Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Todennäköisesti tuon kokoisilla ja pienemmillä HDTV:llä.
Bioware näköjään ilmoitti, että asialle ei mitään tehdä. Se siitä sitten. Onneksi en ollut vielä käyttänyt Tiltin FF13-vaihtotarjousta.

Samsungin Xl2370 23" laajakuvamonitori on tällä hetkellä xbox-käytössä ja sillä ei ole minkäänlaisia ongelmia pelin kanssa.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Ainakin itseäni sarjis kiinnostaa. Lyhyt se on siitä syystä, että julkaistaan neljässä osassa. Oikea sarjishan on "normi" kokoinen fyysisiltä mitoiltaan, pl paksuus.

Joka tekee siitä vielä turhemman, kun sen voi kuka tahansa ostaa siis erikseenkin:D eli se on vaan lähinnä sama kuin mainoslehtiset pelien manuaalien välissä.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Nony: Mass Effect 2 - Arvostelu - XboxFIN

Huom. spoilerit myydään erikseen.

Laiskuuttani Copy-pastetan tuonne arvostelun kommentteihin laittamani pointit.

Itse olisin napsinut yhden tähden pois tähän asti näkemäni perusteella. Pidin alkuperäisestä Mass Effectistä laajemman hahmonkehitysarsenaalin sekä vapaamman aseiden ja haarniskojen muokkauksen suhteen. Pidin siitä, että piti miettiä, minkälaista palikkaa sitä haarniskaansa laittaa, otanko paremmat suojat, pienen energiankehityksen vaiko suojan myrkytyksiä vastaan. Jotenkin myös lämpenin enemmän ykkösen kehityspohjaiseen ampumiseen, sillä jos sinulla ei ollu kykyä ampua torrakkoasi, oli sinun pakko nojata enempi Biotic/Tech -taitoihisi. Tämä taasen toi mielestäni jopa suuremmman syyn nojata taitoihinsa kuin tämä Heat-lipas tsydeemi.

Luokista taasen täytyy antaa ykköseen verrattuna plussaa. Jokaisesta luokasta on saatu sopivan uniikki verrattuna ensimmäiseen osaan. Nyt jopa "välimuoto"-luokat vaikuttavat kiinnostavilta.

Hakkerointi minipelit ovat kyllä varsin onnistuneita mielestäni, mutta tuosta mineraalien etsinnästä taasen täytyy antaa miinusta. Olisivat saaneet tehdä siitä luotaamisesta nopeampaa, sillä tuohon minipeliin kuluu mielestäni ihan turhan paljon aikaa. (Ja kyllä, päivitys on ostettu, liipaisinta näpytetään ja planeettaa pyöritellään samalla.)
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Tänään oli tarkoitus pelata läpi (ihan sitä varten varasinkin illan kotona), mutta loppu olikin yllättäen pidempi ja moniosaisempi, ja huomasin menneen viikon painavan päälle väsyneisyydessä. Ei olisi Mass Effect-pelille oikein pelata sen loppua väsymyksestä turtana, joten pelit jatkuu ihan suosiolla huomenna.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Olen kyllä samaa mieltä, että tykkäsin vanhasta armoreiden ja aseiden viilauksesta enemmän. Siinä oli sitä tiettyä hohtoa, kun tehtävän ja viholaisten perusteella pisti oikeat ammukset, oikeat päivitykset ja swappaili aseita yms. Ehkä tämä sitten koettiin liian vaikeaksi kohdeyleisölle (Gears of War?). Dialogi on taas aika herkkua, valintoja on.. ja erityisesti olen tykästynyt tuosta renegade / paragon väliintulosta keskustelujen aikana. Ne tuo sellaista oikeaa meininkiä siihen toimintaan, ei jää pelkkään puheeseen Shepardin teot :). Seuraavaksi pitäisi nyt hommata tuo Justicar ja Thane tiimiin... ja käydä kroganien mailla... Peliaikaa kulunut joku ~15-16h ja kasa tehtäviä tekemättä. Vasta nyt sain suoritettua ensimmäisen "personal questin". Eli kyllähän tässä pelattavaa riittää... ja ne skannailut ja vierailut planeetoilla ja ja ja...
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

