Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Modern Warfare 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LeZe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Joo toki on CoD4 ja pian siellä on muitakin kuin minä, taitaa jo nytkin olla. Itse en pidäkkään CoD4:ää huonona teoksena, koska se tuntuu olevan vielä siedettävissä rajoissa tällaisten miellytys juttujen kanssa. Jotenkin tuon huomaa, kun peliin on käytetty vaikka vuosi tai pari enemmän aikaa kuin IW nyt käyttää.

Jos kerran COD4 meillyttää niin pelaa ihmeessä sitä äläkä itseäsi kiduta MW2 parissa. Jokaiselle jotakin ja kaikkia ei voi miellyttää ja mitä näitä nyt onkaan... onneksi sinullekkin löytyy jotain muuta pelattavaa.

Minua kyllä kummeksuttaa tämä sinun ajatuksesi siitä, että peli on sitä parempi mitä vähemmän kuluttajia on pyritty miellyttämään. Luulisi, että miellyttäminen on nimenomaan se mihin tässä on pyritty.

Jos oletetaan, että IW kehittää pelin joka miellyttää vain murto-osaa pelaajista, niin varmasti rahallinen panostus (=tuotekehitykseen käytetty resurssi) on myös murto-osan luokkaa
--> tuloksena luultavimmin kökkö peli joka jää nopeasti unholaan. Traagista, mutta totta.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Itse pelaan publaa ihan yhtälaillä kuin ketä vaan muukin, jos se on siedettävää, mutta voi helkatti kun MW2 publa on järkyttävän typerää. Hupaisaa ehkä, mutta helppoa ja aika kuivaa. Mielipiteensä toki kullakin. :)

Ehkä tää johtuu siitä että kuulut maailman top10 codipelaajaan, ei ole väliä mitä codia ne julkaisee niin se on sulle silti aivan liian helppoa koska muut ovat niin huonoja pelaamaan, ei se ole pelistä kiinni vaan tatin vääntäjästä. It's lonely at the top sanoi joku...

LoL
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Ehkä tää johtuu siitä että kuulut maailman top10 codipelaajaan, ei ole väliä mitä codia ne julkaisee niin se on sulle silti aivan liian helppoa koska muut ovat niin huonoja pelaamaan, ei se ole pelistä kiinni vaan tatin vääntäjästä. It's lonely at the top sanoi joku...

LoL


kyllä fedurre on ihan hyvin kartalla ny tässä jutussa. pelaajien välille pitää saada selkee ero siitä kuka osaa pelata ja kuka ei vaan osaa, nyt ei oo niin ratkasevaa kuinka kontrolloi rekyyliä jne. latistaa kummasti fiilistä kun joku seniili 2sekunnin reaktioajalla ja vielä downin syndroomalla varustettu jamppa tiputtelee toiseltapuolen mappia parilla napin painalluksella semmosia, vaikka nyt 16v himopelaajia millisekunnin reaktioajalla, niin jossain on menty vikaan.

ihan noin vaan kärjistettynä ;D
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Ei muuta ku pojat metsään vaan värikuulasotaa harrastamaan kun tuntuu kaikki tässä pelissä niin korpeavan! Perkit ja hitpointsit saatte päättää ihan keskenään ilman pahaa Activisionia ja IW:tä! Lagiakaan ei pitäisi pahemmin esiintyä.

"Yrittää miellyttää liikaa" - nyt on kaikki kuultu...
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Joo toki on CoD4 ja pian siellä on muitakin kuin minä, taitaa jo nytkin olla. Itse en pidäkkään CoD4:ää huonona teoksena, koska se tuntuu olevan vielä siedettävissä rajoissa tällaisten miellytys juttujen kanssa. Jotenkin tuon huomaa, kun peliin on käytetty vaikka vuosi tai pari enemmän aikaa kuin IW nyt käyttää.

Itse pelaan publaa ihan yhtälaillä kuin ketä vaan muukin, jos se on siedettävää, mutta voi helkatti kun MW2 publa on järkyttävän typerää. Hupaisaa ehkä, mutta helppoa ja aika kuivaa. Mielipiteensä toki kullakin. :)

Ero COD4n ja MW2n HC SD pelimuodossa noin nolla prosenttia, tai ei ainakaan mitään häiritsevää eroa ole havaittavissa. Jos haluaa klaanimatseja vääntää niin eiköhän sieltä priva-puolelta löydy aikamoinen setti asetuksia mitä saa vääntää mielin määrin, jotta jokainen löytää sopivat asetukset ja kaikilla on taas kivaa.

