Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Onkos kukan huomannut, että olisi pienoisia ongelmia tuon suojassa olemisen kanssa? Itselläni meinaa toimii vähän hassusti. Kun liikun suojassa oikealle päin niin kaikki ok. Mutta, kun siirryn vasemmalle niin sheppis vaan jatkaa matkaa vasemmalle vaikka en enää koskisikaan tikkuun... :/ Eli jos heilautan tikkua oikealle niin kaikki ok, mutta kun heilautan vasemmalle niin se vaan jatkaa matkaa --> Hieman ärsyttävää ja outoa?!

Oliskohan toi joku bugi vai onko ohjaimessani jotain vikaa. Kokeilin kyllä mun toisellakin ohjaimella, joka on meilkein käyttämätön ja sama juttu silläkin.

Tää peli on niin TIMANGIA! :D
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Ton jälkeen aika piakkoin. Toi Horizon on muuten kokonaisuudessaan aika päräyttävä tehtävä. Ei siitä sen enempää, herutellaan spoilereissa sitten kun oot menny sen ohi :D
No nyt saa mehustella. :)
Oli tosiaan melkoinen turbokytkin parin tunnin hiljaiseloon tuon Horizon. Ensikosketus Collectoreiden kanssa oli älyttömän hieno, ja kenttäsuunnittelu oli taistelun kannalta todella toimivaa. Todella hauskaa mättöä.

Lopun kruunasikin sitten käsittämättömän, eeppisen kokoisen Collector-laivan kohtaaminen ja eräs vanha ystävä... joka käski minun palata suoraan sinne mistä tulinkin Cerberukseni kanssa. Kaidan on uskollinen Alliancelle loppuun saakka.
Ylläoleva kohtaus sai miettimään. Kaksi vuotta sittenhän taisteltiin Sarenia vastaan, joka työskenteli myös viholliselle, kuten Shepard nyt. Saren uskoi myös tekevänsä oikein ja pelastavansa Galaksin, kuten Shepard nyt. Onko tämä kuitenkaan niin itsestäänselvää? Cerberus ei ainakaan anna paljoa syytä luottamukseen, eikä Illusive Manin tavat hoidella asioita vaikuta ollenkaan hyviltä.
Onkos kukan huomannut, että olisi pienoisia ongelmia tuon suojassa olemisen kanssa? Itselläni meinaa toimii vähän hassusti. Kun liikun suojassa oikealle päin niin kaikki ok. Mutta, kun siirryn vasemmalle niin sheppis vaan jatkaa matkaa vasemmalle vaikka en enää koskisikaan tikkuun... :/ Eli jos heilautan tikkua oikealle niin kaikki ok, mutta kun heilautan vasemmalle niin se vaan jatkaa matkaa --> Hieman ärsyttävää ja outoa?!

Oliskohan toi joku bugi vai onko ohjaimessani jotain vikaa. Kokeilin kyllä mun toisellakin ohjaimella, joka on meilkein käyttämätön ja sama juttu silläkin.
Saman fiban kanssa joudun itsekin vääntämään kättä tai tässä tapauksessa tattia jatkuvasti. Kuitenkin itse mielsin tämän suoraan ohjaimeni viaksi, sillä kummatkin analogitikut ovat ajan myötä alkaneet toimimaan virheellisesti. Esimerkiksi Civilization Revolution on yhtä helvettiä tuolla ohjaimella, kun kursori karkailee sinne tänne.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Itsekin olin pistämässä tuota ohjaimen piikkiin, mutta eipä varmaan sittenkään kerta muillakin on samaa ongelmaa.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Muntu:
Voisit pistää ihan korrektiuden nimissä tuon alun spoilereihin, jos vaikka joku alkua pelaamaton tänne vielä erehtyy.

Joo katsos, pitihän tuo laittaa mutta jostain syystä jäi tekemättä. Kiitos huomautuksesta.

