Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metroid Prime Remastered

No joo kauheen häröilyn ja oman tyhmyyden takia kun pääsi siitä yhestä junnailu mestasta eteenpäin nii sit alkoiki taas ovet aukee ja pääsi kunnon harppauksen eteenpäin, monesti sitä vaa niiku sanoin se junnailu johtuu ihan jostain tosi yksinkertaisesta jutusta mut sitä alkaa itte sit miettii et "täs on pakko olla joku tosi suuri mysteeri mitä vain mensan jäsenet pystyy ratkoo". Sit kun vihdoin sen yhen oven saa auki, aukee 10 ovee lisää. Kunnes tulee taas se seinä vastaan, mut mestat alkaa painuu koko ajan yhä enemmän muistiin että mitkä mestat vaatii mitäki työkalua päästäkseen eteenpäin.

Metroidit on vähä niiku puzzlepelien souls pelejä, jossa välillä joutuu taistelee ei sitä mahotonta bossia vastaan vaan sitä että missä se yks kolo nyt on mistä aukee lisää ovia.

Lähellä oli että menin youtubeen mutta menee vähää pointti kun se eteepäin pääseminen on tän pelin suola. Mut alkoi olee jo siinä rajalla.
 
En tiedä ymmärsinkö oikein, mutta pelin valikosta (kohdasta weapons tms.) pääsee kyllä tarkistamaan mitä ainetta (skannausvisiirihän ilmoittaa nämä punaisella) mikäkin aselaji tuhoaa.
Ymmärsit oikein. Mietin kyllä että noihin ehkä on jokin info jossain mutta en saanut aikaiseksi kahlata niin tarkkaan niitä valikoita. Muutenkaan ei oikein jaksa selailla jotain valikoita silloin kun tekisi mieli vain pelailla. Ja kaikki tulee kyllä luettua siinä skannatessa, niin ei sinne valikkoon huvita sukeltaa tietoja etsimään. Nyt ehkä käyn sitten tarkistamassa kun tiedän missä ne on :D

Kun peliin edellisen kerran palasi aina parin kk taukoja välissä pitäen niin piti todellakin tarkistaa, että mikä hemmetti nyt rikkoi mitäkin :D
Itse tulee kokeiltua kaikki uudet ihan vain räimimällä jokaisella aseella uutta asiaa. En tiedä miksi se yksi jäi onnistumatta mutta kun loogisesti päättelin että ei voi olla muita paikkoja ja visiiri selvästi kertoo että siellä jotain on, niin pakkohan sen on liittyä jotenkin siihen. Plus että selvästi oli oikea reitti muutenkin kun siihen mennessä meni niin suoraviivaisesti eteenpäin siellä.
 
Noo aina voi lohduttautua sillä, että moderneihin loottaus-craftaus-peleihin nähden Metroid Primessa joutuu onneksi viettämään aivan olemattoman vähän aikaa erilaisissa valikoissa. En mäkään muista sieltä muuta tarkistaneeni kuin nämä asiat. Ja nämä on myös siellä valikossa merkattu selvästi punaisella, eli aika nopeasti tarkistettavissa.

Karttanäkymä onkin sitten asia erikseen, mutta se kuuluu olennaisena osana asiaan :D
 
Just kun pääsin eilen kehuu että aukes lisää reittejä nii eipä siinä kauan kestänyt että iski uusi umpikuja. Sain sen kyvyn millä saa pallon kiihtyy ja kiirehin heti yhteen mestaan missä sitä käytetään, noh eipä siitä saanut kun rocket upgraden ja muut mestat vaatii joko magneetin, tai grappling hookin mut taas mielestäni kaikki maholliset kolot käynyt läpi enkä tiedä minne nyt pitäs mennä josta löytyis taas se tarvittava upgrade josta tulee todennäköisesti taas uusi seinä vastaan.

Varmaan taas joku maailman yksinkertaisin asia joku kolo jossain mitä en vaan huomaa, kartasta kun katon niin kaikki mestat käynyt ja ne missä en ole käynty vaatii just joko grappling hookin tai magneetin palloon. Kyllä tää osaa lyödä umpikujaa ahkerasti naamaan.
 
