Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metallimusiikki ja soittimet

Heavy Metal Perse on loistava suomalainen metallibändi:) Pitäisikö tukea bändiä ostamalla T-paita, vai kostuvatkohan he siitä mitään?:D
 
Semmon Metallica, Rob Zombie, Marilyn Manson tms. tyylinen metalli menee mutta ei todellakaan mikään puuronsyöntimusiikki. Eikä mikään missä pimputetaan kosketinsoittimia korkealta ja kovaa sekaan.

Sähkökitaraa "soitin" joskus ala-aste ikäisenä, mutta se loppui siihen kun en jaksanut kasvattaa pitkää lettiä. En tiedä mikä siihen tuli, soittaminen ei sitten vaan kinnostanut, oli niin paljon kaikkea muuta tekemistä.
 
Meikäsläistä kiinnostaa lähinnä nämä tämmöset bändit: Barathrum, Finntroll, Moonsorrow, Dimmu Borgir, Impaled Nazarene, Immortal, Ensiferum, Eternal Tears of Sorrow (RIP :( )
Kyllähän nuita Burzumia ja Darkthronea ja näitä tulee väliin myös kuunneltua.

Onhan mulla oma kitarakin, Jackson KX10
kuva ->
jacksonkx10.jpg
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ganon
Meikäsläistä kiinnostaa lähinnä nämä tämmöset bändit: Barathrum, Finntroll, Moonsorrow, Dimmu Borgir, Impaled Nazarene, Immortal, Ensiferum, Eternal Tears of Sorrow (RIP :( )
Kyllähän nuita Burzumia ja Darkthronea ja näitä tulee väliin myös kuunneltua.

Onhan mulla oma kitarakin, Jackson KX10
kuva ->
jacksonkx10.jpg

No barathrum ei minua kiinnosta yhtään, finttroll on tod. kova suomalainen. moonsorrow plääh, dimmu on joskus ihan ok, impaled nazarene on hyvä orkesteri. immortalilta löytyy multa kaikki ja bändi on hyvä, vaikkakin lopetti juuri. 12 vuotta ja 7 levyä, aika hyvä saldo! burzum ei kiinnosta yhtään, inhoan bändiä ehkä enemmän kuin mitään muuta bm-skenessä. darkthrone on tiukka, fenris on aika kova blastbeat naputtelija. ja nocturno culto muuten legenda.

Ihan nätti keppi sulla tossa kuvassa, mitkähän mikit mahtaa olla?
Itse ostin kaksi päivää sitten pearlin export seriesin rummut ja eliminator tuplapedaalit.
 
Jep kyllähän metallimusiikki on erittäin lähellä sydäntä..
Varsinkin emperor ja vanha dimmu.
Oma bändi löytyy ja tuoltapi löytyy pari biisiä
http://www.mikseri.net/artistit/?id=23037
 
On tämä vittu touhua saatana!

Entombed keikalla 15.9. ja lippuja ei saa ostettua mistään, mitä helvettiä tämä tarkoittaa?!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dekstar
On tämä vittu touhua saatana!

Entombed keikalla 15.9. ja lippuja ei saa ostettua mistään, mitä helvettiä tämä tarkoittaa?!

Jaa vastaankin omaan kysymykseen eli tänään tuli liput myyntiin.
Tiketistä 15 euroa ja lämppärinä ainakin tuolla Nosturissa oooon CHAOSBREED! Heelvetin kova keikka tulossa kaikin puolin.
 
In Flamesia kuuntelen kuten signaturesta voi vähän arvaillakin. Ens kesänä ideana mennä kesätöihin ja hankkia rummut. Kitaran soittamisesta en oo oikein kiinnostunut. Ei mitään perussettejä ne on ihan perseestä. Tuplapedaalit ajattelin myös hankkia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan AuDio
In Flamesia kuuntelen kuten signaturesta voi vähän arvaillakin. Ens kesänä ideana mennä kesätöihin ja hankkia rummut. Kitaran soittamisesta en oo oikein kiinnostunut. Ei mitään perussettejä ne on ihan perseestä. Tuplapedaalit ajattelin myös hankkia.

