Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect 2 - BioWaren avaruuseepos [X360]

Tuli tämä hommattua ja mietin vaan että kannattaako ykkösosakin hankkia ihan vain tarinan kannalta vai missaako paljon jos ei ole ykkösosaa pelannut?

Tuli tämä hommattua ja mietin vaan että kannattaako ykkösosakin hankkia ihan vain tarinan kannalta vai missaako paljon jos ei ole ykkösosaa pelannut?

Kannattaa kyllä ehdottomasti pelata ensimmäinen osa ensin jos haluat täysin nauttia toisesta osasta.

Missaat Boxin parhaan pelin, jos jätät ykkösen väliin. Ensimmäisen Massan tarina on huomattavasti mielenkiintoisempi, sekä paremmin kirjoitettu kuin Massa2:n vastaava. Muutenkin, aika paljon taitaa mennä asioita ns. "pään yli", mikäli suoraan Massa2:sta aloittaa. Ja onhan se mukavampaa jatkaa ensimmäisessä osassa luomallaan hahmolla suoraan kakkos-osaan.

Ostin pelin nyt kun oli zavvissa huikeessa tarjouksessa. Odotan innolla pelaamista :) Ensimmäinen oli ihan kiva vain muutamia valituksen aiheita löyty. Ja tässä on noita korjailtu, mutta alkuun näin ilman pelaamatta harmittaa et inventory systeemi on kokonaan otettu pois. Kai tuon kestää.

Eikö tämänkin pelin mukana tule joku koodi? Mitä sillä saa?

Ostin pelin nyt kun oli zavvissa huikeessa tarjouksessa. Odotan innolla pelaamista :) Ensimmäinen oli ihan kiva vain muutamia valituksen aiheita löyty. Ja tässä on noita korjailtu, mutta alkuun näin ilman pelaamatta harmittaa et inventory systeemi on kokonaan otettu pois. Kai tuon kestää.

Eikö tämänkin pelin mukana tule joku koodi? Mitä sillä saa?

Cerberus-networkin. Tuolla saa sitten ilmaiseksi useampia DLC:tä, joista merkittävin yksi uusi kaveri ja "makon perillinen". Ihan hyvää bonusta, tosin ei mitään valtaisaa.

Tässä tosiaan tuo inventory puuttuu, joka on ikävää. Toivon että ME3:ssa sitten on taas inventory ja enemmän oman hahmon virittelyä. Nämä hyvin toteutettuna ja päälle ME2:n toimiva toiminta, niin on sitten 10+ peli.

Ykkösessä on enemmän RPG-elementtejä ja siksi ehkä siitä tykkäsin enemmän, mutta toisaalta kakkosessa toiminta toimii paremmin. Kakkosessa myös hahmot ovat mielestäni taisteluissa vähän persoonallisempi(ja fiksumpia), joka on selvää kehitystä ykkösestä, jossa noita oli pakko kokoajan paapoa suorastaan.

Ja joka kysyi, osta ihmeessä ykkönen, sen saa varmaan jollain kympillä nykyisin jo.

.. mutta toisaalta kakkosessa toiminta toimii paremmin. Kakkosessa myös hahmot ovat mielestäni taisteluissa vähän persoonallisempi(ja fiksumpia), joka on selvää kehitystä ykkösestä, jossa noita oli pakko kokoajan paapoa suorastaan.

Nyt oon hinkannut jonkun ~10h insanella ME2:ta. Ja aika karmeaa menoa on, ja kaikki bugit on tietenkin tosi isossa roolissa, pahimillaan.

- Tiimiläiset kuolee aina heti -> eivät käskyistä huolimatta pysy suojissa, ja ottavat rautaa naamaan huoletta

- Miranda menee "suojaan" suojan päälle kyykkimään josta tietenkin döödaa heti, ja tätä tapahtuu usein

- Yksinkin tätä voisi ilman teammatejakin hakata läpi (kun kuolevat aina), mutta turha uudistus lippaisiin tekee siitäkin vaikeaa. Jossain vaiheessa nekin loppuu ja etäisyydeltä kun täytyy pelata, niin lähitaistelutkin saa unohtaa kun niissä tulee turpaan aina 100k-0.

