Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metroid Prime

*Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ScorpioN
Hihi :) tarkoitit vissiin "RGB" ja "Laajakuva"

ei niinku mitenkään pilkkua rakastella mutta silti :D *



AAAAAAA HAAAA HAAAA HAAAAAAH AH AH AH AAAAH HAAAH HAAAH HAH HAHAHHHH !!!!!!!!!!!!!


Vittu minä oon kyllä PASKA!! anteeks!!:D

Aika nolo tilanne..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mope19
Täh!?!
Jyväskylän Gigantissa 49...Mitä prkl???

Nyt rupes sylettää, kun ostin perjantaina Mustasta pörssistä 20 euroo kalliimmalla. En jaksanut odottaa maanantaita että Prime tulis myös Giganttiin. prkl
 
Aika köykänen tuo MP mainos telkkarissa, siis ei oikein vedä mukaansa ainakaan semmoista joka ei pelista paskan vertaa tiedä. Jotenkin vaisu
 
Joo... On se kyllä aika kesy se mainos. Olen aivan samaa mieltä. Siinä se äijäkin mikää niitä iskulauseita sanoo on jotenki aneeminen...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Falco
Joo... On se kyllä aika kesy se mainos. Olen aivan samaa mieltä. Siinä se äijäkin mikää niitä iskulauseita sanoo on jotenki aneeminen...

olen kyllä sitä mieltä Nintendon mainoksista yleensä että olisi parempi jättää "keimkuup" jätkä pois... kuulostaa niin tyhmältä. mielummin tilalle joku "titirutitiu" (liian vaikea kirjoittaa) ääni kun cubelogo tulee. kuitenkin joku tunnussävel tai konepiipitys.
 
Mun mielestä noita pelimainoksia ei pitäis dubata suomeks ollenkaan. Pistäisivät vaan ne alkuperäiset englanninkieliset. Tai panostaisivat niihin sitten 110% prosenttisesti, eikä mitään tällästä:

"Lue tosta noi rivit"
"Ok. Plaah plaah."
"Purkissa. Lähetään kahville"
 
Jos ei ole tuon mainoksen pidempää, alkuperäistä versiota nähnyt niin en sanoisi mitään. Mielestäni ainakin yksi hienoimmista pelimainoksista koskaan.
 
Uskon tietäväni mitä tarkoitat, mutta eipä siinäkään fiilikset huipussaan olleet. Halon Ameriikan mainos oli kyllä nätti.
 
Tai no korjataan. Nyt kun katsoin mainoksen äänet isolla ja kaikessa rauhassa tuntui se erittäin tunnelmalliselta.
 
Arvostelusta:

Kiitokset Esalle arvostelusta. Muutama kohta herätti kuitenkin hämmennystä..

Soraääniä ovat myös aiheuttaneet uudelleensikiävät viholliset sekä uskomattoman laajan pelimaailman aiheuttamat väistämättömät eksymiset...

Mikä onkaan oma kantasi asiaan?

...Tästä umpikujasta selviää kuitenkin monesti perusrunkoon pultatulla hyödyllisellä vinkkisysteemillä, joka haluttaessa ohjastaa Aranin lähes kädestä pitäen seuraavaan tärkeään kohteeseen. Paikoin tuskastuttavaa navigointia helpottaa myös toimiva, reaaliajassa päivittyvä 3D-kartta.

Nimenomaan.

Pelisuunnittelun huippua. Jos kiinnostus pelityyppiin, kärsivällisyys, aika tai joku muu pettää, niin pelaaja saa ripeästi apua yhdellä napinpainalluksella. Ilman vinkkejä pelaaville Metroidin 3D-kartta on yksi pelihistorian toimivimmista karttaratkaisuista, ellei toimivin ottaen huomioon pelialueen laajuuden sekä pelin luonteen. Jos taas tutkiminen, oivaltaminen ja etsiminen ei pelaajaa kiinnosta, niin se tuskin on pelin syy, sillä itse toteutus on poikkeuksellisen korkeaa tasoa ja todellakin jatkuvasti palkitseva kokemus.

Lopputuloksena syntyi varteenotettava seikkailu..

