Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

25h kesti läpipeluuseen, assignmentteja ei niin hirveästi tullut vastaan, mitä ykkösessä.
Etsitkö niitä ollenkaan? Meinaan vaan, että itselläni kesti tuo läpipeluu aikanaan ~45h. Tällaista aikaeroa ei oikein selitä muu, kuin että olet missannut aivan helkatisti sisältöä. Toki itse varmaan pelailen vähän keskimääräistä enemmän hekumoiden ja maisemia katsellen, mutta ei siihen millään 20h saa kulumaan. Toki dialogit skippaamallakin saa tunteja pois.

Etsitkö niitä ollenkaan? Meinaan vaan, että itselläni kesti tuo läpipeluu aikanaan ~45h. Tällaista aikaeroa ei oikein selitä muu, kuin että olet missannut aivan helkatisti sisältöä. Toki itse varmaan pelailen vähän keskimääräistä enemmän hekumoiden ja maisemia katsellen, mutta ei siihen millään 20h saa kulumaan. Toki dialogit skippaamallakin saa tunteja pois.

Hei, itse kylla tein ainakin kaikki loyality questit, puhuin jokaiselle vastaantulijalle, tein kaikki questit yhta lukuunottamatta isoista kaupungeista, kerailin mineraaleja tuhottomasti ja kavin lapi firewalker questeja ja silti irtosi 20h vain.

Hei, itse kylla tein ainakin kaikki loyality questit, puhuin jokaiselle vastaantulijalle, tein kaikki questit yhta lukuunottamatta isoista kaupungeista, kerailin mineraaleja tuhottomasti ja kavin lapi firewalker questeja ja silti irtosi 20h vain.
Paha sanoa, mistä jää niin paljon tunteja uupumaan. Ehket käppäillyt Normandya ristiin rastiin yhtä paljon kuin minä? Sitten kyllä tulee vastaan myös uncharted-worldien tehtävät. Oletko käynyt kaikki tähtijärjestelmät 100% läpi? Suurin osa tehtävistä pitää itse etsiä, eikä niitä tule muuten vastaan. Tehtävät löytää siten, että kun menee skannausruutuun, niin EDI ilmoittaa anomaly detected.

EDIT. Kuten Kovy88 löysikin, niin sulta puuttuu jopa Explorer-achi. Eli et ole tutkinut avaruutta todellakaan kovin tiheällä kammalla. Sieltä niitä questeja löytyy lisää. :)

Paha sanoa, mistä jää niin paljon tunteja uupumaan. Ehket käppäillyt Normandya ristiin rastiin yhtä paljon kuin minä? Sitten kyllä tulee vastaan myös uncharted-worldien tehtävät. Oletko käynyt kaikki tähtijärjestelmät 100% läpi? Suurin osa tehtävistä pitää itse etsiä, eikä niitä tule muuten vastaan. Tehtävät löytää siten, että kun menee skannausruutuun, niin EDI ilmoittaa anomaly detected.

EDIT. Kuten Kovy88 löysikin, niin sulta puuttuu jopa Explorer-achi. Eli et ole tutkinut avaruutta todellakaan kovin tiheällä kammalla. Sieltä niitä questeja löytyy lisää. :)

Kylla mina niista planeetoista olen ison osan tutkinut vaikka tuota achia ei loydy. En tieda sitten miten olen nuo missannut mutta ne mita nyt on tullut vastaan niin eipa ole kovin kummoisia tehtavia ollut. Aikalailla samanlaista roskaa mita esm: ykkosen kuu tehtava mutta kaipa sita pitaa sitten viela jatkaa tutkimista. Tuskinpa silti noista kovin montaa tuntia enaan irtoaa.

