Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metallimusiikki ja soittimet

Onks Faith no More metallia? entä Blue Öyster Cult? En mä oikein tiedä mitä metalli on, mutta tuskin sitä hirveästi kuuntelen noita bändejä lukuunottamatta.
 
Heviä/metallia tulee kuunneltua siinä kuin jazzia tai Kylietäkin... No joo, kyllä Maiden ja Blazen ja Brucen soolot ovat parasta mitä löytyy! Ottaa vaan aivoon kun joka paikka on täynnä samasta muotista puristettua pop"metallia", johon kyllästyy samantien. Esimerkkinä vaikkapa nyt tämä Pirates of the Caribbean leffan traileri. Miten helvetissä raskas kitaramusiikki ja merirosvot liittyvät yhteen? Ei mitenkään! Miksi sitä sitten soitetaan trailerissa? Siksi, että teinipöllöt menisivät katsomaan elokuvaa. Muodikastahan tuo "metalli" nykyään on. Prkl!

paavi88, jos Maiden kiinnostaa, niin helsinkiläisestä musiikkikaupasta nimeltä Music Hunter löytyy harvinaisempaa Maiden-tavaraa (levyjä, oheistuotteita). Lähettävät myös postissa, ja tilaavat ulkomailtakin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan remform
Onks Faith no More metallia?

Kyllähän tuo tavallaan metallia on, aika biisikohtaiseti vain. Faith no more on vaikuttanut moneen metalli bändiin suuresti. 80-luvulla ne soitti funk-metallia, 90-luvulla aika sekalaisesti vähän kaikkea, mutta ne metalli juuret kyllä kuuluvat läpi tuotannon. Loisto bändi kyllä kyseessä, varsinkin Mike Patton on paras laulaja mitä tiedän. Muu Pattonin tuotanto on kans loistavaa.
 
90-luvun alussa rullalautailua harrastelleet silloiset huligaanit varmastikin muistavat yhtyeen nimeltä Suicidal Tendencies. Onkos kyseinen pumppu vielä kasassa?
Nimim. BBS on parempi kuin google.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
90-luvun alussa rullalautailua harrastelleet silloiset huligaanit varmastikin muistavat yhtyeen nimeltä Suicidal Tendencies. Onkos kyseinen pumppu vielä kasassa?
Nimim. BBS on parempi kuin google.

Ainakin kyseisen orkesterin gorillamainen basisti soittaa nykyään Metallicassa, sitä ennen Ozzy-papan orkesterissa. En ole ainakaan kuullut että olis uutta tavaraa orkesterilta tullu viime vuosina.

Opettele se guuglen käyttö. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
minun mielestäni dimmu meni vähän piloille enthrone darkness triumphantin jälkeen (spiritual black dimensions, ja puritanical...)

miten niin pilalle? vanha dimmu on ihan paskaa.
kyllähän tulee kaikenlaista musaa kuunneltua.
The Berzerker, slipknot, korn, tool, manson, poison the well, cradle of filth ja niin paljon etten jaksa lausuakaan niiden nimiä ääneen, mutta lähinnä metallia ja kaikkea hc punkkia. kuinka kauan olette muuten kuunnellut metalli musiikkia? itse sain cob:in levyn ala-asteen viidennellä ja olen nyt 17v. Joten on sitä aika paljon tullut kuunneltua :D
 
Metalli on soinut paljon omassa huoneessa. Sekä kuunneltuna että itse tuotettuna :)

Metalli-bändit joita eniten tullut kuunneltua: Metallica, Rainbow, Deep Purple, Ozzy Osbourne, Black Sabbath, Iron Maiden, Dio.. Myös monta muuta on koristanut levy-hyllyä, raskaampaa ja kevyempää..

Itse ei tule enää soitettua niin raskasta. Instrumenttini on kitara ja mieluiten itsekseni soitan tiluliluja tai akustisia balladeja, keikoilla iskelmästä rockiin ja bändin kanssa joskus metalliakin :) ok, treenikämpällä kaikki biisit päättyy kunnon säröön ja tempoon, monista biiseistä saa oikein mainioita metalli-versioita :D
 
Itseäni kiinnostaisi lähinnä vaikka tuommoinen Iron Maiden Killers allover-paita. Joku Iron Maiden paita olisi hyvä saada ennen luokkakuvaa;)
 
Koskettimia soitan ja myös sävellän biisejä.
Bändi siis on, demoa ollaan juuri vääntämässä eikä siitä sen enempää. Kaikki varmasti tulevat kuulemaan meistä mikäli demo Spinelle kelpaa. :) Tyyli melodinen black fucking sankari proge death metal. ;)
 
Joo kyllä tuo on mahdotonta listata kaikkea mistä pitää raskaammassa puolessa. Hmm ehkä ei mahdotonta, mutta kai mulla parempaakin tekemistä on. (Esim. tämän iltainen työnimi mättöä kuunteleminen vink vink. radio helsinki www.radiohelsinki.fi nettiradiota).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
Löytyykö täältä metallin ystäviä? Elikkäs kuunteletko esim heavy, trash, death, black metallia? Soitatko minkään näköistä soititinta, onko omaa bändiä?, jos löytyy ja kotisivutkin omistatte niin pistäkää tänne.

Eli kysymykseen vois vastata, että heavya. Mutta esim. "kirkonpolttohevi" ei oikeen uppoa. Ei sitten millään.
Ala-asteella 5:nellä aloin kuuntelemaan Panteraa, Megadethia, Slayeria, Metallicaa, Amorphista, Sentencedia ja Iron Maidenia ym.
Nykyään sitä ei oiken mitään heviä koko ajan pysty kuuntelemaan. Kuuntelee kaikenlaista musiikkia. Mutta esim metallican uusin kolahti täysillä. Sitä on luukutettu lujaa stereoista.

