Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä
Kertokaahan te, jotka olette jo pitempään pelanneet, että miten tuo tupla-aseet toimivat käytännössä? Huolestuttaa kun näin videon kyseisten käytöstä, että voipi olla tasapainotus aika rankasti päin *juuri sitä*.
Entä sitten tämä sniper rifle, joka näköjään vetää laakin yhdestä osumasta? Alkaa vähitellen tuntua siltä, että peli jää kokonaan väliin näiden naurettavien aseiden ja paljon puhutun campereille suunniteltujen kenttien takia.
Valaiskaa tilannetta!
Itselläni on hyvin vähän kokemusta akimboista, mutta shotguneilla niillä näyttäisi pärjäävän oikein mallikkaasti (ottaa snipun ykösaseeksi, niin pystyy pistellä sillä sitten kunnon etäisyyksillä), mutta akimbo SMG:t ovat aika kämäsiä. Varmaan tulitehoa riittää, mutta tarkkuus on järkyttävä ja lähes millä tahansa assault riflellä sut voidaan tiputtaa, läheltäkin.
Sniput ovat osittain pelin suola, sillä niillä vaaditaan jotain taitoakin. Tosin nykyään kun mukaan on sysätty pilaamaan thermali, on tältäkin osin otettu askel HC-pelaamisen luota. Ja ehdottomasti One Shot - One Kill, mitä muutakaan? Tosin semiautoille en tällaista ominaisuutta soisi, mutta minkäs teet. Intervention ftw. Ja en valittaisi mistään snipujen ylivoimaisuudesta, sillä AR-aseiden kantomatka on ihan läppä ja thermalin kanssa aseet toimivat kuin sniput. Niihin ne syyttävät katseet pitäisi kohdistaa. Tosin olen tämän jo turhan monta kertaa huomauttanut.
Näitä "M16 on nyyppä ase!!", "noobituubia käyttää kaikki pellet!11" jos kyseinen ase pelistä löytyy niin on se kumma jos sitä ei saa käyttää.
Sitten tästä tiettyihin aseisiin/attachmentteihin kohdistetusta valittelusta. Joohanhin pointti osui nappiin. Olen monesti miettinyt, mitä siellä kehitysportaassa on mietitty kun peliin on lykätty mahdollisuus kahteen nuubituubin + tupla ammoilla, sillä tällä kertaa nuubituubi ei vie ensimmäistä perk-slottia. Eivätkö he oikeasti näe, kuinka ylivoimaisia jotkin aseet ovat? Eikä nuubituubi ole edes mikään suurin pahe. Näihin tuskin on mitään päivitystä odotettavissa, sillä silloin monet klaanit ja yksilöt eivät enää pärjäisi ja alkaisi hirveä valituskuoro.
Mutta suurin ongelma omalla kohdallani on, että otan pelit, etenkin kilpailulliset nettipelit, iiihan liian tosissaan. (tosi(kko)pelaaja) Ja mikä tekee juuri kilpailullisista nettipeleistä sellaisen, joiden epäkohdat nousevat paljon vahvemmin pinnalle kuin normaaleissa tapauksessa, on leaderboardit. Tajusin sen juuri äsken itsekin. (Vaikka jo käsitelty aihe varmaan onkin) Siis jos tässä pelissä ei olisi tulospalvelua, joka laskisi kaikki kuolemat jne. en välittäisi vaikka kuolo korjaisi näiden nyyppäaseiden piipusta, en. Sillä etenkin pelimuodoissa, joita minä pelaan, pääset heti respawnaan takaisin peliin ja homma jatkuu. Mutta K/D-ration tullessa kehiin, se on lähes ainoa mittapuu verrata paremmuuttaa ystäviisi, ja saada hyvänolon tunnetta, että "Hei meikähän ownaa tässäkin!!11". Tämä on vain säälittävä fakta tämän hetken olemuksessani, joka ajan mittaan ja iän kerryttyä varmasti menee ohi. Täysin turhaa avautumista, mutta parannusidea tuli siinä sivussa kuitenkin.
Itse siis kannattan leaderboardsien poistamista right away, mutta uskon että saan vain marginaalisen vähemmistön puolelleni. Sillä välin koitan jättää KD-ration sivuun ja vain nauttia pelistä, nyyppäaseidenkin kera, toki kohtuuden rajoissa ; )
PS. Peliä on mahdoton pelata aamuisin; pingit yhdeksässä pelissä kymmenestä keltaisella, hmph.