Kylla mina niista planeetoista olen ison osan tutkinut vaikka tuota achia ei loydy. En tieda sitten miten olen nuo missannut mutta ne mita nyt on tullut vastaan niin eipa ole kovin kummoisia tehtavia ollut. Aikalailla samanlaista roskaa mita esm: ykkosen kuu tehtava mutta kaipa sita pitaa sitten viela jatkaa tutkimista. Tuskinpa silti noista kovin montaa tuntia enaan irtoaa.
Kaiken tasoisia tehtäviä löytyy. Jos nyt oikein muistan, niin osa on hyvinkin yksinkertaisia, mutta sitten löytyy myös niitä mielenkiintoisempia. Paha tosiaan sanoa paljonko noista tunteja tulee, eikä se nyt tietenkään ole varsinaisesti pääasia.

Löysitkö muuten Illiumista kaupan, joka myy uusia tähtikarttoja? Taas löytyy kestoa lisää sieltä.

Juu, kylla nuo kartat tuli napattua kaupasta. Pitaa sitten kohta menna jatkamaan pelia vaikka aikomus oli kylla ottaa vahan taukoa siita ennen kuin viimeistelen koko pelin :)

Etsitkö niitä ollenkaan? Meinaan vaan, että itselläni kesti tuo läpipeluu aikanaan ~45h.

Mitä samanlaisella koluamisella vastaan tuli kuin ykkösessäkin, ni ne tehtiin. Oli niitä vino pino, kuten mainitsin postissani. Mutta ne vain tuli priorisoitua "päätehtävinä" jotenkin munamaisesti. Mut hyvä näin.

Mut osin tutkiminen ei ollut niin valtaisaa mitä ykkösessä mulla, oikeessa oot. Tylsien tehtävien osalta, kuten joku pirun Talin lojaalitehtävä. Esimerkkinä, ei aina kiinnosta keskustella montaa tuntia jostain tylsistä taustoista, ja klikkaskella kaikki vaihtoehto-spiikit läpi. Vaikka homma on ihan selvä, tuntuu pirun tyhmältä kysellä et paskaakos sä täällä teet ja mikä sun tehtäväsi täällä on - joka ikisen ihmisen kohdalla. :D

Ja keskenhän tää vielä on, kun kerta päätettiin jatkaa elämää. Et saahan siihen vielä niin monta tuntia vielä pelattua tähän läpipeluukertaan kun haluaa. Mut jos aloittaa uuden samalla hahmolla, ni entäs upgradet ja muut? On se aika turha taas alkaa skannata miljoona planeettaa ja sitä rataa.

Aika outoa kun ei ota yhteyttä EA:n servereihin, tämän ongelma on ollut jo pari päivää. Ei se ainakaan vielä ole mitään haitannut, mutta olisi kiva saada se toimimaan. :/

Oman sheppiksen lopusta ja muutamista muista tehtävistä.

Party membereistä :

- Kaikki selvisivät elossa viimeisessä tehtävässä. Ainot ei lojaali oli Miranda. Suuttui kun puolustin Jackia yhdes riidas.
- Mordinin loyalty tehtävässä sain sen säilyttämään sen tiedoston joka sisältää tietoa kroganien taudin parantamisesta. (Massa kolmosessa varmaan Mordin parantaa sen taudin. Wrex on mulla kroganien johtaja.)
- Grunt säilyi pelissä hengissä, kenties siitä tulee Wrexin oikea käsi ?
- Legionin loaylty tehtävässä uudelleen ohjelmoin heretic gethit. (Gethit kenties liittolaisia Massa kolmoses ?)
- Sain suostuteltua Jackin säästämään sen hullun äijän sen loyalty tehtävässä. Ehkä Jack parantaa tapansa ?
- Talin kanssa romanssi. Se ei joutunut karkoitetuksi kun käytin paragon puhe vaihtoehtoa.

Pelin lopusta.

- Tuhosin collectors basen. Epäilen että se teknologia olisi "korruptoinut" ihmiset. Muuttanut ihmiset pahoiksi.
- Kaikki party memberit säilyivät elossa.
- Normandyn miehistöstä puolet kuoli kun hyökkkäsin liian myöhään.
- EDI saattaa olla vaaraksi myöhemmin. Aattelin että voisko cerberus ottaa sen avulla Normandyn hallintaansa ?

