Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Huikea peli ollut muutama kymmentuntinen tullu jo vietettyä tämän kanssa. Pari kyssäriä olis kuitenki, jotka vaivaavat mieltäni:]
Eli Garrusin lojaalitehtävässä, löysin Harkinin piilopaikasta kadonneen ID:n, joka pitäisi ilmeisesti toimittaa, jollekkin sitä tarvitsevalle. Mistä ko. henkilö löytyy.. koko Citadel koluttu läpi vaan ei löydy.
toinen juttu olisi kanssa sivutehtävä:
Eli Omegalla piti Ishille toimittaa paketti, jonka sai Eternitystä Illiumista. Toimitin tämän paketin, mutta tehtäväruudussa tehtävä näkyy viellä aktiivisena vaikka ruudussa teksti "both packages have been delivered and Ish has offered his thanks." Eli tuohon tehtävään ei ole tullut sitä complete tekstiä, vaikka käsittääkseni tehtävä on suoritettu
Tossa on ihan selkeä bugi, ilmeisesti aika yleinen sellainen. Käsittääkseni tällä hetkellä ainoa keino saada se "lopullisesti" suoritettua on antaa ne paketit Arian vartijalle.
Rytmitys toimisi paremmin vähemmällä skannailulla, etenkin platina ja eezo on ihan liian tuskaisaa kerättävää. Sellaiset puolet tai ylikin skannailusta joutaisi helposti pois. Normandyllä vietetään muutenkin aikaa ylenmäärin.
Helppoja parannuskeinoja olisi parikin. Depleted planeettoja voisi olla reilusti enemmän, mutta hyviltä skannauspaikoilta saisi enemmän resursseja. Kannustaisi tutkimiseen ja hyvän planeetan löytyminen olisi palkitsevampaa. Tai sitten resursseja pitäisi voida ostaa rahalla.
Itse näen tuon skannailun yhtenä viimeisenä "perinteisen" roolipelin rippeenä, sillä kyseessähän on käytännössä grindaus universumin loreen sopivalla tavalla. Kumma että jotkut samassa viestissä sekä kaipailevat "roolipelielementtejä", mutteivat lämpene skannaus-grindille.
EDI kertoo jo planeetan tietoruudussa havaitsevatko aluksen skannerit anomalya. Eli ei tarvitse mennä edes skannaus-ruutuun, jos mineraaleja on tarpeeksi ja etsii vain tehtäviä.Mutta tätyy sanoa että olisi kiva jos noita sivutehtäviä löytys vaikka joka systeemistä tai jotain. Koska pelkkä scannailu ei oo kovinkaan hauskaa kun ei löydy mitään muuta kuin mineraaleja.
No Element zerosta mulla ei ollu koskaan pulaa kun pelasin Mass Effect 1:sen läpi, hankin hahmon lvl 50 ja sit vaan importtia. Muistaakseni kaikkia mineraaleja saa silloin 50 000 alussa tai jotain (voi korjata jos oon väärässä).
Saa valita.Jos me1:n jäljiltä on monta läpipeluuta, niin saako importatessa valita minkä niistä ottaa
On tuossa aika iso ero, kun 44 tason hahmolla sain jonkun verran kaikkia mineraaleja, muttei nyt ihan 50k kaikkia. Mutta 40 ja 50 tason erot voi ollakkin ihan kohtuulliset. Sain ainakin rahaa 100k alkuun, se oli kivaa, kun pysty vähän törsää heti alussa. Skannailussa komppaan edellisiä posteja eli jättäkää ne moderate ja poor planut rauhaan. Parista rich planeetasta saa enemmän kuin tarpeeksi tavaraa aina. Aikaa säästyy ja pelkät rich planut skannaamalla itse olen saanut kasaan tarpeeksi mineraaleja. Ja kuten stammy sanoi, anomalyt tietää jo ennen skannausta. Itse en ole kokenut tuota mineraalienhankintaa häiritsevänä, kun muistaa käyttää kaikki nopeuttavat jipot. Skannerin hyrinä tuntuu vain rauhoittavalta yön pimeinä tunteinaE zero on ainut mistä on vähän puutetta ja mutta kaikki muut mineraalit saa hetkessä aina 0:sta 15K:n muutaman richin jälkeen.
Vaikuttavatko sivutehtävätkin jotenkin ME2:een? Edessä on vielä yksi ME1-pelikerta, tämän siirrän sitten kakkoseen. Kannattaako niitä sivutehtäviä edes tehdä, vai rushinko vain pääjuonen läpi?