Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metroid Prime

Oon tässä miettinyt Metroid Pakin ostoa kun asun täällä Itävallassa tällä hetkellä sen sais täältä ihan hyvään hintaan. Ongelma on että peli on tietenkin käännetty saksaksi ja mun saksan kielen taito ei ole vielä mikään hirveän hyvä. Mun kysymys olisikin että miten paljon tässä pelissä on tekstiä ja onko tarina yleisesti ottaen miten vaikea ymmärtää? Voisin tietenkin oottaa loppukesään kun palaan Suomeen mutta en taida yhtää hyvää tarjousta sieltä löytää.

Edit: Saman kysymyksen vois liittää zeldaankin koska siitä TWW-platinum bundleakin on näkynyt ihan hyvään hintaan. Kumpi olis helpompi ymmärtää jos kieli ei ole täydellisesti halussa?

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sabre
Oon tässä miettinyt Metroid Pakin ostoa kun asun täällä Itävallassa tällä hetkellä sen sais täältä ihan hyvään hintaan. Ongelma on että peli on tietenkin käännetty saksaksi ja mun saksan kielen taito ei ole vielä mikään hirveän hyvä.
En oikein jaksa uskoa, että pelistä ei löytyisi muita kieliä kuin saksankieli. Ainakin siis olettaisin, että pelissä voisi valita toisen kotimaisenkin, eli englannin, kieleksi. Tietenkin ohjekirja ja paketti on todennäköisesti vain saksaksi, mutta ne tuskin haittaavat pelaamista.

Sama asia Zeldan kanssa. Tietenkin, jos jollakulla on varmaa tietoa, hän voisi varmistaa asian.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
En oikein jaksa uskoa, että pelistä ei löytyisi muita kieliä kuin saksankieli. Ainakin siis olettaisin, että pelissä voisi valita toisen kotimaisenkin, eli englannin, kieleksi. Tietenkin ohjekirja ja paketti on todennäköisesti vain saksaksi, mutta ne tuskin haittaavat pelaamista.

Sama asia Zeldan kanssa. Tietenkin, jos jollakulla on varmaa tietoa, hän voisi varmistaa asian.
En ole itse täältä ostanut vielä yhtään peliä mutta mitä olen kavereilta kuullut, niissä on joskus mahdollisuus vaihtaa kieli mutta useasti saksa on ainoa vaíhtoehto. Oon tähän asti tilannu kaikki pelini amazonista tai playstä mutta konsolia en viitsisi sieltä tilata. Ainakin mitä Zeldaa koitin kaupassa nopeasti, olivat valikot ja tekstit täysin saksaksi. Metroidista en tiedä, mutta luulisin että sen kanssa on sama juttu.

Zeldassa ja Metroid Primessä kummassakin mielestäni on kielenvalinnat, en kyllä jaksanut tarkistaa, mutta omasta mielestäni ainakin. Kielivalinnat koskevat ainakin valikkoja.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ampharos
Zeldassa ja Metroid Primessä kummassakin mielestäni on kielenvalinnat, en kyllä jaksanut tarkistaa, mutta omasta mielestäni ainakin. Kielivalinnat koskevat ainakin valikkoja.
Jos tuo on totta ja saksan versiossa pystyy vaihtamaan englannin kielen niin on kyllä tosi hyvä juttu.

Luultavasti pelin kieleen vaikuttaa ihan täysin se,
että minkä kielen olet valinnut Gamecuben starttivalikossa,
eli niinhän ne manuaaleissakin lukee että JOS pelissä on jonkinlainen kieliasetus, se korvaa gamecuben kieliasetukset,

joten luulen, että kun kieleksi pistää englannin gamecubessa, niin myöskin pelit tulevat englanninkielisiksi, koska kuitenkin englanti on yleinen kieli, ja tuskin noita pelejä lokalisoidaan ihan vain saksaksi... onhan esim. Xboxin Mat Hoffman's Pro BMX 2:ssa tuki 5:lle kielelle, mutta näet kielet vain jos xboxin vaihdat esim. saksankieliseksi tai ruotsinkieliseksi jne.

tämä oli vain ehdotus, mutta luulen että aika lähelle menee :)

käy kysymässä vaikka gamefaqs boardeilta, siellä kyllä tyypit osaa varmasti neuvoa !

T: Scorpzz

Eilen illalla/yöllä löytyi sit vihdoinkin aikaa pelata Metroid loppuun.

Loppusaldo:

Game/Item 91
Scan 97
Energy 14
Missile 215
Time 37:24 (n. reilu 60h oikeasti..)

Loistava peli, joka harvinaisen onnistuneesti palkitsee pelaajan oman panostuksen mukaisesti. Muutamaan otteeseen tuli seikkailtua turhautumisen rajamailla, mutta aina tajuttuani ratkaisun tilanteeseen huomasin sen olleen vain omaa tarkkamattomuuttani, jonka olisin voinut välttää hieman järkevämmällä pelaamisella. Retro/Nintendo onnistui siis tässäkin mielessä säilyttämään ansiokkaasti sarjan fiiliksen.

Uusien itemien kautta aikaisemmin vaikeuksia tuottaneet planeetan asukkaat, piratet, ghostit, metroidit jne. hoituivat kaikki muutamassa sekunnissa nautittavalla tavalla, kunhan löysi oikean taktiikan. Tätä taustaa vasten on todella vaikea kuvitella sen häiritsevän ketään, joka on oikeasti panostanut tähän peliin, mutta makuja on tunnetusti moneen lähtöön.