Haa! nyt minä kiinnostuin, täällähän on toinen rumpali. kerroppa vähän minkälaista settiä meinasit ostaa, minkälaiset pedaalit?
minä annan melkein kaikkeen vastauksen, kun on rummuista kysymys, tarkoitan että osaan auttaa setin hankinnassa ja muussa hardware puolessa.

Ja perussetit ei ole "perseestä" jos olet aloitteleva rumpali niin perussetti on parempi vaihtoehto alkuun kuin esim tuplasetti.
ja virveli on kaiken aa ja oo soititpa minkälaista musiikkia tahansa.
kysy niin minä vastaan, annan hyvät vinkit myös kuinka pääset treenaamaan todella pienellä investoinnilla, ennekuin on varaa sulla ostaa sitä settiíä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
Haa! nyt minä kiinnostuin, täällähän on toinen rumpali. kerroppa vähän minkälaista settiä meinasit ostaa, minkälaiset pedaalit?
minä annan melkein kaikkeen vastauksen, kun on rummuista kysymys, tarkoitan että osaan auttaa setin hankinnassa ja muussa hardware puolessa.

Ja perussetit ei ole "perseestä" jos olet aloitteleva rumpali niin perussetti on parempi vaihtoehto alkuun kuin esim tuplasetti.
ja virveli on kaiken aa ja oo soititpa minkälaista musiikkia tahansa.
kysy niin minä vastaan, annan hyvät vinkit myös kuinka pääset treenaamaan todella pienellä investoinnilla, ennekuin on varaa sulla ostaa sitä settiíä.

No tuolla perussetillä tarkoitin jotain 300 eken roskaa vaikka kokenutkin voisi sillä soittaa mutta kyllä sä tiedät mitä tarkoitan. Kuitenkin jos voisit antaa pientä vinkkiä virveleistä sun muista. Niin ja virveli tosiaan on tosi tärkeä rummuissa. Eikös Taman osat ole aika kalliita? Tarkoius olisi hankkia sellainen hyvä perussetti joka sisältää 3-4 tomia. Tuplapedaalit hankin myöhemmin. Voisitkos antaa myös linkkiä jollekin Suomalaiselle musiikkikaupalle? Mieluiten Turussa sijaitsevalle kun täällä päin nyt asun.
 
Eli Levytukku.fi sivuilta bongasin Taman Stagestar perussetin. Tuohon vielä Tama Iron Cobran tuplapedaalit niin kyllä lähtee. Myöhemmin parit crashit ja yksi tomi lisää. :cool: Mutta ei pidä vielä innostua koska rahaa ei oikein vielä löydy kuin vajaa 200 ekeä ja tarkoitus löytää talveksi töitä. Vaikka jakamaan postia kunhan rahaa saa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan AuDio
Eli Levytukku.fi sivuilta bongasin Taman Stagestar perussetin. Tuohon vielä Tama Iron Cobran tuplapedaalit niin kyllä lähtee. Myöhemmin parit crashit ja yksi tomi lisää. :cool: Mutta ei pidä vielä innostua koska rahaa ei oikein vielä löydy kuin vajaa 200 ekeä ja tarkoitus löytää talveksi töitä. Vaikka jakamaan postia kunhan rahaa saa.

Ilmeisesti tarkoitat tuolla "3-4 tomia" että edessä on kolme tomia ja yksi lattialla? Ja melkein kaikki muutkin ovat suurinpiirtein yhtä kalliiita kuin tama. Tarkoitan siis esim Pearlia, Mapexia, premiereriä... yms. Halpis osat on sitten erikseen, esim newsound.
mutta nuo newsoundin rummut ja muu hardaware on ihan suolesta, en suosittele ostamaan moista potaskaa ikinä.
No minä nyt annan omat hinta arviot merkeistä ja malleista joita itse suosin.

Pearl:

Fx= forum series: pearlin halvin malli tarkoitettu ihan aloittelijoille, tämän setin mukana tulee pienellä lisäinvestoinnilla mukaan:
pearl hi-hat 14"
Pearl ride 20"
ja sitten tulee mukaan jonkin näköinen crash taisi olla 16"
Perussetin hinta on noin 750 josta saa luultavasti tiputettua hinnan noin 600. mukana tulee automaattisesti hi-hat ständi, yksi suora ständi ja puomiständi, pedaalit virveständi. ja basari kaksi etutomia ja lattiatomi ja virveli.