- Tallennuskin on tosi prseestä. Ykkösessä sai massiivisen tehtävän aikana tallentaa missä vain, kunhan oli ns. tilanne ohi. Tässä pitää aina vetää jonkun matkaa automaattisaveen asti. Vaikka itse tallentaisi, niin joutuu aloittamaan nimenomaan siitä automaatista aina, vaikka peliaika ja omapaikkasavea lataakin uusiksi.

Ei todellakaan vakuuta vakavammassa pelaamisessa tämä toiminta. Bugeja piisaa enemmänkin.

- Tallennuskin on tosi prseestä. Ykkösessä sai massiivisen tehtävän aikana tallentaa missä vain, kunhan oli ns. tilanne ohi. Tässä pitää aina vetää jonkun matkaa automaattisaveen asti. Vaikka itse tallentaisi, niin joutuu aloittamaan nimenomaan siitä automaatista aina, vaikka peliaika ja omapaikkasavea lataakin uusiksi.

Hmm, itsellä ei kyllä ikinä ole ollu ongelmaa tuon savettamisen kanssa. Välillä peli jostain syystä lataa edelliseen saveen vaikka on tullut autosave kentän aikana, mutta sen ongelman voi helposti välttää sillä, että kun kuoleman jälkeen tulee ne vaihtoehdot niin valitsee Load ja valitsee sieltä oikean saven.

Nyt oon hinkannut jonkun ~10h insanella ME2:ta. Ja aika karmeaa menoa on, ja kaikki bugit on tietenkin tosi isossa roolissa, pahimillaan.

- Tiimiläiset kuolee aina heti -> eivät käskyistä huolimatta pysy suojissa, ja ottavat rautaa naamaan huoletta

- Miranda menee "suojaan" suojan päälle kyykkimään josta tietenkin döödaa heti, ja tätä tapahtuu usein

- Yksinkin tätä voisi ilman teammatejakin hakata läpi (kun kuolevat aina), mutta turha uudistus lippaisiin tekee siitäkin vaikeaa. Jossain vaiheessa nekin loppuu ja etäisyydeltä kun täytyy pelata, niin lähitaistelutkin saa unohtaa kun niissä tulee turpaan aina 100k-0.

Ei todellakaan vakuuta vakavammassa pelaamisessa tämä toiminta. Bugeja piisaa enemmänkin.

Taitaa olla nyt ihan pelaajasta kiinni tämä meno, itsellä ei ollut koskaan mainitsemiasi ongelmia (edes tallennuksien kanssa) pelatessa ja peliaikaa kertynyt varmasti yli 100h lukuisten uusintojen jälkeen.

Olen pelannut 80% pelistä läpi 2-3 kaverin kanssa(eli ei ole kauheasti tullut vaihdeltua kavereita kun kuitenkin pelasin pitkän kaavan mukaan tuon läpi). Eikä ole paljon ollut ongelmia kuolemisen suhteen. Varsinkaan sen yhden kaverin kanssa joka on ollut 95% mukana, niin ei ole varmaan kuollut koko aikana kuin 1-2 kertaa, ilman mitään tarvetta komennella kaveria.

Näköjään kirjakin ilmestymässä kohtapuoliin, pitänee poistaa.

Hmm, itsellä ei kyllä ikinä ole ollu ongelmaa tuon savettamisen kanssa. Välillä peli jostain syystä lataa edelliseen saveen vaikka on tullut autosave kentän aikana, mutta sen ongelman voi helposti välttää sillä, että kun kuoleman jälkeen tulee ne vaihtoehdot niin valitsee Load ja valitsee sieltä oikean saven.