Just kun pääsin eilen kehuu että aukes lisää reittejä nii eipä siinä kauan kestänyt että iski uusi umpikuja. Sain sen kyvyn millä saa pallon kiihtyy ja kiirehin heti yhteen mestaan missä sitä käytetään, noh eipä siitä saanut kun rocket upgraden ja muut mestat vaatii joko magneetin, tai grappling hookin mut taas mielestäni kaikki maholliset kolot käynyt läpi enkä tiedä minne nyt pitäs mennä josta löytyis taas se tarvittava upgrade josta tulee todennäköisesti taas uusi seinä vastaan.

Varmaan taas joku maailman yksinkertaisin asia joku kolo jossain mitä en vaan huomaa, kartasta kun katon niin kaikki mestat käynyt ja ne missä en ole käynty vaatii just joko grappling hookin tai magneetin palloon. Kyllä tää osaa lyödä umpikujaa ahkerasti naamaan.
Ei muuta kuin muistelemaan missä kaikkialla on halfpipeja ...
 
Ei muuta kuin muistelemaan missä kaikkialla on halfpipeja ...
Hmm... Joko näitä kykyjä voi saada eri järjestyksessä tai sitten olenkin jo edempänä kuin mitä Remeded. Liekö siellä sama jumi mikä oli itsellänikin. Ei muuta kuin sitä päivitettyä missileä oikeisiin paikkoihin. Jos se siis jo löytyy. Jos ei, niin sittenhän näitä lisukkeita saa ihan eri tahtiin. Minulla menee pallero jo seiniä pitkin.
 
Hmm... Joko näitä kykyjä voi saada eri järjestyksessä tai sitten olenkin jo edempänä kuin mitä Remeded. Liekö siellä sama jumi mikä oli itsellänikin. Ei muuta kuin sitä päivitettyä missileä oikeisiin paikkoihin. Jos se siis jo löytyy. Jos ei, niin sittenhän näitä lisukkeita saa ihan eri tahtiin. Minulla menee pallero jo seiniä pitkin.
Eipä niitä oikein eri järjestyksessä (siis näitä pääkamoja, eri väriset pyssyt ja pallon ominaisuudet, yms) voi saada ellei sequence breakaa, mikä on tässä versiossa aika hankalaa. Se paras ja kivoin juttu minkä voi tehdä heti kun planeetalle pääsee ei toimi enää. Ohjuslaajennuksia ja energiatankkeja sitten voi poimia sitä mukaa kun vastaan tulee jos kyky on (ja muita mahdollisia keräiltäviä).
 
Hmm... Joko näitä kykyjä voi saada eri järjestyksessä tai sitten olenkin jo edempänä kuin mitä Remeded. Liekö siellä sama jumi mikä oli itsellänikin. Ei muuta kuin sitä päivitettyä missileä oikeisiin paikkoihin. Jos se siis jo löytyy. Jos ei, niin sittenhän näitä lisukkeita saa ihan eri tahtiin. Minulla menee pallero jo seiniä pitkin.

No mitä v***a ny sitten, ehkä sit oon vaa sokee. En muista ku tasan sen yhen half flipin missä pääsin vaa raketin luokse. Enköhä mä oo vaa missannut nyt jonku huoneen, täs nyt haahuilut ties kui pitkää päätäni puhki, safkat tein välissä ja pieni tauko jos ne aivot jotenki muistais jotain. Mul tosiaan vaan se palloboosti, raketit sit se boost beam vai mikä onkaa ku pitää nappia pohjas. Youtubeen en mene!
 
No mitä v***a ny sitten, ehkä sit oon vaa sokee. En muista ku tasan sen yhen half flipin missä pääsin vaa raketin luokse. Enköhä mä oo vaa missannut nyt jonku huoneen, täs nyt haahuilut ties kui pitkää päätäni puhki, safkat tein välissä ja pieni tauko jos ne aivot jotenki muistais jotain. Mul tosiaan vaan se palloboosti, raketit sit se boost beam vai mikä onkaa ku pitää nappia pohjas. Youtubeen en mene!