No läpihän se sitten meni. Aikaa kului semmonen joku 31 tuntia, ja mielestäni tein kaikki sivutehtävät ja kolusin kaikki planeetat joille pääsi. Silti peli tuntui lyhyemmältä kuin ykkönen :confused:

Normandy oli huippuunsa viritetty, kukaan ei kuollut lopussa. Ei tuosta kyllä sitä 30 tuntia enempää tekemistä löydy ellei sitten ala fanaattisesti skannaamaan planeettoja mineraaleista tai liiku kävely vauhtia kaikissa paikoissa.

Sen jälkeen kun olin saanu kaikki tarvittavat päivitykset normandyyn ja aseet paranneltua niin mineraalien etsiminen jäi siihen, planeetat skannasin nopsaan siltä varalta että jos tulisi N7-missio, muuten sai mineraalit jäädä.

Loppukähinä oli kyllä ihan makoisaa ja peli oli muutenkin hyvä kaikinpuolin, mutta vähän jäi sellanen maku että ei tässä nyt loppujenlopuksi niin paljoa ollut.

Tuli mieleen että oli sinänsä konseptiltaan aika samanlainen Dragon Agen kanssa, siinähän sinä vaellat ympäri Fereldeniä keräämässä sotajoukkoa jotta selviät viimeisen mätön Darkspawneja vastaan, vähän teet sankarillisia sivutehtäviä

Massakakkosessa vaellat ympäri galaksia keräten porukkaa jotta selviät viimeisen mätön Omega-4:n tuolla puolen, siinä samassa vähän teet sankarillisia sivutehtäviä.

Mitä, loppusko niiltä ideat? Sama firma pelien takana kuitenkin..
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Koska itse huomasin Massakahta pelatessani pienenkin referenssin pelin läpäisyyn olevan täyttä myrkkyä, niin laitan koko viestin spoilereihin.

Eli tosiaan nyt tuli lennettyä ulos Omegasta, aivan järkyttävät sävärit selkäpiissä. Sanokaa mitä sanotte lopun kompaktiudesta verrattuna Mass Effectiin, toimi se aivan järkyttävän tehokkaasti. Oli aivan käsittämättömän mahtavaa huomata, miten matkalla tehty työ tuotti hedelmänsä; minulla oli tehokas alus ja täysi miehistö, joiden jokaisen lojaaliuden olin ansainnut. ME2:n lopputaistelu ei ehkä ole ihan sitä mittakaavaa, mitä raivoisa Citadelin puolustus oli, mutta toimi silti niin monella tasolla paremmin. Aivan uskomatonta menoa. Tosin kieltämättä tuli Dragon Age: Origins vähän mieleen, joskin valovuosia paremmin toteutettuna. Täydellisenä.

Tässä juuri nähdään se, miksi kaikkien jäsenien värvääminen kannatti: jokaista tarvittiin. Laitoin uskollisen ystäväni Garruksen johtamaan kakkostiimiä, kiveäkin kovemman Gruntin viemään miehistön turvaan, tekniikkaspesialisti Legionin aukaisemaan ovet ja äärimäisen voimakkaan bioticin, Samaran, suojaamaan minua Collector-parvelta.

Viimeiseen taisteluun otin kaksi tärkeintä hahmoa, Talin ja Garruksen. Heidän halusin selviävän tehtävästä, hinnalla millä hyvänsä. Pidätin hengitystä viimeisessä rynnäkössä kohti Normandya... kyllä, selvittiin!!