Ex=export series: nyt aletaan jo puhua asiaa tämä setti soi ja jytkää jo hyvin, mukana tulee samat osat kuin äskeisessä setissä, mutta tämä on paljon parempi setti, sen takaa hyvin rakennettu mahonkirunko, ulko kuori on kylläkin pinnoitettu. tällä setillä pystyy jo monta vuotta soittamaan. hinta on 1090 mutta saa tiputettua 800.

Elx= export select series: 100% mahonki runko soi vielä paremmin kuin äskeinen setti. tämä alkaa olla jo pro-luokan rumpusetti, tätä voin suositella sinulle. hinta 1395 saa noin 1000 kun osaa tinkiä.

Session custom, brx, master, ja mastercustom: nämä setit ovat jo niin kalliita että nämä eivät ole aloittelijoille enään mitään järkeviä valintoja, paitsi jos on miljonääri. session custom perussetti maksaa noin 2500 ilman peltejä, tämä setti hakkaa kaikki taman setit ilman ongelmia. master luokan setit ovat jo sitten yli 5000

Tama

Swingstar: aloittelijalle ei sisällä starcast tomikiinnikkeitä, ihan kohtuu hyvä setti sisältää samat osat kuin pearlin kaikki perussetit. hinta noin 500-600

Rockstar: on varustettu starcastilla, soi jo huomattavasti paremmin, mutta on silti pinnoitettu setti, ei ole oikeita lakkapintoja, siksi soundi on ehkä hieman kylmä. hinta noin 1000

Itse suosittelisin sinulle tuota pearlin ex- settiä, se on todella hyvä, itse olen sillä soitellut aika kauan, kunnes siirryin tuohon elx settiin. minulla oli alkuun sama homma, että olisin tamat halunnut, mutta onneksi valitsin pearlit. virvelistä vielä sen verran että minkä setin sitten valitsetkin, sen setin perusvirvelillä pärjäät aivan mainiosti, valitsitpa tamat tai pearlit. ainut homma mikä kannattaa vaihtaa heti on ne ensiasennus kalvot, jotka tulevat mukana settissä niillä ei tee mitään. mietit minkälaista soundia haet settiisi ja teet kalvovalinnan sen pohjalta.

Ja iron cobrat on hyvät pedaalit, olen niilläkin soittanut, niitten ovh on
noin 500, mutta paras tarjous mitä minä olen niistä saanut on 360
Mutta jos pääset testaamaan pearlin eliminatorin uusimpia malleja ja iron cobria... unohdat iron cobrat sen jälkeen. eliminatoreissa on neljä erilaista iskupäätä, ja neljä erilaista tasapainovakainta mukana. ja niissä on paljon enemmän säätöjä, kuin iron cobrissa.

Minä itse omistan pearlin elx setin johon kuuluu 8", 10", 12" etutomit ja 14" tuumainen lattiapönttö, joka on kelluva. Basari on 22x18"
pedaalit on pearlin eliminatorin tuplat, pellit ovat:
Paiste alfa medium hihat 14"
Paiste 400 powercrash 16"
paiste 802 splash 12"
paiste 802 china 18"
paiste 302 ride 20"
paiste 302 splash 12"

Mutta setti on tasan kahden viikon päästä tälläinen:

Pearl elx

Basarit 2kpl 22x18" (1200)
Etutomit 8x11" 10x12" 12x14" (kelluva) (685)
Lattia tomi 14x16" (kelluva) (187)

Gibraltar tuplasetille tarkoitettu räkki, sivupuomi, 8kpl pearlin parhaita puomiständejä. (1280)

Pellit:

zildijan k-custom 15" darkcrash (285)
zildijan A-custom 16" projection crash (275)
zildijan z-custom 20" ride (350)
Paiste dimension 20" china (338)
Paiste 802 china 18" (170)
Paiste alpha 14" medium hi-hat (220)
Paiste 802 10" splash (59)
paiste 302 12" splash (40)
paiste 400 16" crash (?)
paiste 302 20" ride (80)
paiste alpha 8" spläsh (89)
Pearl satulatuoli (159)


