Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Juuri loppui act 2 ja ei voi kuin ihmetellä, mitä kokoajan tapahtuu.

Voi kuule, et ole nähnyt vielä mitään, odotas vain kun pääset kolmanteen näytökseen. Peli on niin täynnä uskomattomia hetkiä ettei voi ymmärtää, toimintaa ja suuria tunteita, koko ajan saa olla kananlihalla tai pala kurkussa.

En voi ymmärtää miten jotkut sanovat graafisen annin olevan jotenkin normaalia/ihan jees, mielestäni tämä on tähän mennessä parhaimman näköinen peli mitä on tehty. Hahmoanimaatiot, ympäristö ja kaikki muutkin ovat vain aivan uskomattomia

Tätä en itsekkään ymmärrä. Omasta mielestäni peli on hienointa audiovisuaalista tuotantoa IKINÄ, kerrankin rahat ovat menneet oikeaan luukkuun. Etenkin hahmojen eleet ja animointi, dialogista puhumattakaan ovat virheetöntä. Jopa pieninkin esine on mallinnettu millintarkasti, ei voi kun ihmetellä tämän luokan osaamista.

Viimeistä viedään, peliä takana nyt n. 20h.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tähän täytyy kommentoida, että ei se grafiikka niin mullistavaa ole niillä hetkillä kun itse peliä pelataan, kun vertaa esim. pc:n vastaaviin hittipeleihin. (kunnon pc:llä siis) Mitä tulee sitte välidemoihin, niin ne on graafisesti täyttä rautaa. Voittaa kyllä jo pc:n grafiikankin. Jos verrataan konsoleihin, niin grafiikka on huippua joka suhteessa...
Vaikken vielä olekkaan MGS4:sta päässyt pelaamaan, niin on kyllä sanottava että pc:llä on tasan yksi peli joka päihittää ns. selvästi konsolipelien grafiikan. Muut ovat samaa tasoa tai tehokoneella vain hivenen skarpimpia. Ja ei herneitä, ihmetyttää vain miten nykyään ollaan sokeita pc pelien kehityksen suhteen.. Ja mitä olen nähnyt, lukuunottamatta wowia/conania sun muita nettiroolipelejä tai joitain strategiapelejä, ei pc:n huippupelitkään ole nykyään juuri kuin käännöksiä konsoleiden hyvistä peleistä. Eipä ilman käännöksiä ainakaan omaan makuun olevia pc pelejä ole parina viime vuotena tullut.

Ja enpä tiedä onko se Crysis nyt suhtaassakaan niin paljon hienompi kuin esim GT5P omassa gengressään..
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Itseäni rupesi jo vähän ärsyttämään cutscenejen järjetön pituus ja määrä. Ymmärrän kyllä, että MGS-sarjalla on paljon kerrottavaa ja selitettävää, mutta rajansa kaikella. Välillä tuntuu, että katsoisin enemmän cutscenejä kuin pelaisin itse peliä. Meillä kaikilla ei ole rajatonta määrää aikaa katsella (aivan järkyttävän makeita) cutscenejä. Muuten peli on ollut todella loistava ja kontrollitkin handlaan nyt 8 pelitunnin jälkeen aika hyvin, vaikka aluksi ne hankalia olivatkin. Nyt kaupungille ja huomenna takaisin MGS4:n pariin:)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Itseäni rupesi jo vähän ärsyttämään cutscenejen järjetön pituus ja määrä. Ymmärrän kyllä, että MGS-sarjalla on paljon kerrottavaa ja selitettävää, mutta rajansa kaikella. Välillä tuntuu, että katsoisin enemmän cutscenejä kuin pelaisin itse peliä. Meillä kaikilla ei ole rajatonta määrää aikaa katsella (aivan järkyttävän makeita) cutscenejä.