Pyörryttävät eeppisyyssävärit lässähtivät valitettavasti hieman, kun päästiin lopputeksteihin. Odotin Mass Effectin kaltaista, käsittämättömän kaunista rock-kappaletta, jouduin tyytymään geneeriseen sinfoniaan. En valittaisi muuten, mutta kun Mass Effectissä se musiikki oli vain niin uskomattoman hieno. Ja loppuosa teksteistä tuli vielä ilman musaakin. Todella pienestä nillitystä, mutta yllättävän essentiaaliselta kuitenkin tuntui siinä vaiheessa.
Enpä sitten teidän pelitavoistanne tiedä, mutta meikäläisellä pelikello on lopuksi noin 52h, miinustin oikeasta lukemasta 56h ne tunnit, mitä peli on seissyt pause-screenissä.

Hyvä juttu on kuitenkin, että peliä voi jatkaa myös lopun jälkeen. Ei kun odottelemaan DLC:tä!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Best. Game. Ever. Ainekin nyt. Kyllä ollaan onnekkaita. Hemmetti.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Best. Game. Ever. Ainekin nyt. Kyllä ollaan onnekkaita. Hemmetti.

Näin on. Kun kolmikymppinen mies meinaa pillahtaa ilosta itkuun nähdessään
Wrexin istuvan Krogan-klaanin johtajan valtaistuimella
niin peli on totisesti tehnyt jotain oikein.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Bioware kertoo jo suunnitelmistaan ME3-hahmoimportin suhteen. Pelitapansa on syytä valita huolella. Spoilerihtavasta luonteestaan johtuen käytän näitä ihania tageja.

Dead is dead. Mass Effect 3, as with the rest of the trilogy, is Shepard’s story. If you have a dead Shepard at the end of Mass Effect 2, that saved game won’t import into Mass Effect 3. You can play Mass Effect 3 if you died in Mass Effect 2 of course, but you’ll have to create a new Shepard. Harsh? Yes. But we wouldn’t be serious about the concept of a suicide mission if you couldn’t die and your death didn’t have serious consequences.

Lähde: Game Informer
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Bioware kertoo jo suunnitelmistaan ME3-hahmoimportin suhteen.
Ilmeisesti sitten sarjan kaanonin mukaan
uudet pelaajat saavat kuulla legendaarisesta Shepardista, joka kuoli itsemurhatehtävässä Collectoreja vastaan.
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Wrexin istuvan Krogan-klaanin johtajan valtaistuimella
niin peli on totisesti tehnyt jotain oikein.

Mitä paskaa? Itselläni Wrex selvisi mass effect 1, mutta en nähnyt häntä ollenkaan kakkosessa?
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Ilmeisesti sitten sarjan kaanonin mukaan
uudet pelaajat saavat kuulla legendaarisesta Shepardista, joka kuoli itsemurhatehtävässä Collectoreja vastaan.


Mmm luulen kuitenkin et kaanon on se että shepard ainakin selviää elossa, milläs hahmolla sitten pelaat kolmosessa jos Shepard kuolisi kaanonin mukaan?

jos sun Shepard kuolee kakkosen lopussa niin periaatteessa ihmiskunta ja koko galaksi on tuhoontuomittu. Sun Shepard kuoli, tarina loppui siihen ja sulla ei ole mahdollisuutta ladata talletusta ME3:een jolloinka sun aloitettava ME3 alusta kaanon sheppiksellä, joka siis tarkoittaa sitä että Shepard pakostakin selviytyy koska ME3 tulee

Mitä kaikkee Joohanh muuten teit kun sait 50 tuntia kulumaan? Tuntuu aika paljolta kun itellä meni kaiken tekemiseen se 30 tuntia :)
 
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Itsekin kävin kaikki planeetat läpi ja tein kaikki lojaalitehtävät ja sivutehtävät, mutta silti aikaa sain kulumaan vain sen 35~ tuntia. Yllätyin kyllä kuinka nopeasti peli loppui :o.
 
Ylös Bottom