Hyvä peli on kyl. Millä hahmoluokalla alottaisin uuden pelin ? Viimeksi pelasin vanguardilla.

Ihan kivoja ajatteluja, mut ei sen kummempaa kommentoitavaa niin ei tarvi spoilereita värkätä turhaan.

Varmaan idioottikysymys vaihteeksi, mut pelailtuani läpi jatkoin taivalta Massan maailmassa enkä aloittanut uusiksi alusta. Saanko, ja miten nyt lyötyä hanskat tiskiin ja aloitettua jotenkin uusiksi samalla hahmolla?

Olis kiva vetää levelille 30, upgradet ja vaikeemmalla achi... :cool:
Joutuuko kaikki skannaamaan kuitenkin uusiksi ja tähän tyyliin..?

Varmaan idioottikysymys vaihteeksi, mut pelailtuani läpi jatkoin taivalta Massan maailmassa enkä aloittanut uusiksi alusta. Saanko, ja miten nyt lyötyä hanskat tiskiin ja aloitettua jotenkin uusiksi samalla hahmolla?

Olis kiva vetää levelille 30, upgradet ja vaikeemmalla achi... :cool:
Joutuuko kaikki skannaamaan kuitenkin uusiksi ja tähän tyyliin..?
Kun valitsee new game, sieltä pitäisi saada "Import ME2 Character" ja sillä pitäisi voida jatkaa hommaa. Luulisin että ne skannitkin säilyy.

Varmaan ainut maininnan arvoinen miinuspiirre minkä tästä pelistä keksi, oli se ettei ohjaimen akun tai paristojen simahtaessa peli osannut mennä itsenäisesti pauseen. Kuolin siinä sit varmaan kahdesti, kun äijä vaan seisoo paikallaan tulisateessa. :D

Heittäkääs faktat pöytään tuon hahmontuomisen suhteen.

Olen pelannut ME1:sen läpi ja aloitin uudelleen pelaamisen, mutta jätin kesken. -> Konsolin vaihto Eliteen ja tavaroiden siirto uuteen boksiin -> ME2:sen demoa kokeiltu, mutta siinä en ainakaan saanut tuotua omaa hahmoa. Peli tosin ilmoitti, että tämän demon hahmon voi tuoda itse varsinaiseen peliin.

Mistä se ottaa ME1:sen hahmon tiedot? Live tilistä? Jostain konsolin tiedostosta? Menikö ME2:sen demo hahmo yli ME1:sen hahmon? Vastauksia kaipailen.

Pitänee ostaa jossain vaiheessa Mass Effect 2, kun on joskus tarvetta uudelle pelille.

Olen pelannut ME1:sen läpi ja aloitin uudelleen pelaamisen, mutta jätin kesken. -> Konsolin vaihto Eliteen ja tavaroiden siirto uuteen boksiin -> ME2:sen demoa kokeiltu, mutta siinä en ainakaan saanut tuotua omaa hahmoa. Peli tosin ilmoitti, että tämän demon hahmon voi tuoda itse varsinaiseen peliin.

Mistä se ottaa ME1:sen hahmon tiedot? Live tilistä? Jostain konsolin tiedostosta? Menikö ME2:sen demo hahmo yli ME1:sen hahmon? Vastauksia kaipailen.

Pitänee ostaa jossain vaiheessa Mass Effect 2, kun on joskus tarvetta uudelle pelille.

Jos oot vetäny mass effect 1: läpi peli tekee silloin sellaisen lopullisen talletuksen. Sitten kun aloitat ME2:n voit tuoda importilla tuon ME1:n lopullisen talletuksen peliin.

Keskeneräisiä ME1 talletuksia ei siis voi käyttää, ME1 on PAKKO läpäistä mikäli haluat jatkaa kakkosta niillä asetuksilla.

