Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Mulla bugas kanssa näkyviin tuo Ishin questi. Luulisin että bugi, ei sen kummempaa.

Huikea peli ollut muutama kymmentuntinen tullu jo vietettyä tämän kanssa. Pari kyssäriä olis kuitenki, jotka vaivaavat mieltäni:]

Eli Garrusin lojaalitehtävässä, löysin Harkinin piilopaikasta kadonneen ID:n, joka pitäisi ilmeisesti toimittaa, jollekkin sitä tarvitsevalle. Mistä ko. henkilö löytyy.. koko Citadel koluttu läpi vaan ei löydy.

Mulla ko. tehtävän avainhenkilö ilmestyi Citadelille vasta Thanen lojaaliustehtävän jälkeen. Onko tehty jo?

toinen juttu olisi kanssa sivutehtävä:

Eli Omegalla piti Ishille toimittaa paketti, jonka sai Eternitystä Illiumista. Toimitin tämän paketin, mutta tehtäväruudussa tehtävä näkyy viellä aktiivisena vaikka ruudussa teksti "both packages have been delivered and Ish has offered his thanks." Eli tuohon tehtävään ei ole tullut sitä complete tekstiä, vaikka käsittääkseni tehtävä on suoritettu
Tossa on ihan selkeä bugi, ilmeisesti aika yleinen sellainen. Käsittääkseni tällä hetkellä ainoa keino saada se "lopullisesti" suoritettua on antaa ne paketit Arian vartijalle.

Pakettitehtävästä:
Tossa on ihan selkeä bugi, ilmeisesti aika yleinen sellainen. Käsittääkseni tällä hetkellä ainoa keino saada se "lopullisesti" suoritettua on antaa ne paketit Arian vartijalle.

Bugihan siinä on. Mutta kylllä se on mahdollista saada suoritettua niin, että tehtävä ei jää kummittelemaan vaikka vie paketit "perille". Tuossa on joku bugi joka napsahtaa päälle jollain ihme kaavalla. Ilmeisesti paketin toimittamisen jälkeen höpötellessä voi sotkea tehtävän.

Naamapuolelata minulle kelpaisi mainiosti Teal'cin tai Steven Seagalin naamavärkki. Oijoi sitä fiilistä, kun pääsisi vääntelemään käsi Stevenillä tai tuhoamaan epäjumalia Teal'cin sauva-aseella.

Kiitoksia..

Raipe1:

Eipä oo koko Thanea haettu vielä ees tiimiin :) Mutta hyvä tietää tämä

Rytmitys toimisi paremmin vähemmällä skannailulla, etenkin platina ja eezo on ihan liian tuskaisaa kerättävää. Sellaiset puolet tai ylikin skannailusta joutaisi helposti pois. Normandyllä vietetään muutenkin aikaa ylenmäärin.

Helppoja parannuskeinoja olisi parikin. Depleted planeettoja voisi olla reilusti enemmän, mutta hyviltä skannauspaikoilta saisi enemmän resursseja. Kannustaisi tutkimiseen ja hyvän planeetan löytyminen olisi palkitsevampaa. Tai sitten resursseja pitäisi voida ostaa rahalla.

No Element zerosta mulla ei ollu koskaan pulaa kun pelasin Mass Effect 1:sen läpi, hankin hahmon lvl 50 ja sit vaan importtia. Muistaakseni kaikkia mineraaleja saa silloin 50 000 alussa tai jotain (voi korjata jos oon väärässä).

Mutta tätyy sanoa että olisi kiva jos noita sivutehtäviä löytys vaikka joka systeemistä tai jotain. Koska pelkkä scannailu ei oo kovinkaan hauskaa kun ei löydy mitään muuta kuin mineraaleja. Tähänkin olisin toivonnu jonkun toisen porkkanan, mutta kunhan eivät tuo takaisin sitä kidutus-koppia jota Makoksi kutsutaan... :p

Itse näen tuon skannailun yhtenä viimeisenä "perinteisen" roolipelin rippeenä, sillä kyseessähän on käytännössä grindaus universumin loreen sopivalla tavalla. Kumma että jotkut samassa viestissä sekä kaipailevat "roolipelielementtejä", mutteivat lämpene skannaus-grindille.

Kumma vaan että miksi kaikki kutsuvat roolipeliä joksikin numeroiden kanssa pelleilyksi ja grindaukseksi. Eikös se ole nimenomaan Roolin pelaamista ja tämä peli tekee sen todella hyvin. ;)

Mutta tavallaanhan toi tuntuu oikealta työltä, joten se on kai omalla tavallaan sitä hahmoon syventymistä. Numeroiden kanssa pelleilyhän ei ole roolipelaamista ainakaan minun mielestäni.