Kaks on chozo ruins alueella. Toinen ulkona heti kun sinne alunperin tullaan ja tuossa oli muistaakseni se ohjus lisäri. Toinen on siinä huoneessa jossa tapeltiin sitä isoa toukkaa vastaan, mutta tuolla saatettiin tarvita myös spider ball.
Yks on tallon overworldissa ja sä oot jopa kävellyt suoraan sen läpi kun ekaa kertaa menet chozo ruinsiin vievälle hissille ellen väärin muista.
 
No mitä v***a ny sitten, ehkä sit oon vaa sokee. En muista ku tasan sen yhen half flipin missä pääsin vaa raketin luokse. Enköhä mä oo vaa missannut nyt jonku huoneen, täs nyt haahuilut ties kui pitkää päätäni puhki, safkat tein välissä ja pieni tauko jos ne aivot jotenki muistais jotain. Mul tosiaan vaan se palloboosti, raketit sit se boost beam vai mikä onkaa ku pitää nappia pohjas. Youtubeen en mene!
Eikö peli ole vielä heittänyt vinkkiä kartalle?
 
Eikö peli ole vielä heittänyt vinkkiä kartalle?

Kyllä heitti mut mä en tietenkään sitäkään tajunnut, se half pipe oli just siinä mitä @pelle mainitsi. Miljoonia kertoja siitä vaa mennyt ohi enkä tajunnut sitä boosti palloa käyttää, siitä sit pääsi pieneen lohkoon ja vihdoin eteenpäin. Jatkos sit tiedän kattoo vähän paremmin niitä kysymysmerkki vinkkejä vaikkei ne nyt täysin kaikkea paljasta. Jotenkin tässä on paljon huolellisemmin piilotettu mestat mitä metroid dreadis. Siel ei pahemmin tai ainakaa näin pitkiä jumeja tullut itellee.
 
Kyllä heitti mut mä en tietenkään sitäkään tajunnut, se half pipe oli just siinä mitä @pelle mainitsi. Miljoonia kertoja siitä vaa mennyt ohi enkä tajunnut sitä boosti palloa käyttää, siitä sit pääsi pieneen lohkoon ja vihdoin eteenpäin. Jatkos sit tiedän kattoo vähän paremmin niitä kysymysmerkki vinkkejä vaikkei ne nyt täysin kaikkea paljasta. Jotenkin tässä on paljon huolellisemmin piilotettu mestat mitä metroid dreadis. Siel ei pahemmin tai ainakaa näin pitkiä jumeja tullut itellee.
Metroid Dread piti aika paljon kädestä kiinni että mene tuonne ja reittejä sulkeutui takana ja sivuilla, ettei edes päässyt oikein muualle kuin sinne minne piti. Metroid Fusionissa taisi olla samaa vikaa. Primessa periaatteessa kaikki on auki, mitään ei suljeta perässä. Tuo ensimmäinen halfpipe menee kyllä aika sujuvasti ohi jos ei siihen kiinnitä huomiota. Kaikkea kannattaa skannata, skanneri taisi halfpipetkin noteerata 'Smooth surface' tms.
 
Joo sitä monesti unohtaa skannata kun ne antaa aika tärkeitä ohjeita, pitää nyt vaan jatkossa muistaa nyrkkisääntönä se että jos on jumissa nii se ratkasu tosiaan ei ole mikään mensan jäsenien älytesti. Tähää asti ne on ollut niin yksikertaisia että sitä tuntee itsensä tyhmäks kun vihdoin pääsee eteenpäin. Mut aina sitä lähtee haahuilee että "no pakko jossain olla joku tosi jemmas oleva huone ja puzzle" vaikka ratkasu on aina ollut kirjaimellisesti nenän edessä.

Mut vaikka sitä jo ennen lupasin itelleni et "ratkasu on oltava helppo" nii silti sitä lähtee haahuilee ympäriinsä kun tollo, onneksi yhen kyvyn saatuaan aukee taas uusia ovia kuhan muistaa missä ne sijaitsee, boostipallo oli nyt ongelma kun sen half pipen missas monta kertaa. Nyt sain sen violetin beamin ja tiedän ainakin yhen mestan minne sillä pääsee 100%.

Mut ei tämä ole valittamista, peli on aivan loistava ja tämmönen puzzle kidutus on osa peliä ja viihdettä että sitä pitää ihan välillä pysähtyä ja miettiä että mitä sitä on tullut missattua ja taukojen välissä oikee käy aivoissa läpi mitkä mestat nyt vois olla vielä mahdollisia ratkasuja. Asiasta pääsis heti eteenpäin kun menis youtubeen että minne nyt, mut siitä häviäis kokonaan tän pelin ilo.

