muussakaan välissä ei oikein ole sopivaa paikkaa. Loyalty-tehtävät sinänsä ovat hyviä, mutta kaikkien putkeen tekeminen on aika puuduttavaa.

Tapahtumapaikoista Omega on ihan jännä, tosin odotin kirjojen perusteella jotain rupisempaa. Ilium on hieno, Kroganien planeetta täysin turha ja Citadelissa ei ole oikeastaan mitään syytä käydä paria Loyalty-tehtävää lukuunottamatta. Mainittakoon tosin että pelasin ilman vanhaa savea ja odotin Citadel-vierailulta paljon, mutta ketään ei tuntunut edes juurikaan kiinnostavan että Shepard on noussut kuolleista.

Sivutehtävissä oli muutamia huippuja, joista ehkä parhaana virustartunnan saaneen Mech-linjan tuhoamiseen liittyvä tehtäväketju. Talin noutotehtävässä käytettiin nokkelasti ympäristöä taistelun elementtinä ja Talin loyalty-tehtävä oli hieno. Migrant Fleetiä olisi saanut hyödyntää pelissä paljon enemmänkin.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

En uskalla spoilerien takia liikaa tätä topicia lukea, joten...
Miten paljon tuo vanha save hyödyttää tässä ja pystyykö muokata vanhaa hahmoa ulkonäöltä ennen pelin aloittamista(oman Shepardin jättimäinen nenä ja hyvin vaalea iho käyvät ikävästi nykyään silmään).
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

En uskalla spoilerien takia liikaa tätä topicia lukea, joten...
Miten paljon tuo vanha save hyödyttää tässä ja pystyykö muokata vanhaa hahmoa ulkonäöltä ennen pelin aloittamista(oman Shepardin jättimäinen nenä ja hyvin vaalea iho käyvät ikävästi nykyään silmään).
Pystyt valitsemaan ulkonäön ja classin uudelleen.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Ja itse importtasin 47-levelisen hahmon, aloitin näillä bonuksilla:
Level 2 yhden sijaan
Pirusti rahaa, tais olla jopa 200k tms. Muistaakseni olin lukevinani että 20k tuli hahmon importtaamisesta, ja varmaan sitten loput iso kasa rahaa siitä, kun olin järjettömän rikas ME1:ssä.
2,5k jokaista neljästä resurssista.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

^ Menit varmaan aika juoksemalla läpi? Itsellä vasta vähän yli puolet porukasta koottu ja Loyalty tehtäviä yms shittiä tekemättä aika lailla ja 26 tuntia on mittarissa :)

Hepellä on ollu joku Turbonappi, jonka avulla Shepard juoksee kolminkertaisella nopeudella. Achit kertovat karua kieltään, että ainakin suht perusteellisesti on menty.

Itselläni on pelikellossa muistaakseni 32h ja vielä on jokunen lojaaliustehtäväkin suorittamatta joten kyllä tuohon jonkun verran saa aikaa menemään.
Kohtalaisen vähissä on unet ollut. To-Pe yönä pelasin 4.00 asti ja herätys 6.30.
Pe-La yönä mentiin aamu seitsemään kun kaverilista tyhjeni jo joskus 4.00 jälkeen :D
Harmillisesti lauantai ja sunnuntai menivät reisille pelaamisen suhteen kun oli "muuta pakollista menoa".

Peliä on kyllä suoraviivaistettu melkoisesti ykkösestä.
Enää ei pääse mikromanageroimaan ammuksista ja recoil damppereista alkaen, vaan peli ottaa parhaat tykit automaattisesti käyttöön.
Käytännössä ei ole minkäänlaista inventoria.
Lisäksi sihteeri ilmoittaa aina jos jollain tiimiläisellä on asiaa. Ykkösessä piti itse pitää huoli, että käy juttelemassa tiimiläisten kanssa tai jäi heidän tehtävänsä suorittamatta.