Mutta tätyy sanoa että olisi kiva jos noita sivutehtäviä löytys vaikka joka systeemistä tai jotain. Koska pelkkä scannailu ei oo kovinkaan hauskaa kun ei löydy mitään muuta kuin mineraaleja.
EDI kertoo jo planeetan tietoruudussa havaitsevatko aluksen skannerit anomalya. Eli ei tarvitse mennä edes skannaus-ruutuun, jos mineraaleja on tarpeeksi ja etsii vain tehtäviä.

Vai onko joku löytänyt yhtäkään kunnolla "piilotettua" tehtävää?

No Element zerosta mulla ei ollu koskaan pulaa kun pelasin Mass Effect 1:sen läpi, hankin hahmon lvl 50 ja sit vaan importtia. Muistaakseni kaikkia mineraaleja saa silloin 50 000 alussa tai jotain (voi korjata jos oon väärässä).

On tuossa aika iso ero, kun 44 tason hahmolla sain jonkun verran kaikkia mineraaleja, muttei nyt ihan 50k kaikkia. Mutta 40 ja 50 tason erot voi ollakkin ihan kohtuulliset. Sain ainakin rahaa 100k alkuun, se oli kivaa, kun pysty vähän törsää heti alussa. Skannailussa komppaan edellisiä posteja eli jättäkää ne moderate ja poor planut rauhaan. Parista rich planeetasta saa enemmän kuin tarpeeksi tavaraa aina. Aikaa säästyy ja pelkät rich planut skannaamalla itse olen saanut kasaan tarpeeksi mineraaleja. Ja kuten stammy sanoi, anomalyt tietää jo ennen skannausta. Itse en ole kokenut tuota mineraalienhankintaa häiritsevänä, kun muistaa käyttää kaikki nopeuttavat jipot. Skannerin hyrinä tuntuu vain rauhoittavalta yön pimeinä tunteina :) E zero on ainut mistä on vähän puutetta ja mutta kaikki muut mineraalit saa hetkessä aina 0:sta 15K:n muutaman richin jälkeen.

Dodih. Nyt on sit kolme kertaa peli läpi. Eka kerta Paragon Vanguardilla, toka Renegade Sentinelil ja nyt kolmas uudestaan samal Paragon Vanguardil. Pitää varmaa huomen alottaa uus hahmo taas... En vaan saa tarpeekseni tästä : D

Rupesin miettimään, että taidan pelata vielä me1:sen läpi toisen kerran pahiksena ennekuin kuin aloitan me2:n uuden rundin. Nyt kun toi taistelu on mennyt selkäytimeen, niin vois kokeilla me1:ssä jotain muuta kuin solttua ja laittaa veteraanin kehiin. Power feels good eli adeptilla tai vanguardilla sitten mentäs. Jos me1:n jäljiltä on monta läpipeluuta, niin saako importatessa valita minkä niistä ottaa vai ottaako se automaattisesti uusimman tai jotai sellaista.

Saa valita. Saa jopa valita mitä läpipeluu savea käyttää jos samalla hemmolla on vetänyt useamman kerran läpi.

OT: Tuli aika yllätyksenä kun edellisen ja insanity runin välillä oli peliajassa eroa 8h 40 min. Näköjään tuli juostua... :D

On tuossa aika iso ero, kun 44 tason hahmolla sain jonkun verran kaikkia mineraaleja, muttei nyt ihan 50k kaikkia. Mutta 40 ja 50 tason erot voi ollakkin ihan kohtuulliset. Sain ainakin rahaa 100k alkuun, se oli kivaa, kun pysty vähän törsää heti alussa. Skannailussa komppaan edellisiä posteja eli jättäkää ne moderate ja poor planut rauhaan. Parista rich planeetasta saa enemmän kuin tarpeeksi tavaraa aina. Aikaa säästyy ja pelkät rich planut skannaamalla itse olen saanut kasaan tarpeeksi mineraaleja. Ja kuten stammy sanoi, anomalyt tietää jo ennen skannausta. Itse en ole kokenut tuota mineraalienhankintaa häiritsevänä, kun muistaa käyttää kaikki nopeuttavat jipot. Skannerin hyrinä tuntuu vain rauhoittavalta yön pimeinä tunteina :) E zero on ainut mistä on vähän puutetta ja mutta kaikki muut mineraalit saa hetkessä aina 0:sta 15K:n muutaman richin jälkeen.