Paljon riippuu nyt siitä että miten siirsit tallennukset kovolta toiselle. Virallisella kaapelilla siirrettäessä lopullisen tallennuksen olisi pitänyt siirtyä mukana, mutta jos taas kikkailit tallennukset kovolta toiselle memory uniteilla (niinkuin minä) on viimeisen tallennuksen siirto mahdotonta. ME1 tekee pelin läpäisyn jälkeisen tallennuksen johonkin omaan jemmaansa eikä se näy muiden tallennuksien kanssa samassa paikassa.

E: Jos sinulla on vielä save tallessa ME1 lopusta, voit pelata pelin siitä nopeasti läpi uudella koneella, jolloin hahmon siirto toimisi normaalisti.

Kiitoksia vastauksista. Siirsin kovalevyn tavarat USB-tikulla, kun se tuli nykyään mahdolliseksi ja valitettavasti Mass Effect 1:stä en enää omista.

Hieman harmittaa, jos nyt ei onnistu samalla hahmolla pelaaminen Mass Effect 2:ssa. Varsinkin, kun en pelannut ykköstä läpi sillä pelin perushahmolla vaan muokatulla sankarilla.

Kiitoksia vastauksista. Siirsin kovalevyn tavarat USB-tikulla, kun se tuli nykyään mahdolliseksi ja valitettavasti Mass Effect 1:stä en enää omista.

Hieman harmittaa, jos nyt ei onnistu samalla hahmolla pelaaminen Mass Effect 2:ssa. Varsinkin, kun en pelannut ykköstä läpi sillä pelin perushahmolla vaan muokatulla sankarilla.

Joo, voi olla että sen USB:n kautta siirrettynä ei se jemmassa ollut finalsave tullut mukaan, joten et voi pelata ykkösen Shepardilla =/

En vieläkään ymmärrä Biowaren aivopierua että miksi uusia pelaajia syrjitään näinkin paljon. Nimittäin Vanilla-Sheppiksellä pelaaminen on aivan eri kokemus kuin pelaaminen omalla Sheppiksellä jolla on tullut tehtyä ne omat valinnat. Aloitin tuossa eilen pelaamaan ME2:ta taas ja tällä kertaa otin sen Vanilla-FemShepin ja oikeesti tuli heti sellanen meh-fiilis kun siinä ei ollut mitään "omaa". Omalla Shepillä sitten taas oli niiiin siisti vetää peli läpi

Miksein Bioware vaan voinut jättää siihen ME2:n alkuun sitä keskustelukohtaa jossa saisi helposti itse määrättyä mitä ykkösessä tapahtui?

Ihan parhautta. Yksi harvoja valituksen aiheita itselläni oli Liaran tarinan vähäisyys pelissä, joten tämä paikkaa aukon varsin mainiosti.

Tosin kuten NeoGafin foorumeillakin puhutaan, sitä melkein toivoisi Dragon Age: Awakenings tyylistä isompaa päivitystä tähän, eikä vaan yksittäistä mini-seikkailua. Mutta ehkä sitä pärjää kolmanteen Mass Effectiin asti vielä joten kuten.

Tosin kuten NeoGafin foorumeillakin puhutaan, sitä melkein toivoisi Dragon Age: Awakenings tyylistä isompaa päivitystä tähän, eikä vaan yksittäistä mini-seikkailua. Mutta ehkä sitä pärjää kolmanteen Mass Effectiin asti vielä joten kuten.

Juu, itsekin mieli tekisi nähdä ME2:een tulevan jotakin suurempaa kuin nämä lukuisat 1-1½ tunnin pikkulisärit. Jotain toivoa ilmeisesti tämänkin Shadow Broker DLC:n kanssa on, kun julkaistuissa kuvissa kuulemma näkyy uusia aseitakin (?) joten ehkä pitkää (tai ainakin pitempää) kestoa sopisi toivoa. Mutta nää, epäilen että niin tulee olemaan.

Kuitenkin tämä tulee ennen pitkää ostettua, no matter what. :D

Ylös Bottom