Itselleni Prime nousi kuitenkin top 10:een kaikkien aikojen pelikokemuksena. Kannattaa kuitenkin pitää avoin mieli, kun lähtee peliin mukaan, tämä ei suinkaan ole Goldeneye, HL tai Halo, vaikka perspektiivi onkin sama. Ennemminkin peli muistuttaa vaikkapa Zeldaa, jonka uusin osa saakin nyt kaiken ansaitsemansa huomion tästä eteenpäin.

:)

Viimeksi muokannut moderaattori:
En viitsinyt uutta aihetta näin pienen asian takia aloittaa.

Pääsin juuri omega piraatin läpi ja mielestäni omega piraatin vaikeutta ollaan suuresti liioiteltu, minä tarvitsin vain kaksi yritystä.

Niin ja sitten se itse asia joka liittyy tuohon omega piraatin ruoskimiseen.
Tapellessani omega piraattia vastaan käytin morph ballia aika ahkeraan (suoja pois, rullataan hyvään ampuma paikkaan, repeat) sillä näkee missä ne ärsyttävät phazon lammikot on ja pääsee rullaan nopeasti uuteen ampuma paikkaan.
Yhdessä vaiheessa sitten rullasin omegan alta ja laitoin power bombin.
En ole ihan varma mutta mielestäni omega piraatin molemmat suojat hajosivat pommin voimasta.

Ovatko muut tehneet tälläisen havainnon?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis
Kyllähän tuo kauan sitten ollaan huomattu.
Hyvä. Itse vain yllätyin kovasti kun huomasin "oho se toimii"
kaveri yritti jotain 7 kertaa ennen kuin pääsi läpi (normaalilla) ja kertoi melkoisia kauhutarinoita omega piraatista, mutta ei se nyt niin vaikea ollut.

Ridley vaati kaksi yritystä, ekalla kerralla melkein tapoin sen ja kyllä ärsytti kun menin kuolemaan, hieman v*tutti mutta nopeasti rauhotuin kun muistin että olin unohtanu skannata ridleyn :P toisella kerralla ihan skannauksen kanssa.

Ja sitten.:cool:
Metroid Metal

Jees, eihän se Omega mikään vaikea ole kunhan on vaan tutkinut ympäristöä vähän enemmän, eikä lähde taisteluun minimaalisilla varustuksilla. :)

Metroid Primekin vaati kaksi yritystä.

On aina hieman "haikea" mieli kun hyvä peli loppuu.
Nyt vain innolla odotamaan uutta metroid peliä.

Seuraavaksi Zelda läpi.

Omega Pirate oli kyllä aika lälly.Luulin että se on heti kauhee ökö jota ei pääse millään läpi, mutta vaati vaan2 yritystä.Meta Ridley vaati minulla n.4 yritystä. Metroid Prime Shell & Metroid Prime Core vaativat kumpainenkin 2 yritystä. Pelitunteja kertyi 19.59. Harmitti kyllä kun se loppu, ois se saanu jatkua vielä. Seuraavaks sitte Metroid Hard modella läpi.

Heh heh. Onkos kukaan hoksannut että kun taistelee thardusta vastaan, pääsee helpoimmiten jos menee tolppien taakse piiloon. Sinne ei mitkään ammukset tule ja kivi möhkäle ei pääse heittelemään kuperkeikkoja sinne. Erinomainen taktiikka jos haluaa päästä kuin koira veräjästä.

Pahoittelen jos toistan jotain asiaa. En ole lukenut näitä threadeja pitkään aikaan.

Hassua ja hupaisaa. Olen pelannut Metroidin nyt 3 kertaa läpi, mutta en ole silti löytänyt kaikkia missilejä.
Pointtina tosin on että tähän peliin en ole päässyt kyllästymään, joten minulla on luultavasti hyvää aikaa saada se viimeinen Galleria auki.
Mahtava peli...

Ajattelin tehdä tämmöisen topicin koska ostin kyseisen pelin viime torstaina (11.3.2004). Olen pahoillani että tein tämän topicin koska veikkaisinpa että tällaisia topicceja on ollut enemmänkin. rekisteröidyin vasta tänne niin että älkää hermostuko mulle. Asia oli se että omistatko kyseisen pelin ja oletko läpäissyt 100%? Olisi myös mukava tietää mitä mieltä olette tästä pelistä.

Viime keskiviikkona kolahti postiluukusta, olen pelannut 6% läpi, eli aika alussa olen. Onhan se ihan hyvä peli, varsinkin grafiikka ja ohjattavuus ovat onnistuneita.

Omistan pelin.
Normaalilla 100% aika 17:50
Hard 100% aika 15:00
Suht koht helppo peli kun oppii, kyllä aluksi oli paljon ongelmia.

Joo siis tosiaan, peliä voi pelata monella eri tavalla. Itse suosittelen rauhallista tahtia ja tunnelmaan eläytymistä. Skannaile paljon ja etene rauhassa. Ota "hints" pois heti alkuun ja nauti matkasta. Yksi viime vuosien laadukkaimpia pelejä tarkasteli asiaa miltä kantilta tahansa. Henkilökohtaisesti yksi kaikkien aikojen antoisimmista pelikokemuksista.

Teen sulle palveluksen ja kaivan sen vanhan threadin esiin. Siellä törmäät varmasti monenlaisiin eri näkemyksiin.

Ylös Bottom