Suurin osa on jo hankittu, ja kahden viikon sisällä tulee kaikki osat. rummut on mulla 12päivää vanhat ja uutena on ostettu. minä pistän pari kuvaa sulle kunhan settini osat on tullut. voisinpa minäkin sanoa että kyllä lähtee!
:D :D
 
Joo 3 tomia edessä ja 1 lattialla. Tässähän on aikaa miettiä minkälaisen setin pistän kokoon mutta sittenkin taidan hankkia Pearlin perussetin. Mukavat setit sulla :D . Pistäppä nopeasti kuvat niin päästään ihailemaan. :cool: Niin ja pieni kysymys vielä ett miten aloitit soittamaan? Varmaan hankit jonkunlaisen kirjan missä kompit sun muut kikat? Ei tuosta vaan mestariksi tulla. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan AuDio
Joo 3 tomia edessä ja 1 lattialla. Tässähän on aikaa miettiä minkälaisen setin pistän kokoon mutta sittenkin taidan hankkia Pearlin perussetin. Mukavat setit sulla :D . Pistäppä nopeasti kuvat niin päästään ihailemaan. :cool: Niin ja pieni kysymys vielä ett miten aloitit soittamaan? Varmaan hankit jonkunlaisen kirjan missä kompit sun muut kikat? Ei tuosta vaan mestariksi tulla. ;)


Minä aloitin tyhjästä, ei kirjoja ei opettajaa ei mitään. soittelin niitä näitä, myöhemmin otin levyjä, kuuntelin cd soittimella ja soitin perässä. Mutta suosittelen sinulle että ostat virvelin treenauskirjan, siinä näytetään lyönnit kirjaimina.

R=right eli oikea kapula
L=left eli vasen kapula. Ihan simppeli homma aloitat hitaasti pienellä temmolla ja kun alkaa sujua nostat tempoa hieman ja kun alkaa sujua nostat taas hieman tempoa. kirja maksaa 22 aika kallis siis mutta se on rumpalille korvaamaton, soititpa mitä tahansa musiikkia niin virveli on tärkein. se olen oman urani aikana saanut karvaasti kokea. osta kumipädi, kapulat, virvelikirja,metronomi. ja ala treenaamaan, odotellessasi settiä voit treenata sillä ja hioa taitojasi, kun sitten sinulla on setti niin jatkat siitä sitten. Ja osta paljon tupakkaa alkuun voi tuntua että menee päin mäntyä, mutta muutama kuukausi niin se alkaa jo sujua
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
Minä aloitin tyhjästä, ei kirjoja ei opettajaa ei mitään. soittelin niitä näitä, myöhemmin otin levyjä, kuuntelin cd soittimella ja soitin perässä. Mutta suosittelen sinulle että ostat virvelin treenauskirjan, siinä näytetään lyönnit kirjaimina.

R=right eli oikea kapula
L=left eli vasen kapula. Ihan simppeli homma aloitat hitaasti pienellä temmolla ja kun alkaa sujua nostat tempoa hieman ja kun alkaa sujua nostat taas hieman tempoa. kirja maksaa 22 aika kallis siis mutta se on rumpalille korvaamaton, soititpa mitä tahansa musiikkia niin virveli on tärkein. se olen oman urani aikana saanut karvaasti kokea. osta kumipädi, kapulat, virvelikirja,metronomi. ja ala treenaamaan, odotellessasi settiä voit treenata sillä ja hioa taitojasi, kun sitten sinulla on setti niin jatkat siitä sitten. Ja osta paljon tupakkaa alkuun voi tuntua että menee päin mäntyä, mutta muutama kuukausi niin se alkaa jo sujua

En nyt kuitenkaan nollasta ihan lähde, osaanhan jo peruskompit ja muite komppeja. Mutta kyllähän tuo kirja pitää hankkia.
 
Kävin kaupungilla ja ostin In Flamesin Claymanin ja Tokyo Live Showdown. Pirun hyvää mättöä.
 
Kuuntelen Bodomia, Maidenia, Moonsorrowia, In Flamesia, Northeria, Niskalaukausta... Ei jaksa muistaa kaikkia. Soittelen kitaraa joita mulla on kaks: Jackson KE3 Kelly, jolla soittelen nykyään ja Epiphone Special Model 2 joka toimii vara keppinä jos Kellylle tapahtuu jotain.
 
Ylös Bottom