Tää on jotenki niin old school mut kuitenkin toimii nykypäivänä moderina pelinä, niin uusille tulokkaille kun varmasti nostalgian mielessä, tässä kuultaa läpi jotenki kaikki ne klassikot tän jälkeen, half lifet, portalit, jne (tosin eka half life tais tulla ensin?). Vaikka ovatki täysin eri pelejä. Myös loistava esimerkki että raffat ei tee pelistä hyvää, onhan sitä hienoa kattella huikeita maisemia mut jos peli on hyvä niin ne raffat ei merkkaa mitään. Onhan tämä ihan nätti peli, mut ei tässä jää möllöttää mitää maisemia samal taval ku vaikka valhallas tai horizonis.
 
Metroid Dread piti aika paljon kädestä kiinni että mene tuonne ja reittejä sulkeutui takana ja sivuilla, ettei edes päässyt oikein muualle kuin sinne minne piti.
Tämä oli kenties yksi syistä miksi tuo Dread on yhä kesken. Se ei tunnu muulta kuin putkijuoksulta kun kokoajan tuntuu menevän oikeaan suuntaan kun vain menee jonnekin. Ei mitään etsimistä, harhailua tai muuta mitä näissä PITÄÄ olla. Tämä Prime on mainio esimerkki miten sen pitää mennä ja Dread taas esimerkki päinvastaisesta. Palaan varmasti senkin pariin mutta onhan tämä Prime ihan heittämällä parempi.
 
Tämä oli kenties yksi syistä miksi tuo Dread on yhä kesken. Se ei tunnu muulta kuin putkijuoksulta kun kokoajan tuntuu menevän oikeaan suuntaan kun vain menee jonnekin. Ei mitään etsimistä, harhailua tai muuta mitä näissä PITÄÄ olla. Tämä Prime on mainio esimerkki miten sen pitää mennä ja Dread taas esimerkki päinvastaisesta. Palaan varmasti senkin pariin mutta onhan tämä Prime ihan heittämällä parempi.
Dread on mielestäni viihdyttävä 2D-räiskintähyppely, Prime on fantastinen ensimmäisen kuvakulman toimintaseikkailu.
Ensin mainittu ei todellakaan pelaa samassa sarjassa, mutta vertailu yhteen kaikkien aikojen suosikista on hiukan epäreilua. Pidin Dreadistäkin paljon ja oli julkaisuvuotensa parhaita pelejä.
 
Dread on mielestäni viihdyttävä 2D-räiskintähyppely, Prime on fantastinen ensimmäisen kuvakulman toimintaseikkailu.
Ensin mainittu ei todellakaan pelaa samassa sarjassa, mutta vertailu yhteen kaikkien aikojen suosikista on hiukan epäreilua. Pidin Dreadistäkin paljon ja oli julkaisuvuotensa parhaita pelejä.
No joo, onhan ne erilaisia ja vertailu siinä mielessä epäreilua. Mutta ongelma myös samalla, ainakin minulle, on nimenomaan se että molemmat on Metroid-pelejä ja silti niin erilaisia että ei kannata edes vertailla. Kyllä ainakin Mario-pelit on "samaa" vaikka olisi 2D vs. 3D. Mario on aina Mario, joten oletin että Metroidkin olisi.

Ja jos otetaan taas BotW-traumat mukaan, niin sama homma BotW:n kanssa: ei tunnu Zeldalta.

Eli Dread voi tosiaan olla ihan hiton hyväkin toimintaseikkailu mutta ehkä ongelma on siinä että Metroidin ei "pidä" olla sellainen vaan sitä mitä Prime on. Mitä se nyt sitten onkaan.

Tosin en ole mikään Metroid asiantuntija. Yhtään en ole läpäissyt. Testannut kyllä useita, paitsi en 3D-pelejä ennen tätä Primen remasteria. Itse asiassa olen kai aina vain kuvitellut että pitäisin Metroideista koska pidän metroidvanioista. Tosin myöskään en ole pelannut yhtään Castlevaniaa, paitsi Lords of Shadow ja Mirror of Fate, jotka kai ovat vähiten niitä klassikoita.