Muutenkin mielenkiintoista lukea näitä "helppoa ja kuivaa" juttuja tällä palstalla, onko tosiaan niin että jokainen suomalainen vääntää esim. edellä mainitussa HCSD -pelimuodossa publaservulla joka matsiin 15-0 saldon? Jos sellaisia löytyy niin haluan välittömästi opetukseen! Sellaista finska-poikaa kun ei vielä ole kertaakaan tullut vastaan näin parin vuoden COD-hakkaamisen aikana. Ei PSN-puolella eikä Livessä.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Ero COD4n ja MW2n HC SD pelimuodossa noin nolla prosenttia, tai ei ainakaan mitään häiritsevää eroa ole havaittavissa. Jos haluaa klaanimatseja vääntää niin eiköhän sieltä priva-puolelta löydy aikamoinen setti asetuksia mitä saa vääntää mielin määrin, jotta jokainen löytää sopivat asetukset ja kaikilla on taas kivaa.

Juu täysin samaa mieltä tuon kanssa. Siellä privamatseissa saa säädettyä niitä asetuksia juuri niin pro:ksi kuin haluaa. Joten voi vaikka Fedurre siellä pelailla jos publa on tylsää. Ja en mikään ennustaja ole, mutta epäilen kyllä suuresti, että suurin osa pelaajista ei enää valu takaisin COD4 pariin. Tämä jatko-osahan on lähes jokaisella (ellei jopa jokaisella) alueella parempi kuin edeltäjänsä. ;) Mutta makuasioita nämäkin. Tuskin silti kaikki miljoonat pelaajat tätä hyllyyn jättävät pölyä keräämään ja siirtyvät nelosen pariin. :p
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Ero COD4n ja MW2n HC SD pelimuodossa noin nolla prosenttia, tai ei ainakaan mitään häiritsevää eroa ole havaittavissa. Jos haluaa klaanimatseja vääntää niin eiköhän sieltä priva-puolelta löydy aikamoinen setti asetuksia mitä saa vääntää mielin määrin, jotta jokainen löytää sopivat asetukset ja kaikilla on taas kivaa.

Muutenkin mielenkiintoista lukea näitä "helppoa ja kuivaa" juttuja tällä palstalla, onko tosiaan niin että jokainen suomalainen vääntää esim. edellä mainitussa HCSD -pelimuodossa publaservulla joka matsiin 15-0 saldon? Jos sellaisia löytyy niin haluan välittömästi opetukseen! Sellaista finska-poikaa kun ei vielä ole kertaakaan tullut vastaan näin parin vuoden COD-hakkaamisen aikana. Ei PSN-puolella eikä Livessä.

Mut eikös se oo vaan niissä klaanimatseissa, joissa on kielletty kaikki "ylivoimaiset" aseet yms.? :D

Oon mä siinä suhteessa kyllä fedurren kanssa samaa mieltä, että tässä tosiaan on yritetty liikaa miellyttää kaikkia. Lähtökohta pelin kanssa oli kuitenkin se, että tehdään myydyin peli koskaan. Ei se silti nyt mikään huonoin peli ole, mutta ei se cod4:n tasoa ainakaan ylitä. Kyllä tätä nyt mielellään pelaa, mutta cod4:n puolelta sais tulla niitä mappeja.. :)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

cod4:n puolelta sais tulla niitä mappeja.. :)

Eikös sellainen toimisi että kaikki moninpelikartat ois PSN:ssä myytävinä (joko avain tai kokonaisina paketteina) ja sitten sieltä voisi aina ostaa haluamansa kartat uuden CODin tultua. Hinnaksi 2.99-4.99e per kartta. :D
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Tuntuu, että tätä peliä vihataan enemmän kuin pelataan. Tai sitten myös ne, jotka vihaavat tätä, myös pelaavat tätä :D

Itse en tajua, minkä takia tämä on synnyttänyt niin ison "***** huono peli"-huutokampanjan. Mielestäni MW2:n moninpeli on parasta viihdettä, mitä housut jalassa voi tehdä. (sori, kliseiltä ei voi välttyä :D) No, ainakin konsoleilla. PC-poikien vihan mä ymmärrän. Ne onkin tottunut siihen, että peliä voideen väännellä ja käännellä niin paljon, että lopputulos on aivan eri peli kuin emopeli. Itse en ymmärrä tätä, mutta huvinsa kaikilla.