Täytyy kyllä pistää propseja taistelusysteemille ja yleisesti pelattavuudelle. Helvetisti sulavempaa vrt ykkösosaan, ja muutenkin räiskintä on nyt ihan mielekästä hommaa, vaikka seikkailu ja juttelu viekin vielä voiton. Sotilaalla aloitin, casual-nössöilyvaikeusasteella, mutta nyt on sellanen fiilis, että sillä biotekki-taitajallakin pitää peli ainakin kertaalleen pelata läpi. En nyt muista mikä moisen luokan nimi olikaan.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Tänään pääs ekaa kertaa kunnolla tohon reaaliaikaseen taisteluun sisään.
Aivan mahtavaa menoa.

Infiltratorilla pelailen.

Vihollis keskittymään lähestyttäessä käskee tiim-matet selustaan, heittää tactical cloackin niskaan ja etenee sopivaan sniputus paikkaan. Puottaa suojan turvin vihollisten raskaitten aseitten yksiköt ja käskee kaverit edustaan.
Vaihtaa sniper kiväärin lennosta raskaaseen kuudesti laukeavaan ja heittää uudelleen stelthin niskaan. Kävelee pokkana lähestyviä vihollisia kohti ja napsii pistoolilla näkymättömyyden suojista headshotteja.
Viimeisen vihollis aallon krogani tippuu incineratella ja pikku sarjalla cryo-roundseja.

Ja kaikki em ilman pelin keskeyttämisiä. Kolmen eri kyvyn/taidon mappaaminen eri pikanapeille on aivan mahtavaa.

TOIMII!!!

Snaippailu muutenkin tehty hiukan ystävällisemmäksi. Ykkösessähän kiikari heilui ja huojui vaikka kuinka ellei sit ollut sniper-kivääri skilli aivan tapissa. Tässä kyseistä heilumista ei oo ollenkaan.
Siitäkin suurta plussaa että hamoilla on mukana ainoastaan ne aseet mitä osaa käyttää. Ykkösessähän joka hahmoluokalla oli messissä kaikki neljä asetta.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

"I've had enough of your disingenuous assertions!"

Dear Shepard, you are the badass of the badasses. Kommentti "I wish I had done that the first time we met" oli niin spot on, ettei mitään rajaa :D

Eli lyhyesti,
löin sitä naisreportteria, joka ykkösessä maalaili Shepardista vähän turhan mustaa kuvaa.

Tuskin täällä niin arkaa jengiä on, että nuo kommentit sentään olisivat spoilereita?
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Tuskin täällä niin arkaa jengiä on, että nuo kommentit sentään olisivat spoilereita?
Nääh, vaikea niitä on etukäteen yhdistää.

Itsehän paukautin k.o. rääväsuuta feissiin jo ensimmäisessä osassa, ja nyt luonnollisesti tein samoin. Toivottavasti tämä hieno perinne jatkuu myös kolmosessa. :D
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

25 tuntia takana ja kyllähän tuo maittaa. Ainut harmi tuon skannailun lisäksi on kustomoinnin hienoinen puute, ykkösessä sai kivasti vääntää aseiden kykyjä erilaisiksi tms, ja tähän osaan toivoin tuota nimenomaan enemmän. Taitaa vaan markkinavoimat puskea pelejä enemmän "kaikille sopiviksi" niin että tämänkin voi runtata läpi noihin koskematta. Kiva tietty että kaikki pääsee pelaamaan mutta tällainen vanha RPG-veteraani olisi vähän toisenlaista menoa toivonut.

Ristiriitaista sinänsä että pelatessa tuo ei haittaa :D Esim.

Liaraa moikkaamaan mennessä sillä planeetalla tuli vastaan paljon porukkaa jotka muistutteli minun ME1:ssä tekemistä uroteoista ja melkein alkoi liikuttaa miten siisti jätkä olin. Nyt kuitenkin roolipelaaminen on ottanut vallan ja aina ei jaksa odottaa että vihollinen ampuu ensin jne, ja tulee monestikin tehtyä renegade-vaihtoehtoa. No more mr. Nice Guy :D )

Kerrassaan mahtava peli, uskon että tulee väännettyä tämän jälkeen uudemman kerran ME1 ja putkeen ME2. Kunhan pakko nyt sanoa jotain jolla loistavasta olisi tullut täydellinen, mutta makuasioitahan nämä ovat :)
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Muuten.. Tiimikavereiden lojaaliudesta pääsee ilmeisesti nauttimaan
tekemällä heille kuuluvia spesiaalitehtäviä (kuten Zaeed - Revenge jne), niin kuinkas noita nimenomaisia tehtäviä sitten pääsee tekemään? Tuleeko tarinan kulkiessa, vai pitääkö jotain erikoisreittejä taiteilla?

