Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Onpahan peli kun ei meinaa jaksaa pelata läpi. Samoja tehtäviä uudestaan wtf? Nooh... Vaikuttaa että tätä peliä ei saatu tehtyä loppuun. Harmi.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Onpahan peli kun ei meinaa jaksaa pelata läpi. Samoja tehtäviä uudestaan wtf? Nooh... Vaikuttaa että tätä peliä ei saatu tehtyä loppuun. Harmi.
Saat auki uusia päätehtäviä kunhan suoritat tarpeeksi sivutehtäviä. Tosin oma neuvo on jättää TPP tylysti kesken, jos pelaaminen ei enää nappaa - ei se siitä paremmaksi muutu. Tämä tuli opittua kantapään kautta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Miten saan tuossa Combat deployment osiossa säädettyä omaa tiimiäni? Ilmeisesti pitäisi saada paremmin järjestettyä tietynlaisia sotilaita mukaan tehtävään.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mistä löydän Foe pelimuodoon?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Olen nyt pelaillut aika hissukseen, koska haluan pelata tehtävät kunnolla läpi ilman kiirettä ja on ollut muutenkin paljon pelattavaa. Tehtävän 4 suoritin äskein.
Radiomastojen tuhoamistehtävä. Matkalla tehtäväpaikalle törmäsin sivutehtävään, josta minua infottiin, että tiimi saisi hyvän tulkin. Sain tehtyä tuon helposti ja jatkoin etenemistä kohteelle. Ensimmäisen paljastumisen jälkeen aloitin uudelleen. Tehtävän kaava muuttui, kun päätin aloittaa sisemmästä antennista, joka myös on vaikein. Päädyin vahingossa taloon ja Kaz kertoo radioviestissä, että radiokeskuksen tuhoaminen riittää koko tehtävän suoritukseen. C4 kiinni radiokeskukseen, vihollinen kuuli jotain, takaikkunasta karkuun. Toiselta lautasantennilta aarteita mukaan, tainnutettu vihollinen mukaan ja menoksi. Sitten harhautus. Vihollinen ilmapallolla ilmaan. Räjäytä C4 ja ryömien karkuun. Luokitus A.

Kiitokset tämän päivän yllätyksestä:
Sain tuon tehtävän tehtyä ja radioviestissä Kaz kertoin, että minun pitää palata Mother Baseen heti, koska siellä on hätätilanne. Alkuun oletin, että joudun tulitaisteluun, mutta sieltähän Kaz kumppaneineen tarjosi minulle syntymäpäiväonnittelut. Oli kiva yllätys :D

[video=youtube;IS7dE2Cmazo]https://www.youtube.com/watch?v=IS7dE2Cmazo[/video]
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tuo Mother Basen kehittäminen on kyllä kivaa. Viimeisimmällä pelisessiolla keskityin pätevän porukan rekryämiseen, koska sain vihdoin kiikariin skanniominaisuuden. Pyrin rekryämään C-> mikäli mahdollista ja tuo tuotti tulosta, sillä tiimin taso nousi nopeasti. Tehtävässä 5 Checkpoint systeemi ei toiminut ja piti palata aivan alkuu, mutta eipä tuo haitannut toinen reitti olikin parempi. Olen kyllä ollut tyytyväinen tähän peliin, koska rahoille on saatu enemmän kuin vastiketta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tuo Mother Basen kehittäminen on kyllä kivaa. Viimeisimmällä pelisessiolla keskityin pätevän porukan rekryämiseen, koska sain vihdoin kiikariin skanniominaisuuden. Pyrin rekryämään C-> mikäli mahdollista ja tuo tuotti tulosta, sillä tiimin taso nousi nopeasti. Tehtävässä 5 Checkpoint systeemi ei toiminut ja piti palata aivan alkuu, mutta eipä tuo haitannut toinen reitti olikin parempi. Olen kyllä ollut tyytyväinen tähän peliin, koska rahoille on saatu enemmän kuin vastiketta.

Multa on tarina jäänyt täysin kesken tämän motherbase (FOB) rakentamisen ansiosta, kaikki baset on tappiin rakennettu mutta kaiken huomion vie nyt sitten tunkeutuminen toisten tukikohtiin, siinä on pulssi aina 120 kun pitää hiippailla ettei kukaa huomaa ja koko ajan pelko perseessä että tuleeko omistaja vielä paikalle häiritsemään touhua.

