Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]
Mitäs tykkäsitte näistä ns. N7-missioista verrattuna nyt vaikka ykkösen UNC-tehtäviin? Tosin, vielä ei tiedetä millaisia missioita on Hammerheadin mukana tulossa, joten suora vertaaminen ei ole ihan järkevää.
Joka tapauksessa, oikein maittavaa nuo tehtävät oli ainakin kerran käydä läpi. Mukana oli toki perinteisiä räiskintätehtäviä vailla sen suurempaa juontakaan, mutta nämä olivat onneksi suht lyhyitä. Eniten nautin kuitenkin näistä villeimmistä kokeiluista, joita oli laitettu mukaan. En sen enempää lähde näitä spoilaamaan, mutta erikoisia juttujakin tulee vastaan. Lokaatiot ja maisemat olivat monesti todella nättejä.
Pettymyksenä tuli kyllä se, että yhdelläkään N7-missiolla ei tullut vastaan yhtäkään hahmoa, jolle olisi voinut puhua. Siis wtf? Jopa näissä parjatuissa ykkösen UNC-missioissa oli yleensä lopussa joku rikollispomo, joka sitten selvitteli motiivejaan ja homman saattoi ratkaista neuvottelemalla ym.
Innolla kyllä odotan millaisia tehtäviä Hammerhead heittää soppaan mukaan.
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]
Arrrrghhh.
Noni, alotin toisen läpipeluukerran - uudella hahmolla tosin. Ja insanity-vaikeustasolla. Aluks ei tuntunu niin kovin pahalta, mutta auta armias ku pitäs Garrusta lähtiä noutamaan ja niitä ovia pitäs sulkia. Eka ovi menee iha kivasti, mutta pelimekaniikka alkaa tulla vastaan kahessa seuraavassa: Minkä hitsin vimpulan takia ton Shepardin pitää välillä itekseen nousta pystyyn ja tunkea päänsä konekiväärituleen kun oon kerta sen sinne suojan taakse torpannu? Toi tuntuu tapahtuvan randomisti esim. aseita vaihtaessa tai biotic-kykyjä käytettäessä. On se kumma.
Muutenki toi suojan ottaminen ME:ssa on "vähä-niinko-gears", mut huomattavasti ankeempi.
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]
^^Aika jännä.
Mass Effect 2:n toisen viikon myyntiluvut olivat hirveä pettymys. Vain 270 000, mikä on melkoinen pudotus ekan viikon yli miljoonaan (nämä siis boksin lukuja). Saas nähdä miten myynnit tästä lähtevät rullaamaan, mutta toivotaan nyt että pelillä riittäisi jalkoja vielä pitkään.
Jos täällä foorumilla on vielä henkilöitä, jotka eivät omista Mass Effect 2:sta, mutta lukevat tämän viestin, miettikääs hetki tätä:
Mass Effect 2:n toisen viikon myyntiluvut olivat hirveä pettymys. Vain 270 000, mikä on melkoinen pudotus ekan viikon yli miljoonaan (nämä siis boksin lukuja). Saas nähdä miten myynnit tästä lähtevät rullaamaan, mutta toivotaan nyt että pelillä riittäisi jalkoja vielä pitkään.
Arrrrghhh.
Noni, alotin toisen läpipeluukerran - uudella hahmolla tosin. Ja insanity-vaikeustasolla. Aluks ei tuntunu niin kovin pahalta, mutta auta armias ku pitäs Garrusta lähtiä noutamaan ja niitä ovia pitäs sulkia. Eka ovi menee iha kivasti, mutta pelimekaniikka alkaa tulla vastaan kahessa seuraavassa: Minkä hitsin vimpulan takia ton Shepardin pitää välillä itekseen nousta pystyyn ja tunkea päänsä konekiväärituleen kun oon kerta sen sinne suojan taakse torpannu? Toi tuntuu tapahtuvan randomisti esim. aseita vaihtaessa tai biotic-kykyjä käytettäessä. On se kumma.
Muutenki toi suojan ottaminen ME:ssa on "vähä-niinko-gears", mut huomattavasti ankeempi.
Joo, itseäkin vaivaa välillä kun Sheppiksen pitää nostaa päätään ylös ilman hyvää syytä. Toinen juttu mikä vaivaa taistelussa on että joidenkin kulmien takaa ei voi ampua. Mutta täytyy sanoa että sen jälkeen kun pelasin ykkösen läpi uudestaan, huomaa miten paljon taistelut ovat kehittyneet ensimäisestä osasta.