Pistetään nyt vähänkin ehkä spoilaavat asiat spoilereihin, parempihan se on olla varma :D
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Muuten.. Tiimikavereiden lojaaliudesta pääsee ilmeisesti nauttimaan
tekemällä heille kuuluvia spesiaalitehtäviä (kuten Zaeed - Revenge jne), niin kuinkas noita nimenomaisia tehtäviä sitten pääsee tekemään? Tuleeko tarinan kulkiessa, vai pitääkö jotain erikoisreittejä taiteilla?

Pistetään nyt vähänkin ehkä spoilaavat asiat spoilereihin, parempihan se on olla varma :D

Juttelet niille, yleensä niillä on jotain uutta puhuttavaa aina päätehtävien jälkeen. Sitten ajan myötä ne uskoutuu sulle ja pyytää palveluksia.

Noita kannattaa tehdä, koska ensinnäkin ovat ihan pirun siistejä tehtäviä, mutta ne avaavat tiimikavereiden special skillit jotka shepardkin voi oppia tutkimuksen kautta.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Selvästi päälle 30h... ja se on nyt siinä. Olipahan menoa.

Eeppisyys, mikä ihana käsite.


P.S. <3 Shepard <3
väkisinkin jää Chief & muut "lempparit" taakse.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

^ Menit varmaan aika juoksemalla läpi? Itsellä vasta vähän yli puolet porukasta koottu ja Loyalty tehtäviä yms shittiä tekemättä aika lailla ja 26 tuntia on mittarissa :)
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Itselläni nyt vähän yli 15h takana ja täytyy myöntää, että Bioware on saanut kasaan yhden onnistuneimmista peleistä mitä olen koskaan pelannut.

Pelkästään jo räiskintäpelinä ME2 olisi huippu tekele, mutta kun mukaan on ympätty vielä uskomattoman laaja ja syvä roolipeli, niin ei voi kun ihmetellä miten Bioware on onnistunut tässä näinkin mainiosti :eek:. Dialogi on mainiota ja itseäni oikeasti kiinnostaa, mitä sanomisistani/tekemisistäni seuraa.

Pelin grafiikka ja yleisesti koko visuaalinen suunnittelu on uskomattoman kaunista. Enkä oikein ymmärrä miten jotkut haukkuvat pelin grafiikoita, sillä itse en ainakaan ole juuri komeampaa grafiikkaa peleissä nähnyt MW2:n ohella.

Musiikki on erittäin tunnelmallisista ja vaihtelee mukavasti eri planeetoilla. Esimerkiksi
Omegan klubeilla soi ebm, Project Zero:n entisessä vankilassa soi melankolinen ja hieman pelottavakin musiikki ja suurissa taisteluissa taistelutahtoa nostattava orkesterimusiikki.
Ääninäyttely on erittäin onnistunutta ja huomaa että siihen on panostettu suurella kädellä.

Vuoden peli.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

30 tuntia taitaa tosiaan olla aika lähellä sitä minimiä, kun Massakahen kestoksi on kuitenkin ilmoitettu 1,5 kertaa Mass Effectin kesto. Taitaa olla paljon tutkimalla sitten siinä 45h paikkeilla.