50 tasostahan saa achevementin ykkösessä. Ja itsekkin pelasin pelin aluksi läpi 43 hahmolla, joka ei saanut lähellekkään niin paljon mineraaleja. Muistan vaan että oli lähellä jotain 50 000 tällä hahmolla....

Vaikuttavatko sivutehtävätkin jotenkin ME2:een? Edessä on vielä yksi ME1-pelikerta, tämän siirrän sitten kakkoseen. Kannattaako niitä sivutehtäviä edes tehdä, vai rushinko vain pääjuonen läpi?

Tähän on mahdollisesti vastattu, mutta en uskalla lukea ketjua spoilereiden pelossa. :o

Kaikki eivät vaikuta, mutta jotkut vaikuttavat. Pääasiassa "juonelliset" sivutehtävät, joissa voit esim. päättää tapatko jonkun vai päästätkö menemään, vaikuttavat. Millään mineraalin keräämisillä tms. ei ole mielestäni mitään vaikutusta. Jotkut jutuista voivat vaikuttaa vasta kolmoseen, se kannattaa muistaa.

Vaikuttavatko sivutehtävätkin jotenkin ME2:een? Edessä on vielä yksi ME1-pelikerta, tämän siirrän sitten kakkoseen. Kannattaako niitä sivutehtäviä edes tehdä, vai rushinko vain pääjuonen läpi?

Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta noilla sivutehtätivillä ei tuntunut olevan merkitystä. Lähinnä tehdyt sivutehtävät näkyivät siten että joku ykkösen sivutehtävä hahmo lähetti Shepardille morjestakiitosta sähköpostiviestin. Itse en sivutehtäviä jaksaisi läpi jauhaa, vaan menisin kylmästi rushimalla pääjuonen läpi. Teoreettisesti niillä voisi olla vaikutusta kolmosessa, mutta en jaksa uskoa siihen.

Olen jossain nähnyt joskus nuo tärkeimmät ME1:hden sivutehtät eriteltynä, mutta en niitä tietenkään tähän hätään löytänyt.

Pakko tulla hehkuttamaan taas...

Eka toki vähän mietteitä tokasta läpipeluusta:

Hahmona Renegade Infiltrator ja normal-tasolla pistelin menemään, kuten ensimmäisenkin läpipeluun. Oli Infiltratorina paljon helpompi kuin Vanguardina, kiitos järkyttävän tehokkaan antimatter-tarkkuuskiväärin. Kävi jopa loppua kohden hieman tylsäksi, kun se oli lähes pelkästään sitä cloak + snipe -meininkiä. Kesken läpipeluun en halunnut kuitenkaan vaihdella vaikeustasoa.

Sitten itse asiaan. Mietin pitkään, aloitanko Hardcore-tason Adeptina vai Sentinelinä. Pelasin sekä Adeptina, että Sentinelinä sen ensimmäisen osion läpi ja päädyin Sentineliin. Taisteluissa joutuu nyt jopa käyttämään sitä pysäytystä (PC:llä pelailen) ja pohtimaan taktiikoita. Vaikka taistelut kestävät paljon normal-tason vastaavia pidempään, on se myös todella paljon palkitsevampaa. Jatkuvasti suojat pakkuu ja huutaa leipää, kunnon selviytymiskamppailua paikka paikoin. Ryhmässä mukana kannan jatkuvasti hahmoja, joilla on Overload ja Incinerate, kun itselläni on vasta treenattuna Warp. Näin löytyy Barrieria, Shieldiä ja Armoria vastaan välineitä. :)

Tässä tuo planeettojen skannaus jo tuntuu siltä pacingilta, mistä porukat täällä on väitelleet. Luultavasti vielä tämänkin läpipeluun jälkeen on pakko ottaa lopulta se Insanity työn alle, josko sen sitten Adeptilla paukuttaisi menemään. Siis voi morjes, että on hyvä peli!

PS. Hatunnosto kaikille Insanity-vaikeusasteella pelin läpäisseille! Minulle kun tuo Hardcore on jo melkoista meininkiä, PC:n hiiri + näppis -kombolla... :)

Kannattaa ainakin säästää rahaa. Itse en tuhlannut rahaa oikeastaan mihinkään, niin importatessa sain 100 000 credittii, kun sheppis oli niin rikas me1:ssä. Ihan kiva lisä jos tykkää ostella tavaroita.

Kiitti linkeistä stammy. Oikein mainiota pätkää. Kyllä tällaisella pelillä on huikeat tuotantokustannukset. Mutta kyllä se näkyy laadussa ja siitähän me maksetaan.

Ylös Bottom