Olipas muuten aikamoinen urakka pitää aluksen himokkaita naisia Sheppiksestä erossa, kun halusin olla uskollinen tuolle ME1-suhteelle.
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]
Biisi on erinomainen. Hienoa, että näinkin tarkkoja faniteoksia löytyy netistä, ei varmasti ollut mikään lyhyin urakka pistää noin hyvin svengaava teos kokoon.
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]
Vihdoin läpi! Noin 42-43h vei aikaa kaikkinensa. Eipä ole aikoihin (Massa ykkösen jälkeen...) tullut vastaan peliä jossa olis koko ajan ollu tunteet näin pinnassa! Paljon sai naureskella hahmojen reaktioille kun heitteli erinäisiä huonoja kommentteja kummallisissa tilanteissa.
Loppua en spoilaa, mutta oli kyllä niin eeppistä menoa ettei mitään järkeä. Täyttä kultaa!
Ei pysty millään hehkuttaa tarpeeks. Ehdottamasti parasta mitä boxille on julkaistu.
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]
Jeap.
Läpi on nyt omaltakin osalta. Peliaikaa meni se vähän vajaa 43 tutnia + sit vielä pari tuntia päälle kun piti ronklata sellanen loppu aikaan että kaikki sai pidettyä hengissä .
Suosikki hahmoja ehdottomasti Jack ja Garrus. Myös Mordin oli mahtava vaikka sitä ei tullu pidettyäkään kovinkaan paljoa mukana kentällä.
Parhaat läpät kyllä tuli nimenomaan Mordinin suusta.
Parhaimmat naurut todennäköisesti siitä keskustelusta, jossa Mordin täysin vakavin naamoin kertoi lääkärin näkökulmasta mihin minun kannattaa varautu ennen kuin Jackin kaltaisen voimakkaan biotickin kanssa petipuuhiin käyn.
Garruksen kertomukset koskien Turiaani laivaston olosuhteita ennen suurta taistelua, verrattuna Normandyyn oli myös varsin hupaisa.
Reach & Flexibility
Thane oli myös erittäin tyylikäs.
Grunt ei ollut kovinkaan mieleeni varsinkin jos Wrexiin vertaa.
Legion kova myös.
Uutta pelikertaa tossa just alottelin ja tuli mieleen
että käytiinkö tuota alun tutkimuslaitoksen sabotointi tapahtumia missään vaiheessa tarkemmin läpi? Käykö totuus esim ilmi jos syventää suhdettaan Mirandan kanssa (jota siis en tehnyt)? Nythän tuo vaikuttaa varsin epäselvältä. Miranda vaan ampuu kyselemättä itsensä lisäksi ainoan sabotointi ehdokkaan ja näin ollen sulkee keissin. Mistä tässä oli loppujenlopuksi kyse? Extreme herätyskello?
Vielä tässä kun pyyhkäisee vajaata kymmentä vihollista nekkuun ennen kun ampuu hengiltä, ja pelaa pelin Insanityllä läpi, olisi kaikki saavutuksetkin plakkarissa. Enpä ole mitään muuta peliä koskaan näin tarkkaan tullu pelattua. Onhan nuo achit tosin melko helppoja/inhimillisiä.
Molemmat julkaistut kirjatkin löyty tähän perään eBaysta varsin edukkasti, joten tilaukseen lähti. Nuo kun vielä lukasee ja sen kolmannen kohta ilmestyvän kirjan myös, alkaakin sit pitkä ME3:n odotus. Mut siitä sit enemmän siellä toisessa ketjussa.
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]
Toinen pelikerta on hyvässä vauhdissa. Vaikeustasona Insanity ja hahmona pahisadepti-Sheppardi. Insanity vaatii kyllä aivan erilaista otetta peliin. Veteranilla harvalla vihollisella oli suojakenttiä tai muuta vastaavaa. Jos oli, ne sai helposti pois muutamalla laakilla. Insanitylla käytännössä jokaisella vihollisella on joko armoria, suojakenttää, biotic barrieria tai kahta näistä. Adept-jannu olisi ollut ehdoton kuningas alemmilla vaikeustasoilla, mutta nyt hahmojen erikoiskykyjä pitää käyttää huomattavasti enemmän noiden suojavarusteiden riisumiseen ennen kuin voi pistää esimerkiksi pullia kehiin.