Pelottaa hieman tämä hirvittävä tahti jolla Massakahta pelaan, kun haluaisin sen kuitenkin kestävän mahdollisimman kauan. Välissä voi onneksi käväistä pelailemassa aina tota BC2-demoa, jotta vääjäämätön loppu siirtyisi edes hieman kauemmas. :)

Toivotaan Massiivista DLC-supporttia.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Läpi on, 36 tuntia ja rapiat siihen meni. Yllättävän paljon tuli myös saavutuksia jo. Vähän on kyllä sekava olo mielipiteen suhteen pelistä. Jotenkin olen ehkä hieman pettynyt peliin.
Helposti tuli kyllä saavutuksia vaikken yhtäkään tarkoituksella metsästänyt, pelasin vaan kaiken mahdollisen. Ja nyt kun katsoo saavutus listaa niin kaiken voi saavuttaa jo ekalla läpipeluu kerralla, mikä ei mielestäni ole ollenkaan hyvä asia. Jotenkin tuli sellainen olo että peli on tehny liikaa "suurta" yleisö silmällä pitäen.

Suurin pettymys oli kyllä kun en saanut Mirandaa kellistettyä, tuli vissiin liikaa haukuttua Cerberusta. Tosin Tali lankesi. Myöskin tuo tiimijäsenten luottamuksen ansaitseminen on tehny turhan helpoksi.

Level 30 taitaa olla maksimi vai? Eli muut läpipeluut voi pelata sitä silmällä pitäen että 3:sta varten saa mahdollisimman paljon eri Shepardeja.

Odotin kyllä koko ajan että Shepard paljastuu klooniksi tai Androidiksi jota Illusive Man ohjaa Bioschockin tyyliin.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Epic effect 2 läpi, vanha codin pelaaja oli kuin kotonaan tässä, ammuin snipalla lonkalta
loppupomon :D
Harmi että massa ykköstä en kerennyt pelaamaan ennen tätä, kiitos playn yli 1kk kestäneen tilauksen.
Eka privaaja sai Terminus armor/Blackstorm pyssyn DLC-koodin. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Tunteja takana jo liikaa... Ei jumaliste. Pelimaailma tuntuu valtavalta, dialogia on tosi paljon ja tuntuu ettei tätä ikinä pääsisi läpi. Ainoa mikä hieman häiritsi tässä oli tuo
ensitapaaminen Talin kanssa
. Tuntui hieman liimatulta tuo kohtaus... Mutta sekin kun oli vaan alussa, niin eipä tuo oikeasti haittaa.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Takana on hieman yli seitsemän tuntia PC-versiota ja vähän pitää jakaa tuskaa. Pelihän on oikein hyvä. Räiskintä toimii ja tarina on alkanut mielenkiintoisesti. Mielestäni sopii hyvin tälläiseen räiskintään, että ei ole hirveästi erilaisia skillejä ja cooldownit ovat lyhyemmät kuin ekassa versiossa. Eniten ärsyttävä asia on tuo planeettojen skannailu. Jo ekalla kerralla se minipeli menetti kiinnostavuuden. En ole kyllä varma kuinka paljon sitä täytyy tehdä, mutta tähän mennessä liian suuri osa peliajasta on kulunut planeettoja skannailemalla. Ja sen seurauksena on varastossa resursseja. Täytyy varmaan ruveta skannailemaan tarpeen mukaan periaatteella. :)

Tuskaa taas tulee siitä, että eilen illalla ravintolasta kotiin tullessa, tietokoneeni ilmoitti korruptoituneesta kovalevystä. Ja se oli juuri se levy, missä mulla on Windows ja Mass Effectit asennettuna. Ja tietysti Windows ei enää suostu käynnistymään. Onneksi käytän pääosin Linuxia ja sain sillä siirrettyä tallennukset turvaan. Nyt täytyy toivoa, että ne tiedostot, jotka suostuivat siirtymään ovat kunnossa ja käytettävissä. Tässä on varmasti yksi PC-pelaamisen etu: jos kovalevy korruptoituu niin on mahdollisuus saada tiedostot talteen kotikonstein. Nyt vain täytyy hankkia uus kovalevy ja käyttää pari tuntia kaiken uudelleenasenteluun.. Nämä Mass Effectit kyllä aiheuttavat mun koneeseen hirveää päivitysrumbaa: ekan aloittaessa huomasin, että näytönohjain on rikki ja nyt meni sitten kovalevy.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Mihin kohtaan verkkokauppa.comin tarjoama Inferno Armor-panssaripuvun koodi pitää syöttää, että puvun saa käyttöön?