Kitaraa on tullu harjoteltua jo "tovin" 6 vuotta ja olen itseoppinut, kitaratunteja en ole ottanut. Oon miettinyt, että vois ottaa niitä joskus muutamia, ennen kun on jo liian vanha. Pari bändin alkua ollut joskus, mutta hyytynyt sitten myöhemmin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarine
miten niin pilalle? vanha dimmu on ihan paskaa.
kyllähän tulee kaikenlaista musaa kuunneltua.
The Berzerker, slipknot, korn, tool, manson, poison the well, cradle of filth ja niin paljon etten jaksa lausuakaan niiden nimiä ääneen, mutta lähinnä metallia ja kaikkea hc punkkia. kuinka kauan olette muuten kuunnellut metalli musiikkia? itse sain cob:in levyn ala-asteen viidennellä ja olen nyt 17v. Joten on sitä aika paljon tullut kuunneltua :D


Se on kylläkin ihan mielipide kyssäri mitenkä ne dimmun levyt ottaa, joskus sitä kuuntelee vanhaa ja joskus uutta dimmua.

Ja minä sain kolmannella luokalla metallicon kill em all kasetin, siitä se sitten lähti ja itse olen kohtapuoliin 19 vuotta. että olen minäkin jo jonkun verran metallimusiikin parissa viettänyt.
Tällä hetkellä kuuntelussa:

Kotimaiset:

Thyrane: hypnotic
Rotten sound: murderworks
Alghazanth: osiris typhoon unmasket
Trollheimsgrott: bloodsoaked&ill fated
Deathchain: poltergeist
Deliriums order:termination in surreal, ja se uudempi demo (nimi ei muistu mieleen)

Wrtx: step1
Funeris nocturnum: code 666: Religion Syndrome Deceased

Ulkomaiset:

Behemoth: Satanica, thelema.6
Satyricon: nemesis divina, rebel extravaganza, volcano
Dying fetus
Metallica: master of puppets, and justice for all
Immortal: battles in the north
Mayhem: de mysteriis dom sathanas
Ac/dc: back in black
Mortiis: the smell of rain
Opeth: delirivance, black water park
Emperor: in the nightside eclipse, anthems to the welkin at dusk, ix equilibrium, prometheus the discipline of fire an demise (R.I.P)
 
Metalli on edelleen mullekin se ykkönen vaikka musamaku muuten on laajentunut kauheasti viime vuosina.

Black on ainoa metallin alalaji, joka ei oikein uppoa, mutta muuten aika rankkakin kama kyllä kiinnostaa.

Joku kyseli onko Blue Öyster Cult metallia...monet ovat sitä mieltä, että se oli ensimmäisiä aitoja heavy metal-bändejä. Tiedä siitä sitten, mutta ihan hyviä kipaleita kyseiseltä pumpulta kyllä löytyy.

Ite soittelen kitaraa. Useampikin vuosi on jo soiteltu, mutta aktiivisuus on heitellyt aikakausien mukaan, joten taidot eivät kovinkaan kummoiset ole ainakaan oman mittapuun mukaan. Kavereitten kanssa tulee silloin tällöin jammailtua ja ääniteltyäkin, mutta mitään vakavamielistä bändiä ei ole.
 
joo, tuleehan sitä metallia kuunneltua, kuten kaikkea muutakin klassisen ja noisen väliltä... Sähköskittakin löytyy, mutta taidot onkin sitten asia erikseen.. Muutenkin oon viime vuosina siirtynyt musiikin teossa enemmän konepuolelle. Saa ainakin soittaa mitä itse haluaa, eikä tartte miettiä että sopiiko tää nyt loppubändille jos mä tällasen biisin haluaisin tehdä... (meikäläinen kun ei paljoa musiikin luokittelusta perusta, puhumattakaan, että suostuisin rajoittamaan musiikkiani minkään tyylin mukaiseksi.
 
Hevistä menee wanha death, thrash(huomatkaa ylimääräinen h, se nimittäin muuttaa genren aivan toiseen!) sekä grindcore. Bändeistä suurimman vaikutuksen ovat tehneet Sepultura, Napalm Death, Nasum, Rotten Sound, Heresy, Obituary, Death, Suffocation jne. Onhan näitä vaikka kuinka monta sataa, nyt kun tarkemmin käy miettimään. Tietenkin myös perinteiset Iron Maidenit yms. klassikot menee, mutta en laske niitä varsinaisesti harrastavani, sillä en kerää niiden levyjä.

[flame]
Nykyäänhän hevi on soittotaidolla kikkelöintiä tai pingiivimaskeissa paperikirkkojen polttelua(mieluusti vielä isojen levy-yhtiöiden maksamien rekvisiittojen ympärillä, stylistien meikkaamana).
[/flame]

Soittimista löytyy Gibsonin basso(en jaksa katsoa mallia) sekä Laneyn 200w combo. Molemmat enemmän kuin riittäviä tarpeisiini.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Koskettimia soitan ja myös sävellän biisejä.
Bändi siis on, demoa ollaan juuri vääntämässä eikä siitä sen enempää. Kaikki varmasti tulevat kuulemaan meistä mikäli demo Spinelle kelpaa. :) Tyyli melodinen black fucking sankari proge death metal. ;)

Ilmoitteleppa minulle kun demonne on valmis, voisin ostaa sen sitten.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dekstar
TYKKÄÄN TRÄSHISTÄ JA SIITÄ KUN KERRY VINGUTTAA KITARAA KORVAANI.
Meillä on vähän samanlainen musamaku. :)
 
Ylös Bottom