Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jeesh, kyllähän tuo ruudunpäivitys takkuilee aika hemmetisti, tosin pelikelvottomaksi ei ole itselläni ainakaan mennyt.:confused:
Kyllähän minäkin tuon kyseisen kohtauksen potkin lävitse mutta melko rajoilla meni koska tuo tökkiminen oli sen verran häijyn oloista. Liikkeet tapahtui melkein viiden sekunnin viiveellä ja kuva hyppi paikoitellen monen sekunnin viiveellä. Pitää vielä testata samaista taistelua vaikka cachen tyhjentämisen avittamana. En tosiaan muista törmänneeni tällaiseen koskaan aikaisemmin pelin kohdalla...
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kyllä Massa on tökkinyt minullakin eniten kaikista pelaamistani (tämän sukupolven) peleistä. Diashowksihan se monesti menee.

Kakkoseen ovat lupailleet smoothia 30FPS ruudunpäivitystä kautta linjan. :p

EDIT. En tosiaan tiedä lisääntyykö se tökkiminen mitä enemmän on läpipeluita tai jotain (voisi cachen tyhjennys auttaa), sillä en minäkään ensimmäiseltä peluulta muista kuin hitaasti latautuvat tekstuurit. Nyt jälkeenpäin on törmätty tuohon naurettavan huonoon ruudunpäivitykseen, mikä ei kyllä sinänsä haittaa pelissä etenemistä. Jos samat ongelmat olivat jo ensimmäisellä läpipeluulla, niin melkoisessa transsissa sitä on pelailtu, kun ei ongelmista ole mitään muistikuvaa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kumma kyllä, minulla ei todellakaan ole ollut noita teknisiä ongelmia Mass Effectissä mitä esimerksiksi Foeman kertoi. Totta kai ruudunpäivitys välillä tippuu, ja tekstuurit latautuvat hitaasti (UE3), mutta ei missään tapauksessa mitään peli-iloa häiritsevää.
Ensimmäinen kerta tämä minullakin oli pelin kohdalla kun alkoi oikein kunnolla yskimään. En ole koskaan törmännyt, itseasiassa missään pelissä noin pahaan tökkimiseen ja siksi säikähdin melkoisesti kun tuollaista alkoi puskemaan. Enkä edelleenkään puhu pienestä FPS hyppelystä vaan aivan sairaanmoisesta tökkimisestä, karmeaa katsottavaa kun mahti peli yski yskimistään... Vähän kuin olisi katsonut rakkaan ihmisen viimeisiä hengen vetoja.

Mutta tiedä häntä, latasin tallennuksen uudestaan juuri ennen lopputaistelua ja silloin peli rullasi taasen normaalisti. Cachea en ehtinyt edes tyhjentämään joten liekkö kyseessä jonkilainen bugi tai vastaava. Mutta hyvä näin, sain mielenrauhan ja seikkailu sai jatkua totuttuun tapaan. Mutta ihan yleisestihän tuo FPS taitaa heitellä pahiten tuolla Citadellissa missä se pistää kyllä ikävästi silmään, mutta komppaan Joohania, ei tuo ole peli iloa syömään. Saisivat julkaista pelejä useammalla levyllä. Etenkin nyt kun tuo kovolle instalointi on mahdollista - kummankin levyn instalointi sille ja tunnistus yhdeltä levyltä, helppoa ja yksinkertaista.

---

Mutta back to basics. On muuten aatteet ja mieltymykset muuttuneen vuoden varrella. Ennen olin niin sulaa vahaa tuon Liaran edessä ettei mitään rajaa, hän oli sydän minun kylmälle sielulleni. Mutta nyt, nyt Ashley lämmittää minua enemmän? Siinä on vain jotain kun nainen pitää plasmakivääriä oikea oppisesti kädessä :rolleyes:
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Reilu tunti tullut tässä pelattua ja vaikuttaa kyllä pirun hyvältä. Pari kysymystä vaan;

Kannattaako charmiin ja intimidationiin käyttää pointseja? Eli ennemmin, kuinka usein näitä vaihtoehtoisia mahdollisuuksia tulee vastaan.