"Varteenotettava" =:eek:

;)

Ei tule kyllä äkkiseltään mieleen yhtäkään samanhenkistä pelikokemusta. Tuotannollisestikin peli on kaikinpuolin viimeisen päälle viimeistelty ja hiottu (vertauskohtia on jopa melkein mahdoton löytää), joten sananvalintaa täytyy ihmetellä ääneen :)

Juonikiemuroista sen verran, että Primella on kuitenkin ihan oma tarinansa kerrottavana eikä sen tyydyttävä sisäistäminen kylläkään vaadi aikaisempaa Metroid kokemusta. Jos tarkastellaan asiaa hieman laajemmalla tutkaimella niin kerronta on konsoli/tietokonepeliksi harvinaisen tyylikästä (hmm.. 'erilaisesta' lähestymistavasta tulee mieleen vaikkapa muuan Konamin pelisarja ;)). Extrat toimivat sitten niille, jotka ovat asiaan enemmän vihkiytyneet.

On valitettava tosiasia, että pienien kauneusvirheidensä ansiosta Samuksen tuoreet edesottamukset eivät missään nimessä sovellu kaikille.

Mainitsemiesi kauneusvirheiden (lähinnä siis se, että pelityyppi ei ole kaikkien mieleen..) ei imo pitäisi vaikuttaa objektiiviseen peliarvosteluun. Genre on genre, on genre.

Alun hypetys - pettymys rinnastus on tuollaisenaan mielestäni aika mitäänsanomaton. Hype itsessään toimii vain henkilöille, jotka eivät tiedä asioista. Peliarvostelun kautta on toki hyvä mahdollisuus valistaa kansaa kaikenlaisen hypetyksen taustoista ja tarkoitusperistä, mutta tässä tapauksessa se jäi kovin pintapuoliseksi ja tuntui vain toimivan jonkunlaisena bulkkialoituksena koko tekstille. Tämänkaltaisilla saiteilla on oiva mahdollisuus ohjata nuorempia(kin) kansalaisia objektiiviseen lähestymistapaan pelien(kin) maailmassa, 'taistelua' hypeä vastaan olisi mukava nähdä jatkossa lisää :)

++ Suuri plussa spoilerittomasta tekstistä ++
 
Itse voisin antaa myös hieman palautetta arvostelusta.

Miksi ihmeessä metroidin arvostelussa mainitaan huonona puolena vihollisten uusiutuminen? Sehän on metroid pelien ominaisuus, ei vika.

...Samoin kun suuren tutkittavan maailmaan eksyminen / suvantovaiheet. eikö tämä suuri maailma ole juuri tämän pelin herkku? pakostahan tässä suvantovaiheita tulee, eihän muuten saisi ne ratkaistua mitään onnistumisen iloa.

Sama asia pätee Zeldassa. Pakkohan sitä on välillä jumittua, jotta peliin saisi vähän dynamiikkaa.

Näitä miinuksia on tullut monissa arvosteluissa ihmeteltyä, sillä mielestäni ne eivät ole miinuksia vaan pelille ominaisia ominaisuuksia. Ja jos nuo ovat huonoja puolia niin sehän tarkoittaa että tuontyyliset pelit eivät koskaan voi saada täyttä kymppiä...eikä se tunnu kovinkaan loogiselta :(

Mutta muuten kiitos hyvästä arvostelusta.
 
Mielestäni hypetys on ihan paikallaan, kunhan vain kohteena oleva peli sitä ansaitsee. Juttujen taso on vuosien saatossa noussut huimasti, mutta ainahan parantamisen varaa tietysti on. Kiitos siis palautteesta.

Nuo arvostelussa mainitsemani suvantovaiheet ovat pikemminkin ärsyttäviä kohtauksia. Eteenpäin ei tunnu pääsevän ja muutenkin mukana on aika lailla päätöntä ravaamista ympäri maailmaa. Uudelleensikiävät viholliset ovat muutenkin kovin ärsyttävä ominaisuus, oikeastaan pelistä riippumatta.

Metroid Prime ei suinkaan ole täydellinen. Tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni. ;) Jos pelin täydellisyydestä kiistely kiinnostaa, niin odotan innokkaasti Crisis- ja kaba-nimimerkkien liittymistä keskusteluun.

Tästä taitaakin tulla konsolifinin historian yksi suurimmista ketjuista...

- Esa
 
Itse en ole vielä päässyt primeä pelaamaan, mutta eikös vanhoissakin metroideissa viholliset syntynyt uudelleen?

Olisi varmaan aika tylsää juoksennella 8-bit metroidissa (Aivan kuningas-peli!) ympääriinsä tyhjiä käytäviä kun vihut on kerran tapettu...

Syntyykös siinä Primes kaikki perus-örmötit uudestaan?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -Hunk-
Itse en ole vielä päässyt primeä pelaamaan, mutta eikös vanhoissakin metroideissa viholliset syntynyt uudelleen?