Vaikka yleensä olen vastaan kaiken maailman osta tämä ja toi oikealla rahalla, jotta saat tämän ja ton tähän peliin. Oli mun kyllä aivan pakko uhrata se 10e, jotta sain sen toisen FOBin, idea siinä oli puhtaasti vain se että saan maksimaalisen määrän sotilaita.

Kaikkien kolmen tappiin rakennettujen tukikohtien jälkeen yhteensä sotilaita on tällä hetkellä
2100
Nyt sitten on tarkotus kerätä S S+ ja S++ huippusotilaita tässä pikkuhiljaa.

Fallout 4 ikävä kyllä tuo pientä taukoa tähän touhuun, mutta ajattelin aina välillä käydä vähän varastamassa muilta jotain ettei ihan täysin ruostu taidot.

On tämä kyllä koukuttavaa touhua, ihan voisi toimia tämä FOB ihan itsenäisenä pikkupelinä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Saat auki uusia päätehtäviä kunhan suoritat tarpeeksi sivutehtäviä. Tosin oma neuvo on jättää TPP tylysti kesken, jos pelaaminen ei enää nappaa - ei se siitä paremmaksi muutu. Tämä tuli opittua kantapään kautta.

Joo, keskenhän toi jäi mullakin. Pelasin päätehtävät sinne jonnekin neljänkympin tietämille, kun alkoi tulla niitä vanhojen tehtävien "uusintoja". Aikamoinen pettymys, olisivat vaan tehneet pelin kunnolla loppuun ennen kuin tuuppasivat ulos... Sama juttu näkyi myös muissa juonitehtävissä, vaikka maailma on olevinaan open, tuntuu että kaikki tehtävät pyöritään niissä samoissa paikoissa (mm. se yks kartano, lentokenttä, se iso tukikohta...).
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ihmisille, jotka ovat pelanneet pelin läpi (isoja spoilereita siis) ja uudesta updatesta (1.06) siihen liittyen:

Ilmeisesti Quietin saa takaisin! Ymmärtääkseni pitää pelata Mission 11 uudestaan kuusi kertaa (mistä lie tullut tuo numero, mutta...), jolloin tehtävän nimi muuttuu: Reunion. Sitten pitää pelata vielä seitsemäs kerta ja naisen saa takaisin joukkoihinsa! En ole päässyt vielä itse kokeilemaan, mutta nyt voisi jopa palata pelin pariin taas, niin paljon otti Quietin lähtö päähän, että en vaan ole kyennyt jatkamaan pelaamista...
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Uusi päivitys, uudet kujeet. Laiskana ihmisenä kopioin tekstin suoraa NeoGaffin ketjusta:

So today Konami released a patch to address some issues and, more important, to add new items to develop, regarding the multiplayer part of the game, Fob.

Sad thing is, those items are basically impossible to develop without spending real money to buy another FOB.

Research requirement are simply insane, and even by owning a full developed MB and Fob (free one), it's impossible reach them without buying another Fob..

Why this is so important? Because with those upgrades defending your Fob will be much easier. Today patch dumped down reflex mode, so now invade a Fob is way harder since the reflex window is very limited. But now security cameras have an option to mount guns on them.

Some of those upgrades cost more than developing a Fob, and some of them also require 12 days to be developed.

Guess what? You can use your MB coins to shorten development time.

Here's the log:

http://www.konami.jp/mgs5/tpp/en/news/update201511.php5

Basically now if you play Fob and you pay, you have a much easier time on preserving your Fob, while until now you can manage Fob by avoiding microtransactions at all (well, on PC there are still cheaters, but that's another story).

UwsNOog.jpeg


(The screenshot I took it's right after 160 hours into the game, playing Fob from release, full developed MB and free FOB).

En edelleenkään usko, että Konamilla on intressiä rahoittaa uutta, ison budjetin MGS -peliä. Mutta jos näin tapahtuisi kiinnostaisiko pelaajia edes MGS6:n tässä vaiheessa, kun katsoo kuinka TPP on päivittynyt aina vain karumpaan kuntoon.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tuohon minun aikaisempaan viestiini liittyen ja lopun spoilereihin:

Testasin tänään tehtävää ja se toimi, sain Quietin takaisin! Sellainen vinkki vaan, ettei tarvitse säätää vähän kauemmin kuten minä: ei kannata testata naisen ampumista kesken kaiken (koska se nopeuttaisi, kun ei tarvitsisi katsoa niin paljon videoita!), se nimittäin näyttäisi nollaavan laskurin ja koko homma alkaa alusta :D Eli ihan kiltisti vaan roudaatte Quietin joka kerta mukaanne kopteriin.