Ja toisekseen, spawnaako vihut missään uudelleen, eli onnistuuko ns grindaaminen millään tavalla, vai pitääkö sitä yksinkertasesti jyskyttää jokaikinen vastaantuleva sivutehtävä läpi expan toivossa?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Reilu tunti tullut tässä pelattua ja vaikuttaa kyllä pirun hyvältä. Pari kysymystä vaan;

Kannattaako charmiin ja intimidationiin käyttää pointseja? Eli ennemmin, kuinka usein näitä vaihtoehtoisia mahdollisuuksia tulee vastaan.

Ja toisekseen, spawnaako vihut missään uudelleen, eli onnistuuko ns grindaaminen millään tavalla, vai pitääkö sitä yksinkertasesti jyskyttää jokaikinen vastaantuleva sivutehtävä läpi expan toivossa?
Vähän vaikeustasosta ja hahmoluokasta riippuen peli on suhteellisen helppo, joten itse panostaisin charmiin ja intimidiateen ihan laajenneiden roolipelielämysten takia. Tietty kaikki kyvyt kannattaa avata jne., jotta peli olisi mahdollisimman monipuolista, muttei ole mikään pakko "maxata" taitoja, jos nyt ei ihan vaikeammilla tasoilla pelaa. Tällöin voi panostella noihin "puhe"talentteihinkin. Kyllä noita vaihtoehtoisia keskustelupolkuja tulee suht usein vastaan, muttei ne mitenkään pakollisia ole.

Vihut ei spawnaa. Jos haluaa maksimimäärän expaa, niin kannattaa yrittää hoitaa Mako-taistelut tai ainakin se tappava luoti jalan. Makolla ampuminen vähentää taposta saatavaa expaa. Tosin; eipä pelissä expan maksimointi mitenkään tärkeää ole. Täydet 60 leveliä vaati muutenkin vähintään kaksi läpipeluuta samalla hahmolla, vaikka keräisi kaiken mahdollisen expan.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Vihut ei spawnaa. Jos haluaa maksimimäärän expaa, niin kannattaa yrittää hoitaa Mako-taistelut tai ainakin se tappava luoti jalan. Makolla ampuminen vähentää taposta saatavaa expaa. Tosin; eipä pelissä expan maksimointi mitenkään tärkeää ole. Täydet 60 leveliä vaati muutenkin vähintään kaksi läpipeluuta samalla hahmolla, vaikka keräisi kaiken mahdollisen expan.

Mulla ainakin tuli 50 leveliä täyteen (vaikeustaso normal/Spectre) ihan siitä, kun tein kaikki mahd. sivutehtävät/planeetat ja listin pahikset. Kunhan vain kaiken tekee, niin kyllä levelit loppuvaiheessa pitäisi tulla "maksimiin" (siis 50, tosiaan 60 vaatii toisen pelikerran väkisin).

Itse valitsin niin, että pointsit tulee ns. automaattisesti. Eli ei tarvinnut manuaalisesti lisätä mitään. Pelasin hyvistä ja sain sitten myös "hyvis achievementin" ja "rakkaus achievementin". Palkintoja tuli lopulta aika hyvin (mulle, yksi pelikerta meinaan riittää).
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mille levelille mennessä muuten apaut saa maxattua kaikki talentit?
Tuli sitten kehitettyä ronskisti charm ja intimidate täyteen saman tien, jostain syystä tykkään kovasti jos keskusteluissa voi selvästi valita hyvän tai pahan linjan, vaikka ne suht mustavalkoisia olisivatkin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mille levelille mennessä muuten apaut saa maxattua kaikki talentit?
Tuli sitten kehitettyä ronskisti charm ja intimidate täyteen saman tien, jostain syystä tykkään kovasti jos keskusteluissa voi selvästi valita hyvän tai pahan linjan, vaikka ne suht mustavalkoisia olisivatkin.

