Murdoc
Well-Known Member
Eikös noi pimeät kohdat ole ihan suunniteltuja, että joutuu käyttämään sitä toista visoria? Ainakaan muita kohtia en ole huomannut, että olisi erityisen pimeää.Olen kaivannut, kun on paikoitellen sen verran pimeää.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Eikös noi pimeät kohdat ole ihan suunniteltuja, että joutuu käyttämään sitä toista visoria? Ainakaan muita kohtia en ole huomannut, että olisi erityisen pimeää.Olen kaivannut, kun on paikoitellen sen verran pimeää.
Ne paikat on erikseen, mutta ihan normaaleissa tunneleissa välillä tuntuu olevan lähes pimeää. Vertailukohtana kun on muistikuvat vanhasta cubeversiosta. Pitänee bootata ja katsoa.Eikös noi pimeät kohdat ole ihan suunniteltuja, että joutuu käyttämään sitä toista visoria? Ainakaan muita kohtia en ole huomannut, että olisi erityisen pimeää.
Joo, paljo realistisempi valaistushan tuossa uudessa näyttää olevan. Aika tasapaksu valaistus tuossa vanhassa.Ne paikat on erikseen, mutta ihan normaaleissa tunneleissa välillä tuntuu olevan lähes pimeää. Vertailukohtana kun on muistikuvat vanhasta cubeversiosta. Pitänee bootata ja katsoa.
Boottasin ja katsoin. En kuvitellut eroja. Alla muutama vertailukuva (puhelimella otettu cuben kuvat kun ei siitä oikein muuten captureita saa).
Samasta kohtaa ensin cubella ja sitten switch. Tuo on muistaakseni kaikkein pahin paikka, muutamia vähän vastaavia on kanssa.
Tuli myös huomattua että cubekontrollit tuli ihan selkärangasta kun oli ohjain kädessä, vaikka vastaava ohjainmetodi switchillä oli ihan hukassa.
On ainakin perinteinen kahden tatin ohjaus, jossa toisella liikutaan ja toisella hoidetaan kameraa. Lisäks löytyy gyroa ynm. mutta en tiedä onko litessä tukea niille.Olen antanut itseni ymmärtää, että tässä versioinnissa on useita erilaisia tapoja ohjaukselle, joten on varmaankin myös sellainen setup, joka toimii hyvin myös Litellä? Hinta on jo heti kättelyssä aivan ok, joten sen puolesta voisi tähän remasteriin rahaa laittaa kiinni, kun viime kerrasta on kuitenkin jo aikaa.
Fast travelia ei ole. Paitsi pikaista liikkumista boostaillen ... Arvaus, ootko kaivoksessa?On ainakin perinteinen kahden tatin ohjaus, jossa toisella liikutaan ja toisella hoidetaan kameraa. Lisäks löytyy gyroa ynm. mutta en tiedä onko litessä tukea niille.
Joten eikun vaan kaupoille.
Tyhmä kysymys, johon tiedän jo vastauksen, mutta tässä ei oo mitään siirtymämahiksia tallennuspaikalta toiselle jne? Lähdin vähän seikkailee ja nyt ei meinaa päästä enää takasin hengissä...
Tässä on kyllä Switchin parhaimman näköinen ja sulavin pelikokemus, jaksaa ällistyttää vielä 10h jälkeenkin.
Viimeisimpänä huomiona, että jos raketti räjähtää liian lähellä tai ammut pimeässä niin visiiriin välähtää Samuksen kasvot. Tämä on ihan next gen kokemus itselle Switchillä. Tosin kyllä alkanut Switchikin huutamaan kun PS4 aikoinaan
En ole Metroideja tai metroidvanioita pahemmin pelannut, joten kysyttävä: onko tässä joku looginen reitti johon peli/'juoni' ohjeistaisi vai onko idea, että pelaaja vaan seikkailee niin kauan, että oikea paikka löytyy?
Kaivoin jonkun guiden, että pääsin kiipelistä pois vihdoin ja viimein ja taidan siitä katsoa vähän suuntaviivoja loppumatkalle samalla. Ymmärrän, että pelin perusidea on haahuilla päättömänä, mutta itseäni tunnin turhanpäiväinen eestaas juokseminen alkaa turhauttaa kun örkit respawnaa samantien kun menet ovesta sisään ja palaat takaisin.