Ilmeisesti tässä näkyy EA:n mukaantulo. Pelistä on pitänyt tehdä helposti lähestyttävä=pidetään kädestä liiankin tiukasti, jotta sitä voidaan myydä "ihan kenelle tahansa".
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Toivotaan nyt että tuo "tyhmentäminen" ei jatku edelleen ME3:ssa :o

Hahmot ovat kyllä parhaita mitä missään roolipelissä on nähty. Todella moniulotteisia mielenkiintoisine taustatarinoineen. Tarinahan nyt on ollut tähän mennessä (30 tuntia pelattu) että
Mene tänne, värvää tää kaveri

Mutta eiköhän se tuosta eeppiseksi vääntäydy, ainakin

Collector alukselle joutuminen oli loistava käänne
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Sihteeri ilmoittaa tehtävistä, mutta ei muista keskusteluista. Jos mielii saada kaiken irti tovereistaan, niin täytyy edelleen käydä katsastamassa, ovatko juttutuulella. Sihteeri ei esimerkiksi ilmoita "Miranda is wet for you". :D

Tuota juuri tarkoitinkin. Ykkösessä jää tiimiläisten tehtävät suorittamatta jos et käy tehtävien välissä juttelemassa heille. Ykkösessä joutui näkemään vaivaa, että saa edes kaivettua keskusteluiden kautta nuo tehtävät esille. Nyt sihteeri ilmoittaa, että tiimiläinen x haluaa jutella -> tiimiläisen tehtävä tulee saataville.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

No mutta onkos tuo nyt sitten niin negatiivinen asia?

ON! Tuo on aivan liiallista kädestäpitelyä. Nyt et periaatteessa pysty missaamaan mitään tehtäviä vaikka juoksisi laput silmillä. Kolmoseen sitten wiimote-tyyppinen ohjain mukaan ja muutetaan peli raideräiskinnäksi jossa tarina kulkee itsestään, eikä pelaajan vastuulle jää kuin liipasimen rämpyttely ja välianimaatioiden katselu :D

Tarinan eteen pitää joutua näkemään edes hieman vaivaa.
Pieniä asioita, mutta ärsyttää kun kaikki tarjoillaan pelaajalle hopeavadilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Kaikki tuplatontsat sun muut eivät varmasti jaksa ravata ympäri laivaa jokaisen tehtävän jälkeen (kuten me tosifanit), joten ilmoitus tulee hyödylliseksi.
Ihan for the record: ykkösessä pelasin käytännössä kaikki pelin tarjoamat sivutehtävät läpi, sis. myös Wrexin ja Garrusin omat missiot. Ilokselle mentäessä sivutehtävälistassa ei vaan ollut enää yhtään mitään tarjottavaa, ja planeetat oli harvestoitu läpi Mako-kammalla vähän turhankin tarkkaan.

Tällainen muutos, että joku sihteerikkö ilmoittelee miehistön jutteluhaluista, on ihan tervetullut muutos. Ykkösessä alkoi lopussa vähän huolestuttaa, jääkö Shepard ilman piparia, kun kukaan muikkeli ei ollut vielä lämmennyt. Tai no, Liaralle annoin ihan suoraan pakit. Se oli jotenkin... epäilyttävä.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Ykkösessä alkoi lopussa vähän huolestuttaa, jääkö Shepard ilman piparia, kun kukaan muikkeli ei ollut vielä lämmennyt. Tai no, Liaralle annoin ihan suoraan pakit. Se oli jotenkin... epäilyttävä.

Käsittääkseni piparia saattoi ykkösessä saada ainoastaan siinä tietyssä vaiheessa peliä.
Ja ainakin oma sheppis sai joka kerta vaikka ei niin kovasti yrittänytkään ;)
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

"I'll dance next to you, if you want to think we're dancing together, go ahead!" :::::::::: DDDDDDDDDD

Shepardilta luonnistuu niin galaksin pelastaminen kuin iskureplatkin. Ja se absurdi hymy kirsikkana päällä.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Näyttäisi tänään saapuneen 19kpl CE:tä verkkokauppaan joten eiköhän tuota muihinkin putiikkeihin ole tänään saapunut. Sitten täytyykin pohtia laittaako normiversion kiertoon vai säilyttääkö hyllyssä... :confused:
 
Ylös Bottom