"Koodi syötetään itse pelin päävalikosta löytyvään kenttään" lukee mailissa ohjeena, mutta pelin main menussa ei ole koodinsyöttökenttää eikä ea:n sivullekaan cerberus networkiin koodi kelpaa.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Vihdoin ja viimein uskallan poistua kolostani tänne iso herrojen seuraan.

Tämän hetkiset fiilikset ovat melkoiset: Mass Effect 2 on nyt läpäisty ja sydän takoo ylikierroksilla. Vertaukset Imperiumin Vastaiskuun eivät voisi olla osuvammat, samperi että osasikin olla synkkä jatko-osa; ainakin kokemani lopun perusteella. Mutta niinkuin Imperiuminkin kohdalla todettiin; taitaa tässä olla trilogian kirkkain tähti.

Eeppisyytä ei pelistä puuttunut ja fanien nuoleskeleminen oli toteutettu esimerkillisesti. Suurimman hatun-noston Bioware saa kyllä siitä miten tarkasti se on saannut ykkös-osan tapahtumat nidottua kakkoseen. Kokemus on todellakin ultimaattinen kun peliä pelaa vanhalla tallennuksella. Mutta vanhan lisäksi kaikki uusi on todellakin uutta. Uudet hahmot, paikat ja kaupungit olivat lähes täydellisiä niin toteutukseltaan kuin taiteelliselta suunnittelultaan. Pientä sopeutumista itseltäni vaati tuo räjähtävä alku joka muutti vanhoja asioita melkoisesti. Olen erään megalomaanisen scifi-sarjan suuri ystävä ja rakastin ensimmäisessä sitä yltiö militarista touhua joka, perustelluista syistä, loisti ikäväkseni jatko-osassa poissaolollaan. Ja hei oikeasti, ei kukaan itseään kunnioittava ihminen luota alusta Cylonin hallintaan(josta saadaankin hyvää huumoria pelin aikana)? :D

Pakko tässä välissä purkaa pelin lopetusta, ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ AVAA SPOILER-TAGIA JOS ET OLE LÄPÄISSYT PELIÄ:
Ja voi kuulkaa, millainen finaali se olikaan! Touhu oli sellaista emotio raiskausta että oksat pois. Martin Sheen oli todellakin oikeassa kun puhui tämän olevan itsemurha-missio. Oman nahkani sain pelastettua mutta maksu tästä oli sitäkin raskaampi: viimeisessä välinäytöksessä hangaari täyttyi seitsämästä arkusta, kaikki ryhmäni rekrytoituja jäseniä. Hengissä selvisivät vain Miranda, Jacob ja Grunt... Itselläni pelin loppu oli todella tyhjentävä ja samperin haikea.

Ensimmäinen pelikerta on aina sellainen että valintoja ei ladata aiemmasta tallenuksesta vaan sillä mennään mitä paikan päällä tehdään, oli se oikein tai väärin. Tämä varmasti vaikutti suuresti saamaani lopputulokseen. Mutta kaikessa haikeudessaan pelin loppu oli mestarillinen, jännittävä ja totaalisen emotionaalinen. Galaksin tulevaisuus on veitsen terällä: tällainen trilogian keskimmäisen osan kuuluukin olla: eeppinen, synkkä ja epätoivoinen!
Täydellinen jatko-osa täydelliselle pelillä; siinä Mass Effect 2 pähkinänkuoressa. Medipimento kannatti ja peli oli täynnä yllätyksiä ja tunteet sitäkin suurempia. Ensimmäinen osa oli integroitu peliin täydellisesti ja immersio oli totaalinen. Teknisesti peli on upeaa jälkeä ja taiteellinen suunnittelu insipiroivaa. Loppu häämöttää, trilogian päätös tulee olemaan jotain sellaista mitä ei voi kokea kuin pelaamalla nämä mestariteokset. Jos jokin niin tämä sarja saa aikuisen miehen kyyneliin!

Semper Frakkin Fi
 
Ylös Bottom