Tosin olen huomannut jo ajat sitten että parhaita metroidvanioita on olleet pelit, joiden nimessä ei ole Metroid tai Vania. Esimerkiksi Orit on heittämällä parempia teoksia. Samaa on hieman ehkä Marioissakin, eli hiton kovia tasohyppelyitä löytyy muitakin, mutta pakko silti myöntää että Mariot on silti kovia nekin eikä samalla tapaa "matkijoiden" lyttäämiä.

Tosin Primen lähin verrokki lienee Subnautica eikä se nyt lopulta hirveästi edes ole samaa. Loistava peli kylläkin.
 
No joo, onhan ne erilaisia ja vertailu siinä mielessä epäreilua. Mutta ongelma myös samalla, ainakin minulle, on nimenomaan se että molemmat on Metroid-pelejä ja silti niin erilaisia että ei kannata edes vertailla.
Tarkoitin lähinnä sitä, että henkilökohtaisesti vertailu on epäreilua. Jos totean, että jokin peli ei pelaa samassa sarjassa Metroid Primen kanssa, niin tämä ei oikeastaan kerro pelin laadusta vielä paljoakaan. Metroid Prime on omia top 10 -pelejä, joten ei siellä samassa sarjassa pelaa kovin muukaan :D

Itse en liiaksi Dreadia ja Primeä vertaile. Tosiaan yhtäläisyyksiä löytyy, mutta niin eri paketissa tarjottua pelaamista, että turha verrata liikoja.

Hiukan offtopicia, mutta ei mua 2D-Mariotkaan tai Zeldatkaan ole ihan täysillä puhutelleet enää Super Nintendo -aikakauden jälkeen. Minish Cap ja Link's Awakening remake ovat erittäin hyviä pelejä, mutta samaan aikaan niillä ei ole asiaa isojen poikien pöytään, jossa (samoihin aikoihin julkaistut) Wind Waker ja Breath of the Wild istuvat. Jollain New Super Mario Broseilla tai Super Mario Makereilla ei ole mitään asiaa vuosikymmenen parhaat, saati kaikkien kaikkien aikojen parhaat pelit -keskusteluihin, joihin taas Super Mario Bros 3, Super Mario World ja aikalailla jokainen 3D-Mario sujahtavat. Toisaalta itselleni 3D ja 2D Marioiden erot ovat vähintään yhtä suuria kuin Dreadin ja Primen eroavaisuudet, oikeastaan suuremmatkin.
Hyvin tehdylle retroilulle on omassa sydämessä paikkani ja sillä voi yhä saada 9/10 arvosanan. Muttei päätyä enää sinne ihan kirkkaimpaan 10/10-kategoriaan.
 
Metroid Prime Remastered ja Metroid Dread ovat mun mielestä täysin eri pelejä vaikka ovatkin Metroideja molemmat, dread on enemmän 2d action pläjäys jossa prime enemmänki sitä old schoolia. Molemmat ovat hyviä, ite tykkäsin kyl valtavasti myös dreadista jopa emmeistä jotka ei kyllä mulle tuottanut mitää ärsykkeitä ja niistä pääsi helposti eroon, eikä niitä tullut vastaan kun just niissä tietyissä paikoissa. Siinä missä toistaseks primessa eniten pulmia tuottaa et minne pitää mennä oli dreadissa aika vaikeita bossitaisteluja, primessa ne ovat melko lepposia ollut tähää mennes.
 
On tullut pelattua Prime jo Gamecubella aikoinaan. Pelin edetessä muisti lähes kaikki paikat 20 vuoden takaa, mutta pulmien ratkaisut ja reitit olivat unohtuneet täysin. Olikin kiva huomata, että pelissä joutui käyttämään muistiaan ja aivojaan, jotta pelissä pääsi etenemään. Ei voi muuta kuin toivoa, että Prime 4:nen on vastaavanlainen seikkailullinen peli, eikä keskity liikaa pelkkään toimintaan. Niin ja onhan tämä edelleen 20 vuoden jälkeenkin huipputeos. Ei siitä pääse mihinkään.
 
Ylös Bottom