Varjopuolena vihollisia viskotaan naamalle välissä aivan käsittämättömät määrät. Ei kerrallaan, mutta aalloissa. Hyvä jumala kun pääsin eräässäkin varastorakennuksessa taistelemaan yhtään valehtelematta sataa turvarobottia vastaan. Oli itku herkässä, kun tallennuspisteitä ei herunut välissä ja vihuja vain puskee lisää laatikoiden takaa. Tuli kunnon Call of Duty 3 -takaumia. Hyrr. Pariin kertaan kuolemakin ehti korjata. Taistelut ovat Insanitylla huomattavasti pidempiä kuin Veteranilla.
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]
Itse ajattelin aloittaa insanityllä uuden pelin, kun saan loppuun ekan rundin. Mutta noi sun huomiot kuulostaa vähän huolestuttavalta. Paremmin suojatut vihut on ihan jees, mutta noi lisätyt aallot kuulostaa vähän "mistä aita on matalin" vaikeuttamiselta. Oletko jo ihan puutunut taisteluihin niiden pituuden takia? Oliko tämä varastorakennus poikkeus vai onko jokainen taistelu insanityllä järjettömän pitkä. Eikös ekan rundin jälkeen saanu 25% jotain bonuksia. Mihin kaikkeen ne vaikuttaa? Eikös insanityn jälkeen ollut vielä yksi vaikeustaso. En ole pariin päivään päässyt jatkamaan peliä, kun luistellessa teloa ranne. Mutta parin päivän päästä sitten taas jatkuu.
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]
Jos Paavilla on kyse siitä "viallinen mech-line" questista, niin kyllä veteranillakin tuli ks. kohdassa lähes loputtoman oloisesti vihuja. Aika outo tehtävä, eikä muussa kohtaa peliä kyllä tule yhtä pitkää vihuputkea vastaan.
Adeptia ollaan luonnehdittu ehkä vaikeimmaksi Insanity-classiksi, koska bioticit eivät päde armoreihin/shieldeihin/barriereihin. Olen katsonut hommasta pari taktiikka-videota ja lähes pakollinen yhdistelmä on itsellä warp+singularity maksattu ja näitä käytetään lähes pelkästään, mukana warpilla maksattu Miranda ja incineratella maksattu Mordin. Gethiä vastaan mukaan tietysti heavy overload-jamppa.
Insanity kyllä pakottaa vissiin taktikoimaan ihan eri tavalla ja hahmonkehitystäkin täytyy oikein miettiä. Turhiin kykyihin ei voi tuhlata pointseja ainakaan alussa. Itse en ole vielä ks. vaikeusastetta uskaltanut kokeilla; onhan tässä aikaa ennen kolmosta.
Jos Paavilla on kyse siitä "viallinen mech-line" questista, niin kyllä veteranillakin tuli ks. kohdassa lähes loputtoman oloisesti vihuja. Aika outo tehtävä, eikä muussa kohtaa peliä kyllä tule yhtä pitkää vihuputkea vastaan.
Ymmärtääkseni tuo tehtävä tarjoaa vaikeustasosta riippumatta loputtoman tulvan pikku roboja.
Samoin kuin saman tehtäväketjun aiempi osa jossa taisteltiin tietä hiekkamyrskyn ja robotti lauman keskellä sinne omalle sukkulalle.
Ei valittamista omalta osalta. Omanlaista vaihteluahan tuo on .
Ymmärtääkseni tuo tehtävä tarjoaa vaikeustasosta riippumatta loputtoman tulvan pikku roboja.
Samoin kuin saman tehtäväketjun aiempi osa jossa taisteltiin tietä hiekkamyrskyn ja robotti lauman keskellä sinne omalle sukkulalle.
Myös muissa tehtävissä taitaa tulla vihuja loputtomasti. Itse ainakin huomasin tämän kantapään kautta, kun Shepardini bugasi jumiin ja ajattelin koittaa vanhaa kunnon save/load kikkaa. Lähetin tiimiläiset tappamaan eteenpäin vihuja, ja siellä ne kurittivat niitä 10-15 min, mutta eivät ne loppuneet. Jouduin sitten aloittamaan aikaisemmasta tallennuksesta ja kun menin Shepardin kanssa saman alueen läpi ei siellä tullut kuin pari hassua vihua.