Vastaus: Mitä mieltä olette pelien ikärajoituksista?
Mielestäni nykyiset ikärajoitukset ovat kohtuulliset. Yksittäisiin tapauksiin en ota sen enempää kantaa, mutta haluaisiin tuoda esille yhden pointin joka tuntuu unohtuneen taas välillä.
Tuntuu että varsinkin nuorimmat nyt kattoo nyt noita ikärajoja ja toteaa, että aivan turhia, kyllä MINÄ niitä voin pelata ihan hyvin. Pitää muistaa että ne ikärajat ovat kaikkia, eikä niitä poikkeuksia varten.
Aivan kuten nopeusrajoitukset. Mielestäni motarilla nopeusrajoitus voisi hyvinkin olla vapaa, mutta vaikka se minulle toimisi, monelle muulle ei välttämättä. Eli laitetaan rajoitus joka on mahdollisimman korkea, ilman että sen haitat/kolarit siitä johtuen alkavat nousta pintaan. Samalla tavalla on pelaajia jotka ovat herkempiä kuin toiset, ja ikäraja on yleensä säädetty että sitä nuoremmalle se saattaisi olla haitallinen.
Esimerkkinä voisi toimia myös ajokortti. Eipä sitä tuosta 18 tulla laskemaan, vaikka jotkut "teknisesti" osaisivatkin ajaa. Ja toiset sen saavat vaikka parasta olisi kun saisivat vasta 25-vuotiaina. Tuntuu että pahimmat 18-v kuskit ovat ne joilla on se suuri uho ja näyttämisen halu, sekä luulo omista taidoista. Varmaan vähän samaa kuin niillä jotka ovat huutamassa pelien ikärajoituksia alemmas tai pois, pelaavat nuorina K18 pelejä kavereiden kanssa. Sitten onkin yksi tai kaksi tästä ryhmästä jotka saavat painajaisia tai ahdistuvat... Siinä on vaan ajateltu taas omaa napaa ja uhottu...
Lopuksi voisin todeta vielä, että kyllä minulla sydän lyö kohtuullisen kiivastikin välillä kun pelailen esim Gearssia yksin pimeessä illalla, tykillä ja yhtäkkiä alkaa murina ja huutaminen kuulua takakajareista ja pitää vaan juosta eteenpäin ja koittaa selvitä ja joka puolelta hyökkii elukoita. Ja pelkkä väkivalta ei riitä/aiheuta tätä tuntemusta. Eikös ollut joku peli missä piti vain valokuvailla jotain haamuja tms? Jos se saisi aikaan silti samanlaisia tuntemuksia kuin Gearssi, siihen voisi ihan hyvin mätkäistä sen K18 leiman. Vaikka ei verta roiskusi tai nänniä vilahtaisi.