Yksinpeli on ihan ok, kyllä sen kerran pelaa. Se on pakko myöntää, että yksinpeli on ehkä hiukan huonompi kuin MW1:n, mutta taas 10 kertaa parempi kuin Treyarchin räpellykset. World at Warin yksinpeli on edelleen kesken, enkä kyllä jaksa uskoa että tulen sitä vetämään läpi edes Trophyjen toivossa. Toisaalta, olen vasta Act III:n alussa, joten voi olla, että yksinpeli paranee tämän vikan osion mukana.

Oli mulla jotain asiaakin tätä viestiä kirjoittaessani... Kertookaapas, mitä aseita ja perkkejä yleensä käytätte. Mulla on 3 classia, joita käytän säännöllisesti. Ne on tällaiset:

Name: S.A.S.
Primary Weapon: P90/UMP .45
Secondary Weapon: G18
Equipment: Semtex & Smoke Grenade
Perk 1: Bling (Primaryssa Silencer & Holographic Sight)
Perk 2: Stopping Power Pro
Perk 3: Scrambler Pro

Name: Ranger
Primary Weapon: SCAR-H
Secondary Weapon: PP2000
Equipment: Frag Grenade x2 & Smoke Grenade
Perk 1: Scavenger Pro
Perk 2: Stopping Power Pro
Perk 3: Scrambler Pro

Name: Spetnaz
Primary Weapon: AUG HBAR
Secondary Weapon: Stinger
Equipment: Frag Grenade x2 & Smoke Grenade
Perk 1: Sleight of Hand Pro
Perk 2: Lightweight
Perk 3: Steady Aim

Tulen kyllä muokkaamaan noita classeja, kunhan saan lisää aseita ja perkkejä. Olen vasta lvl 32, joten kaikki herkut eivät ole vielä auenneet ;)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Oli mulla jotain asiaakin tätä viestiä kirjoittaessani... Kertookaapas, mitä aseita ja perkkejä yleensä käytätte. Mulla on 3 classia, joita käytän säännöllisesti. Ne on tällaiset:

Name: S.A.S.
Primary Weapon: P90/UMP .45
Secondary Weapon: G18
Equipment: Semtex & Smoke Grenade
Perk 1: Bling (Primaryssa Silencer & Holographic Sight)
Perk 2: Stopping Power Pro
Perk 3: Scrambler Pro

Name: Ranger
Primary Weapon: SCAR-H
Secondary Weapon: PP2000
Equipment: Frag Grenade x2 & Smoke Grenade
Perk 1: Scavenger Pro
Perk 2: Stopping Power Pro
Perk 3: Scrambler Pro

Name: Spetnaz
Primary Weapon: AUG HBAR
Secondary Weapon: Stinger
Equipment: Frag Grenade x2 & Smoke Grenade
Perk 1: Sleight of Hand Pro
Perk 2: Lightweight
Perk 3: Steady Aim

Tulen kyllä muokkaamaan noita classeja, kunhan saan lisää aseita ja perkkejä. Olen vasta lvl 32, joten kaikki herkut eivät ole vielä auenneet ;)
Ihan vain vinkkinä, suosittelen välttämään tuon scramblerin käyttöä. Kertoo vain vihuille jos joku on lähellä. Tilalle ninja tai mahdollisesti commando jos satut pitämään epäluonnollisesta viiltelystä :cool:
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Ihan vain vinkkinä, suosittelen välttämään tuon scramblerin käyttöä. Kertoo vain vihuille jos joku on lähellä. Tilalle ninja tai mahdollisesti commando jos satut pitämään epäluonnollisesta viiltelystä :cool:
Oho! Tuota en tiennytkään :eek:

Kiitos vinkistä! Vaihdan sen heti seuraavalla pelikerralla. En ollutkaan ihan varma, mitä tuo Scrambler tekee. Ymmärsin, että se "jäädyttää" vihollisen tutkan jos oot vihollisen lähellä.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Itse en ainakaan enää tuu palamaan COD4:sen pariin, ehkä sitten joskus eläkkeellä muistelemaan vanhoja aikoja tai jotain. Mutta mitään tosipelaamista tuskin enää jaksan, siinä kun se pelaaminen jo sitä et joo juostaan sinne, joo ammutaan toi joo plänttiä sinne. Itekki ihmettelen sitä että aikamoisen vihavyöryn tää peli on aiheuttanut, mitä jos esim COD4 olisi sama kun MW2 nyt, sitten tulis MW2 joka olisi ihan sama kun COD4 nyt. Sit siinä valitettais että kun täällä ei oo kun vaan UAV, lentsikat ja kopteri, vihutkaa ei kuole kun pitää ampua lippaallinen. Perkit on ihan p....stä jne jne...