Kaikkia talentteja et saa maxattua, vaikka miten pelaisit. Kannattaa siis jo alkuun päättää, mihin talentteihein keskityt. Osa talenteista siis avautuu vasta, kun saat toisen talentin tiettyyn tasoon kehitettyä. Esimerkkinä tästä Soldierin Assault Rifle- taito, jota tiettyyn tasoon kehitettyäsi avaat Sniper Rifles-taidon jne.

Ja nuista Charm/Intimate - taidoista. Ne lisäävät keskusteluihin aina yhden uuden vastausvaihtoehdon, jotka näkyvät sinisellä ja punaisella. Mutta jos Sinulla ei ole tarpeeksi Charm/Intimidate-taitoa, nämä vastausvaihtoehdot näkyvät mustattuina.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Pikkuvinkki Massan joulukääreistä löytäneille (=uusille pelaajille):

Kannattaa käydä Kuussa aika aikaisessa vaiheessa peliä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Eli pitää siis oikeasti keskittyä siihen pisteiden jakoon.. =)
Kiitos vinkeistä kuomaset.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Heitin tuossa nyt ton jonkun classic lootan play.comista tilaukseen kun halvalla sai. Kattoo mitän tää nappaa et ostaako kakkosen jopa julkkarina vai ostaako ollenkaan :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jahas. Olen vältellyt Mass Effect 2:n videoita ja infoja kuin ruttoa, mutta kuumotuksen ollessa paha päätin aloittaa ensimmäisen Massan jälleen kerran. Vuorossa 4. läpipeluu ja tällä kertaa Adept-naishahmolla. Vedän samalla kaavalla kuin ensimmäisellä kerralla, jolloin kovimmat sävärit sai. Eli kuuntelen kaikki Codex-jorinat, juttelen ihan kaikkien kanssa ja pyrin tekemään jokaisen sivumission. Ensimmäisellä kerralla pelasin yltiöhyvistä ja tässäkin mennään samalla kaavalla, sillä se on muutenkin luonnollisin alue minulle. :)

Tämä on ainoa peli ensimmäisen Metal Gear Solidin kanssa, jonka pariin näin monesti on tullut palattua...
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No nythän tuo pamahti läpi, aikaa meni apaut 26h ja hahmot oli tasolla 46 lopun tullessa. Koko homma meni oikeastaan
Wrexin ja Garrusin
kanssa läpi, ja pelasin sillä very basic Shepardilla joka alussa on valittavana. Jotenkin tuntui luonnollisimmalta.

Ja jumankauta kun oli eeppinen peli! WRPG:t eivät ole olleet mun juttu JRPG:itä enemmän maanläheisten tarinoiden takia, mutta nyt kyllä mentiin niin järkyttävän eeppisillä tasoilla erityisesti viimeisellä 5 tunnilla ettei pysty edes ymmärtämään. Juuri katsonut läpi Tengen Toppa Gurren Laganin eli skaala itsessään ei ihan niin eeppiseksi mennyt, mutta se tapa jolla kaikki esitettiin oli helvetin siisti.

Ja pelihän vei mukanaan heti alusta lähtien. Jokaikinen mahdollinen keskustelu ja codexi tuli todennäköisesti luettua ihan yksinkertaisesti sen takia, että ne kiinnostivat, vastaantulleista sivutehtävistä jäi tekemättä vain mineraalien kerääminen kiinnostuksen puutteen vuoksi, mutta kaikki sivutehtävät jossa pääsi puhumaan, olivat todella mielenkiintoisia.

Ja puhuminen tässä oli jostain syystä tosi voimakkaan tuntuista. Charm oli täyteen panostettuna loppupuolella (Paragon 100% :awwyeah:::) ja sen takia oli perhanan siistin tuntuista, kun puhumalla itse asiassa sai
Sarenin ampumaan itsensä.
Puhevaihtoehtojakin oli varmaan jokaikisessä keskustelussa niin paljon, ettei tuntunut pelaavansa jotain hahmoa, vaan olevansa itsensä ohjaksissa kun periaatteessa tilanteessa kuin tilanteessa pystyi Shepardin kautta esittämään täysin senhetkiset tunteensa.