Olisi varmaan aika tylsää juoksennella 8-bit metroidissa (Aivan kuningas-peli!) ympääriinsä tyhjiä käytäviä kun vihut on kerran tapettu...

Syntyykös siinä Primes kaikki perus-örmötit uudestaan?

Kyllä vaan syntyy. Omasta mielestäni se on ärsyttävää, mutta muiden mielestä näköjään ei. Muistakaa kuitenkin, että arviotkin ovat vain mielipiteitä. :)

- Esa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi:

Mielestäni hypetys on ihan paikallaan, kunhan vain kohteena oleva peli sitä ansaitsee.

Niin, hype itsessään on ihan ook, jotta markkinat toimivat. Pointti oli se, että ihmisten kannattaa opetella ajoissa suhtautumaan siihen varauksella ja keräämään tietoa mahdollisimman monista eri lähteistä ennen jyrkän mielikuvan luomista, lähdekritiikki on tärkeää myös tässä asiassa. Olisi mukava saada maailman Metroidit, ICOt ja REZit myyntitilastojen kärkisijoille ja sitä kautta palkita ihmiset, jotka todella osaavat hommansa..

Nuo arvostelussa mainitsemani suvantovaiheet ovat pikemminkin ärsyttäviä kohtauksia. Eteenpäin ei tunnu pääsevän ja muutenkin mukana on aika lailla päätöntä ravaamista ympäri maailmaa.

Jotenkin tuntuu, että tämä ei johdu itse pelistä, sillä minulla ei ole päätöntä ravaamista tai ärsyttäviä suvantokohtia eteen sattunut.

EDIT:Toisaalta, pelityylini on varmasti hyvin erilainen kuin henkilön, jolla on kiire läpäistä peli ja kirjoittaa siitä vielä arviokin..

Uudelleensikiävät viholliset ovat muutenkin kovin ärsyttävä ominaisuus, oikeastaan pelistä riippumatta.

No johan murjaisit?

Uudelleen generoituvat planeetan eliömuodot eivät tietenkään automaattisesti ole hyvä tai huono asia, tässä tapauksessa se mielestäni palvelee tarkoitusta juuri sen takia, että se on 100% harkittua tuoden lisää niin kokonaistunnelmaan (elävä ja hengittävä teknologisesti erittäin kehittynyt maailma) kuin pelin dynamiikkaan elämän ja kuoleman välillä. Sitäpaitsi, pelaaja voi itse valita miten paljon käyttää aikaa planeetan eliömuotojen/aseistuksen eliminoimiseen tai ohittamiseen.

Metroid Prime ei suinkaan ole täydellinen. Tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni. ;) Jos pelin täydellisyydestä kiistely kiinnostaa, niin odotan innokkaasti Crisis- ja kaba-nimimerkkien liittymistä keskusteluun.

Ei kai kukaan ole sellaista uhonnutkaan. Metroid on omanlaisensa peli ja se ei kaikille sovi, sitä ei suinkaan sovi pitää miinuksena, sillä teknisesti, taiteellisesti ja rakenteellisesti peli on harvinaisen korkeaa tasoa. Lopulta saadun nautinnon määrä on tietysti suhteessa henkilön omiin mieltymyksiin, en siis näe suurempaa järkeä sen asian puimiseen.

EDIT 2: Typoja + täydennys
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No nyt on Metroidi läpi. Jotain 30 tuntia meni! Loppu oli jotain aivan mahtavaa
kun Samus otti kypärän pois ja kertoja kertoi kaikkea mitä matka tuo tullessaan Samukselle

Paras peli mitä olen pelannut ikinä (Ellei NHL:iä lasketa)! Tahtoo lisää!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
Metroid on omanlaisensa peli ja se ei kaikille sovi, sitä ei suinkaan sovi pitää miinuksena, sillä teknisesti, taiteellisesti ja rakenteellisesti peli on harvinaisen korkeaa tasoa. Lopulta saadun nautinnon määrä on tietysti suhteessa henkilön omiin mieltymyksiin, en siis näe suurempaa järkeä sen asian puimiseen.

Joo täysin samaa mieltä siitä, että makuasioista on täysin turha kiistettä (sitä varten on Konsolisota-alue). Ja arvostellussahan mainitaan, että peli todella on taiteellisesti, rakenteellisesti ja teknisiltä näytöiltään harvinaisen laadukas tekele.

Palaamme asiaan Zelda-kiistelyn merkeissä. ;)

- Esa
 
Ylös Bottom