Toki ymmärrän että COD4 on legenda, sitä on väännetty ja käännetty 2 vuotta, ei siitä noin vaan voi luopua eikä sitä todellakaan paskaks peliks voi sanoo. Ite kun en tyyliin muuta pelannutkaan. Esim aikoinaan kun COD4 tuli, niin toivoin härpäkkeitä peliin jotka ovat nyt tässä MW2:ssa, eli pystyy muokkaa aseita ym mielinmäärin. Eli mun kohdalla onneksi tässä mielyttää kaikki. Ei oo tullut vastaan mitään ärsyttävää, paitsi ehkä keltaiset palkit. Sekä varmasti priva-asetuksista saa laitettuu ja väännettyy jokaiselle sopivat asetukset.

Mitä järkee tehää jatko-osa joka olisi COD4 kopio jossa kaikki olisi ihan samanlaista, lisätty vaan uudet kartat yks perkki ja kaks uutta pyssyä. Olen kyllä vahavasti sitä mieltä että kyllä tästä MW2:sta saadaan vielä se klaanipeli ja varmasti niitä turnauksia/matseja järkättyy. Kuhan vaa hieman aikaa kuluu! Tähän vaan pitää lähestyä ihan ns puhtaalta pöydältä ja oppia se uusi tapa pelata tai jotain..... Eikä aina tätä pelailessa miettiä että kun COD4 kun ammuin niin siel se teki noin, mut nyt kun ammun tässä niin se tekee näin.

Ja mitä niihin kämppimisiin tulee, niin niitä on ollut COD1:stä lähtien ja niitä tulee ikuisesti olemaan niin jatkossa sekä joka ikisessä moninpelissä. Joten niistä ei eroon pääsee!
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Oho! Tuota en tiennytkään :eek:

Kiitos vinkistä! Vaihdan sen heti seuraavalla pelikerralla. En ollutkaan ihan varma, mitä tuo Scrambler tekee. Ymmärsin, että se "jäädyttää" vihollisen tutkan jos oot vihollisen lähellä.
Juu, eli siis tuo laittaa vihujen pikkukartan siellä yläkulmassa silleen et siitä ei enää yhtään mitään ja jos näin käy niin se on aina varma merkki, että vihollinen on lähellä. Joten tietää aina valmistautua et, jaahas koht tulee jostai vihu tai se vihu istuu jossai kämpillä. ;)

Itse pidän Ninja Proota tos kolmoses, sitä suosittelisin kyllä.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Juu, eli siis tuo laittaa vihujen pikkukartan siellä yläkulmassa silleen et siitä ei enää yhtään mitään ja jos näin käy niin se on aina varma merkki, että vihollinen on lähellä. Joten tietää aina valmistautua et, jaahas koht tulee jostai vihu tai se vihu istuu jossai kämpillä. ;)

Itse pidän Ninja Proota tos kolmoses, sitä suosittelisin kyllä.

Toi ninjakin riippu ihan mitä muotoa pelaa. Jos vetää S&D ni onhan se enmmänkin kun kannattavaa käyttää sitä. Muissa muodoissa aika turha kyllä.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Ehkä tää johtuu siitä että kuulut maailman top10 codipelaajaan, ei ole väliä mitä codia ne julkaisee niin se on sulle silti aivan liian helppoa koska muut ovat niin huonoja pelaamaan, ei se ole pelistä kiinni vaan tatin vääntäjästä. It's lonely at the top sanoi joku...

LoL

Aika paska vastaus...

Mulle kun on ihan sama vaikka olisin maailman toisiks paskin pelaaja, jos pelissä on jotain ajatusta. Vai pelaako tosiaan joku näitä pelejä ilmän mitään taka-ajatusta. Itse ainakin pyrin kuitenkin noudattamaan vaikkapa pelimuodon ideaa plänttäämällä pommin tai tappamalla porukkaa. Ei ainakaan tunnu itsestä hirveän huvittavalta vaan seikkailla pelissä vailla ajatusta, tai ainakin se kuulostaa melko säälittävältä.

Tässä pelissä toki erottuu paremmat ja huonommat pelaajat, mutta en tajua miksi sitä eroa pitää joka ikinen kerta kaventaa, mitä hienoa siinä on. Miksei voi tehdä haastavaa peliä, jossa esim. finderi hakee omatasoista servua yms.