Huonoja puoliakin on, tekninen puoli oli miltei säälittävä, armotonta popiniä jatkuvasti ja ainakin henkkoht koin järkyttäviäkin framerate droppeja välillä tulitaisteluissa. Myös esimerkiksi tyhjillä planeetoilla ajelu oli apaattisen tylsää, joskus jopa ärsyttävää kun oli niin vuoristoista töyssyä koko paikka.

Pirunmoinen yllätys ja olen äärimmäisen iloinen että hankin pelin näinkin myöhään, en nimittäin malttaisikaan odottaa Massa kakkosta kuukautta enempää :p
Ehdottomasti ysin peli, tekniset viat vttuun niin olisi täysi kymppi. Täydellinen WRPG-kokemus, toivottavasti ME2 pistää paremmaksi. Pitää yrittää välttää spoilereita.

Hiton hyvän kuuloinen tuo creditsien biisi btw.


Jaa niin tulihan tuossa pelin mukana se lisäosakin, Bring down the sky tms, varmaan ihan kokeilemisen arvoinen myöhemmin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jaa niin tulihan tuossa pelin mukana se lisäosakin, Bring down the sky tms, varmaan ihan kokeilemisen arvoinen myöhemmin.
Varaudu sitten siihen, että tuota ei voi vaan suoraan lähteä pelaamaan, vaan pitää olla seivi sellaisessa kohdassa, että pääsee käsiksi Galaxy Mapiin.

Oli oikein ilo lukea mietteitäsi pelistä. Vanhan fanin sydäntä lämmittää, kun aina uudet ja uudet ihmiset löytävät tämän hienon pelin, joka kohta jo sarjaksikin laajenee.

Massa tuntuu olevan sellainen peli, johon lähes kaikki tykästyvät ja erityisesti pelin loppu on saatu niin tunteita herättäväksi, ettei se jätä taatusti ketään kylmäksi. Ne harvat pelille lämpeämättömät yleensä jättävän pelin jo alkumetreillä kesken ja luulisin, että vahva tarina saisi myöhemmin heidänkin päänsä kääntymään, jos antaisivat mahdollisuuden. Joka tapauksessa; mahtava peli ja mahtava universumi.

Toivottavasti kakkonen löytäisi vieläpä uutta yleisöä ja peli ylittäisi ykkösen myynnit. Ainakin peli olisi sen ansainnut, sillä ennakkotietojen/videoiden perusteella kakkonen näyttää kaikin puolin paremmalta peliltä kuin lähes täydellinen ykkönen. Jotenkin jopa toivon, että EA kääntäisi päivitetyn ykkösen ja kakkosen myös PS3:lle, jotta peli saisi mahdollisimman suuren yleisön ja mahdollisimman monella olisi mahdollisuus kokea se mahtava kokemus. Se on sodat voittavaa rakkautta se.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Pakko tulla taas hehkuttamaan näin yön pikkutunneilla... Ihan uskomatonta, miten jokin peli voi koukuttaa näin pahasti vielä useammankin läpipeluun jälkeen. Tuolla Adept-hahmolla on aivan törkeän siistiä pelata! Ekaksi heittää barrierin päälle ja ryntää vihujen luokse, sitten viskoo lauman keskelle singularityn ja perään warppia ja loput yksittäiset jannut heittää liftillä kattoon ja tönii seinille! :D

Piipahdin hakemassa
Liaran
jonka jälkeen olen tehnyt pelkkiä sivumissioita. Muutama niistä on jopa ollut uusia, joihin en aikaisemmilla läpipeluilla ole törmännyt. Näitä sivumissioita jäin tekemään jo pelkästään sen takia, että taistelu tuolla Adeptilla on todella nautinnollista, tulee se kuuluisa "vielä yksi" -riippuvuus.