Joojoo. Ei kyllä kehitä taaskaan suuntaan taikka toiseen nämä kommentit. Nimenomaan loadaan aina oikean saven. Aina tehtävän aikana ei pysty savemaan, mutta ilman noita väliautomaatteja pystyy. Niistä ei vain vain saa ikinä jatkaa, vaikka pitäisi mun tapauksessa koska en mitenkään leikiten mene vaikeimmalla vaikeustasolla tätä läpi... :cool:

Taitaa olla nyt ihan pelaajasta kiinni tämä meno, itsellä ei ollut koskaan mainitsemiasi ongelmia (edes tallennuksien kanssa) pelatessa ja peliaikaa kertynyt varmasti yli 100h lukuisten uusintojen jälkeen.

Hmm, eli se on mun vika, että Mirkku käskyistä huolimatta on "suojassa" suojan päällä? Ekalla pelikerralla annoin sille, mitähän sille vielä pitäs tehdä et tottelis mua ja olis mieliksi... :(

Nimenomaan tätä esiintyy yhdessä tärkeässä missionissa koko aika. Kiva alotella jostain kauempaa alusta tämän takia.

Näköjään kirjakin ilmestymässä kohtapuoliin, pitänee poistaa.

Tuo on sitten jo kolmas kirja joten jos niitä kahta aiempaa ei löydy niin hophop ostamaan. Todella loistavia molemmat ja samaa odotan myös tältä uusimmalta.

Hmm, eli se on mun vika, että Mirkku käskyistä huolimatta on "suojassa" suojan päällä?
Ihan normi settiähän tuo on, ikävä kyllä. Etenkin kovemmilla vaikeusasteilla nuo tekoälyn aivopierut huomaa todella herkästi. Casuaalillahan ei ollut niin väliä jos Mirkku ja kumppanit välillä jotain hölmöili, mutta etenkin Insanityllä pelatessa pistää hieman "hymyilyttämään", kun porukka kapuaa laatikoiden päälle suojaan yms...

Ihan normi settiähän tuo on, ikävä kyllä. Etenkin kovemmilla vaikeusasteilla nuo tekoälyn aivopierut huomaa todella herkästi. Casuaalillahan ei ollut niin väliä jos Mirkku ja kumppanit välillä jotain hölmöili, mutta etenkin Insanityllä pelatessa pistää hieman "hymyilyttämään", kun porukka kapuaa laatikoiden päälle suojaan yms...

No kiitos tästä. :) Nimenomaan tuon tosiaan huomaa, koska toiminta kestää huomattavasti pitempään kun casuaaliin verrattuna. Ja näinollen ainakin mulla niitä ilmenee jatkuvasti.

Mutta tekoäly on myöskin onnetonta kuten kirjottelin. Casulla ei haittaa vaikka koko aika lähes ovat pois suojasta ampumassa/lataamassa, koska tilanne on niin nopeasti yleensä ohi. Ja vihollisten tekemä damage on todella pientä silloin, joten matet kestää helposti.

Juu, itsekin mieli tekisi nähdä ME2:een tulevan jotakin suurempaa kuin nämä lukuisat 1-1½ tunnin pikkulisärit. Jotain toivoa ilmeisesti tämänkin Shadow Broker DLC:n kanssa on, kun julkaistuissa kuvissa kuulemma näkyy uusia aseitakin (?) joten ehkä pitkää (tai ainakin pitempää) kestoa sopisi toivoa.

Heh, nuo kuvissa näkyvät aseet kuuluvat erilliseen DLC:hen mikä tulee ennen tätä Lairia.
Lähde www.xbox360achievements.org

Joojoo. Ei kyllä kehitä taaskaan suuntaan taikka toiseen nämä kommentit. Nimenomaan loadaan aina oikean saven. Aina tehtävän aikana ei pysty savemaan, mutta ilman noita väliautomaatteja pystyy. Niistä ei vain vain saa ikinä jatkaa, vaikka pitäisi mun tapauksessa koska en mitenkään leikiten mene vaikeimmalla vaikeustasolla tätä läpi... :cool:

Nii, oli se Insanity kieltämättä aika haastava niissä muutamassa tehtävässä kun tuli tuossa vähän aikaa sitten vedeltyä läpi. Nihkeimpinä mieleen jäi Collector Ship ja Horizon.