Joo, pelissä saa priva-asetuksista väännetyyä asetusta ties millä tavalla, kuten CoD4:ssä. Siitä pääseekin mukavasti mun ajatukseen, minkä mukaan turha pelata huononpaa peliä. Ei noilla servu-asetuksilla saa korjattua tiettyjä asioita jotka on kustu COD4:ään nähden. Mutta kuten sanoin, se on mun mielipide. Turha alkaa käyttämään huonoa kieltä sen takia, että joku ei ole samaa mieltä. "It's democracy", kuten joku viisas mies sanoi...

;)

Edit:

Se vaan on niin, että jos pelistä tulee jatko-osa niin tottakai sitä verrataan edeltäjäänsä. Mulla ei ole mitään vastaan, jos tulee uusia kivoja juttuja, mutta jos ne tehdään huonosti niin sitten haittaa. Se vaan tuppaa olemaan niin, että jatko-osat eivät yllä edeltäjän tasolle varsinkaan parin vuoden suunnittelulla. Mutta turnauksia ja matseja saa järkättyä varmasti ketä halajaa, ei se ole ongelma.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

pelaajien välille pitää saada selkee ero siitä kuka osaa pelata ja kuka ei vaan osaa, nyt ei oo niin ratkasevaa kuinka kontrolloi rekyyliä jne. latistaa kummasti fiilistä kun joku seniili 2sekunnin reaktioajalla ja vielä downin syndroomalla varustettu jamppa tiputtelee toiseltapuolen mappia parilla napin painalluksella semmosia, vaikka nyt 16v himopelaajia millisekunnin reaktioajalla, niin jossain on menty vikaan.

Kai olet tietoinen, että keskivertopelaaja on lähempänä tuota ensinnä kuvailemaasi pelaajatyyppiä (poislukien kehitysvammat tietysti)... siksi varmaan pelitkin tehdään tähän malliin, ettei nämä no-life-himopelaaja-juniorit (jotka vanhemmalla iällä tulevat kasvamaan aikuisiksi ja muuttumaan tuon ensimmäisen pelaajatyypin edustajiksi ;)) pääse pilaamaan enemmistön pelikokokemusta...

... näin niinkun kärjistetysti ;)

Miksei voi tehdä haastavaa peliä, jossa esim. finderi hakee omatasoista servua yms.

Tämä Fedurren idea on itseasiassa hyvä ja yksinkertainen ja lienee jo joissain peleissa toteutettukin?
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Turha tässä on vääntää rautalangasta että kumpi on parempi peli. CoD4 sen voiton kuitenkin vie.
Mutta kuten kaikki pelit, on se sitten jatko-osa tai ei, niin jokainen peli saa oman yhteisön.

Yhteisössä on eri ihmisiä kun aiemmissa pelin versioissa, ja osa jää aiemman pelin pariin tottakai. Mutta tässä parin päivän jälkeen oon tavannu jo joku 10 uutta suomi pelaajaa esimerkiksi. Ja ties vaikka heistä koostuisi uusi suomi klaanikin. En tiedä. Mutta turha tässä on miettiä sitä ainakaan että tämä peli ei tulisi olla aktiivinen laddereissa, tai että turnauksia ei yhtäkkiä pideltäisikään koska CoD4:n fanit sanoi peliä paskaksi.

Toki suomen osalta yhteisön muuttuminen on todella marginaalinen mutta yhteisöön kuuluu muitakin kun suomalaisia. Osa suomalaisista esimerkiksi ei ostanut CoD4:sta koska sai PS3:n esimerkiksi tänä vuonna. Osa suomalaisista ei lärpätä foorumeilla paskaa vaan pelaa 24/7 ja hakkaa meiät "yhteisön jäsenet" mennen tullen.

Peli on hyvä, mutta parantamisen varaa toki olisi. Lisäykset on mahtavia. Mutta toki haluaisin nähdä vanhat pyssyt, kuten Ak-u:n ja perus MP5:n ja M40A1. Mutta se ei kiistä sitä asiaa että tämä peli on ROCK! Ite alotin FPS pelaamisen BF2:n kautta, ja on ilo nähdä hieman realistisemman kokosia mappejakin. Joten mapeissa ei ole paljoa valittamista.

En kyl enää tiä mitä tässä selittelen itekkään, mutta jossain tossa oli se mun sanoma ja toivottavasti saitte idean siitä.
 
Ylös Bottom