Pelin cutscenet voi paussata START nappulalla, esimerkiksi näin voit käydä välissä syömässä ;)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Heh.. Mä taas pidän pitkistä cutsceneistä! :D Mahtava kattoa niitäkuin katsois leffaa.. sit kun pääsee pelaamaan, on fiilis katossa!
Ja kannattaa hankkia kunnon TV tai käynti optikolla. IMO tämän pelin grafiikka meni pelien kärkeen PS3:lla.
Mutta mielipiteet kaikilla omansa. :) Itse vedin vasta äske ekan actin läpi ja aikaa meni reilu 6h. :cool: Tässä pelissä pitää hidastella ja nauttia.. :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Heh.. Mä taas pidän pitkistä cutsceneistä! :D Mahtava kattoa niitäkuin katsois leffaa.. sit kun pääsee pelaamaan, on fiilis katossa!
Ja kannattaa hankkia kunnon TV tai käynti optikolla. IMO tämän pelin grafiikka meni pelien kärkeen PS3:lla.
Mutta mielipiteet kaikilla omansa. :) Itse vedin vasta äske ekan actin läpi ja aikaa meni reilu 6h. :cool: Tässä pelissä pitää hidastella ja nauttia.. :D
eihän ne välianimaatiot ollut kauhean pitkiä. Vähän sopivia pikku sodan jälkeen :D. Eli samaa mieltä Muken kanssa.

PS. täytyy nyt hieroa taitoja ennen kuin menee pelaa moninpeliä. (salamurhaajaksi) :rolleyes:
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Läpi meni. Ekassa spoilerissa peliaika ja statsit, toisessa fiiliksiä pelin kestosta.
play time 16:03:54
continues 14
alert phases 80
kills 285
recovery items used 43
weapon types procured 36
flashbacks watched 201
special items used -

total bonus 27,470 dp
current drebin points 174,080 dp
rank "eagle"
- - -
Loppua oli venytetty ehkä vähän turhan pitkäksi, sillä kliimaksin jälkeen tulee vielä noin tunnin mittainen cutscene. 16 tunnista varsinaista pelattavaa on noin 6-8 tuntia.

Nyt pitää kyllä vetää vähän henkeä. Jälleen tuli vedettyä sellainen 7 tunnin sessio ilman suurempia taukoja. Jotain pelistä kertoo kyllä se, että välittömästi sen loputtua tekee mieli päästä pelaamaan uudestaan ja kokemaan ne lukemattomat hienot hetket jälleen kerran.

Klassikko isolla Koolla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

IGN:n arvostelusta tiivistelmä:

"Is it possible to give a game an 11? If so, this would be the game that would merit that score. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots is a title that exceeds all of the hype that was attached to the title."

Että semmosta. Innolla odotan mitä ylipainoiset Xboxfanboyt Gamespotilta antaa arvosanakaksi pelille joka selvästi ansaitsee vähintään kympin arvosanaksi;)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

IGN:n arvostelusta tiivistelmä:

"Is it possible to give a game an 11? If so, this would be the game that would merit that score. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots is a title that exceeds all of the hype that was attached to the title."

Yhdyn edelliseen totaalisesti, vaikka on tunnustettava, että olen pelisarjan suuri fani. Peli meni n. 30min sitten läpi Big Boss Hardilla. Olen sanaton. Koskaan nähnyt mitään vastaavaa...
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Voi nami
mitä naikosia(oletan ettei jää yhteen) pelissä!! Kyllä siinä ekan pomon kohdalla kuola valui kuin pavlovin koiralla. Mielellään katselisi tuollaisia hahmoja ihan omissa peleissä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

IGN:n arvostelusta tiivistelmä:

"Is it possible to give a game an 11? If so, this would be the game that would merit that score. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots is a title that exceeds all of the hype that was attached to the title."

Että semmosta. Innolla odotan mitä ylipainoiset Xboxfanboyt Gamespotilta antaa arvosanakaksi pelille joka selvästi ansaitsee vähintään kympin arvosanaksi;)

En ole peliä läpäissyt (ACT 4 tällä hetkellä), mutta silti peli tuntuu että se olisi 11 pistettä ansainnut. Peliä voisi käyttää malli esimerkkinä miten jatko osat pitää tehdä. Peli on löytänyt täydellisen balanssin uusien asioiden ja vanhojen asioden välillä. Todellakin peli nousee hypen yläpuolelle. :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Tämä on oikeasti aivan kökköpeli. Ei mitään tunnelman (ekan osan tapaan). Jotakin ihme pelleilyä vedetty sinne sun tänne. Pelissä saa juosta minne sattuu eikä oikeata reittiä löydy. Snaken ääninäyttelijä ylilyö pahasti. Otacon nyt on yhtä ärsyttävä kuin aina. Kontrolleissa on tuhat ja yksi toimintoa joista puolet on täysin turhia, joten 1/10. Toivottavasti enempää ei tule.