Pelillä on kyllä hillitön läpipeluuarvo, kun noilla eri hahmoilla joutuu eri tyylillä pelata. Adept on kyllä ollut parhainta viihdykettä verrattuna aikaisempiin käyttämiini: Soldier (2 kertaa, tyhmä minä...) ja Vanguard. Koska pelin olin jo läpi vetänyt, sai tuolle Adeptille shotgunin käyttöön. Muutenkin noita pisteitä olen laittanut pelkästään puhumiseen ja hyökkäysarsenaaliin Biotic-voimien osalta.

Enpä muuten muistanut tuota stammyn mainitsemaa juttua, eli kannattaa todellakin käydä siellä kuussa heti kun se on mahdollista.
Kuka mitään barrier/armor-boosteja haluaa, hyökkäyskalusto FTW! Eli valitsin Nemesiksen, jolla saa bonuksia liftiin ja warppiin. :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

PS: Ne ketkä hamuavat kokeilla Massan PC versiota, niin steamistä sais nyt 3,75€.Suosittelen!
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jonkun verran koittanut antaa aikaa ja rakkautta tälle pelille mutta jostain syystä ei vaan nappaa. Varsinkin toi tehtävien ja tapahtumapisteinen välillä juokseminen vaikuttaa turhanpäiväiseltä kun info voitaisiin lyödä heti tauluun. Nyt jotain avaruusasemaa pitää juosta pitkin poikin ilman mitään tapahtumia välilä. Ei vaan jotenkin irtoa toisin kuin esim Fallout3 ja DA:O.

Toki peliä olen pelannut vaan sen verran että pääsen päättämään mihin matkustellaan, mutta tuo juoksuttaminen tuntuu typerältä (esim ekalla planeetalla mihin menin omasta valinnasta). Täällä on paljon puhuttu ettei kukaan läpipelannut ole pelistä valittanut mutta jos koko tarina kudotaan kasaan vasta kun pelikellossa on +25h niin mun mielestä se on huonon tarinan merkki.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Nyt jotain avaruusasemaa pitää juosta pitkin poikin ilman mitään tapahtumia välilä.
En mä nyt ihan Massaa tästä tunnista, mutta ymmärrän että joku voi nähdä pelin eri tavalla. Kyllähän peli alkaa suht hitaasti ja Citadelilla voi kulua alussa sivutehtäviä tehden ja "ympäri juosten" viisikin tuntia. Mielenkiintoista juttua se mielestäni kaikki kuitenkin oli. Eikä sitä juonta nyt pelkästään lopussa ole. Jokaisen suuremman "juoniplaneetan" jälkeen mennään kuitenkin eteenpäin ja jos sopivalla tahdilla annostelee uncharted-planeettoja ja suurempia juoniplaneettoja, pysyy pacing mielestäni oikein napakkana läpi pelin. Oma "vikansa" tietysti on, jos jää liiaksi harhailemaan sivutehtäviin, eikä etene juonessa ollenkaan. Joku tietysti tykkää niinkin tehdä, ei siinä mitään.

Mut mut. Mä oon hyvin väärä ihminen argumentoimaan tässä asiassa, kun lasini ovat niin ME-värittyneet.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Täydellinen läpipeluu on nyt meneillään, ja oikein kivasti menikin, kunnes: pelasin Feroksen läpi, ja sain Zhu's Hopesta vielä yhden sivutehtävän. Tässä tehtävässä pitää palata ExoGenin tukikohtaan ja ottaa sieltä jotain dataa eräälle teknikolle. Muutenhan tässä ei olisi ongelmaa, mutta kun sen Skywayn hissi ei enää toimi, saatana sentään. Saan hissin ulkopuolella olevasta kytkimestä naksautettua oven auki, mutta hissin sisällä oleva paneeli ei osoita minkäännäköistä toimintoa (interaktiota osoittavaa ympyrää ei ilmesty, ei mitään).

Tämähän on luonnollisesti ihan perseestä, sillä enhän minä nyt yhtä tehtävää voi tolleen jättää. Kaikkea on kokeiltu, käynnistin uudelleen, tyhjensin välimuistin ym. Löytyisikö neuvoja?
 
Ylös Bottom