Viimeisimpänä huomiona, että jos raketti räjähtää liian lähellä tai ammut pimeässä niin visiiriin välähtää Samuksen kasvot.
En ole Metroideja tai metroidvanioita pahemmin pelannut, joten kysyttävä: onko tässä joku looginen reitti johon peli/'juoni' ohjeistaisi vai onko idea, että pelaaja vaan seikkailee niin kauan, että oikea paikka löytyy?
Tämä oli nähtävissä jo GamecubellaViimeisimpänä huomiona, että jos raketti räjähtää liian lähellä tai ammut pimeässä niin visiiriin välähtää Samuksen kasvot.
Kyllä, Returnalia on ollut tällaisen Primen ystävän hauska pelata juuri siksi, että tietynlaista sukulaissieluisuutta näissä on. Vaikka Returnal toki lopulta ihan erilainen peli omine ansioineen ja synkempine tyylivalintoineen, mutta siinä on hyvällä tavalla ammennettu tätä samaa tunnelmaa missä Metroid Prime loisti aikoinaan. Ja loistaa varmasti myös remasteroituna.Ensimmäisen kerran kun pääsi planeetalle tuli jostain syystä vahvat Returnal vibat, niin hyvässä kun hyvässä. Sen kyllä huomaa mistä Returnal on insipaartionsa saanut kuten varmasti monet metroidvainia pelit jossa edelleen Metroid loistaa esikuvana vuosikymmeniä myöhemmin.
It’s the vibe that’s Metroid Prime’s main strength. It’s a classic because it absolutely nails the atmosphere. From the lively environments to the immersive weapon effects and the bleak, oppressive soundtrack and the core gameplay elements of exploring, fighting, re-exploring and re-fighting sixteen or seventeen times on your way to find all those fucking artefacts, everything feeds into this constant sense of a world that wants you to piss off and die. And that’s how we liked it back in the day, which probably says a lot about post 9-11 mental health standards.
On se uskomatonta että 23vuotta? sitten julkastu peli toimii erinomaisesti vielä tänäpäivänä, toki en tiedä mitä uudistuksia tänne on tehty verrattuna alkuperäiseen.
Tuttu tunne. Eilen ihmettelin pitkään kun mistään ei pääse mihinkään mutta sitten en vain ollut koittanut oikeaa asetta oikealla tavalla oikeaan asiaan. Ja omasta mielestäni olin kyllä koittanut kaikki siihen mistä sitten pääsin eteenpäin mutta ilmeisesti en ollutkaan.Olin jossain mis piti skannata jotain merkkejä nii aukes joku portti mut portin takana odottikin uusi dead end. Nyt sit raavin täs päätänki et mikä perkeleen kolo multa nyt on jäänyt huomaamatta, täs pyöriny jo samoja mestoja ja tuntuu et tulee hulluks. Yleensä sit ku sen ratkasun keksii nii se on tyylii ollut aina sun nenän edessä joku maailman simppelein asia.
Edit: Ja niihä siinä kävikin.
Äh, eihän sitä näissä nyt sellaisia viitsi käyttää. Ihan sama vaikka pyörisi tuntikaupalla turhan takia ympäriinsä. Usein sitä oppii jotain muuta siinä sivussa tai löytää jotain toista reittiä tai kivaa.Kyllä se peli vinkin antaa jos sulla on se vinkki systeemi päällä. Mä olen pelannut tän jo vissiin neljästi läpi ennen remasteria ja silti olisin joutunut googlaamaan jatkuvasti ellei peli ilmottaisi mihin mennä kun tarpeeksi pitkään hortoilee väärissä paikoissa.
En tiedä ymmärsinkö oikein, mutta pelin valikosta (kohdasta weapons tms.) pääsee kyllä tarkistamaan mitä ainetta (skannausvisiirihän ilmoittaa nämä punaisella) mikäkin aselaji tuhoaa.Mutta on tuo peli siitä vähän ärsyttävä että en löytänyt mitään infopaikkaa että jos lukee että "betoniseinä" niin mikä siihen tepsii jos en siis muista. Ja enhän minä yleensä muista jos ei ole joku värikoodattu ovi, johon on samanvärinen ase kädessä