Taas tulee yksi reissu Kierrätyskeskukseen...

Heh :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Yhdyn edelliseen totaalisesti, vaikka on tunnustettava, että olen pelisarjan suuri fani. Peli meni n. 30min sitten läpi Big Boss Hardilla. Olen sanaton. Koskaan nähnyt mitään vastaavaa...

Yhdyn toveriin, täällä läpäistiin noin puoli tuntia sitten ja tunteet on.. Noh, melko sanattomaksi veti kyseinen teos meikäläisen. Asetti kyllä omalle kohdalla luovan median tason aivan uusiin stratosfääreihin, etenkin videopeleille.. Tälläisiä tuntemuksia/viboja en ole koskaan saannut mistään median tuotoksesta, saati videopelistä. Kumarran Kojimalle, hyvin hartaasti ja pitkään - Here`s To You!
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Vaikken vielä olekkaan MGS4:sta päässyt pelaamaan, niin on kyllä sanottava että pc:llä on tasan yksi peli joka päihittää ns. selvästi konsolipelien grafiikan. Muut ovat samaa tasoa tai tehokoneella vain hivenen skarpimpia. Ja ei herneitä, ihmetyttää vain miten nykyään ollaan sokeita pc pelien kehityksen suhteen.. Ja mitä olen nähnyt, lukuunottamatta wowia/conania sun muita nettiroolipelejä tai joitain strategiapelejä, ei pc:n huippupelitkään ole nykyään juuri kuin käännöksiä konsoleiden hyvistä peleistä. Eipä ilman käännöksiä ainakaan omaan makuun olevia pc pelejä ole parina viime vuotena tullut.

Ja enpä tiedä onko se Crysis nyt suhtaassakaan niin paljon hienompi kuin esim GT5P omassa gengressään..

Lord of the Rings Onlinen graffat on muuten nekin yli next-gen konsolien grafiikoiden. Pelailin sen betaa aikanaan. Ja löytyy noita muutamia muitakin pelejä jotka kyllä peittoaa konsoligrafiikat, jos tehoa riittää koneesta. Pakko oli kirjoittaa kun tuo quote ei pidä lainkaan paikkaansa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

perhana pari tuntia pelaamista meni hukkaan kun en näköjään muistanut tallentaa kun lopetin. No ei auta kun uudestaan tahkoa samat kohdat läpi. Ei voi muuta sanoa kuin aivan loistava peli
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Onko kenelläkään vielä kummemmin tietoa noista asusteiden yms. avautumisista. Esimerkiksi tuon Assassins Creedistä tutun kaavun saa, kun ansaitsee Assassins Emblemin, mutta jos tuon tekee esim. helpoimmalla tasolla niin onko puku mukana myös vaikeimmalla? Sama tuon bandanan ja stealthin kanssa.

Joissain vaatimuksenahan on tuo tietty vaikeustaso jotta saa aseen, camon, puvun yms. avattua.

Ite tässä juuri aloittelemassa ja ajattelin jahka tutustuisi peliin hivenen helpommalla tasolla (kuin eurooppalaisten normaali) ja siinä samalla sitten koittaisi avata jo jotain.
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Lord of the Rings Onlinen graffat on muuten nekin yli next-gen konsolien grafiikoiden. Pelailin sen betaa aikanaan. Ja löytyy noita muutamia muitakin pelejä jotka kyllä peittoaa konsoligrafiikat, jos tehoa riittää koneesta. Pakko oli kirjoittaa kun tuo quote ei pidä lainkaan paikkaansa.

Yhdyn täysin näihin lauseisiin.

Tähän lisättäköön, että peligrafiikka on mielestäni toisisijaista kunhan sisältö on kohdallaan, kuten mgs:n tapauksessa on! :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid 4 [Varo spoilereita]

Mielestäni peligrafiikka ei paljoa häviä välivideoille, jos ollenkaan. Eikä tässä ole mitään fanipoikaisuutta, vaan näin minä asian olen nähnyt, voin tietysti olla väärässäkin.
Välivideot on tehty pelimoottorilla, joten kyllä, peligrafiikka ei häviä välivideoille, ollenkaan.
 
Ylös Bottom