En tiedä olenko ainoa, mutta minua on ärsyttänyt jokin aikaa se, että minä olen ostanut pelin alkuperäisenä eli olen saanut sen Cerberus Networkin. Siitä vain se, että en koe vielä koe hyötyneen siitä, tulihan alkuun pari ilmaista DLC:tä, mutta sen jäkeen on tullut ainoastaan maksullisia.

Onhan nuo tulleet maksulliset DLC:eet olleet viihdyttäviä, mutta hemmetin lyhyitä.

En tiedä olenko ainoa, mutta minua on ärsyttänyt jokin aikaa se, että minä olen ostanut pelin alkuperäisenä eli olen saanut sen Cerberus Networkin. Siitä vain se, että en koe vielä koe hyötyneen siitä, tulihan alkuun pari ilmaista DLC:tä, mutta sen jäkeen on tullut ainoastaan maksullisia.

Etkä varmaankaan tule enempiä maksuttomia Cerberuksella saamaan. Tää on niitä EA:n Project Ten Dollar -juttuja, eli kun oot nyt ilmaiseksi saanut about sen 10 rahan arvosta DLC:tä, niin muista pitää maksaa.

Itse ostan melkein poikkeuksetta kaikki pelit uusina, periaatteesta, ja kyllä musta on vaan tuntunut hyvältä toi että saa kaikennäköistä ilmaiseksi.

Biowaren Dr. Greg Zeschukin haastis:

In the house with Dr. Greg Zeschuk - for News - VideoGamer.com

Saiko joku muuten jotain "extraa" pelattuaan tuon iPhone-spin-offin? Tuli itse pelattua, mutta en muista mitään extraa saaneeni..

"Q: Talking of spin-offs, how do you feel about Mass Effect on the iPhone? Was it something worth attempting?

GZ: Oh, I think it was very worth attempting. Even when something's not as successful as you'd like, you can take some lessons away and apply them, right? For us, that's kind of where humility comes in, to eat the humble pie on the Mass iPhone game [laughs] and go, 'Yeeeaaah, we made a big mistake,' in the sense that we thought story could carry it. Maybe it wasn't even a mistake as much as we took a guess, our guess was wrong, and we learned something in the process - that the fundamental tactile gameplay is actually the key thing on the platform. Unless your game is utterly designed about tactile gameplay, you shouldn't release it. That was good information for us to have.

Q: Do you think you'll ever return to the iPhone with Mass Effect?

GZ: I don't know. We still poke around on it. At some level we're leaving the expertise on the iPhone to the folks who are experts. We'll explore stuff. For us, it may be things that link into other games. It's the cross-platform nature of the potential platform, like an iPhone app able to somehow access one of the other games' universes, or something. That would be really cool."

Peliä nyt reilu tunti pelattu. Huikee alku ollu. Kontrollit vaikuttais paremmilta mitä ykkösessä varsinkin toi et saa ristikkoon oikeesee ja vasempaan yhdet skillit tiimi kavereille. Skillien vähyys ei haittaa tuntuu et jätetty ne juuri mitä ME1 tuli käytettyä osa oli siinä aivan turhia. Insanityl alotin tuntu ainakin toi alku helvetin vaikeelt :) Kaippa se tosta kun skillei saa enemmän kasaan. ME1 vedin toisiks vaikeimmal ja oli yks ainut kohta joka täyty silloin ottaa useemman kerran uudestaan nii aattelin et lähden suoraan vaikeimmalla tätä kakkosta pelaamaan.

Ylös Bottom