BTW, valokuvatkin ilmestyivät takaisin :)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Oho, nythän MGS V lohkeaa Storesta 48 tunnin ajan taksaan €34,95. Kertokaas kiihkoton näkemys, kannattaako edes/jo tuohon hintaan ottaa parempaan talteen? Lokaahan tämän päälle on kipattu, mutta ilmeisesti jotain hyvääkin on?

(Tosiaan meikäläisellä ei olisi mikään kiire tässä, pelattavaa riittää jopa liiaksi asti ja Ground Zeroes korkkaamatta.)
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Oho, nythän MGS V lohkeaa Storesta 48 tunnin ajan taksaan €34,95. Kertokaas kiihkoton näkemys, kannattaako edes/jo tuohon hintaan ottaa parempaan talteen? Lokaahan tämän päälle on kipattu, mutta ilmeisesti jotain hyvääkin on?
Ehdottomasti hyvä tarjous. Ostin julkaisussa täyteen hintaan, ja onnekseni tarjosi 100 tunniksi pelattavaa (ja silti läpipeluuprosentti vain 50). Tämän vuoden oma GOTY-ehdokkaani, ja varmastikin pysyy koko sukupolven Top 10 -peleissä (tulevat vuodet huomioidenkin).
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Oho, nythän MGS V lohkeaa Storesta 48 tunnin ajan taksaan €34,95. Kertokaas kiihkoton näkemys, kannattaako edes/jo tuohon hintaan ottaa parempaan talteen? Lokaahan tämän päälle on kipattu, mutta ilmeisesti jotain hyvääkin on?

Osta fyysinen kopio samaiseen hintaan.

Lopuksi kiihkomielinen vastaus:

Osta fyysinen kopio samaiseen hintaan. Täten sinulla on jälkikäteen mahdollisuus päästä eroon pelistä. Yhtään valehtelematta taisin tulla paremmalle tuulelle, kun kopio löysi uuden omistajan & poistin pelitallennukset koneesta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Oho, nythän MGS V lohkeaa Storesta 48 tunnin ajan taksaan €34,95. Kertokaas kiihkoton näkemys, kannattaako edes/jo tuohon hintaan ottaa parempaan talteen? Lokaahan tämän päälle on kipattu, mutta ilmeisesti jotain hyvääkin on?

(Tosiaan meikäläisellä ei olisi mikään kiire tässä, pelattavaa riittää jopa liiaksi asti ja Ground Zeroes korkkaamatta.)
Pelaa Peace Walker, jos et jo ole, ja Ground Zeroes ensin.

Tekniseltä toteutukseltaanhan tämä uusi Metal Gear on ehdottomasti kympin arvoinen. Tehtävät nyt on vähän mitä on ja Metal Gearina vähän heikohko esitys. Itse toiminta on kuitenkin toteutettu paremmin kuin hyvin, jos oma mielikuvitus riittää hoitamaan isompia baseja tyylikkäästi.

Kaikkien tehtävien tekeminen S-rankilla, kaikkien taskien ja side-oppien suorittaminen vie aikaa eikä oikeastaan anna mitään pelaajalle takaisin. Toki ihan mukavaa puuhaa, mutta ei siitä nyt kovin paljon kostu vaikka kaiken tekeekin. Side-oppien vääntäminen on melko uuvuttavaa toistoa. Taskeja on paljon mukavampi tehdä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Siis todellakin tämän hetkisen psn tarjouksen arvoinen tekele! Itse pelaan peliä vieläkin, tosin lähinnä FOB tehtäviä ja tarina jäänyt varjoon, varmasti saat viihdettä ton kolmenkympin edestä. Ehdottomasti mulla tämän vuoden positiivisin pelikokemus kaikinpuolin heti Falloutin jälkeen! Kuten sanottu teknisesti peli on kympin arvoinen sekä varsinkin alussa, tehtävät tuntuu monipuolisilta ja itse vaikuttamalla voit tehää tehtävät kuten hiljainen ninja tai räiskivä rambo. Toki pakko myöntää, peli loppupuolella tehtävät alkaa olemaan toistavia mutta älä anna sen vaikuttaa ostopäätökseen, vähintäänkin peli on ton kolmenkympin arvoinen.

Pelissä kyllä riittää tekemistä, tukikohtien laajentelua, armeijan kasvattaminen jne jne.
 
Ylös Bottom